PDA

View Full Version : Punkrock Gitaar...



Fløs
15 mei 2009, 15:33
Beste mensen,

Ik ben net begonnen met gitaar spelen (ik heb net mijn 2e les gehad...), ik ben meteen elektrisch begonnen.
Mijn doel is om in een lekker tempo de basics van het gitaar spelen onder de hand te krijgen zodat ik (samen met een vriend van mij) een punkrock band kan beginnen.

Ik ben binnenkort jarig en dan krijg ik een gitaar voor m'n verjaardag. (want dat ding dat ik nu heb is flut). Zelf zat ik te denken aan de Squier telecaster Custom. Veel kwaliteit voor een zacht prijsje. En zeer geschikt voor punkrock. Ik denk dat ik daar voorlopig wel even mee vooruit kan...

Ik wou alleen even zeker weten heb ik de juiste conclusies getrokken, of adviseren jullie mij wat anders?

Alvast Bedankt,
Fløs...

levi
15 mei 2009, 15:38
Ik vind het wel een goeie keus veel punkrocker's spelen vaak op tele's.
Maar als je nou het bedrag zegt wat je mag uitgeven kunnen de forum leden misschien wel wat beters adviseren.

deefke666
15 mei 2009, 16:03
zeer goede keuze vind ik ook....
squier zijn eigelijk best goede gitaren voor dat geld...
zal je geen spijt van hebben
:punk:

Exi
15 mei 2009, 16:12
Hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=122902) nog een recente topic die over dezelfde gitaar gaat.

hole
15 mei 2009, 16:14
Als je een echte punkert bent, en dat ben je ..toch? zou je natuurlijk heel non-conformistisch juist geen telecaster kunnen pakken ;)

olaftheholy
15 mei 2009, 16:16
Als je een echte punkert bent, en dat ben je ..toch? zou je natuurlijk heel non-conformistisch juist geen telecaster kunnen pakken ;)

Of nog non-conformistischer juist dáárom weer wel een tele pakken :dontgeti:

Fløs
15 mei 2009, 16:25
Hahaha... :P
Ik hoef als punker niet van punkers af te wijken lijkt mij... Dat is mischien leuk als ik eenmaal heel goed kan spelen, maar voorlopig heb ik daar geen behoefte aan en wil ik gewoon een goeie punkrock gitaar.

Maar wat maakt die Squier telecaster Custom dan geschikt voor punkrock?
De humbuckers ofsow? Sorry ik heb er nog niet echt verstand van.... :???:
Maar daar heb ik jullie voor toch...? ;)

(a) :P

hole
15 mei 2009, 16:27
Of nog non-conformistischer juist dáárom weer wel een tele pakken :dontgeti:

Da's wel HEUL non conformistisch, als je je niet conformeert aan de non-conformisten.

Pfft..Stick it to da man!

Voor wat betreft je vraag: een humbucker heeft meer output dan een enkelspoels, dus daarom geschikter voor punk..zoiets... Maar ook met een normale tele kun je goed rocken hoor.

robert-gitarist
15 mei 2009, 16:43
Squier Telecaster is zeer zeker een goede plank voor deze stijl! :)
Enne vergeet de Epiphone SG (400) en Les Paul Junior (met P90 elementen!! die andere types niet) ook niet. Die zijn ook zeker erg geschikt voor punkrock.

macwilliams
15 mei 2009, 16:50
Echte punk hoeft niet goed te klinken...
Goeie punk klinkt als, nou ja zie hierboven:D

Is zo'n dinges waar curt cobain op speelde niet geschikt?

Fløs
15 mei 2009, 16:51
Jah, maar dan gaat het meteen een stuk meer kosten hea...
Ik denk dat mijn ouders denk aan Max €200...
Dus dan is de Squier telecaster Custom wel mooi voor die prijs toch?
Ik heb owk de Squier telecaster Custom II P90 gezien, maar die is duurder en minder geschikt voor punkrock toch? Zoiets heb ik vernomen, dat de gewone Custom beter geschikt is voor die richting...

macwilliams
15 mei 2009, 16:53
Anders een tweedehandsje??

Fløs
15 mei 2009, 16:56
Kweet niet, daar hou ik niet zo van...
Je weet nooit wat er al mee gedaan is enzow...
En de gitaar die ik nu heb die is tweedehands, maar die is (vraag me niet hoe) zelfs nog na het stemmen niet meer zuiver en vals, dus ik ga nu een eerstehands kopen...
Dan gaatie owk meteen een stuk langer mee...

Exi
15 mei 2009, 16:57
Kweet niet, daar hou ik niet zo van...
Je weet nooit wat er al mee gedaan is enzow...
En de gitaar die ik nu heb die is tweedehands, maar die is (vraag me niet hoe) zelfs nog na het stemmen niet meer zuiver en vals, dus ik ga nu een eerstehands kopen...

...en een nieuw stemapparaat!:D

Fløs
15 mei 2009, 17:00
Haha :P
Ik heb ook al met meerdere stemapparaten geprobeert te stemmen. (die van m'n vriend). Dat werkte ook niet.
Het ligt echt aan de gitaar...
Hij is ook al een keer kapot gegaan, nu istie weer gemaakt. Maar de "knopjes" werken owk al niet meer... Een eerstehand gaat gewoon langer mee. Maar ik denk dat de gemiddelde tweedehands zowiezo niet zo vals is als de gitaar die ik nu heb...

hezz
15 mei 2009, 17:02
Kweet niet, daar hou ik niet zo van...
Je weet nooit wat er al mee gedaan is enzow...
En de gitaar die ik nu heb die is tweedehands, maar die is (vraag me niet hoe) zelfs nog na het stemmen niet meer zuiver en vals, dus ik ga nu een eerstehands kopen...
Dan gaatie owk meteen een stuk langer mee...

Ben nou eigenlijk wel erg benieuwd wat je huidige gitaar is :)

Bolder
15 mei 2009, 17:05
We kennen het hier wel dat beginners vaak geen 2e handsje willen. Nieuwe voelt veiliger.

