PDA

View Full Version : Welke amp voor mij?



humbucker
13 mei 2009, 20:12
Ik zit met een probleem. Ik ga, samen met een paar vrienden, een band beginnen. 2 gitaristen, drum, bas en zang. De andere gitarist heeft een JVM410 en een 4x12 om over te blazen. Ik moet het doen met m'n AC15. Dat is dus 100W over 4 speakers tegenover 15W over 1 speaker (de blue alnico trouwens). Ik vrees dus dat ik dit niet ga trekken (met name clean niet) en ben dus genoodzaakt om op zoek te gaan naar een nieuwe amp.

We gaan rock spelen in de stijl van Led Zep, AC/DC, Foo Fighters, RHCP, Jimi Hendrix, etc maar zelf speel ik ook graag blues en funk. Metal hoeft ie dus niet te trekken. Nu heb ik al wat research gedaan, maar graag toch ook jullie gedachten. Ik heb enkele vereisten waaraan de top (of combo) zou moeten voldoen:

- sprankelend clean (lijkend op mn huidige AC15, klinkt heerlijk vind ik)
- lekkere, vette drive
- mastervolume (moet thuis ook nog handelbaar zijn)
- Liefst een éénkanaalsbak, de volume-pot op m'n gitaar doet de rest wel! (werkt t lekkerst vind ik)
- moet genoeg headroom hebben om clean op bandniveau te spelen.
- moet niet moeilijk doen om pedaaltjes
- reverb is een plus!

Aangezien de medegitarist over een 4x12 speelt en hij dus veel spreiding gaat hebben, dacht ik toch ook minstens een 2x12 nodig te hebben. Ik ben vooral aan het kijken op de tweedehandsmarkt waarop ik dan mn AC15 kan inruilen en hier nog wat bij kan opleggen. De prijs van de versterker zou dus rond de 1000€ moeten draaien. Daarbij heb ik vooral gekeken naar Marshall, maar ik dacht plots dat een AC30 ook wel een kanshebber is. Andere amps die m'n interesse hebben gewekt zijn:

- Marshall Vintage Modern 2266
- Marshall Handwired 2061x
- Marshall Vintage Series 1987x
- Marshall Vintage Series 2245 (JTM)

Hebben jullie nog suggesties of amps die ik zeker niet mag vergeten bij mijn zoektocht?

Thx!

P.S.: ik zit stiekem verschrikkelijk te gassen op een marshall stack!

WillemdaGuide
13 mei 2009, 20:13
Ik zou zeggen, DSL50, klaar!

Les Paul R8
13 mei 2009, 20:17
Of een DSL100.....ik weet er toevallig nog 1 te koop staan ;)

humbucker
13 mei 2009, 20:36
Heb net een paar youtube filmpjes gekeken van die DSL en ik heb precies 't gevoel dat ie erg 'modern' klinkt. Moeilijk om uit te leggen, maar ik ben meer op zoek naar een vintage geluid (sound van de '60ies en 70ies als het even kan :D)

edit: die highgain modus gaat voor mij trouwens ook overbodig zijn.. :)

Bolder
13 mei 2009, 20:43
- Marshall Vintage Modified 2266
- Marshall Handwired 2061x
- Marshall Vintage Series 1987x
- Marshall Vintage Series 2245 (JTM)


P.S.: ik zit stiekem verschrikkelijk te gassen op een marshall stack!

- Die moet je kopen, punt. (het is Vintage Modern btw)
- Nee, heeft geen mastervolume
- Nee, heeft geen mastervolume
- Nee, heeft geen mastervolume

Nog een 4x12 kast kopen (Doe niet die van de Valvestate series enz, slechte reviews over gelezen. Gewoon 1960A/B kijken ofzo. Tweedehands rond de 350.)

Bolder
13 mei 2009, 20:45
Nog maals, Vintage Modern 2266 heeft een hele goede vintage sound. En als het nodig is schakel je de "hoger dynamic range" in en dan heb je een moderne sound

humbucker
13 mei 2009, 20:56
- Die moet je kopen, punt. (het is Vintage Modern btw)
- Nee, heeft geen mastervolume
- Nee, heeft geen mastervolume
- Nee, heeft geen mastervolume

Nog een 4x12 kast kopen (Doe niet die van de Valvestate series enz, slechte reviews over gelezen. Gewoon 1960A/B kijken ofzo. Tweedehands rond de 350.)

heb net even geyoutube-t en het lijkt daar alsof die vintage modern een ongelofelijke bak laag heeft. (Kan ook aan kwaliteit van het filmpje liggen) Klopt dit?

