PDA

View Full Version : Washburn XB400 bass



Fenndangoband
14 mei 2009, 18:12
Hallo... ik ben gitarist die eigenlijk ook wel eens een bas wil kopen om thuis wat op te oefenen. Vroeg of laat moest ik zowiezo ook een bas hebben... nu wil het dat een vriend van mij zijn bas wegdoet omdat hij al jaren niet meer speelt. Het gaat om een Washburn XB400. Het beest is al 12 jaar oud en is de laatste 6 jaar niet meer bespeeld. De bas ziet er nog zeer goed uit, geen zware beschadigingen, alles werkt nog, ze klinkt goed, ligt goed in de hand, niet te zwaar... juist de neck wat bijregelen en ze is terug in staat van paraatheid. Nu is het zo dat de verkoper er geen prijs op kan plakken, hij vraagt aan mij hoeveel ik er voor wil geven. Het gaat om een vriend dus ik wil hem wel een eerlijke prijs bieden... maar eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat de bas nog waard is. Hij weet zelf niet meer voor hoeveel hij ze heeft aangekocht (nieuw). Dus mochten jullie hier enige ervaring meehebben dan zou dit heel fijn zijn.

Dit alles in een zeer concrete vraagstelling:
1/ Heeft iemand ervaring met deze bas, zo ja, graag de bevindingen
2/ Wat is een eerlijke prijs voor deze bas.

Cheers!

Wizz
17 mei 2009, 14:40
Check this: http://reviews.harmony-central.com/reviews/Electric+Bass/product/Washburn/XB-400/10/1
Ik heb een "droomverzameling" Amerikaanse bassen, maar mijn Washburn Force 40 (eigenlijk de Japanse voorloper van de Koreaanse XB 400) is mijn favoriet.
Geen kwaad woord over Washburn dus van deze kant !
Ik denk dat hij in goede staat wel tweehonderd Euro mag kosten.
Leuk ding !

Wizz

Fenndangoband
18 mei 2009, 18:06
bedankt voor de reactie Wizz