PDA

View Full Version : Okay here we go...



YoJorisss
14 mei 2009, 12:18
Ik speel nu al een paar maanden akoestisch maar heb toch steeds de neiging om weer op het internet naar elec. gitaren te kijken. 80% van de muziek die ik luister wordt gespeeld met een electrische gitaar. Wat ik voornamelijk luister is Indie/Britpop en wat Rock. Denk voornamelijk aan: Arctic Monkeys, The Fratellis, The Kooks, The View, The Killers, The Pigeon Detectives, Red Hot Chili Peppers, en nog veel meer. Ik wil voornamelijk een goed geluid kunnen crieeren wat geschikt is voor Indie, omdat ik het fantastisch zou vinden om lekker met mijn iPod mee te kunnen spelen :D

Nu heb ik al wat bij lokale muziekwinkels gekeken (Internet) en de Squier Telecaster Vintage Mod II sprak me wel aan.



http://lizardsfromafar.files.wordpress.com/2009/01/squier.jpg

Squier Vintage Modified Tele Custom

Squier Vintage Modified Tele Custom, Zwart en twee humbuckers, reissue van de custom uit de jaren zeventig. Goed voor het betere indie werk of voor Keef-stijl ragwerk!

€ 213,-

Nu vraag ik me dus af, is dat een geschikte gitaar voor 'my needs'? Of hebben jullie nog andere aanraders? Het is trouwens niet zo dat per se een Tele wil, een Strat kan ook. Maximaal bedrag voor de gitaar is toch wel 250/300 en voor een versterker (voornamelijk voor op mijn kamer) max 150, mij leek daarom een van de Roland Cubes een goede keuze...20W ofzo.

Laat het even weten! :) Thx.

Mr.Fingers
14 mei 2009, 12:22
Heb 'm zelf gehad, zeer goede gitaar, klinkt mooi. Beetje "steviger & warmer", maar nog met een telecasterklank.

nielsnielsniels
14 mei 2009, 12:24
Cube is zoiezo een goede keuze, je kan misschien ook naar modelling-Vox versterkers kijken, die schijnen ook goed te zijn. Ik weet niet veel van de Vintage series van Squier, maar Squier is vaak zeer goed voor het geld, en een tele is ook prima voor je muzieksmaak. Dus allebei een goede keuze lijkt me.

geert1976
14 mei 2009, 12:25
http://link.marktplaats.nl/240311940