Les Paul R8
13 mei 2009, 20:58
Heb net een paar youtube filmpjes gekeken van die DSL en ik heb precies 't gevoel dat ie erg 'modern' klinkt. Moeilijk om uit te leggen, maar ik ben meer op zoek naar een vintage geluid (sound van de '60ies en 70ies als het even kan :D)

edit: die highgain modus gaat voor mij trouwens ook overbodig zijn.. :)

Ik zou niet op youtube filmpjes vertrouwen voor de keuze van een amp. Zelf heb ik jaren in een classic rock band gespeeld met de DSL. Persoonlijk vind ik hem fijner dan de Vintage Modern. Overigens heb ik het gain kanaal ook eigenlijk nooit gebruikt.

humbucker
13 mei 2009, 21:03
tuurlijk niet, maar voor een eerste impressie is het wel handig :). Ik zou het dan ook zonde vinden om voor dat gainkanaal te betalen als ik het toch niet gebruik. :dontgeti:

Chris Winsemius
13 mei 2009, 21:55
heb net even geyoutube-t en het lijkt daar alsof die vintage modern een ongelofelijke bak laag heeft. (Kan ook aan kwaliteit van het filmpje liggen) Klopt dit?

Niet ontzettend veel of te veel laag imho.

Ze missen wel 'n bepaalde mate van weergave van hogere harmonischen maar dat zit wel meer in duurdere amps.

Qua sound-beschrijving kom je bij de meeste bands wel uit op 'n Plexi (lees: 1tje van voor 1970, geen rei.'s of goedkope clonen).

MAAR! voor hetzelfde geld haal jij die sound-wensen misschien uit 'n totaal ander merk versterker. Gewoon zo veel mogelijk proberen is natuurlijk het advies...

sjaak1990
13 mei 2009, 22:01
Ik zeg een JCM800 of een plexi achtige amp waarmee je de JVM wegblaast. Alleen is de clean dan een probleem. Daarvoor een cleane combo ernaast ;)

Mr.Fingers
13 mei 2009, 22:08
Twee Marshalls, gaat dat niet eentonig klinken? Ik zeg (als F-yoda moet het):

Fender Twin Reverb (http://www.fender.com/products//search.php?partno=0217300000)

85W over 2x12-speakers (of 1x15 naargelang de versie)
ingebouwde springreverb (beter kun je niet hebben)
GAAT OEREND HARD!
Zeer clean op hoog volume.
Ingebouwde vibrato


enig nadeel is geen master-volume.

humbucker
13 mei 2009, 22:10
Ik zeg een JCM800 of een plexi achtige amp waarmee je de JVM wegblaast. Alleen is de clean dan een probleem. Daarvoor een cleane combo ernaast ;)

haha, laat het asjeblief geen wedstrijd worden om elkaar weg te blazen. Dan kan ik beter die megastack van Crate kopen :D.

Natuurlijk gaat testen belangrijk worden. Maar Chris, ik vrees dat ik me een originele oude plexi niet kan veroorloven. Voor hoeveel durven die nog van eigenaar wisselen? Zit daar trouwens een Mastervolume op (waarschijnlijk niet, dus modden komt er ook nog eens bij). Hoe zit het trouwens met Fender. Zit er iets in die hoek waar ik iets mee zou kunnen?

Ik ken echt te weinig van versterkers om me een goed beeld te vormen van wat er allemaal beschikbaar is en wat ik daarvan eventueel zou kunnen gebruiken :chicken:

edit: lol, fingers!

Chris Winsemius
13 mei 2009, 22:12
Twee Marshalls, gaat dat niet eentonig klinken? Ik zeg (als F-yoda moet het):

Fender Twin Reverb (http://www.fender.com/products//search.php?partno=0217300000)

85W over 2x12-speakers (of 1x15 naargelang de versie)
ingebouwde springreverb (beter kun je niet hebben)
GAAT OEREND HARD!
Zeer clean op hoog volume.
Ingebouwde vibrato


enig nadeel: klinkt totaal anders

je verhaal maar even aangepast................

Als het 'n FENDER en 'n Twin moet zijn:
TWEED Twin en dan nog het model waar geen rei. van is: de '59-er....

