PDA

View Full Version : wegvallend volume 535q dunlop wah in bypass



fret1979
15 mei 2009, 10:53
Ik heb veel plezier van mijn Dunlop 535Q wahwah pedaal. Hij werkt perfect als ie staat ingeschakeld, maar als hij 'uit' staat (dwz in bypass-mode), dan heb ik soms helemaal geen signaal meer. als ik het pedaal dan halverwege zet (nog steeds bypass), dan heb ik gewoon volume zoals het hoort. Het werkt dus wel, maar het is niet zoals het hoort. Heeft iemand een idee waardoor dit komt, en wat ik eraan kan (laten) doen? thx!

Nitefly7
15 mei 2009, 11:16
Ik heb veel plezier van mijn Dunlop 535Q wahwah pedaal. Hij werkt perfect als ie staat ingeschakeld, maar als hij 'uit' staat (dwz in bypass-mode), dan heb ik soms helemaal geen signaal meer. als ik het pedaal dan halverwege zet (nog steeds bypass), dan heb ik gewoon volume zoals het hoort. Het werkt dus wel, maar het is niet zoals het hoort. Heeft iemand een idee waardoor dit komt, en wat ik eraan kan (laten) doen? thx!

er is een mod die ervoor zorgt dat de -inherente- functie van crybaby 'verkeerd' gebruikt wordt, zodat je in bypass, een volumepedaal hebt..
misschien is er iets dat weglekt in bypass, zodat het signaal niet helemaal aan het bypass circuit wordt gegeven..

ik zou zeggen, Dirk Hendrik je pedaal ;)

the sure thing
15 mei 2009, 11:39
Of zet er op z'n minst een true bypass (3PDT) switch in. Als je ooit een soldeerbout hebt vastgehouden, kan je dit ook evt zelf doen. Genoeg schema'tjes hierover te vinden. Heb ik zelf ook gedaan!

Farether
15 mei 2009, 12:19
er is een mod die ervoor zorgt dat de -inherente- functie van crybaby 'verkeerd' gebruikt wordt, zodat je in bypass, een volumepedaal hebt..
misschien is er iets dat weglekt in bypass, zodat het signaal niet helemaal aan het bypass circuit wordt gegeven..

ik zou zeggen, Dirk Hendrik je pedaal ;)

Dat lijkt me eigenlijk wel interessant om in mijn crybaby te maken!
volume + wah in 1. Heb je toevallig een linkje?
scheelt wss heel wat forums afzoeken:soinnocent:
achja, kga wel vast zoeken:P

Dirk_Hendrik
15 mei 2009, 12:33
Da's inderdaad een bekende mod voor crybabies die je bijvoorbeeld ziet bij de Jen Mr Crybaby. Het geeft alléén een klote volumepedaal dat niet helemaal tot 0 gaat.

Farether
15 mei 2009, 13:13
Dat is wel een beetje jammer maar het zou al mooi zijn als ik het iig een stuk zachter kan zetten.
verder zal ik het volume altijd op max hebben staan.

fret1979
15 mei 2009, 14:20
op zich is een wah/volume pedaal in een wel erg relaxed, maar waar het me primair om te doen is, is een werkende bypass... is dit een bekend probleem voor de 535q?

Nitefly7
15 mei 2009, 14:34
niet dat ik weet, mijn 535q gaat al een eeuwigheid mee, maar is wel TB gemaakt, met een nieuwe switch erin.. maar voor die tijd had ik ook geen problemen met de bypass

je probleem kan aan het bypass circuit liggen, of aan de 2pdt switch..
gewoon even laten nakijken !

als je overigens tevreden bent met het geluid van je wah in 'bypass', zou ik er geen true bypass van laten maken.. die van mij is dan wel TB gemaakt, maar dat was in het (TGP)-hype moment dat ik alles TB wilde hebben..
ik merk niet genoeg verschil, maar ben wel tevreden..
als ik het opnieuw zou laten doen, dan zou ik de wah gewoon 'buffered' laten..
een marginaal verschil, dat voor mij wel handig is gebleken, maar eigenlijk (achteraf gezien) niet noodzakelijk is geweest..

Nitefly7
15 mei 2009, 14:36
Da's inderdaad een bekende mod voor crybabies die je bijvoorbeeld ziet bij de Jen Mr Crybaby. Het geeft alléén een klote volumepedaal dat niet helemaal tot 0 gaat.

inderdaad..
bovendien heb ik nooit echt kunnen wennen aan een pedaal dat, zodra je de wah uit zet, je volume net te hard/zacht zet ..
voor kleine boards is het wel een uitkomst, en ik zat eigenlijk ook te denken aan een dergelijke oplossing, misschien van morley ofzo..
mijn volume pedaal gebruik ik het liefst achter mijn pedalen en voor mijn delay, dus vooraan (waar de wah staat) is sowieso niet zo handig..

ah well, ik hoop dat de TS een oplossing vindt..

Dirk_Hendrik
15 mei 2009, 19:18
op zich is een wah/volume pedaal in een wel erg relaxed, maar waar het me primair om te doen is, is een werkende bypass... is dit een bekend probleem voor de 535q?

nee,

maar met je omschrijving geef ik het 90% kans dat je schakelaar gaar is. Vervangen dus.

Dirk_Hendrik
15 mei 2009, 19:20
Hold it,
Is de 535Q niet al TB met zo'n 6 polige x-wing schakelaar?
http://www.pedalpartsplus.com/mm5/graphics/00000001/X-Wing%20switch.jpg

(Maar dan voor printmontage)

In dat geval is het 98 procent. Kleredingen.

DeBôdy
16 mei 2009, 12:57
Ik heb ook een Cry Baby 535Q en heb eerder wegvallend volume gehad in de actieve modus van de wah (aan dus). Idd schakelaar probleem en na deze vervangen te hebben werkte hij weer als een nieuwe!
Dus dat zou ik jou ook aanraden.

Maar over het onderwerp volume en wah pedaal in 1 ben ik zeker wel nieuwsgierig naar. Ik ben namelijk nog opzoek naar een volume pedaal, maar kan maar geen Ernie Ball 25K VP JR vinden voor een leuk prijsje.
Heb daar zoiezo niet heel veel ruimte meer voor in m'n pedalenbak, dus opzich is een volume wah pedaal in 1 wel een optie. Dirk, weet jij of dit zo makkelijk te maken is? Zo ja, wat kost dat ongeveer?