PDA

View Full Version : de gripmaster



levi
15 mei 2009, 13:56
Hallo mede forum bezoekers,

Ik weet niet of jullie al gehoord hebben van dit aparaat het heet de gripmaster.
Het is al een aantal jaren oud maar ben toch benieuwd wat het precies doet.
Voor de mensen die niet weten wat het is:http://www.feedback.nl/?b=APWGMM&a=

Ik snap wel waar voor het is waarschijnlijk om je vingers sterker te maken maar helpt het ook echt?? kijk ik zoek een goeie manier om meer controle over me vingers te krijgen, zodat deze dichter bij me fretboard komen en ik makkelijker en sneller kan spelen.Dus als iemand zo'n ding heeft is de vraag.
Als je dat ding gebruikt krijg je dan meer controle over je vingers??

Alvast bedankt.
groetjes Levi

Di Stefano
15 mei 2009, 14:10
Het zal waarschijnlijk wel iets helpen. Maar de tijd dat je met dat ding zit kan je misschien beter echt gitaar spelen:)

universe777
15 mei 2009, 14:12
Je krijgt niet echt meer controle, maar meer kracht in je vingers. Ik heb er wel wat aan gehad voor kracht bij legato spelen, en voor hammer-ons.
Maar kijk uit dat je je vingers er niet mee overbelast. hij is er in 3 sterktes, de sterkste is naar mijn idee gewoon te.

zoon van Piet
15 mei 2009, 14:35
ik heb er een jaar of 20 geleden een gekregen - een oeruitvoering die er wat onbeholpener uitziet, toen nog Musicians Grip gedoopt. hartstikke leuk speelgoed voor mn zoontje, toen die een jaar of vier was. verder... ligt ie hier al een jaar of 20..

YoJorisss
15 mei 2009, 14:51
Oefenen oefenen en oefenen is het beste, lijkt me. Al die extra dingetjes hadden ze vroeger ook niet.

Freek#1
15 mei 2009, 15:27
Wat een dom gedoe zeg die gripmaster, echt onzin. Ga gewoon gitaar spelen en blijf dat doen.

levi
15 mei 2009, 15:33
Maak je daar maar geen zorgen over dat blijf ik wel doen hoor. ;)

Freek#1
15 mei 2009, 15:35
haha nu ik het teruglees komt het behoorlijk boos over maar dat is de bedoeling niet hoor.

Fender75
15 mei 2009, 16:47
Heb zo'n ding ook, en doe er helemaal niks mee....:)

pannekoek
15 mei 2009, 16:48
Je krijgt niet echt meer controle, maar meer kracht in je vingers. Ik heb er wel wat aan gehad voor kracht bij legato spelen, en voor hammer-ons.
Maar kijk uit dat je je vingers er niet mee overbelast. hij is er in 3 sterktes, de sterkste is naar mijn idee gewoon te.


misschien wat om een zakk wylde signature gripmaster uit te brengen?

Geoffrey
15 mei 2009, 16:52
Het zal waarschijnlijk wel iets helpen. Maar de tijd dat je met dat ding zit kan je misschien beter echt gitaar spelen:)


Wat ik ook dacht..

Maar het kan handig zijn om bvb in de wagen te gebruiken als je eind snelweg moet rijden, of als je op de bus zit ofzo..
Dus als het niet mogelijk is om gitaar te spelen.

levi
15 mei 2009, 19:01
Wat een dom gedoe zeg die gripmaster, echt onzin. Ga gewoon gitaar spelen en blijf dat doen.

Ik had al een gevoel dat het niet echt boos bedoelt was.

@geoffrey

Ja precies als je bijvoorbeeld in de bus naar school zit of op vakantie gaat met de auto.(dan moet je niet degene zijn die achter het stuur zit natuurlijk :P)

universe777
15 mei 2009, 19:13
Precies, ik had hem toendertijd gewoon altijd bij me. Vooral m'n pink en ringvinger hadden er baat bij.
ik gebruik hem nog wel eens om m'n handen een beetje op te warmen. Bijvoorbeeld op festivals waar je niet ff warm kan spelen omdat er geen plek is en het fokking koud is. dan is 't handig.

Je krijgt er echt geen snellere chops van.

The Man Who Knew Too Much
15 mei 2009, 19:44
Dit vind ik wel een mooie oefening om je vingers sterker te maken en vooral om de controle te vergroten. Je hebt er naar mijn mening meer aan dan zo'n gripmaster.

Je kan zelfds de tekst eenvoudig in het Nederlands lezen.

http://www.justinguitar.com/nl/TE-001-FingerGym.php

levi
15 mei 2009, 20:17
Dit vind ik wel een mooie oefening om je vingers sterker te maken en vooral om de controle te vergroten. Je hebt er naar mijn mening meer aan dan zo'n gripmaster.

Je kan zelfds de tekst eenvoudig in het Nederlands lezen.

http://www.justinguitar.com/nl/TE-001-FingerGym.php

pff dus jij denkt dat ik geen engels kan O.O :P grappiee!
Ik kende the fingergym al justinguitar is een hele chille site.

The Man Who Knew Too Much
15 mei 2009, 20:23
pff dus jij denkt dat ik geen engels kan O.O :P grappiee!


Natuurlijk wel, ik had alleen nog nooit gezien dat die site in zoveel talen vertaald is. Kwam daar net pas achter en vond het een mooi initiatief:ok:

RobertoL
16 mei 2009, 09:16
Is dit iets?

http://www.thomann.de/nl/shredneck_dreadneck_model.htm

shredneck. opwarmen en betere techniek staat er.


misschien wat om een zakk wylde signature gripmaster uit te brengen?

jawel, de gripmaster heeft ook een zakk wylde sig:

http://images4.thomann.de/pics/prod/110373.jpg

er zijn ook nog meer sigs:

John Donais
Jimi Bell

en er zijn ook nog meer modellen.

levi
16 mei 2009, 09:34
Lijkt me een beetje onhandig in de bus.
Dat ding lijkt me meer voor thuis gebruik.

Goridian
16 mei 2009, 10:02
Ik heb hem zelf ook.

Gebruik hem ook nog vrij vaak omdat ik veel moet reizen met het openbaar vervoer, dus is 't wel handig om zo'n dingetje te hebben om in ieder geval iets mee te oefenen in de uren dat je toch niet veel anders doet dan alleen zitten en wachten.

RobertoL
16 mei 2009, 10:06
Werkt het ook bij je pink, om die te trainen? Ik heb namelijk een redelijk zwakke pink (lees zeer zwakke) en dat is redelijk vervelend. Ik bedoel dat je er echt sterker van wordt.

Ferraririk
16 mei 2009, 10:19
Dat vroeg ik mij ook al af (darn those pinky's)

de_stoffel
17 mei 2009, 01:35
Mijn nonkel gebruikte een aantal jaren geleden zo'n ding na een ongelukkig ongeval met zijn hand en een kettingzaag.