EDIT: was 'n grap oid.?

humbucker
13 mei 2009, 22:13
Twee Marshalls, gaat dat niet eentonig klinken? Ik zeg (als F-yoda moet het):

Fender Twin Reverb (http://www.fender.com/products//search.php?partno=0217300000)


Hoe doet ie het met pedalen? Scheuren met een Twin wordt moeilijk zonder gesprongen trommelvliezen, niet?

signsofzodiac
13 mei 2009, 22:14
Ceriatone Overtone (Special), clips op youtube doen me echt watertanden... Dumble-clone, en lijkt me heerlijk naast een Marshall (de marshall-clones klinken ook niet verkeerd moet ik zeggen). Staat vooralsnog bovenaan mijn lijstje voor een toekomstige rock-bak. Wel twee-kanaals though, alhoewel ie op overdrive waarschijnlijk nog wel lekker op-cleaned met de volumepot op je gitaar.

http://www.ceriatone.com/

Chris Winsemius
13 mei 2009, 22:15
haha, laat het asjeblief geen wedstrijd worden om elkaar weg te blazen. Dan kan ik beter die megastack van Crate kopen :D.

Natuurlijk gaat testen belangrijk worden. Maar Chris, ik vrees dat ik me een originele oude plexi niet kan veroorloven. Voor hoeveel durven die nog van eigenaar wisselen? Zit daar trouwens een Mastervolume op (waarschijnlijk niet, dus modden komt er ook nog eens bij). Hoe zit het trouwens met Fender. Zit er iets in die hoek waar ik iets mee zou kunnen?

Ik ken echt te weinig van versterkers om me een goed beeld te vormen van wat er allemaal beschikbaar is en wat ik daarvan eventueel zou kunnen gebruiken :chicken:

edit: lol, fingers!

Die oude zijn iid. duurder en 'n modernere variant met kwaliteit ook.

Misschien 'n rei. met wat mods?

Mr.Fingers
13 mei 2009, 22:15
Twin slikt pedaaltjes als een (maak verder af met de termen "prostituee" en "zaad"). De "Twin-drive-klank" is een van de lekkerste driveklanken die ik ken, maar inderdaad helaas te aanhoren als het ding op standje-oorlog staad. Kan opgelost worden door er een load-box of power-attenuater voor te hangen (maar dit kost ook weer centjes natuurlijk).

Chris Winsemius
13 mei 2009, 22:17
Twin slikt pedaaltjes als een (maak verder af met de termen "prostituee" en "zaad"). De "Twin-drive-klank" is een van de lekkerste driveklanken die ik ken, maar inderdaad helaas te aanhoren als het ding op standje-oorlog staad. Kan opgelost worden door er een load-box of power-attenuater voor te hangen (maar dit kost ook weer centjes natuurlijk).

?
DeluxeReverb is dan handiger, niet eens zo qua volume maar vooral qua sound...

humbucker
13 mei 2009, 22:35
Maar die is 22W? Houdt ie t clean op bandvolume?

wrc_46
13 mei 2009, 22:38
Ik heb daarstraks de Engl Raider getest en ik vond hem eigenlijk veel hebben van wat je zoekt, wel geen supervintage sound maar erg bruikbaar in live-situaties voor de groepen die jij op noemt.

Alleen ga je hem 2de hands nog niet direct vinden.

Edit: 2 kanalen maar cleant nog wel lekker op in samenwerking met de volumeknop van de gitaar.

Dosmanos
13 mei 2009, 23:47
Volgens mij moet je eerst eens je AC 15 gewoon proberen... In mijn bandje speelt onze zanger over een AC15 HW met een blue alnico en die heeft power zat ten opzichte van mijn 2061X. We spelen ook stevige rock en dat ding presteert geweldig...Pedaaltje ervoor en gaan..
Why not?

humbucker
13 mei 2009, 23:54
krijgt ie het clean ook getrokken?

TimmU
14 mei 2009, 00:45
En daarbij, die gekke JVM van dat bandlid hoeft toch niet continu op 10? Je kunt je AC15 altijd laten uitversterken! Als ie lekker klinkt, nice! Koop anders een 4x12 voor meer spreiding. Of lus je preampout door naar een toffe poweramp met een 4x12 , of 2x12. of 2 2x12's :


AC15 + 2x12
Poweramp+2x12 ( via Preamp-out) . Dat zou heel nice moeten zijn. je hoeft niet in te leveren op tone lijkt me zo? je hebt niet voor niets die Vox gekocht, die wou je graag ,dus moet je hem ook houden, lijkt mij! Stomme JVM.

