PDA

View Full Version : Audio interface.



Madcow
14 mei 2009, 22:35
Goeiedag!

Ik heb de ballen verstant van electronica. Dus daarom vraag ik mijn vriendjes maar. :) Ik zoek een audio interface voor mijn pc. Het enige wat ik wil, Is me gitaar erop aansluiten en dat ik dan guitarrig3 kan aanzetten. En kan spelen ZONDER vertraging.

Groetjes!

Fenderwim
14 mei 2009, 22:56
Er zijn vele audio interfaces te koop.

Zolang je er één koopt tussen zeg €125 en €200 zit je altijd goed.

Veel gitaristen gebruiken de E-MU 0404 USB, maar ook die van Tascam zijn zeer populair.

De kwaliteits verschillen in deze prijsklasse zijn te verwaarlozen. Kijk wel naar de aansluit mogelijkheden

Groeten

Wim

Madcow
14 mei 2009, 23:14
Hmm mijn budget ligt eerder tegen de 100 euro aan...

samthegreat4
14 mei 2009, 23:29
Behringer guitarlink gewoon. Lekker simpel: koptelefoon aansluiting en een input. Het is gewoon een soort externe geluidskaart en lekker goedkoop rond de 50 pleuro....Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. :)

HenkieKnip
15 mei 2009, 10:17
+1,

Als het gaat om het simpele feit dat je je gitaar wil aansluiten op de pc en daar het geluid wil laten modellen met zo min mogelijk latency is een externe geluidskaart een goede oplossing. Ik heb daar een paar maandjes geleden een M-audio usb voor gekocht op marktplaats en die voldoet perfect.
Is een hele verbetering t.o.v. de on-board geluidskaart die veel kraakte en latency vertoonde.

Gr. Rob

Madcow
15 mei 2009, 10:27
Hmm ik moet hem wel met ableton kunnen runnen en dan door me speakers heen blazen.

samthegreat4
15 mei 2009, 12:58
Waarom zou dat niet kunnen met een goedkope interface?(die ruim voldoet aan jouw eisen). Je hoeft echt geen dure interface te gaan kopen.
Bijvoorbeeld wat ik al aanraadde:http://www.musicdeals.nl/product/behringer-guitar-link-ucg102/
Of: http://www.musicdeals.nl/product/line-6-toneport-gx/

psluijter
15 mei 2009, 12:58
Line 6 POD studio GX (89 euro) ?

samthegreat4
15 mei 2009, 13:02
€70.00 --> €49.00
Uh..?

Madcow
15 mei 2009, 14:18
Zijn die dingen allemaal geschikt om alleen te gebruiken als audiokaart en dat ik dan via dat apparaat met guitarrig3 kan spelen?

iWishmaster
15 mei 2009, 14:39
Ik heb er ook weinig verstand van, maar ik pas een POD Studio X1 gekocht: werkt lekker makkelijk en klinkt prima. Voor een lager budget kun je de GX ook nemen; is hetzelfde maar zonder microfoonversterker en wat andere foefjes.

bert k
15 mei 2009, 15:23
Zijn die dingen allemaal geschikt om alleen te gebruiken als audiokaart en dat ik dan via dat apparaat met guitarrig3 kan spelen?
Ja hoor, dat gaat allemaal prima. Je moet dan we je speakers op de interface aansluiten, die doet voortaan dienst als geluidskaart.
Voor gitaristen is iets van Line6 een mooie en goedkope oplossing.

Fenderwim
15 mei 2009, 15:44
Om een VSTi als Guitar Rig 3 mee te laten lopen moet je in je computer,ook een DAW gebruiken.

Je kan ook de Guitar Rig 3 footcontroller kopen wat ook een audio interface is.

Zal echter niet met een illegale versie werken.

Groeten

Wim

samthegreat4
15 mei 2009, 15:46
GuitarRig kan ook gewoon standalone worden gebruikt ;)

Madcow
15 mei 2009, 16:11
Mijn budget is naar 150 gegaan, Kun je daar een keyboard+interface voor krijgen? Ik ben bang dat er vertraging is, Dat wil ik dus absolute niet hebben.

samthegreat4
15 mei 2009, 17:58
Wat wil je precies dan?

Madcow
15 mei 2009, 18:58
Nou, Ik wil dus geen vertraging hebben. (iig niet hoorbaar) Ik wil kunnen opnemen met een programma, Ik wil ook gewoon zo kunnen spelen. En als er ooknog toetsen bijzitten, Dan is het helemaal leuk.

En dat allemaal voor onder de 150 euro.

bert k
15 mei 2009, 20:06
Nou ben ik je ff kwijt. Een audio-interface snap ik. Maar toetsen? Wil je een keyboard? Dat is echt iets anders, hoor.

Fenderwim
15 mei 2009, 21:45
Probeer nog eens uit te leggen wat je nu echt wilt doen. Met je gitaar op je computer spelen.

Sam the Great heeft gelijk je kan Guitar rig ook als standalone gebruiken

Ik las trouwens net dat Guitar Rig mobile uit is en dat is een Audio interface met Guitarig Rig Software.

Mischien is dat wat je zoekt en het is binnen je Budget.

Groeten
wim

Madcow
16 mei 2009, 10:50
Nou een audiointerface die in een keyboard zit. Ik weet dat ze bestaan want me broer had er ooit een.

Joey Handsome
16 mei 2009, 12:10
Kun je niet beter een audiointerface nemen met een goedkope midi controller in de vorm van toetsen erbij? Heb je vaak al voor 25 euro.

Soulflyhigh
17 mei 2009, 14:43
Nou een audiointerface die in een keyboard zit. Ik weet dat ze bestaan want me broer had er ooit een.
http://www.m-audio.com/index.php?do=products.family&ID=audiointerfacekb

Ze bestaan inderdaad het lijkt mij alleen niet echt fijn.

fivelastwords
18 mei 2009, 09:52
Het klopt allemaal wat je zegt, ze bestaan, ze doen het en het is geen slechte kwaliteit. Dat je het steeds over vertraging hebt zal weinig van doen hebben met welke interface je koopt.

Vertraging - ofwel Latency - heeft te maken met de buffersize van het audio-programma waarmee je opneemt. Hoe hoger je de buffersize zet, hoe meer audioberekeningen de computer kan maken, maar hoe meer vertraging er op komt. Als je de buffersize op 128 samples of lager zet zul je zo goed als geen latency horen.