Maar dat een nieuwe langer meegaat? Als je een 2e hands van een jaar oud in goede staat koopt, gaat die echt niet korter mee als dat jij hem in de winkel het jaar ervoor had gekocht.

Exi
15 mei 2009, 17:06
Ja, als je weet waar je op moet letten kan een tweedehandsje vaak ook erg leuk zijn. Mijn eerste gitaar is een Ibanez SA120, ook tweedehands.
Er was bijna nooit op gespeeld, maar had hem toch voor bijna de helft van de prijs van een nieuwe.

Mijn volgende gitaar wordt naar alle waarschijnlijkheid wel een nieuwe.

Fløs
15 mei 2009, 17:11
Mijn huidige gitaar is een "Maya" :eek:
Een of ander onbekend merk denk ik... :P

Ik heb trouwens ook al op de Squier telecaster Custom gespeeld in feedback.
Hij is dik en zwaar, maar dat vond ik juist wel lekker...
En hij is goed afgewerkt (zeiden de mensen die er wat meer verstand van hadden)... :lp:
Maar ik wil gewoon zeker weten of ik dat owk echt een goede keuze is...

Nellyrocks
15 mei 2009, 17:12
Maakt volgens mij voor punt niet zo heel veel uit wat voor een gitaar je hebt. Die tele custom is een prima gitaar. Lekker kopen en raggen. Als er maar veel stickers op zitten. Daar gaat het om.

Fløs
15 mei 2009, 17:16
Haha... :P
Maar dat heeft niet veel met de gitaar te maken...
Mischien doe ik dat wel, maar dat weet ik echt nog niet...

robert-gitarist
15 mei 2009, 17:23
P90 gezien, maar die is duurder en minder geschikt voor punkrock toch?...

:o:o:o

P90 is juist super geschikt! Check de Gibson LP Junior eens van Green Day!
Ik heb zelf een LP met P90 en speel ook een aantal punkrocknummers en daar komt die gitaar maar al te goed van pas, wereld geluid! :punk:

En dat je nieuw wilt hebben is begrijpelijk. Als je tweedehands een gitaar wilt kopen moet je zeker wat meer verstand hebben van gitaren. Zeker tegenwoordig want ze naaien je waar je bij staat helaas. Als je iemand kent in je omgeving die er een goede kijk op heeft, neem je die gene toch mee en koop je een tweedehandse plank. Maar goed, dat moet je natuurlijk zelf weten ;)

macwilliams
15 mei 2009, 17:26
Wtf:???: betekend owk?

Wat voor maya heb je dan?

robert-gitarist
15 mei 2009, 17:28
Wtf:???: betekend owk?

ooowwwwkkkk ;)
owk = ook

Fløs
15 mei 2009, 17:33
http://invention.smithsonian.org/centerpieces/electricguitar/images/03-04_full.jpg

Zo een...
Volgens mij is dit een Fender trouwens, maar hij ziet er hetzelfde uit.
Maar dat doet er niet toe, van die van mij is *****... ^^

En over de P90, dit zei iemand van de winkel Feedback:
"Die is daar zeer zeker voor geschikt, de P 90 elementen zijn iets minder
vol. Meer een open geluid. Dus minder geschikt voor metalachtige dingen."
Dus (owk) ietsje minder geschikt voor punkrock, of heb ik dat verkeerd begrepen, of klopt het niet?

macwilliams
15 mei 2009, 17:36
ooowwwwkkkk ;)
owk = ook
Is dat nieuw nederlands dan. Das dan dus egt sgeit nl owkee.

robert-gitarist
15 mei 2009, 17:46
Is dat nieuw nederlands dan. Das dan dus egt sgeit nl owkee.

Ach man, das gewoon leipe shit ouwe! jeweetzelluf!

:D

Flos, nee, dat heb jij verkeerd begrepen. Minder geschikt voor metal staat er..metal is geen punkrock en andersom ook niet (logica ;) )
Geloof me, P90's zijn zeker wel geschikt.

Fløs
15 mei 2009, 17:52
Oh Okej...
Maar is de P90 ook MEER geschikt ervoor?
Of is de gewone Custom, owk prima...
Of maakt dat niet veel uit...
Scheelt 60 euro...

arcane
15 mei 2009, 17:52
Overigens kun je prima metal spelen met p-90's. Het klinkt alleen wat anders.
Voor lompe deathmetal zal het misschien iets minder geschikt zijn, maar voor de minder zware metal varianten is het een prima element mijns inziens.

robert-gitarist
15 mei 2009, 17:54
Oh Okej...
Maar is de P90 ook MEER geschikt ervoor?
Of maakt dat niet veel uit...

meer geschikt dan humbuckers?
Nee, mee is namelijk niet het juiste woord. Het is anders. Iets dunner en minder wollig. P90's hebben een heel fijn geluid. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Geschikt zijn ze 100%.

Fløs
15 mei 2009, 18:01
Allebei 100% geschikt bedoel je?

Volgens mij zijn de P90 iets meer met een warm geluid zegmaar.
Je zou er owk blues op kunnen spelen zegmaar...
Maar dat kan aan mij liggen hoor... :tooth:
^^

robert-gitarist
15 mei 2009, 18:05
Ik zou zeggen, test ze eens uit.

Dit gaat echt anders een te lang verhaal worden :D

Exi
15 mei 2009, 18:21
Allebei 100% geschikt bedoel je?

Volgens mij zijn de P90 iets meer met een warm geluid zegmaar.
Je zou er owk blues op kunnen spelen zegmaar...
Maar dat kan aan mij liggen hoor... :tooth:
^^

P90s klinken juist minder warm en hebben meer karakter dan een humbucker.
De custom II hebben ze ook bij feedback toch? Testen die handel!

YoJorisss
15 mei 2009, 18:22
Ik wilde net ook al linken naar mijn topic, maar dat is al gedaan. Merge deze topics ofzo aangezien ze over dezelfde gitaren gaan. Ik heb een vriend van mij gevraagd mee te gaan naar Feedback dus hopelijk gaan we binnenkort even kijken ;)

Fløs
15 mei 2009, 19:20
Jah, ik weet al een datum wanneer ik naar feedback ga. Maar dan ga ik meteen m'n gitaar kopen. Maar dan zal ik ze idd wel ff uitproberen...