Nellyrocks
14 mei 2009, 10:36
Of lus je preampout door naar een toffe poweramp met een 4x12 , of 2x12. of 2 2x12's :

Blaas je dan niet de eindtrap van die vox eruit? Daar moet toch ook nog iets in komen? beetje raar om alleen de voorversterker te gebruiken. Kan je evengoed een andere versterker kopen.

iWishmaster
14 mei 2009, 10:47
Blaas je dan niet de eindtrap van die vox eruit? Daar moet toch ook nog iets in komen? beetje raar om alleen de voorversterker te gebruiken. Kan je evengoed een andere versterker kopen.

Die blaas je er niet uit, zolang er maar een speaker gaat het prima. Ik zou er eerder voor kiezen een extern speakercabinet te kopen (2x12") voor betere spreiding. Aan de andere kant kun je dan net zo goed een AC30 kopen ...

Henri H
14 mei 2009, 11:32
Ik begrijp je wens niet zo goed.
wil je een éénkanaals versterker die clean is als je de volume pot van je gitaar dichtdraait of wil je de drive uit pedaaltjes halen?

Aan je naam te zien gebruik je humbuckers dus dan is een JCM800 2205 (2 kanaals) ook niet echt een optie omdat het cleane kanaal dan niet echt clean blijft. Met single coils heb je een hele mooie clean vind ik. Zie ook dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=xBOzJ2Vs4PM) op Youtube.

Misschien een JMP combo? (http://link.marktplaats.nl/249823833) Die gaan hard, heeft wel een master volume maar toch gaat deze pas lekker klinken op hoog volume.
Ik heb hem een jaartje of 15 gebruikt voor AC/DC, Doors, Led Zeppelin etc. met een Overdrive en een wah pedaal ervoor.
Supergave versterker, heb spijt dat ik hem heb weggedaan.

Edit: Of deze misschien? Geen Master volume?! http://link.marktplaats.nl/247492968

humbucker
14 mei 2009, 15:39
Ik begrijp je wens niet zo goed.
wil je een éénkanaals versterker die clean is als je de volume pot van je gitaar dichtdraait of wil je de drive uit pedaaltjes halen?

Aan je naam te zien gebruik je humbuckers dus dan is een JCM800 2205 (2 kanaals) ook niet echt een optie omdat het cleane kanaal dan niet echt clean blijft. Met single coils heb je een hele mooie clean vind ik. Zie ook dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=xBOzJ2Vs4PM) op Youtube.

Misschien een JMP combo? (http://link.marktplaats.nl/249823833) Die gaan hard, heeft wel een master volume maar toch gaat deze pas lekker klinken op hoog volume.
Ik heb hem een jaartje of 15 gebruikt voor AC/DC, Doors, Led Zeppelin etc. met een Overdrive en een wah pedaal ervoor.
Supergave versterker, heb spijt dat ik hem heb weggedaan.

Edit: Of deze misschien? Geen Master volume?! http://link.marktplaats.nl/247492968

Bedankt voor de suggesties, ik zal ze vanavond eens bekijken. (Zit nu nog op stage). Ondanks mijn nickname heb ik alleen maar singlecoil gitaren (voorlopig), dus dat wil niets zeggen. Ik wil gewoon een eenvoudige, goedklinkende eenkanaalsversterker met voldoende headroom voor clean in bandverband te spelen. Ik wil het liefst via de volumepot van mijn gitaar of via een booster kunnen spelen tussen clean, clean met een randje naar volledige drive. Daarnaast vind ik een goedwerkende master ook belangrijk. Zodat ik thuis ook nog iets aan de versterker heb.

Hoe verhouden de AC15 en de AC30 klanksgewijs? Zit er veel verschil tussen beide amps?

Henri H
14 mei 2009, 16:38
.....
Daarnaast vind ik een goedwerkende master ook belangrijk. Zodat ik thuis ook nog iets aan de versterker heb.
....Dat gaat lastig worden met de suggesties die ik gedaan heb.
Vooral de JMP's kun je niet echt lekker op een laag volume zetten.
Het is een beetje aan/uit eigenlijk.
Ik heb het echter 15 jaar lang gewoon wel gedaan, nooit problemen met de buren gehad.

Met een JCM800 is het ook lastig maar is wel iets beter te "temmen".

Zo'n JMP is wel een beetje wat je zoekt denk ik, alhoewel een AC30 ook een prima optie zou kunnen zijn, maar volgens mij gaan die ook behoorlijk hard.

