PDA

View Full Version : Pedaal voor Ramones geluid?



johan1975
14 mei 2009, 17:46
Hoi iedereen, na ongeveer een jaartje er tussenuit geweest te zijn heb ik men gitaar terug van onder het stof gehaald en ben er terug op beginnen tokkelen.
Ik probeer nu songs van The Ramones te spelen vermits die makkelijk zijn om aan te leren. ;)
Daarom zoek ik een pedaaltje die de juiste sound van The Ramones weergeeft. Wie kan me daar bij helpen? Mijn gitaar is een Ibanez SA 120.
Vermits ik nog een beginnend gitarist ben liefst een niet al te duur pedaaltje.
Dank bij voorbaat.

FrankC
14 mei 2009, 17:49
http://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/Boss-DS-1-Distortion/art-GIT0000571-000

Boss DS1

Squier4ever
14 mei 2009, 18:14
http://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/Boss-DS-1-Distortion/art-GIT0000571-000

Boss DS1

Nee die zijn niet echt super. Ramones is meer je versterker loeihard, gitaar vals en rammen!

Yek1
14 mei 2009, 18:28
Catalinbread Dirty Little Secret. Pure Marshall.

hoofd
14 mei 2009, 19:02
ProCo RAT, voor een echt smerig, rauw punkgeluid. Kost ook geen drol, 80 euro ofzo, tweedehands nog minder en goed te vinden.

mario88
14 mei 2009, 19:54
misschien een ds-2 op stand 2? tweedehans voor 40 eutjes of zo

Squier4ever
14 mei 2009, 19:55
vind ik van hetzelfde kaliber als DS-1, ik zou het niet doen. Een RAT is een stuk vetter, zoals Hoofd ook al zei.

johan1975
14 mei 2009, 20:52
Hey bedankt voor de reakties. Ik heb die proco RAT op feedback.nl gezocht en heb er verschillende gevonden. Proco turbo RAT, Proco you Dirty RAT en Proco RAT II Distortion. Welke van de 3 raden jullie mij aan?
Kan men met deze pedaal ook nog andere stijlen spelen?
Het zijn misschien domme vragen maar ik ben echt wel een leek op dat gebied.

hoofd
14 mei 2009, 20:58
Gewoon de RAT II, da's de originele in een kleine verpakking en die is uitstekend. Al die andere lulkoek die andere mensen ongetwijfeld gaan verkondigen ("verkeerde chips!" "andere weerstandwaardes" "boehoe blabla") moet je gewoon niet geloven, met die RAT II ben je uitstekend gewapend voor verschillende stijlen ranzige rock. De toonregeling van de RAT is een van de beste toonregelingen ooit en de distortion is in te stellen van een lekker ranzig randje tot totale smerige rotherrie, maar niet gelikt zoals de metalliertjes of de SRV-kloontjes dat graag zien. De ProCo RAT is een pedaal voor echte mannen! :rockon: :cheerup:

johan1975
14 mei 2009, 21:06
Ok, dat is duidelijk.;)
Ik heb ondertussen enkele filmpjes op youtube ervan bekeken en hij klinkt idd wat Ramonesachtig. Het proberen waard!!

hugo123
14 mei 2009, 22:29
Ik wou ook een RAT gaan kopen, maar om nou te zeggen dat ik naar een hele ruige, rauwe, vieze punkdistortion zoek, dat valt wel mee. Een RAT is toch heel veelzijdig daar is toch ook wel een lekkere classic rock toon mee te krijgen, of versta jij dat onder een vieze tone?