PDA

View Full Version : Advies gevraagd - Elka



hadv
14 mei 2009, 18:05
Ha slimmerds!

Vandaag een Elka Elkatone 350 op de kop getikt.
Werkte, maar niet voor lang.
Kast open, aanzetten, na een paar seconden een zachte tik. Klonk niet als een relais ofzo.
Bij het uitzetten de befaamde "kloink" in de speaker.

Ik vermoed dat de eindtrap (gebouwd rond een STK 080, geen info gevonden op internet) naar de ratsmodee is, want ik hoor niets meer uit de speaker.

Het dilemma...
De kast is echt prachtig, er zit een RCF 12 inch/50watt in met daarvoor een leslierotor. Een kloteklein reverbje, een voortrap gebaseerd op LM387 en wat geneuzel voor dat reverbje.
Meerdere volstrekt onduidelijke aansluitingen en geen kabels of footswitches.
Lachen dus, al zit ik als gitarist dus niet echt op te wachten die leslie.
Ik had gehoopt een leuke kleine 50 watt/12 inch voor weinig op de kop te tikken.

Maar nu heb ik er dus even helemaal nix aan.

Wat te doen...
1. Eindtrap vervangen door een of ander monoblok of zelfbouw...
2. Doorverkopen aan iemand die meent er wel wat mee te kunnen gaan doen...
3. nr 1 en dan die leslierotor er af (want ik heb geen flauw benul hoe dat ding aan te sturen met al die kabels)
4 en verder. jullie goede raadgevingen

cluseau
14 mei 2009, 23:04
Wat te doen...
1. Eindtrap vervangen door een of ander monoblok of zelfbouw...
2. Doorverkopen aan iemand die meent er wel wat mee te kunnen gaan doen...
3. nr 1 en dan die leslierotor er af (want ik heb geen flauw benul hoe dat ding aan te sturen met al die kabels)
4 en verder. jullie goede raadgevingen

De keus is geheel aan jouw, maar wel zonde om te slopen. Ik zou zeggen eerst maar eens meten aan die stk. Als ik me goed herinner zat dat ding in veel jaren 80 audioversterkertjes voor huis tuin en keuken. Met name technics en nog wat van dat goedkope spul. Misschien heb ik er zelfs nog wel een in de oude schoenendoos liggen. Hopelijk heeft dit je twijfel een beetje weggenomen.

Frans.

hadv
17 mei 2009, 22:36
Cluseau,

Bedankt voor je reactie.

Heb jij wellicht een datasheet van die STK, want ik kan op internet niets vinden.
Ik was inderdaad van plan eea te gaan uitzoeken, mijn post was mede bedoeld om alternatieven boven water te krijgen.
Ik heb intussen wel contact gehad met iemand die geinteresseerd is, maar die wil er slechts 25 euro voor geven, voor dat geld gaat-ie natuurlijk nooit weg.

En ik hou me aanbevolen voor een eventueel rest-exemplaar.

cluseau
17 mei 2009, 22:56
Heb jij wellicht een datasheet van die STK, want ik kan op internet niets vinden.

De pdf van de STK080 (http://home.casema.nl/jajop/cluseau/stk080.pdf) :ok:

Laat me ff weten als je hem hebt dan kan ik de ruimte weer vrijmaken.

Frans.

hadv
28 mei 2009, 17:32
sorry voor de late reaxie, heb um gedownload, bedankt

don marco
2 juni 2009, 01:20
hoi hadv
Ben deze avond een elkatone gaan halen bij de walen :) Ik ben vlaming dusja.. Daarmee dat ik het zo zeg.. Ik heb nix tegen die mensen hoor..
Ik weet totaal niet welk type dat het is.. Het is een grote jongen dat wel. Bij mij was het probleem dat het motortje en de trompetten niet meer soepel draaiden.. Niets wat een beetje huishoudolie niet kan oplossen ^^ en zowaar, voor 40 euro en 20 euro benzine heb ik een mooie tiptop elka :-)
Enkel zit er zoveel stof in dat het precies is of die 20 jaar lang bij een of andere sjeik in de kalahari woestijn heeft gestaan..

Hoe zit het met uw elkatone?? al wat verder geraakt?