E-J
14 mei 2009, 17:04
Ik heb tot voor kort ook zo'n Marshall met master volume gehad en het probleem was dat hij op lage volumes stukken minder klonk dan op hoge. Thuis was hij praktisch onbruikbaar.

Aan je stijlen/favo bands te zien zoek je een Plexi achtige versterker. Ik heb enkele maanden dezelfde zoektocht gehad. Het probleem van die oude bakken (JTM45/1987x etc) is dat je ze open moet gooien voor een lekkere oversturing. Ik heb vele versterkers geprobeerd en kwam uiteindelijk, eigenlijk bij puur toeval, uit bij een Orange AD30TC. De Rocker, Rockerverb en Tiny Terror vond ik net wat te modern klinken maar de AD30TC is precies wat ik zocht. Ik denk dat hij super bij je past. Hij heeft twee volledig gescheiden kanalen waarvan de ene donker en vet klinkt (Jimi Hendrix, RHCP) en de ander iets agressiever (AC/DC, Led Zeppelin). En dat in een mooie 2x12 combo. Bovendien door de mastervolume thuis goed bruikbaar.

Dit een filmpje wat goed laat zien wat de versterker in zijn mars heeft...
http://www.youtube.com/watch?v=WrGO4lTcZYI

Als hij net wat te duur voor je is, is een Hughes & Kettner Statesman Dual EL84 of Quad EL84 wellicht wat voor je. De overdrive klinkt ook aardig in de richting van een Plexi. Enkel maar 1x12...
http://www.youtube.com/watch?v=3WKZ1iwWKPw

Bolder
14 mei 2009, 17:51
Jup Orange AD30TC ook perfect!

humbucker
15 mei 2009, 08:50
Dit een filmpje wat goed laat zien wat de versterker in zijn mars heeft...
http://www.youtube.com/watch?v=WrGO4lTcZYI




de drive klinkt inderdaad wel lekker met inderdaad een lichtere en een donkere sound. Wel jammer dat het clean niet gedemonstreert werd. Hoe valt dat mee? Want Orange en clean zijn niet echt 2 dingen die samengaan, toch?

E-J
15 mei 2009, 10:29
de drive klinkt inderdaad wel lekker met inderdaad een lichtere en een donkere sound. Wel jammer dat het clean niet gedemonstreert werd. Hoe valt dat mee? Want Orange en clean zijn niet echt 2 dingen die samengaan, toch?

Jawel hoor. Kijk, het mooie aan deze versterker is dat de kanalen compleet gescheiden zijn. Je kunt het ietswat heldere kanaal (kanaal 2) als 'cleankanaal' gebruiken, of het ietswat donkerere kanaal (kanaal 1). Of beiden gewoon als oversturingskanalen...dat kan ook. Als je de gain op 2-3 zet blijft 'ie clean. Ik vind zelf kanaal 1 het 'Plexi kanaal', daar het erg veel op een cranked Marshall 1959 Superlead lijkt (enkel zonder het ooverdovende volume om oversturen te krijgen) en kanaal twee is meer het 'Marshall JMP 2203' kanaal, wat aggresiever, meer high mids. Wil je een vet warm clean, pak dan kanaal één. Wil je iets meer helderheid, kies dan kanaal twee.

In mijn bluesband plug ik mijn gitaren direct in de AD30TC. Kanaal 1 (soms kanaal 2 voor meer crunch), gain rond 3 uur, clean krijg je dan door de volumeknop op de gitaar op 2-3 te zetten. Werkt perfect en klinkt heel goed. Zoals bij elke versterker, je moet er wel gewoon van houden, Orange geeft je dat echte Engelse geluid, en da's gewoon geen sprankelend Fender clean.

humbucker
15 mei 2009, 11:08
In mijn bluesband plug ik mijn gitaren direct in de AD30TC. Kanaal 1 (soms kanaal 2 voor meer crunch), gain rond 3 uur, clean krijg je dan door de volumeknop op de gitaar op 2-3 te zetten. Werkt perfect en klinkt heel goed. Zoals bij elke versterker, je moet er wel gewoon van houden, Orange geeft je dat echte Engelse geluid, en da's gewoon geen sprankelend Fender clean.

hmm, dankjewel voor je uitleg. Orange wordt precies ook een goede kanshebber! Dat Engelse geluid, is dat vergelijkbaar met het Vox-geluid? (dé engelse clean sound imo)

E-J
15 mei 2009, 11:45
hmm, dankjewel voor je uitleg. Orange wordt precies ook een goede kanshebber! Dat Engelse geluid, is dat vergelijkbaar met het Vox-geluid? (dé engelse clean sound imo)

Persoonlijk denk ik van niet. De Orange is donkerder, romiger en véél vetter qua klank. Aan je stijlen te zien... zou ik veel eerder voor een Orange gaan dan voor een Vox. De Orange is perfect voor AC/DC, Led Zeppelin, RHCP, Foo Fighters. De Vox is beter voor funk dan de Orange, de Orange is meer een blues/bluesrock versterker.