Maar wat versta je onder "meer karakter"?
Meer punkrock achtig?

Mr.Fingers
15 mei 2009, 19:34
P90: rauwer, venijniger, meer hoog in het geluid.
Humbucker: warmer, wolliger, meer laagmid in het geluid.

Voor punkrock kunnen beiden wel, maar ik zou er persoonlijk een P90 voor kiezen, vanwege die vuile klank die die elementen van nature hebben.

Fløs
15 mei 2009, 19:36
Dit staat op de site van Feedback:

Squier Tele custom II P90 bk/mn
Deze gitzwarte Telecaster Custom heeft twee P90 elementen die een zeer warm en bluesy karakter hebben. De gitaar heeft een one-piece maple neck en een hardtail brug.

Squier Tele Custom
Dit is echt leuk! Een remake van de beroemde Fender Telecaster uit 1972 in het zwart. Humbuckertje voor en achter, wat kan je nog gebeuren?



Zegt niet heel veel, maar bluesy karakter? :o
En de P90 heeft geen humbuckers.
Waarvan ik dacht dat juist die dat lekkere punky geluid maakte

Roro92
15 mei 2009, 19:38
Punkrock roept voor mij Les Paul en Tele


Rocken :rockon:

Manuvdv
15 mei 2009, 19:41
Dit staat op de site van Feedback:

Squier Tele custom II P90 bk/mn
Deze gitzwarte Telecaster Custom heeft twee P90 elementen die een zeer warm en bluesy karakter hebben. De gitaar heeft een one-piece maple neck en een hardtail brug.

Squier Tele Custom
Dit is echt leuk! Een remake van de beroemde Fender Telecaster uit 1972 in het zwart. Humbuckertje voor en achter, wat kan je nog gebeuren?



Zegt niet heel veel, maar bluesy karakter? :o
Als er één ding is waar je je niet moet op baseren, dan is het wel de beschrijving van de winkel... Dat heb ik ondertussen wel al geleerd.

robert-gitarist
15 mei 2009, 19:48
Zeker als de omschrijving van Feedback komt :crazyhappy:

Fløs
15 mei 2009, 20:18
Lol, okej... :P
Nou, ik denk dat als ik weer naar feedback ga. Dat ik gewoon ff vergelijk en ze ff bespeel, en dan gewoon een besluit neem...
Das het slimste denk ik...

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie info!

YoJorisss
15 mei 2009, 20:32
Heb je al enig idee welke versterker je erbij neemt? Of heb je er al een?

Shibby
15 mei 2009, 20:34
Je kunt inderdaad het beste beide gitaren zelf uitproberen om ze te vergelijken. En wat YoJorisss al zegt: wat voor versterker heb je/ga je kopen? Als je er al 1 hebt, vraag in de winkel of je de gitaar op een vergelijkbare of dezelfde versterker kunt proberen.

Fløs
15 mei 2009, 21:14
Kheb nu deze:

http://www.esc.nazwa.pl/pasja/images/sl20r.jpg

T'is maar een kleintje uit het starterspacket. 30 watt dacht ik...
Maar mischien ga ik na de vakantie, als ik een goed vakantiebaantje vind, een Marshall kopen...

Ik zat aan de Marshall MG 100 DFX te denken.
Deze dus:

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/marshall-mg100dfx_350_ffffff_75.jpg

100watt of de 50 wat versie... Clean en overdrive kanaal...



Maar nog niets is zeker! Ik moet owk eerst maarn's kijken hoeveel ik verdien en of ik een baantje vind...

richwoodplayer
15 mei 2009, 22:43
de MG series van marshall blijken niet echt heel goed te zijn, ik zou kijken naar een valvestate ofzo ;)

RS-Rik
15 mei 2009, 23:15
je bent toch een punker wat maakt t dan uit op wat voor gitaar je speelt.

macwilliams
15 mei 2009, 23:27
Een echte punker is ook heel wat anders dan een punkrocker.
Punkrock is muziek die door je ouders goedgekeurd word en
punk dus echt niet.

Nja watje owk doet egt koewl word 't nooit.

Mr_Moustache
15 mei 2009, 23:29
Om dat te doen moet je tegenwoordig terug in de tijd!

schizo910
16 mei 2009, 11:08
punk, punkrock, rock... eigenlijk maakt het type elektrische gitaar geen drol uit en gaat het puur om wat jij lekker vindt spelen. Ga dus gitaren testen en ga puur uit van speelgemak en de feel. Gooi er een Rat, Muff of DS1 distortion pedaal tussen en je kunt punkrocken tot je erbij neervalt...

speedmusic
16 mei 2009, 17:29
http://www.myrareguitars.com/pictures/eastwood-hiflyer-guitar-white.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=xPYrGPRsMuM
old school punkrock voor €325,--

Mr_Moustache
16 mei 2009, 18:28
Ik zou toch voor een mosrite kopie met tremelo gaan. Kan je ook gelijk surfen!

j3r03n
16 mei 2009, 20:26
punk, punkrock, rock... eigenlijk maakt het type elektrische gitaar geen drol uit en gaat het puur om wat jij lekker vindt spelen
Inderdaad, ik speel punk rock op een Jaguar en een AC30:soinnocent:

Je kunt wel een Les Paul kopen, maar als je die te zwaar of te dik vindt, heb je er nog niks aan ;)

Maar mijn inzending voor de 'moderne' punk rock gitaar is toch wel de LP Junior van Billie Joe:
http://images.miretail.com/products/optionLarge/Gibson/440662jpg.jpg
http://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/billie-joe-armstrong-les-paul-junior_3.jpg

Is alleen wel een beetje buiten je budget, bedenk ik me nu:sssh:
Is er misschien een Epiphone-equivalent?

Mr_Moustache
16 mei 2009, 20:32
Thomann heeft LP juniors voor 600 euro.

