PDA

View Full Version : Topkam



Pirate
15 mei 2009, 15:34
ik heb met een projectje om van een rechtse akoetische gitaar een linkse te maken de topkam uit geveild. nu ik een eigen gitaar heb, wil ik de oude van mijn vader reparenen. kan ik dit zelf of moet ik dit laten doen?

Sanderltd
15 mei 2009, 15:53
Ligt er maar net aan wąt er precies kapot is aan die gitaar. Als het structurele schade is, zoals gebroken hout, beschadigde lak enz. zou ik aanraden het te ląten repareren, tenzij je zelf veel ervaring hebt.
Als het een kapotte pickup betreft kun je daarentegen wel, met een beetje soldeerervaring, een nieuwe pickup installeren, maar zelfs dat kan tricky zijn.

Pirate
15 mei 2009, 16:02
nee, zo erg is het niet. het is alleen een uit gevijlde topkam

de ruimte voor waar normaal de kleine e snaar zit is zo groot gemaakt dat de dikke E er in past

het zou dus mooi zijn als er een nieuwe topkam of een andere reparatie kan gebeuren zodat het weer normaal te bespelen word (zoals het eerst was) kan ik dit zelf doen? zoja hoe?

espike
15 mei 2009, 16:07
Nieuwe topkam kopen lijkt me. Geen idee of die specifiek linkshandig worden geleverd

Pirate
15 mei 2009, 16:17
ja dat leeek mij ook een goede optie maar kan ik die zelf vervangen moet moet ik het laten doen?

barno
15 mei 2009, 17:01
ja dat leeek mij ook een goede optie maar kan ik die zelf vervangen moet moet ik het laten doen?

kan gemakkelijk zelf, loshalen, nieuwe derop met wat secondenlijm. Als je voorgesneden hebt, eerst op goede hoogte schuren/ vijlen.

Zelf een topkam invijlen is iets moeilijker. vooral een precisie en geduldwerkje

aaronstonebeat
15 mei 2009, 17:01
Je kunt de oude slots met secondenlijm opvullen en opnieuw invijlen.

Pirate
15 mei 2009, 17:29
oke bedankt! dat ga ik dan eerdaags proberen