PDA

View Full Version : Wie vertelt me hoe ik via de line in plug van mijn pc kan op



sammick
20 december 2001, 16:52
Ik zit met het volgende probleem. Opnemen lukt me, maar nu wil ik mijn opnames eens op mijn pc gaan zetten zodat ik er eens een cd van kan gaan branden.
Nu zoek ik dus alleen een programma waarmee ik via de line in plug van mijn pc kan opnemen. Wie weet er een dergelijk programma ?

robbertvanweelderen
20 december 2001, 17:59
Er zijn er zo veel, professionele zijn Cool Edit, Samplitude.

Gratis en niet professionele bijv. te downloaden op http://www.musicex.com/mediajukebox/index.html

Dit is een Media Jukebox waar je ook mee kan opnemen. En trouwens er zit er ook een standaart in windows.

Robbert

sammick
17 januari 2002, 19:45
tenk joe verrie mutsj !!!

Ic3gl0vE
20 januari 2002, 14:59
Cubase, kan je ook alles mee bewerken en er effecten inzetten enzo. er zit een 8 sporen recorder ingebouwd en heel erg veel midi functies... en als je klaar bent met opnemen kan je er zo MP3 of wav of realplayerstuff van maken :smile:

sammick
23 januari 2002, 20:26
En waar kan ik dat vinden dan ?

Wel vaker van cubade gehoord maar zou niet weten wat het is

sleep_to_saturate
6 februari 2002, 12:26
Cubase is een pakket wat je kan aanschaffen.
Maar wat voor geluidskaart heb je eigenlijk? Heb je daar geen sofware bij gekregen met een recorderprogrammaatje?

sammick
6 februari 2002, 17:44
ik heb een geluidskaart uit 93 een vibra met een line in line out speaker out plus mic ingang

kortom tijd voor een nieuwe, al kan ik mijn opnames toch opnemen via het ding

maar nu, wat voorn geluidskaart zou ik me nu eens gaan aanschaffen

wel eentje met midi natuurlijk
maar wat is aan te raden ????

sleep_to_saturate
6 februari 2002, 18:10
Tja ik heb gewoon zo'n soundblaster 128 geloof ik. Werkt prima voor mij. Maar er zijn natuurlijk ook vast wel betere.

sammick
6 februari 2002, 18:12
Hoeveel ingangen bevat die ?

sleep_to_saturate
11 februari 2002, 13:25
Tja 2 eigenlijk. line in en microfoon.
Maar ja ik zou toch maar naar eentje uitkijken met digital ins. Het prijsverschil is niet zo groot.

acsnaterse
12 maart 2002, 09:20
ik heb een soundblaster 512 en daar zitten een stuk betere midi-geluiden op dan de 128 die ik had. Dus daar zou ik ook ff op letten.
Verder zal ik hier geen computerforum van maken

Okkehel
13 mei 2002, 18:47
Ik heb een terratec 512i digital sound kaart ..Ik ben hier zeer tevreden over ..Het is een semi profesioneel kaartje met Yamaha onderdelen..En de prijs was niet eens echt hoog. 50 euro ofzo (vergeleken met ander met dezelfde opties) Keyfeatures DirectSound / 3D / A3D 1.0 / EAX 1.0 2 stereo line outputs voor 4 speakers Enhanced Full Duplex bij opname & weergave (mono/stereo) YAMAHA S-YXG50 SoftSynthesizer Analoge & digitale Joystick Interface Aparte volumeregelingen voor alle audio-bronnen Wordt geleverd met Musicmatch Jukebox software Volledige ondersteuning van alle gangbare multimedia standaards
kijk ook es op deze site http://www.eynstein.nl/a/671.html

sebass
17 mei 2002, 01:35
Het makkelijkst is om de jack output van je gitaar met een verloopstukje in de line in te doen van je geluidskaar (schop dan vervolgens niet tegen het draad want dat ligt je geluidskaart uit elkaar, ik spreek uit ervaring ik zette perongeluk mijn voet erop, beetje tape en het is wel weer verholpen maar toch).
Qua proggies kun je cool edit pro gebruiken, voldoet aan al mijn wensen tot nu toe. Daarbij gebruik ik cool edit 2000 voor de bewerking van de waves. En soms neem ik nog even snel op met goldwave.
Ik gebruik tussen mijn versterker en gitaar wel een multie fx die het signaal meteen versterkt.

Loekie
15 juni 2002, 14:39
Sammick,

Bij de adviezen die hier staan voor wat betreft de te gebruiken software sluit ik me helemaal aan. Qua hardware gebruik ik een soundblaster PCI-64, hetgeen net genoeg is om een redelijke opname te maken. Ik kijk inmiddels uit naar een andere, betere geluidskaart.
Verder schrijft sebass iets heel belangrijks: je moet je gitaar wel voorversterken. Als je dat niet doet krijg je een heel 'dun' geluid als je de opname terugluistert op je pc. Dit wordt helemaal erg als je er nog bijvoorbeeld een distortion pedaal tussenzet (dat klinkt dan absoluut niet meer als een fatsoenlijke distortion). Er zijn meerdere oplossingen voor dit probleem: schakel de line-out van je versterker door naar de ingang van de pc i.p.v. je gitaar. Of koop een voorversterker. Ik heb zelf om onderandere deze reden een multi-fx bak (boss gt6) gekocht. Heb je alle goede effecten en voorversterking in één keer. Succes!

Kjiratsiekoedel
18 juni 2002, 20:47
Geen idee of je er iets aan hebt, maar:

Ik heb bij een vriend van mij een Korg -AX1 (volgens mij) gebruikt en daar direct een koptelefoon in gehangen. Het klonk gewoon goed. (voor zover dat kan met een Korg-AX1 en een peavy gitaar)

sammick
3 september 2003, 20:38
:P

Ondertussen heb ik een fatsoenlijke computer waar ik mijn amp (marshalltje valvestate80 via de line op aansluit.)

Heb een tijdje terug eens tijdens een repetitie op zo'n gt5 gejamd maar kut zeg....was dat een openbaring

Nog fftjes heb ik ook eindelijk een gt6 :wink: