PDA

View Full Version : kustom Defender 50 watt



John whitefield
14 mei 2009, 19:13
Hey

Ik heb een kustom defender 50 watt en ik vind het eigenlijk een prachtig ding maar ik speel meestal tijdens het oefenen op half volume. Nu ging ik laatst eens op vol volume spelen alleen kreeg ik hem niet meer mooi clean. Hoe kan dit ? Heeft dit te maken met de bypass knop. Want ik heb eigenlijk geen idee waarvoor die is. Ik speel wel met een digitech rp250 ertussen maar als ik hem half zet klinkt hij mooi clean alleen als ik hem voluit zet niet:???:

John Whitefield

Bolder
14 mei 2009, 20:11
Dat is nou eenmaal zo, veel amps klinken of vol volume niet meer clean. Sommige mensen willen juist dat een amp snel opbreekt (snel niet meer clean is, oversturen dus), sommige willen juist dat clean gewoon altijd clean blijft.

Technische reden weet ik niet. 50 watt, breekt sneller op dan hogere vermogens (100 watt ofzo), lager watt breekt nog sneller op

John whitefield
14 mei 2009, 20:30
nou das mooi klote als ik dus een klein optreden heb kan ik alleen een mooie clean geluid hebben als ik hem op half volume zet :dontgeti:

John whitefield

pasqual
14 mei 2009, 22:48
jep, das inderdaad kloten. neem bijvoorbeeld eens de peavey classic 30. een 30 watt buizen versterker. deze is alleen echt clean op laag volume. zogauw je 'm opendraait op repetities, breekt ie meteen open en is ie verre van clean.
leuk als je dit wilt, maar als echt clean kanaal volstrekt onbruikbaar.

groeten Pasqual.

jaspie
14 mei 2009, 23:26
kan aan mij liggen maar 50watt is toch wel genoeg om gewoon clean te blijven live??

episua
15 mei 2009, 13:36
@john; De meeste mensen kopen juist zo'n type buizenbak om de natuurlijke vervorming die je op hogere volume levels krijgt.
De Defender kan op zowel EL34 eindbuizen als op 6L6 draaien. Standaard zitten er El34's in. Vervang die z.s.m. voor 6L6 buizen, deze kan je er zelf inzetten. Bias is automatisch bij deze versterker, dus er hoeft niks te worden afgesteld. Succes.

olaftheholy
15 mei 2009, 13:42
als je een eindeloos clean wilt ; Fender twin reverb kopen, of een mosfet sessionette (blijven tot standje 10 clean)
Anders wat hij hierboven zei!!! :D

John whitefield
20 mei 2009, 19:18
Nou 50 watt op half volume is voor mijn ooren nog niet echt hard. Hij staat meestal op repetities op dit volume :rockon: en hoe duur zijn die 6L6 en hoe moet ik ze dan monteren?

Serlie
19 juni 2009, 14:46
De bypass knop heeft toch ook wel enige invloed. Deze is juist bedoeld om hem eerder op te laten breken. ff uitproberen zou ik zeggen.

marc_o
19 juni 2009, 16:40
Die bypassknop omzeilt je mastervolum, oftewel, je gainvolume is direct je mastervolume, grotere clean headroom.