PDA

View Full Version : Fender F75



vederlicht
15 mei 2009, 13:15
Ik heb al zo'n 25 jaar een Fender F75, acoustisch in mijn bezit. Ik speel er niet erg veel op omdat ik een klassieke gitaar toch makkelijker te bespelen vind.
Ik heb hem/haar als occasion gekocht. Geen idee wat ik er toen voor betaald heb. De klank vind ik overigens zeer mooi.
Is iemand bekend met deze gitaar? Aan welke klasse moet ik denken?
Vederlicht

zoon van Piet
15 mei 2009, 13:53
aahh.. herinneringen aan mn eerste fatsoenlijke akoestische gitaar! Deze gitaren werden in de zeventiger jaren door Fender verkocht, maar waren gemaakt in Japan. Leuke gitaren uit de lagere prijsklasse, heel geschikt voor de beginnende gitarist van toen.
De kwaliteit is vergelijkbaar met de meeste andere Japanse merken uit die dagen. Gelamineerd hout, degelijke bouw en afwerking. Ze brengen 2ehands meestal iets meer op dan andere Japkoestische bakken , want er staat een leuk merk op de kop. De serie liep van de goedkoopste F15 tot de duurster F115, de 75 kwam iets boven het midden.

Eko
15 mei 2009, 20:54
Ik heb een tijdje zo`n oude Japanse Fender gehad. Prachtige klank en een exacte Martin D-28 kopie. De mijne had katsversleten frets en een buts in de zijkant ( achter). De volgende eigenaar tikte er grif 300,- voor neer en ging blij heen. Ik ook , ik kocht hem voor 75,-.

iPwn
15 mei 2009, 21:54
Ik heb een tijdje zo`n oude Japanse Fender gehad. Prachtige klank en een exacte Martin D-28 kopie. De mijne had katsversleten frets en een buts in de zijkant ( achter). De volgende eigenaar tikte er grif 300,- voor neer en ging blij heen. Ik ook , ik kocht hem voor 75,-.

Was dat toevallig een F65? Ik heb een fender f65 die ergens in de jaren 70 gekocht is. Mij was verteld dat dit een exacte kopie was van die D-28. Prachtige klank, vraag me af wat hij precies waard is.