PDA

View Full Version : Fender stratocaster



Ribo89
13 mei 2009, 21:52
Hallo allemaal,

Zoals jullie wel zien ben ik nieuw hier en heb ik gelijk een vraag aan jullie :). Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor een nieuwe gitaar en nu is mijn oog gevallen op een Fender AS Eric Clapton signature edition.

Wat zijn jullie ervaringen met de signature edities in tegenstelling tot de 'normale' American standards van Fender? Zijn de ook kwalitatief beter of betaal je grotendeels ook voor de naam die er op staat? Het enige verschil die me op dit moment opvalt:

-De clapton versie heeft 'vintage noiseless pickups', de AS heeft 'normale' single coil pickups

Clapton versie: http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Fender-AS-Eric-Clapton-Strat-MN-Pewter-USA-Tweed-Case/art-GIT0002470-004

AS standard versie: http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Fender-Am-Standard-Stratocaster-MN-Black-inkl.-Case/art-GIT0012536-000

Alvast bedankt :seriousf:

arcane
13 mei 2009, 21:55
In de tekst staat iig vermeld dat er een mid boost in zit.

rocker_71
13 mei 2009, 22:04
Je betaalt natuurlijk ook wel voor de naam (zowel Fender als Clapton).

Ga voor jezelf na wat je wilt voor de gitaar. Heb je een mid boost wel nodig? Als je die toch niet gaat gebruiken, dan kun je makkelijk 400 euri besparen.
Weet je echt precies wat je wilt, of vind he deze gewoon cool?

Ribo89
13 mei 2009, 22:18
Het is vooral de kleur van de gitaar die ongelofelijk mooi vind. Deze kleur heb ik bij de AS versie helaas nog niet kunnen vinden. Natuurlijk is het wel leuk dat er Eric Clapton op staat, maar dat is natuurlijk geen 400 euro waard ;).

rocker_71
13 mei 2009, 22:23
Het is vooral de kleur van de gitaar die ongelofelijk mooi vind. Deze kleur heb ik bij de AS versie helaas nog niet kunnen vinden. Natuurlijk is het wel leuk dat er Eric Clapton op staat, maar dat is natuurlijk geen 400 euro waard ;).

Okee, op die manier. Nou als is 1000 euro had te besteden voor een mooie Stratocaster zou ik wel wat verder kijken dan alleen de kleur. Wat voor specs wil je verder: tuners, pickups, hardware, houtsoort, type brug ed. Stratocasters lijken wel op elkaar, maar verschillen van jaar tot jaar toch behoorlijk.

Braindead
13 mei 2009, 22:30
Het is vooral de kleur van de gitaar die ongelofelijk mooi vind. Deze kleur heb ik bij de AS versie helaas nog niet kunnen vinden. Natuurlijk is het wel leuk dat er Eric Clapton op staat, maar dat is natuurlijk geen 400 euro waard ;).

Uh, maar de kleur is donker grijs ?!?

Di Stefano
13 mei 2009, 22:36
De US standard serie heeft wel een kleur die er op lijkt
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0110402769

Eko
14 mei 2009, 08:36
Er zijn wel veel verschillen tussen een American Standard en een Clapton strat.
De laatste heeft een heel ander halsprofiel . Dat loopt van een zacht V-profiel naar een C over hoog op de hals. Deze hals is voorzien van vintagefrets en die voelen heel dun aan ( in vergelijking met medium-Jumbo van de AS). De electronica op de Clapton is actief ( met batterij) en de AS is passief. En de Clapton heeft de midboost.
De Claptonstrat klinkt echt als heer Clapton zelf kan klinken. Als dit te gek vind is het de axe om te kopen. Wil je een makkelijk bespeelbare Fender kies dan voor een USA standard. Die koop je gebruikt in heel wat kleurtjes op Marktplaats voor leuke bedragen.

Di Stefano
14 mei 2009, 09:52
Ik denk dat die batterij in de Clapton strat enkel voor de midboost dient. De rest van de elektronica is gewoon passief.

Ribo89
14 mei 2009, 17:13
Ik heb hiervoor alleen nog een akoestische gitaar gehad, dus ik heb me nog niet genoeg verdiept in alle verschillende tuners, pickups, enz...

Qua muziek ga ik waarschijnlijk meer de richting op van eric clapton, dire straits, the eagles en ook een aantal nummers van de red hot chili peppers. Eigenlijk heb ik een redelijk diverse muzieksmaak.

Hebben jullie misschien nog andere suggesties m.b.t. Fender stratocaster's in de prijsklasse van 1000 tot 1400/1500 euro?

Mr.Fingers
14 mei 2009, 17:23
Fender "American Vintage '57 of '62" Stratocaster. Moet je wel wat fan zijn van de vintage klank van de dingen.

humbucker
14 mei 2009, 17:39
fender "american vintage '57 of '62" stratocaster. Moet je wel wat fan zijn van de vintage klank van de dingen.

+ 1!!!!!!!!!!!!