PDA

View Full Version : Distortion/Overdrive gezocht



Jasper.
14 mei 2009, 21:06
Hey,

De titel zegt het al, ik zoek een pedaaltje waaruit een lekkere ruige strakke distortion komt, maar ook een leuke overdrive. Nou heb ik me al een klein beetje georienteerd maar er is zoveel keuze. En veel meningen lopen ook wel uiteen. Wat voor pedaal kan ik het beste hebben? Of kan ik beter een aparte distortion en overdrive ofzoiets hebben. Nou hoef ik niet het beste van het beste te hebben maar wel iets waar ik me een tijdje mee kan redden.
Ik speel op een ibanez rg320 met emg pups over een Vox AC30dx-XL.
ik wil er ongeveer 100 - 150 euro aan uitgeven.

Wie kan mij verder helpen? alvast bedankt

Jasper

Il_Falco
14 mei 2009, 21:30
overdrive: tube screamer
distortion: hardwire valve distortion

of misschien een Rat, mja hangt af van je muziekkeuze. maar voor je budget is er veel haalbaar.

Guinness
14 mei 2009, 21:43
Daar kan ik geen klaar antwoord opgeven. Ligt aan de muziek die je wilt maken, soort versterker, gitaar en welk geluid je zoekt.

Jasper.
14 mei 2009, 21:50
gitaar en versterker heb ik er al bij gezet. Ik zoek een zo veelzijdig mogelijk geluid voor mijn budget. vind bijvoorbeeld het evh geluid wel mooi, iron maiden geluid enz.
Dus vooral Hard-Rock/metal maar ook af en toe beetje classic rock. Zware metal speel ik niet echt veel, death metal ed.

robert-gitarist
14 mei 2009, 21:52
Digitech the weapon. Veel zijdig en klinkt goed. Van overdrive tot zware distortions. Verder heb je een mooi budget om wat leuks te vinden. Ik zou zeggen, dagje Feedback en test alle overdrive/distortion pedalen.

Jasper.
14 mei 2009, 21:55
zit er een feedback in de buurt van wolvega?? denk niet dat mijn ouders ver willen rijden.

Guinness
14 mei 2009, 21:58
Toedworks heeft een evh pedaal voor de brown sound. Zelf ben ik helemaal weg van de Carl Martin pedalen.

robert-gitarist
14 mei 2009, 21:58
Nope, Feedback zit in Apeldoorn, Utrecht, Eindhoven en Rotterdam. Kortom overal en nergens behalve in Friesland ;) (en nog meer provincies)
Maar er zullen vast wel wat muziekwinkels in jouw omgeving zitten met pedalen.

robert-gitarist
14 mei 2009, 21:59
Zelf ben ik helemaal weg van de Carl Martin pedalen.

Yep, CM Plexitone all the way :rockon:

Jasper.
14 mei 2009, 22:14
in heerenveen zit de snaar, daar zou ik op het brommertje nog wel heen kunnen. Maar weet niet precies wat die daar allemaal op voorraad hebben.

robert-gitarist
14 mei 2009, 22:19
Ik zou zeggen, ga kiek'n ;) je kunt er meestal nooit slechter van worden, toch? ;)

Succes!

Guinness
14 mei 2009, 22:36
In mijn beleving zijn er twee soorten od/dis pedalen. Die met veel kleuring en die dus bedoeld zijn om voor crappy transistoramps puistige pubertjes een harde te bezorgen, en hele transparante die voor de betere buizenamps behoren te hangen. Deze laatste klinken voor een transistor amp dan ook crappy. Test em dan ook dus op een zelfde soort verterker die jij thuis ook gebruikt. Gitaar is minder boeien.

Jasper.
14 mei 2009, 22:41
ja mijn versterker komt daar ook weg, dus daar kan ik hem mischien wel op proberen.

Zit nog wat rond te kijken en kom een rocktron silver dragon tegen. Mischien iets? Kom veel lovende reacties tegen.

bastiaanvanbeek
15 mei 2009, 08:09
Ik zou voor een ProCo RAT Distortion gaan, lekker strak en vol distortion geluid. Ik gebruik hem zelf ook met een AC30, en die combinatie is echt geweldig.

rocker_71
15 mei 2009, 11:10
In mijn beleving zijn er twee soorten od/dis pedalen. Die met veel kleuring en die dus bedoeld zijn om voor crappy transistoramps puistige pubertjes een harde te bezorgen, en hele transparante die voor de betere buizenamps behoren te hangen.

Cheers Guiness!
(mooie zin)

rocker_71
15 mei 2009, 11:11
OT: kijk eens naar een Jekyll & Hyde. De oudere versies zijn niet duur en klinken echt lekker.

Kim Wilson
15 mei 2009, 11:13
Digitech Bad Monkey en een ProCo RAT. Ben je in één keer klaar, binnen je budget. :)