KamikazaGuitar
17 mei 2009, 12:26
Thomann heeft LP juniors voor 600 euro.

Budget van TS is 200 :)

Ik zou trouwens zeker voor de P90's gaan! Humbuckergitaren zijn er in overvloed, en bovendien zijn 'vieze' elementen als p90's veel geschikter voor punk dan humbuckers (vind ik dan).

mesaman
17 mei 2009, 12:36
ik denk dat je gewoon een 2e hands gibson junior kan proberen ofzo.fantastisch spul of gewoon die skwaaijer kopen en door sparen en op den duur de gitaar van je dromen kopen.....

Exi
17 mei 2009, 12:37
Toen ik gisteren bij de gitaarboer was heb ik ook even een tele custom zitten testen. Die met humbuckers (ze hadden de P90 versie daar niet) en ik moet zeggen; ik vond hem niet echt geweldig klinken. Hij klonk mij een beetje te beschaafd en niet zo scheurend als ik had gedacht. De tele hals speelde overigens wel heerlijk en was goed afgewerkt. Nu begrijp ik volkomen dat ze ook een P90 versie hebben uitgebracht.

Fløs
17 mei 2009, 15:13
Mijn vriend heeft de MG 50 DFX, en die is echt prachtig! Heerlijk geluid! Dus daar ga ik denk wel gewoon naar kijken dan...


En hoe komt het dat je in zo verschrikkelijk veel bands een Les Paul ziet, die 2 humbuckers heeft...?
Zegt dat iets over de Les Paul, of over humbuckers? :P

Bolder
17 mei 2009, 15:16
Ik zou toch ook de valvestate series proberen

Exi
17 mei 2009, 15:53
Mijn vriend heeft de MG 50 DFX, en die is echt prachtig! Heerlijk geluid! Dus daar ga ik denk wel gewoon naar kijken dan...
Ik lees weinig goeds over de MG's van Marshall hier en ook de rest van het net.

De MG100 DFX is een solidstate, en in dit geval een bagger amp.
Slechte speaker, klinkt voor geen meter op laag volume, en klinkt nog slechter als je hem opendraait.
Daarnaast is het geen echte Marshall, maar een goedkoop ^*#&#ding.

Ik zou even verder kijken als ik jouw was, voor de prijs van die versterker kan je iets veel leukers halen.
Valvestates zijn inderdaad al stukken beter en zijn tweedehands ook goed te verkrijgen.

Squier4ever
17 mei 2009, 15:58
Mijn vriend heeft de MG 50 DFX, en die is echt prachtig! Heerlijk geluid! Dus daar ga ik denk wel gewoon naar kijken dan...


En hoe komt het dat je in zo verschrikkelijk veel bands een Les Paul ziet, die 2 humbuckers heeft...?
Zegt dat iets over de Les Paul, of over humbuckers? :P

die MG is echt crap, maar als beginner hoor je dat misschien nog niet. Valvestate is echt al een heel stuk beter dan een crappy MG.

Fløs
17 mei 2009, 17:23
MG DFX zien er een stuk betrouwbaarder uit dan Valvestate...
Is MG DFX niet een nieuwe model ofsow?

Ik vond het echt prachtig geluid van die MG hoor... :dontgeti:
Wat maakt de Valvestate dan beter?

DeiDRagonas
17 mei 2009, 17:30
MG DFX zien er een stuk betrouwbaarder uit dan Valvestate...
Is MG DFX niet een nieuwe model ofsow?

Ik vond het echt prachtig geluid van die MG hoor... :dontgeti:
Wat maakt de Valvestate dan beter?

DUDE! Ga je oren wassen!

edit: De MG "ziet" er betrouwbaarder uit?? Waar zie je dat aan dan? En serieus, ga de twee amps eens naast elkaar beluisteren. De ouwe Valvestates zijn soms was schel, maar de nwe AVT serie is gewoon echt goed. Niet populair en ondergewaardeerd, maar wel erg goed voor de prijs. HE-LE-MAAL in vergelijking met de MG serie, want die is wel zo tenenkrommend slecht!

Squier4ever
17 mei 2009, 17:47
MG DFX zien er een stuk betrouwbaarder uit dan Valvestate...
Is MG DFX niet een nieuwe model ofsow?

Ik vond het echt prachtig geluid van die MG hoor... :dontgeti:
Wat maakt de Valvestate dan beter?

de complete techniek in een valvestate is beter dan de MG. Er zit o.a. een buisje in de preamp voor een warmer geluid. Ik weet dat er een Marshall logo op die MG zit, maar als er Stagg op had gestaan had je het ook geloofd. Is echt goedkope chinese troep voor weinig geld.

Exi
17 mei 2009, 18:25
http://link.marktplaats.nl/249503509

Ook een leuke optie:cheerup:
Is trouwens van een lid van dit forum

Fløs
17 mei 2009, 19:10
Jah, maar das te ver weg... ^^

Squier4ever
17 mei 2009, 19:10
Jah, maar das te ver weg... ^^

Een valvestate kun je tweedehands in zo'n beetje ieder dorp/stad bij jou in de buurt wel vinden.

DeiDRagonas
17 mei 2009, 19:15
Jah, maar das te ver weg... ^^

Die amp? Tegen betaling van de benzinekosten wordt ie gewoon aan je deur gebracht zelfs.
:soinnocent:

edit: lol lol @ Exi.. Testen bij je local shop, goedkoop kopen via MP is de deal.

Exi
17 mei 2009, 19:26
Dan zou ik het wel weten!;)
Kan je hem proberen en als ie niet bevalt gaat ie gewoon lekker terug naar Groningen!:soinnocent:

Fløs
17 mei 2009, 19:46
I'll think about it...

Maar het ligt natuurlijk owk aan m'n baantje, kheb nu op 3 plekken gesolliciteerd en nogsteeds geen "uitslag", morgen ga ik nog ergens solliciteren.... :P

Squier4ever
17 mei 2009, 19:52
I'll think about it...

