PDA

View Full Version : Superlead vs Superbass



Luke-wannabe
15 mei 2009, 15:38
Hey iedereen, ik heb al gezocht maar kon het zo gauw niet vinden.

Wat is het verschil tussen een Superlead en Superbass?

Ik las ergens in een topics dat iemand een Superbass lekkerder voor cleans vind dan een Superlead, maar ik ben benieuwd naar meer informatie.

Shoot!

Luke-wannabe
15 mei 2009, 18:32
Niemand? (+1345)

Chris Winsemius
15 mei 2009, 18:37
Meer iets voor het vintage-forum.

Anyway:
SuperLeads hebben ietsje meer gain en klinken beduidend brighter. SuperBass-es hebben ietsje (met nadruk op ietsje) minder gain en klinken wat ronder. Voluit zijn de verschillen wat minder.

Qua combinaties met gitaren; Lead gaat het makkelijkste met LPs en Strats gaan makkelijker met de Bass-versies.

Luke-wannabe
15 mei 2009, 18:48
Kijk, ik wachtte eigenlijk al op jou, Chris!
Dankjewel voor de info. Hoe snel oversturen die amps? Rond de helft of eerder al? En kun je met cleanere buizen een nog cleaner geluid krijgen?

MattellicA
15 mei 2009, 19:01
Kijk, ik wachtte eigenlijk al op jou, Chris!
Dankjewel voor de info. Hoe snel oversturen die amps? Rond de helft of eerder al? En kun je met cleanere buizen een nog cleaner geluid krijgen?

Voor clean koop je geen SuperLead of Bass hé ;) Die koop je om te scheuren met een dikke Les Paul...

Luke-wannabe
15 mei 2009, 19:02
Voor clean koop je geen SuperLead of Bass hé ;) Die koop je om te scheuren met een dikke Les Paul...
Volgens mij kunnen ze ook prachtig clean! Chris..?
Edit: Ik bedoel clean tot semi clean (randje)

LordRiffenstein
16 mei 2009, 09:33
Voor clean koop je geen SuperLead of Bass hé ;) Die koop je om te scheuren met een dikke Les Paul...

FOUT! Een van de grootste misvattingen ooit, uit een ouwe Superbass of Superlead kan je een schitterend clean krijgen.

Luke-wannabe
16 mei 2009, 12:15
Het enige 'nadeel' is dat ie dan niet zo hard staat ;) Maar alsnog loeihard, me dunkt.

DaveItUp
16 mei 2009, 14:06
Gaan hard zat voordat ze beginnen te vervormen

Luke-wannabe
16 mei 2009, 14:25
Dat zeg ik ;)

Michael AE
16 mei 2009, 15:36
Man, ik wil ZO graag een oude Marshall hebben. Helaas staan ze elke keer te koop als ik geen knaken heb. :(