PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van dit "koopje", Martin D18 kloon?



vederlicht
14 mei 2009, 22:02
Hallo liefhebbers,
Op marktplaats zag ik een advertentie van ene Johan de Gitaarbouwer. Hij runt een muziekzaak voor zover ik kan beoordelen.
Hij biedt aan : een nieuwe Martin D18 country gitaarkloon van Tenson voor €79 !!?? Hij verkrijgt ze via eigen import uit Duitsland.
Doe me een lol en bekijk zijn advertentie op Marktplaats en geef je indruk aan mij door s.v.p. (muziekinstrumenten- gitaren-acoustisch).
merci en groet,
Vederlicht

northernlake
15 mei 2009, 00:02
Wat verwacht je zelf voor die prijs?

Door het noemen van 'Martin D-18' en 'import uit Duitsland' wordt de indruk gewekt dat je hier wel een geweldig koopje aan moet hebben. Kolder natuurlijk.

Als hij er voor dat geld aan moet verdienen dan kosten die dingen hem een paar tientjes.

Wat je dan krijgt? Sinasappelkistjeshout in de vorm van een gitaar waar je als je echt komplete beginner bent misschien je eerste stappen op kunt maken.

Gelukkig krijg je er wel
ook nog eens een èchte GIBSON plectrum erbij cadeau ??? dus dan zit je zeker goed :seriousf:

Let wel: het kan best zijn dat het aardig is _voor een gitaar van EUR 79_, maar ik zeg alleen dat je voor 79 euro geen al te hog verwachtingen mag hebben.

LaurentB
15 mei 2009, 08:43
Tenson zijn echt héél goedkope gitaren. Bespeelbaar, maar daar is het dan ook mee gezegd.

Zoek voor dat geld liever een tweedehands op Marktplaats, dat kan dan nog beter uitpakken.

Eko
15 mei 2009, 20:58
Dezelfde Chinese kutprut die door een Duitser geimporteerd wordt, daarna koopt hij hem.
Die gitaar kan voor dat geld niet in Europa gebouwd worden. Geeft niets. Is een , op z`n best , ranzige triplexkopie van een Martin. Ja, er zitten 6 snaren op en een voor- en achterkant , net als bij een Martin. Maar daar houdt het ook bij op.