Maar het ligt natuurlijk owk aan m'n baantje, kheb nu op 3 plekken gesolliciteerd en nogsteeds geen "uitslag", morgen ga ik nog ergens solliciteren.... :P

Sorry maar zou je aub leesbaar willen typen en worden als owk enz. weg willen laten?

Fløs
17 mei 2009, 20:03
Hoezo dat? Vind je dat zo lastig? :P
Dat gaat eigenlijk vrij automatisch, maar ik zal kijken of ik er op kan letten... ;)

Squier4ever
17 mei 2009, 20:06
Hoezo dat? Vind je dat zo lastig? :P
Dat gaat eigenlijk vrij automatisch, maar ik zal kijken of ik er op kan letten... ;)

Het is buitegewoown stowrend weetje alsje allemaal zown woorde zow gaat tiepe weetje....

macwilliams
17 mei 2009, 21:36
Sorry maar zou je aub leesbaar willen typen en worden als owk enz. weg willen laten?Dank je!


Hoezo dat? Vind je dat zo lastig? :P
Dat gaat eigenlijk vrij automatisch, maar ik zal kijken of ik er op kan letten... ;)hij is niet de enige maar schijnbaar heb je het niet eens in de gaten dat er al iets is over gezegd.
Heb je geen taalles gehad op school?
Of is dat 's on-punks.

Ace 1.15.19
17 mei 2009, 22:18
Punk met de hoofdletter P:

http://rainbowschild.com/images/johnny08.jpg

speedmusic
18 mei 2009, 10:42
Ramones, vandaar mijn tip onderaan pagina 5, nu even in de herhaling gooien

Eastwood Hi-Flyer gitaar (http://www.myrareguitars.com/pictures/eastwood-hiflyer-guitar-white.jpg)

old school punkrock voor €325,-- filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=xPYrGPRsMuM)

Plaats gelijk deze maar:
Ramones - Rockaway Beach lekker live nummer (http://www.youtube.com/watch?v=79S5k1pgWZU)

Maar als ik zie wat een Gibson Melody Maker kost, is ook niet verkeerd en met de Joan Jett versie heb je een HB, wel weer
wat duurder.

Ace 1.15.19
18 mei 2009, 10:44
Het verbaasde me hoe weinig er over gepost werd. Verder heb ik alleen nog gelezen: "of wat dacht je van een Mosrite-kopie?" buiten dat filmpje van jou.

telecastermaster
18 mei 2009, 13:56
Inderdaad, ik speel punk rock op een Jaguar en een AC30:soinnocent:

Maar mijn inzending voor de 'moderne' punk rock gitaar is toch wel de LP Junior van Billie Joe:
http://images.miretail.com/products/optionLarge/Gibson/440662jpg.jpg
http://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/billie-joe-armstrong-les-paul-junior_3.jpg




Dacht ik ook onmiddelijk aan. Maar dan natuurlijk van Johhny Thunders....

http://1.bp.blogspot.com/_kTd0LTQWgE4/SIrSQOA8mtI/AAAAAAAAAHE/wV0OxhW8KdM/s400/JT_BBC1.jpg


Wat de versterker betreft: doe jezelf een favour en koop een Roland Micro Cube.

Tokaifan
18 mei 2009, 13:57
Voor recht toe recht aan punk heb je natuurlijk geen extra windingen nodig.

thomas_lc
18 mei 2009, 14:14
Als ik jou was zou ik ook even voor een london city comet kijken.
Deze doet niet onder voor een echte fender en kost stukken minder;)

Ace 1.15.19
18 mei 2009, 15:44
Uhh, deze doet niet onder voor een Fender?

treblemaster
18 mei 2009, 15:48
Zoals Schizo ook al zei....gewoon veel verschillende gitaren testen en luisteren wat je mooi vind! Ik speel zelf Punk (rock) en begonnen met een Les Paul met humbuckers en veel distortion. Ik kwam erachter dat ik veel meer van een rauw, relatief clean geluid hou en ben overgestapt naar een Telecaster (single coil). Dat had ik niet kunnen weten toen ik begon en dat is een kwestie van proberen/ervaring etc.

ten tweede heb je nogal veel soorten punkrock. Ik denk meteen aan de Ramones terwijl anderen misschien meer denken aan Pennywise, Strung Out etc. Die laatsten spelen over het algemeen op gitaren met humbuckers (hebben een wat meer metalachtig geluid....redelijk wat distortion).

telecastermaster
18 mei 2009, 16:55
Ik denk meteen aan de Ramones terwijl anderen misschien meer denken aan Pennywise, Strung Out etc.

Ik aan The Jam. :)



http://www.this.is/drgunni/626px-Paul_Weller_and_Bruce_Foxton_with_Rickenbackers_10 24.jpg

Ace 1.15.19
18 mei 2009, 16:57
Of The Clash. Maar persoonlijk zijn The Ramones mijn favoriet! :ok:

telecastermaster
18 mei 2009, 16:59
Of The Clash.

Ja, die ook natuurlijk....

http://www.fender.com/news/news_images/199/snippet_199.jpg

macwilliams
18 mei 2009, 17:00
Ik dacht meer aan the exploited, sex pistols, toy dolls enzo.

treblemaster
18 mei 2009, 17:01
Ik hou niet zo van die hokjes, maar The Jam, The Clash, The Damned zou ik meer rekenen tot 'gewone' punk.

Tokaifan
18 mei 2009, 17:02
Ja, die ook natuurlijk....

http://www.fender.com/news/news_images/199/snippet_199.jpg

Owh yeah baby, die Telecaster is heeeeeeeeerlijk!!!

treblemaster
18 mei 2009, 17:02
Ik dacht meer aan the exploited, sex pistols, toy dolls enzo.


Als we dan toch even in hokjes bezig zijn:

The exploited = betonpunk
Toy Dolls = pretpunk

;)

telecastermaster
18 mei 2009, 17:02
Ik hou niet zo van die hokjes, maar The Jam, The Clash, The Damned zou ik meer rekenen tot 'gewone' punk.

