PDA

View Full Version : Akoestisch deuntje + Solootje



allonso1990
14 mei 2009, 21:45
Ff snel in een half uurtje in elkaar geknutseld:) akoestische slaggitaar (Boss ME-50 Tonemodify op Acoustic), en erna een melodietje geïmproviseerd op gewone electrische gitaar:hippie:

http://members.home.nl/allonhover/Allon%20Hover%20-%20Capo%20Song.mp3

Opgenomen met de Alesis Guitarlink en Audacity, ik heb verder geen verstand van mixen. Ik heb van de slag en melodie gewoon 2 stereosporen gemaakt anders niets.

tips zijn dan ook altijd welkom;)

glennshred
17 mei 2009, 11:59
Ff snel in een half uurtje in elkaar geknutseld:) akoestische slaggitaar (Boss ME-50 Tonemodify op Acoustic), en erna een melodietje geïmproviseerd op gewone electrische gitaar:hippie:

http://members.home.nl/allonhover/Allon%20Hover%20-%20Capo%20Song.mp3

Opgenomen met de Alesis Guitarlink en Audacity, ik heb verder geen verstand van mixen. Ik heb van de slag en melodie gewoon 2 stereosporen gemaakt anders niets.

tips zijn dan ook altijd welkom;)


Doet mij denken aan mij vroeger, ik had alleen crappy app... om op te nemen

Is een leuk melodietje, de slaggitaar klinkt exotisch maar kan beter in de mix
gezet worden, v.b in plaats van een stereospoor te gebruiken kies je
gewoon 2 monotrack's, je neemt de slaggitaar op beide op en dan pan je
ze beiden respectievelijk naar links en rechts, hoe ver je ze pan't is naar eigen
smaak, al wat ik kan zeggen is probeer te experimenteren daarmee, andere dingen zijn ook mogelijk!
mss 2 stereosporen en dan pannen ;)

De noten van de elektrische gitaar kunnen wel wat mooier van kwaliteit
daar wat processing op de gitaar toevoegen want soms klinkt ze wat
acoustisch.

Verder: Heb je via de line in opgenomen of microphone?

groeten
glenn

allonso1990
17 mei 2009, 18:46
Hoi Glennshred!
ik heb van de slag en van de melodie 4 sporen gemaakt en dan inderdaad rechts en links pannen. Toen ik het bestand exporteerde naar mp3 maakte audacity er 2 stereosporen van. ik heb opgenomen via de alesis guitarlink, dat is een gitaarkabel die rechtstreeks naar usb gaat, ik heb gewoon vanuit de me50 naar usb laten gaan.

bedankt voor je reactie en tips;)