PDA

View Full Version : epiphone sheraton 2 modderig met overdrive/distortion



Paulusstrat
14 mei 2009, 23:24
beste gitaristen

Ik zit met een storend probleem. Ik heb sinds een tijd een epiphone sheraton 2 uit 1999. Ik vind de pickups over het algemeen een beetje aan de modderige kant klinken. met overdrive of distortion word het geluid al modderig bij de laagste standen van de gain. als overdrive gebruik ik een ibanez ts9 en als distortion een rat 2. Ik gebruik de Hot rod Deluxe 40w als versterker. Ik denk dat dit aan de pickups licht omdat mijn strat niet modderig klinkt.

Ik zit te denken aan de seymour duncan 59ers of de gibson burstbuckers. Ik speel vooral britpop/indie/funk/blues. Zijn deze pickups hiervoor geschikt?

Ik hoop op wat bruikbare reacties:cooler:

Greetzz Paulusstrat

Squier4ever
14 mei 2009, 23:31
Een sheraton klinkt sowieso donkerder dan een strat, dus heb je wat met je EQ geklooid? Verder zou ik persoonlijk die '59's erin gooien en ver bij die Burstbuckers wegblijven, die vind ik echt helemaal niks.

Eko
15 mei 2009, 00:01
Je verteld er niet bij op welk kanaal je de amp gebruikt. Ik ga er van uit dat je het drivekanaal gebruikt. Als je dan ook nog een TS9 er bij gebruikt of de RAT dan wordt het stapelen van distortion op elkaar. Een singlecoil heeft minder signaalsterkte van zichzelf. De HB`s zijn sterker en pushen het signaal nog verder op. Dan wordt het al snel van kwaad tot erger.
Gebruik alleen het cleane signaal en ( als je de singlecoils en de HB`s beide wilt gebruiken ) stel iedere keer je drive opnieuw in.
Het verschil tussen de beide pu`s is ook nog dat HB`s het midgedeelte opduwen. De beide pedalen zijn daar zeer gevoelig voor. Vandaar dat het allemaal erger lijkt. Je zou een stand kunnen creeren met alleen de Sheraton.
Trouwens , de genoemde muzieksoorten kun je uitstekend spelen zonder de pedalen.

frekie
15 mei 2009, 13:22
Eeen semi-solid wordt nooit zo strak als een plank overstuurd. Als je teveel gain gebruikt wordt het modderig. Ik snap niet dat je niet gewoon het gain kanaal op de HRD amp gebruikt, heb ik ook, klinkt prima.

Ik heb Seymour Duncan Jazz en 59 op mijn Richwood RE400 ES335 kloon, klinken prima, veel strakker dan Gibson/Epi humbuckers.

barno
15 mei 2009, 13:55
ik vind de sheraton pups eigenlijk heel goed. pedalen of crunch kanaal vind ik bij dat soort gitaren niet nodig, er zit idd veel mid in maar als je ze gebruikt met een buizenamp die openbreekt: very nice

Nobler
15 mei 2009, 14:10
Ik ben ook erg tevreden over de pups van mijn Sheraton II, maar ik speel dan ook niet met te veel vervorming. Ik gebruik de versterker (AC30) clean en een TS9 en soms een Maxon 808 om (letterlijk) twee trappen vervorming te hebben, maar modderig wordt het nooit. Nu is de mijne uit de jaren '80, dus ik weet niet of die dezelfe pups heeft als jouw Sheraton.

Chris Winsemius
15 mei 2009, 14:45
Voor 'n minder zompig laag zou ik zelf geen SD 59s nemen....

Check eerst de fx en amp instellingen en misschien ook nog de pu-afstellingen op je gitaar, check of er (wel) 500k pots in zitten.

Mochten het de PU's zijn:
- burstbuckers
- betere/boutique paf-clones

crapton
15 mei 2009, 21:09
Ik heb zelf een paar jaar geleden een Sheraton II gehad. Idd zijn de std PU's echt zompig, muddy enz. Zijn natuurlijk niet te dure PU's.

Ik heb vrij snel een upgrade gedaan met een Seymour JB in de brug en een Jazz in de nek. Is nogal een std combinatie. De JB is stevig en geeft veel mid, dus je uitstekend voor leads. Zonder distortion zijn beide PU's wel een beetje klinisch en erg strak, maar dat is smaak. Wel vergeleken met een echte 335 op dezelfde amp, clean en zeer weinig hoorbaar verschil met de Gibson.

Alternatief te overwegen: DiMarzio Air Norton in de brug, en een Virtual Vintage (nog te krijgen??) in de nek. Net zo'n effect als de JB/Jazz maar iets minder klinisch, iets levendiger (nuances).