Is er nog andere punk dan? :???:

treblemaster
18 mei 2009, 17:03
Is er nog andere punk dan? :???:


Ehh Stiff Little Fingers bijvoorbeeld

Billy Turf
18 mei 2009, 17:05
Naast de Gibson Les Paul Junior zou je ook de Gibson Melody Maker kunnen overwegen?

http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/MMP1EBCH.JPG

Ik heb hem zelf ook ze gaan voor 400-500 euro nieuw.
Ben er zeer tevreden over, gebruik hem voor Blues maar ik denk dat hij zich ook leent voor Punkrock.

Fløs
18 mei 2009, 17:25
Kej, bedankt.
Ik zal eens kijken... ;)

treblemaster
18 mei 2009, 17:26
Kej, bedankt.
Ik zal eens kijken... ;)

Wat versta je onder Punkrock Flos? Dan kunnen we je misschien wat beter helpen. Aan de andere kant.....het gaat er toch om dat de gitaar goed aanvielt en het geluid jou bevalt. Dat is uiteraard erg persoonlijk.

YoJorisss
18 mei 2009, 17:31
Inderdaad, je kan wel een genre opnoemen van de muziek die je leuk vind. Maar binnen dat genre heb je nog veel meer verschillende sounds. Noem is wat rotzooi op die je op je mp3/ipod hebt staan?

thomas_lc
18 mei 2009, 18:47
Uhh, deze doet niet onder voor een Fender?
ik weet niet of je er ooit eentje bespeeld hebt ? Hij doet iniedergeval niet onder voor een mim

Ace 1.15.19
18 mei 2009, 18:48
Dat is al een heel ander verhaal.

thomas_lc
18 mei 2009, 18:52
Mijn excuses :chicken: :D

j3r03n
18 mei 2009, 23:27
En waarom is een Fender MiM geen Fender dan?

Ace 1.15.19
18 mei 2009, 23:37
Je snapt toch wat ik bedoel.

iwamoto
19 mei 2009, 01:02
En waarom is een Fender MiM geen Fender dan?

waarom is een homo geen bi ? ja precies, er mist gewoon nog wat aan, terwijl ze allebei mannen neuken...

....met je lelijke g4m3r naam....

Mr_Moustache
19 mei 2009, 01:09
Nou, ik vind dat er zeker tussen de Classic series zeer degelijke mexicanen te vinden zijn.

FreddyBass
19 mei 2009, 01:11
Ja precies, de classis player 60's vond ik zelf beter spelen dan de usa standard

rijsberman
19 mei 2009, 01:35
En verder is een Fender gewoon een Fender, natuurlijk. Of hij nou MIM, MIJ of MIA is. Anders had het wel een Squier geheten. Of een Ibanez. Of een Gretsch. Duh.

Wil natuurlijk niet zeggen dat er geen verschillen in zitten. Een HW1 is ook geen Deluxe. Of Clapton sig. Ofzo. Maar als de Fender fabriek er Fender op zet is het een Fender.

Ace 1.15.19
19 mei 2009, 01:36
Einde discussie nu.

DeiDRagonas
19 mei 2009, 01:44
Ja precies, de classis player 60's vond ik zelf beter spelen dan de usa standard

DIKKE +1 voor dit nog ff btw...
Heb net n Classic Player 60's strat gekocht. Echte aanrader!

Ace 1.15.19
19 mei 2009, 02:03
Effe sig aanpassen dan. ;)

j3r03n
19 mei 2009, 11:50
waarom is een homo geen bi ? ja precies, er mist gewoon nog wat aan, terwijl ze allebei mannen neuken...

....met je lelijke g4m3r naam....

Haha, duidelijk gevalletje sekstekort:soinnocent:

DeiDRagonas
19 mei 2009, 12:10
HA! Iwa sex tekort!!?














Tenminste, masturberen valt ook onder "sex" toch??

Fløs
19 mei 2009, 12:27
Er is mij gevraagd om wat muziek te vermelden waar ik van hou, nou hier zijn een paar nr's waarvan ik denk dat mijn gitaar zoiets wel moet kunnen zegmaar... ^^

Good Charlotte - Girls Don't Like Boys
Simple Plan - Shut Up (Goed voorbeeld qua geluid...)
Simple Plan - Don't Wanna Think About You
Stellar Kart - Activate (God voorbeeld qua geluid...
Sum41 - Heart Attack (Stukje net na het refrein klinkt lekker)

Zo moet het kunnen klinken zegmaar... :P
Ik hoop dat jullie er zo wat meer aan hebben...

Dus tjah... Squier telecaster Custom, of Squier telecaster Custom II P90?

Squier4ever
19 mei 2009, 12:28
Er is mij gevraagd om wat muziek te vermelden waar ik van hou, nou hier zijn een paar nr's waarvan ik denk dat mijn gitaar zoiets wel moet kunnen zegmaar... ^^

Good Charlotte - Girls Don't Like Boys
Simple Plan - Shut Up (Goed voorbeeld qua geluid...)
Stellar Kart - Activate (God voorbeeld qua geluid...
Sum41 - Heart Attack (Stukje net na het refrein klinkt lekker)

Zo moet het kunnen klinken zegmaar... :P
Ik hoop dat jullie er zo wat meer aan hebben...

Dus tjah... Squier telecaster Custom, of Squier telecaster Custom II P90?

Allemaal skatepunk dus. Die Telecaster Custom kan dat wel. De Derek Whibley Telecaster is een signature van Sum41:

http://www.squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0301000506_xl.jpg

Fløs
19 mei 2009, 12:29
Kej, thnx...
Klinkt me als goud in de oren, vraag me niet waarom...
Ik ben blij het te horen... ^^


Ow, sorry... Correctie: Okej, thnx...

;)


:P

j3r03n
19 mei 2009, 12:43
Humbuckers dus...

treblemaster
19 mei 2009, 13:38
Goeie punkrock met een P90 ;)

http://www.youtube.com/watch?v=7IcHnR581oc&feature=related

Ik zou toch beide gitaren uitproberen als je de kans hebt. Ik heb zelf een LP gehad (Epiphone standard) en de humbucker die daar in zat vond ik behoorlijk ruk klinken (dood, niet rauw). Er zijn echter ook genoeg LP's met een humbucker in de brug die heerlijk rauw, leven klinken. Oftewel, zelf luisteren en/of iemand meenemen die er verstand van heeft.

