PDA

View Full Version : Advies: Pod X3/ XT of Vox ad60tv



RS-Rik
14 mei 2009, 00:23
Hallo mensen,

Hoogstwaarschijnlijk heb ik mijn Line-6 de deur uit gedaan, dus nu is het tijd voor iets nieuws. De Line 6 was ik al langer zat en een grote spaarpot heb ik niet.
De vervanging is gewoon eigenlijk alleen maar voor thuisgebruik. Budget is 400 euro.

Ik zit te denken aan een Pod X3 of XT. Op marktplaats staat een Vox ad60tv voor 450 euro.

Wat is volgend jullie de beste optie? de Vox heeft als meerwaarde dat je er ook gewoon mee kan optreden e.d. Maar is dit een "volwaardige" versterker?

Hebben jullie raad? Is de geluidskwaliteit van een POD beter dan die van een Spider II versterker?
bedankt

Van Dattum
14 mei 2009, 10:14
Voor 450,- kun je zo her en der ook nog wel aan een nieuwe Line6 Flextone3 komen. Ik speel sinds een maandje of 3, 4 over een Flextone en ben er erg tevreden over. Ongeacht wat men hier op het forum van modeling vindt, als je er even voor gaat zitten, zijn er heel fatsoenlijke geluiden uit te halen. Bovendien is ie met 75 watt zwaar genoeg om mee op te treden en zitten er uitgebreide MIDI-faciliteiten in waardoor je er echt alle kanten mee uit kunt.
Enne, oh ja.... ik heb ook altijd op buizenbakken gespeeld die 3 tot 4 keer zo duur waren. Ik hoor het verschil wel, maar ik kan er niet wakker van liggen :cheerup:

iWishmaster
14 mei 2009, 10:25
Wat voor een muziek speel je? Wat voor een geluiden zoek je? Wil je meerdere kanalen of 1 en met pedaaltjes aanvullen?

RS-Rik
15 mei 2009, 00:17
Meestal gebruik ik maar 1 kanaal, sound wissel ik met elementswitch. Voetpedaal zou wel handig zijn om tussen kanalen te kunnen switchen maar geen grote prioriteit.

Ik zoek eigenlijk iets waarmee ik heel veel kanten op kan. Het is toch geen "main" versterker, die komt later wel. Ik ga toch sparen voor een marshall, soldano of mesa. Nu heb ik iets nodig dat binnen mn kleine budgetje past.

Sommige winkels bieden ook de Pod 2 aan. die is 140 euro, da's helemaal een mooie prijs.
Is dat nog een beetje een fatsoenlijk ding?

iWishmaster
15 mei 2009, 09:12
Mijn mening:
Met dat budget zou je 2 dingen kunnen doen:

1. Een (zeer veelzijdige) modelling versterker als upgrade van je Line 6. Ik denk dat je er echter niet echt veel op vooruit gaat. Daarbij: die dingen zijn slecht weer te verkopen op de tweedehands markt (heb je, net als ik aan der lijve ondervonden met je Spider ...)
2. Een eenvoudige bijzenversterker. Minder veelzijdig (sowieso qua schakelbaarheid), maar qua geluid waarschijnlijk een grotere upgrade. Kijk eens (tweedehands) naar een Orange Tiny Terror, Peavey Valveking, Fender (kijk even wat in je budget past, weet niet zoveel van Fender amps). Misschien krap met je budget, maar een Mesa Studio .22+ (die MET grafische EQ) zou ook erg goed kunnen zijn. Koop daar eventueel over een tijdje een tubescreamer en een ander effectje bij (chorus, delay ofzo) en dan zit je de komende tijd wel goed!

harrie-beton
15 mei 2009, 09:32
Een podxt zou je kunnen overwegen voor thuis, klinkt super en makkelijk te gebruiken. Ik heb nu een podx3 en die is lastiger omdat hij eigenlijk 2 xt's tegelijk kan simuleren (links en rechts), mooi maar complex in editen.
De x3 klinkt iets beter door de hogere sample rate maar blind hoor je het nauwelijks.

Speeddemon
8 augustus 2009, 15:39
Harry,
heeft de PODX3 ook verbeterde amp-models, effecten, etc. t.o.v. de XT?

Ik gebruik nu al jaren een Digitech Genesis 3 in m'n homestudio, maar ja, dat ding is echt verouderd qua klank... De XT of X3 lijkt me wel wat... ben ik weer wat meer up-to-date. :crazyhappy:

pannekoek
8 augustus 2009, 15:48
Harry,
heeft de PODX3 ook verbeterde amp-models, effecten, etc. t.o.v. de XT?

Ik gebruik nu al jaren een Digitech Genesis 3 in m'n homestudio, maar ja, dat ding is echt verouderd qua klank... De XT of X3 lijkt me wel wat... ben ik weer wat meer up-to-date. :crazyhappy:

de x3 is uitgebreider en imho beter dan de xt. ok vind ik hem wat gebruiksvriendelijker en de geluiden zijn echt heel goed hoor!

ik gebruik hem zelf ook en je kan er prima mee optreden! vaak ga ik direct over de pa met de x3. scheelt weer een hoop gesjouw met versterkers!

Rinze
8 augustus 2009, 16:58
Ben ook wel benieuwd naar de X3, zitten ook basversterkers in, voor mij een pre. Heb nu een Tonelab (de eerste) en daar ben ik redelijk tevreden over, maar hoor toch vaak X3-opnames waar ik van onder de indruk ben.

Nu is er ook net een nieuwe Tonelab (de ST) die ook opgewaardeerd is. Iemand dat ding al getest?

Binnenkort maar eens naar een shop die allebei (X3 en ST) heeft staan...