PDA

View Full Version : Welke gitaar kiezen?



Motorbreath
14 mei 2009, 00:22
Ik wil een nieuwe gitaar kopen en nu zit ik te denken aan een Dean Razorback, Dean Razorback V of een Gibson Explorer.
Ik ga ze natuurlijk allemaal wel testen, maar hebben jullie nog tips of aanbevelingen?
Wil er 1000 euro aan uitgeven.

LP_CL
14 mei 2009, 11:28
Geneen van de 3. De razorbacks zijn te duur voor wat het maar is, en de explorers zijn berucht voor hun immens slechte QC. Er zijn super explorers, dat wel, maar vind er maar eens eentje ZONDER flaws.

Wat is je budget, wat is je muzieksmaak, en wat is je versterker?

Tokaifan
14 mei 2009, 11:29
Kijk eens naar Tokai :hippie:.

bloeddrinker
14 mei 2009, 11:47
1000 euro is zo'n lastig bedrag.
Dat is 500 te weinig voor een high end ESP of Gibson, maar ook weer 400 te veel voor een aardige middenklasser.

Misschien is LTD wat voor je of bijv. een Jackson RR24 of RR5 oid.

Dean lijkt me niet echt een geweldig merk.

bagheera
14 mei 2009, 12:00
Ja om echt goede raad te geven zou je toch moeten zeggen welke stijl je speelt.
Maar voor het zelfde geld ga ik in Duitsland een nieuwe gibson studio halen.
Zelfde pu's als de custom en ik vind hem wel goed spelen.
Kan redelijk wat aan, ik ga hem voor jazz , blues zelfs funk gebruiken.
Maar ook metal en hardrock zal wel geen probleem zijn denk ik.

Motorbreath
14 mei 2009, 12:14
Bedankt voor jullie reacties.
Ik speel eigenlijk alleen maar death en thrash metal.
Als versterker heb ik een Randall RG100SC.
Maar zijn Deans echt niet zo goed dan, want bijvoorbeeld Trivium en Nile spelen er ook op?
Misschien zijn die trivium gebruikt de USA versies, maar ik heb gelezen dat Nile gewoon de import gebruikt, dus echt slecht zal het toch niet zijn?
En bijvoorbeeld Metallica, Amon Amarth en Brendon Small (Dethklok) spelen toch ook allemaal op Gibson Explorers, of zijn dat soms andere versies?
Mocht ik toch voor een Explorer gaan, waar moet ik dan op letten (buiten hoe hij speeld e.d.) ?

geert1976
14 mei 2009, 12:18
Bij Big One Music in Zwolle hangen nog twee nieuwe SG's van Gibson met actieve EMG elementen voor volgens mij E 1000,00.

Kun je denk ik een leuk deuntje trash op spelen en service is daar ook goed, aardige jongens die weten waar ze het over hebben en je goed advies kunnen geven

Liquid_Metal
14 mei 2009, 12:47
Een Les Paul Studio of SG zijn opties, maar ik zou zeker kijken voor BC Rich (wat goedkoper), ESP en Jackson. Want als je metal wilt...

bagheera
14 mei 2009, 13:27
Een Les Paul Studio of SG zijn opties, maar ik zou zeker kijken voor BC Rich (wat goedkoper), ESP en Jackson. Want als je metal wilt...

Ja BC Rich is wel een echte METAL:metal: gitaar.
Ik vind de vormen soms alleen wat overdreven, maar die passen net wel bij de muziek.

Hier heb je wat BC Rich voorbeelden allemaal goed binnen je prijsklasse.
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/BEF/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?SearchParameter=%26%40QueryTerm% 3D*%26CategoryUUIDLevelX%252Fn2DVqHzp8c4AAAEZAHotK 5qL%252F_efVqHzpebcAAAEZWKRFop5P%3DiGbVqHzph7wAAAE ZE6RFop5P%26CategoryUUIDLevelX%252Fn2DVqHzp8c4AAAE ZAHotK5qL%3D_efVqHzpebcAAAEZWKRFop5P%26CategoryUUI DLevelX%3Dn2DVqHzp8c4AAAEZAHotK5qL%26ManufacturerN ame%3DB.C.%2BRich&dynamicNavigation=&ReSort=pricedesc

Je kan ook eens gaan kijken naar de BC rich site

Bluze
14 mei 2009, 13:53
nu we toch alle merken afgaan :)

Ibanez
Jackson