Exi
19 mei 2009, 14:23
Ik heb ook op die custom met humbuckers gespeeld en ik vond hem ook 'ruk' (lees: dood) klinken.

tidalwave_sideburns
19 mei 2009, 14:44
Hehe, een punkgitaar van je ouders krijgen, :).

Zo'n SG gitaar zou je ook eens naar kunnen kijken. Heb je met P90's en humbuckers.

Fløs
19 mei 2009, 16:22
Ik had de telecaster van Sum41 al gezien. Je hebt er owk een van Avril lavigne! :D
Maar ik denk wel dat ik de Custom koop inplaats van zo'n signature, dan heb je 2 humbuckers en dus net iets meer mogelijkheden...


En ik probeer zowiezo de Custom en de P90 allebei uit... ;)

Fløs
20 mei 2009, 20:44
Wat vinden jullie van de "Crate FW 120H + FW 412A"?

Maar €400 bij Feedback! :o

Maar ik weet niet als ik een versterker ga kopen, of het die wel is, hij is bijzonder groot en zwaar. Dus als ik ergens wil gaan jammen ofsow, dan kan ik hem niet meenemen... ^^

macwilliams
20 mei 2009, 21:12
Je ken owk na de sportschowl ofsow met gewichten gowijun.
Word je growt en sterruk van.
Die crate is helemaal goed. En dat vowr mawr vierhownderdt euwrow.

Bram+
20 mei 2009, 21:24
Correcte spelling is echt zoooooo gevestigde orde. Punk's not dead! :punk:

macwilliams
20 mei 2009, 21:31
Punk is not dead, at least not as this thread.
De punks van tegenwoordig...:seriousf::seriousf::seriousf:
Wannabe punk mom, can I ? Please please please?

Fløs
21 mei 2009, 11:00
Haha, wel toevallig dat je over de sportschool begint aangezien ik daarop zit en fitness... (gewichten enzo)

En wel meer (meestal wat ouderen) mensen zeggen dat Punk dood is. Maar dat is onzin. Mischien hoor je niks meer van de Sex Pistols, maar er is meer punk dan alleen dat... :)

Dus inderdaad:
Punk's NOT Dead

Squier4ever
21 mei 2009, 11:51
Haha, wel toevallig dat je over de sportschool begint aangezien ik daarop zit en fitness... (gewichten enzo)

En wel meer (meestal wat ouderen) mensen zeggen dat Punk dood is. Maar dat is onzin. Mischien hoor je niks meer van de Sex Pistols, maar er is meer punk dan alleen dat... :)

Dus inderdaad:
Punk's NOT Dead

Skatepunk heeft echt helemaal niets met punk te maken. Niet erg hoor, gewoon anders. *zet Offspring op*

j3r03n
21 mei 2009, 11:56
Fløs vraagt toch ook om een punkrockgitaar, en geen punkgitaar...? Die twee stijlen zijn nu eenmaal verschillend ;)

Fløs
21 mei 2009, 12:11
skate punk, punkrock, etc. komt uiteindelijk allemaal uit op punk toch?

Laat ik het zo zeggen, als je gaat generaliseren zou je het punk noemen... Of zie ik dat verkeerd?

j3r03n
21 mei 2009, 12:14
Dat zie je zeker niet verkeerd, maar als je gaat generaliseren kun je net zo goed een strat kopen ;)

Wat ik wel zie, is dat de bands die jij aandroeg, voornamelijk humbuckers gebruiken, terwijl bij de oude (echte?/dooie?) punk vaker singlecoils/P90's worden gebruikt.

Mufftin
21 mei 2009, 12:14
om het verhaal kort te maken, kijk naar een gitaar die voor jou lekker klinkt. Persoonlijk zou ik naar een Sg kijken, maar een les paul of een telecaster model doen het ook zeker voor punkrock.

Fløs
21 mei 2009, 19:21
Morgen ga ik mijn Squier telecaster halen, dan probeer ik Custom en P90 allebei uit, hoewel ik wel moet zeggen dat mijn voorgevoel meer uit gaat naar de Custom...
Pas volgende week donderdag mag ik mijn gitaar echt gaan gebruiken van m'n ouders, omdat ze anders denken dat het tenkosten gaat van m'n examens (die ik als laatste donderdag heb...)
Maar ik vind het niet erg hoor dat ik even moet wachten, want nu heb ik hem iniedergeval donderdag, anders zou het er op neer komen dat ik nog 4 weken moet wachten...
Nou, dan liever donderdag... ;)

Over de benamingen van skatepunk, punk, punkrock etc gesproken.
Ik zeg meestal dat ik van Punk hou.
Ik denk dat ik voortaan zeg dat ik vooral van skatepunk hou.
Maar generaliseren qua gitaar doe ik owk niet, mischien wel qua zeggen waar ik van hou doordat ik meestal gewoon punk zei.
Maar het word allemaal heeeel veel door elkaar gehaald...
Ik was er namelijk eindelijk een beetje zeker van dat ik van Punkrock hou, maar nu blijkt het weer skatepunk te zijn.... :P
Is wel toevallig omdat mensen zeggen dat ik ook het uiterlijk heb van een skater hoewel ik niet skate, maar dat heeft er verder niks mee te maken.
Maar qua vertellen van welke muziekstijl je houdt generaliseren, is niet erg kwalijk omdat het heel vaak door elkaar word gehaald/gegooid.
Maar ik zal het voortaan skatepunk noemen.... ;)
Bedankt...!

Fløs
24 mei 2009, 14:20
Ik heb de Squier Telecaster Custom gekocht...
De P90 vond ik clean beter klinken, maar met overdrive duidelijk minder dan de gewone Custom.