Het beste blijft natuurlijk om ze gewoon tegen elkaar te zetten. Tip: ga naar Feedback in Eindhoven. daar staan ze beide :).

humbucker
15 mei 2009, 14:02
Persoonlijk denk ik van niet. De Orange is donkerder, romiger en véél vetter qua klank. Aan je stijlen te zien... zou ik veel eerder voor een Orange gaan dan voor een Vox. De Orange is perfect voor AC/DC, Led Zeppelin, RHCP, Foo Fighters. De Vox is beter voor funk dan de Orange, de Orange is meer een blues/bluesrock versterker.
Het beste blijft natuurlijk om ze gewoon tegen elkaar te zetten. Tip: ga naar Feedback in Eindhoven. daar staan ze beide .


Zijn die Oranges al tweedehands te vinden ergens? Vind zo direct niets..

humbucker
16 mei 2009, 15:50
?
DeluxeReverb is dan handiger, niet eens zo qua volume maar vooral qua sound...

Chris wil je dit even uitleggen, ik kan niet volgen. Wat bedoel je met handiger? Ik heb wat filmpjes gekeken van die DeluxeReverb en dat klinkt toch wel lekker! Maar met 22 W over een 1x12 is dat eigenlijk niet veel verschil tov wat ik nu heb (15W over 1x12). Zou die 7 watt extra voldoende zijn om de boel clean te houden op bandvolume?

E-J
17 mei 2009, 12:55
Chris wil je dit even uitleggen, ik kan niet volgen. Wat bedoel je met handiger? Ik heb wat filmpjes gekeken van die DeluxeReverb en dat klinkt toch wel lekker! Maar met 22 W over een 1x12 is dat eigenlijk niet veel verschil tov wat ik nu heb (15W over 1x12). Zou die 7 watt extra voldoende zijn om de boel clean te houden op bandvolume?

Ik denk dat Chris vooral bedoelde dat een Deluxe Reverb eerder bij jou zou passen qua sound dan een Twin Reverb? Al zou ik beide niet overwegen, die Deluxe Reverb heeft geen gainknop, dus hoe verder je het volume opendraait hoe meer oversturing. Van wat ik heb gehoord, overstuurt hij met een humbuckergitaar al vrij snel, maar voor veel oversturing moet 'ie waarschijnlijk véél te hard. En voor de stijlen die je noemt kun je beter voor een warm(er) klinkende versterker gaan dan zo'n Fender.

Ik zou voor een 2x12 combo gaan, dat geeft je veel meer spreiding waardoor je beter hoorbaar bent in de band. Een 1x12 blijft toch meer een soort van laserstraal, daarbuiten ben je duidelijk minder goed te horen... en een 2x12 klinkt (meestal) pakken breder/vetter...als in stereo vergeleken met mono.

De Orange AD30TC is nog niet lang op de markt, wordt volgens mij nauwelijks in de Benelux verkocht, dus veel zul je er niet vinden op de tweedehands markt... toch zou ik hem serieus checken bij Feedback in Eindhoven. Daar staan ook veel andere versterkers, kun je een middagje lekker versterkers testen...

humbucker
18 mei 2009, 09:54
Ik zou voor een 2x12 combo gaan, dat geeft je veel meer spreiding waardoor je beter hoorbaar bent in de band. Een 1x12 blijft toch meer een soort van laserstraal, daarbuiten ben je duidelijk minder goed te horen... en een 2x12 klinkt (meestal) pakken breder/vetter...als in stereo vergeleken met mono.


Ja dit dacht ik ook al. Ik ga eens naar Eindhoven om het een en ander langs elkaar te zetten. Vox, Orange, Fender, Marshall. Dan weet ik al wat meer!

humbucker
20 mei 2009, 19:39
ik was net nog even in de winkel en ik zag dat er een Marshall JTM60 stond, had helaas niet de tijd om hem even te proberen, maar zit daar de sound in die ik zoek? En hoeveel watt is dat ding? hoeveel speakers?