Hij bevalt me echt prima, pracht ding! (a)
Bedankt allemaal voor de hulp! ;)

Shibby
24 mei 2009, 16:43
We willen natuurlijk wel wat foto's zien van je nieuwe aanwinst Flos :)

j3r03n
24 mei 2009, 22:43
Foto's! (en snel een beetje) :rockon:

En gefeliciteerd! Daar ga je veel plezier aan beleven ;)

Fløs
25 mei 2009, 10:56
Foto's? okej, hier zijn wat foto's... :



Hier testen ik en m'n vriend de P90 en de Custom @ Feedback...
http://img20.imageshack.us/img20/8567/testenp90encustom.jpg


Dit ben ik met m'n Squier... :D
http://img40.imageshack.us/img40/5815/ikopmngitaar.jpg


Mijn vriend en ik op de gitaar...
http://img39.imageshack.us/img39/9563/nathanenik.jpg

Old --> New...
http://img30.imageshack.us/img30/8505/oldnew.jpg



Zo dat waren wat foto's...
We hebben owk nog een filmpje van dat we een beetje aant jammen zijn.
Het is alleen jammer dat je m'n Squier niet goed hoort op het filmpje... :S
Maar ik kan mischien wel zeggen dat toen we dit voor m'n vader speelde, kreeg die kippevel en liep er een traan over z'n wang zo mooi vondie het. Dus dat maakte mij wel enthousiast zegmaar... :D


Hier is de link van het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=Ivbp956dfzQ

Shibby
25 mei 2009, 13:17
Erg nice! Vind het alleen jammer dat er op de squier geen grote headstock op zit, zoals bij z'n grote broer van Fender... Maar toch een mooi gitaartje!

YoJorisss
25 mei 2009, 16:57
NICE. die ga ik denk ik ook halen - heb me loon net binnen!! :D

Exi
25 mei 2009, 17:20
Nice! Gefeliciteerd man!:)
Het clipje op YouTube klinkt ook wel nice:ok:

macwilliams
25 mei 2009, 18:56
Goeie keus:rockon:

Ben jij vroeger heeeeeel dik geweest;)

geert1976
25 mei 2009, 19:01
Foto's? okej, hier zijn wat foto's... :



Hier testen ik en m'n vriend de P90 en de Custom @ Feedback...
http://img20.imageshack.us/img20/8567/testenp90encustom.jpg


Dit ben ik met m'n Squier... :D
http://img40.imageshack.us/img40/5815/ikopmngitaar.jpg


Mijn vriend en ik op de gitaar...
http://img39.imageshack.us/img39/9563/nathanenik.jpg

Old --> New...
http://img30.imageshack.us/img30/8505/oldnew.jpg



Zo dat waren wat foto's...
We hebben owk nog een filmpje van dat we een beetje aant jammen zijn.
Het is alleen jammer dat je m'n Squier niet goed hoort op het filmpje... :S
Maar ik kan mischien wel zeggen dat toen we dit voor m'n vader speelde, kreeg die kippevel en liep er een traan over z'n wang zo mooi vondie het. Dus dat maakte mij wel enthousiast zegmaar... :D


Hier is de link van het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=Ivbp956dfzQ

Mocht je die Maya een schop gaan geven, schop hem dan mijn kant op, krijg je van mij een leuk bedragje ervoor;)

Fløs
25 mei 2009, 20:08
Mocht je die Maya een schop gaan geven, schop hem dan mijn kant op, krijg je van mij een leuk bedragje ervoor;)

Ik zal het overleggen met de oude eigenaar, want die wil hem mischien terug... Maar ik zal het aan hem vragen...! ;) Ik woon in Gouderak, en jij? Ik hoop dat dat niet te ver is ofsow...



Nice! Gefeliciteerd man!:)
Het clipje op YouTube klinkt ook wel nice:ok:
Thnx...! :D




Ben jij vroeger heeeeeel dik geweest;)
Hoe bedoel je? :dontgeti:

2shane
25 mei 2009, 21:52
hehe , die gitaar heeft mijn broertje ook . voor het geld een heel erg fijn ding.
hij gaat er binnenkort nieuwe pu's in zetten omdat hij niet helemaal tevreden is met de klank. geen idee wat hij erin gaat zetten pikte vandaag aan tafel iets van EMG's op ( ben ik zelf geen voorstander van maargoed )
persoonlijk vind ik ook de grote headstock mooier. maar uiteindelijk gaat het erom dat jij een nieuwe gitaar hebt en er blij mee bent :ok::punk:

veel succes met je nieuwe aanwist

macwilliams
25 mei 2009, 22:09
Hoe bedoel je? :dontgeti:

----->;) baggy trousers!

geert1976
25 mei 2009, 22:11
Ik zal het overleggen met de oude eigenaar, want die wil hem mischien terug... Maar ik zal het aan hem vragen...! ;) Ik woon in Gouderak, en jij? Ik hoop dat dat niet te ver is ofsow...



Thnx...! :D




Hoe bedoel je? :dontgeti:

is goed, stuur mij maar een PM als je hem kwijt wil, ga regelmatig de kant van Rotterdam op dus haal hem dan wel op

Shibby
25 mei 2009, 22:55
Foto's? okej, hier zijn wat foto's... :
Dit ben ik met m'n Squier... :D
http://img40.imageshack.us/img40/5815/ikopmngitaar.jpg


Wat voor versterker is dit btw?

Wausser
25 mei 2009, 22:59
Gok op een Marshall MG 30(?)

Fløs
26 mei 2009, 10:20
Marshall MG 50 DFX

Van mijn vriend...
Jullie waren er niet zo enthousiast over, maar er komt gewoon prachtig zuiver geluid uit...! :P




is goed, stuur mij maar een PM als je hem kwijt wil, ga regelmatig de kant van Rotterdam op dus haal hem dan wel op

Zal ik doen...! ;)



----->;) baggy trousers!

Baggy trousers hou ik idd erg van...! (A)
Maar daarvoor hoef je toch niet dik te zijn geweest? :P
Ik mag trouwens wel wat aan m'n houding doen, want ik sta met m'n knieen op slot zegmaar...
Das slecht voor m'n rug dus dat moet ik ff afleren...