PDA

View Full Version : The Gaslight Anthem



Tokaifan
13 mei 2009, 15:46
Ik heb even de forum-zoek-optie gebruikt, maar niets gevonden. Ik vond toch dat er een thread moest zijn over deze geweldige band!

http://www.sideonedummy.com/images/bands/ga/ga_photo460.jpg

The Gaslight Anthem komen uit New Brunswick, New Jersey. Ze maken een soort mix van oudere punk die sterk aan The Clash doet denken. Daarnaast zijn invloeden als Bruce Springsteen goed te horen en het laatste album heeft meer soul-invloeden over zich heen

EP:
The Senor and the Queen

Albums:
Sink or Swim ( 2007 )
The '59 Sound ( 2008 )

Aanraders:
The '59 Sound (http://www.youtube.com/watch?v=bOBb13yDnzo)
I'da called ya Woody, Joe (http://www.youtube.com/watch?v=HgWzOElhs0w) Tribute aan Joe Strummer die eigenlijk John Graham Mellor heette en in het begin Woody als bijnaam had (Woody Guthrie, Amerikaanse folkzanger)
Old White Lincoln
High Lonesome
Great Expectations
Here's Looking at You Kid

Ik heb hun concert afgelopen maart door mijn eigen stomme schuld gemist. Ze staan op Pinkpop op het mainstage, maar dat zou de enige reden zijn voor mij om naar Pinkpop te gaan en dat vind ik toch te prijzig. Gelukkig staan ze 9 juni in de Effenaar met Tenement Kids in hun voorprogramma.

Mufftin
13 mei 2009, 15:52
klinkt lekker

hugo123
13 mei 2009, 19:10
Ik heb hun laatst ook "ontdekt" het liedje drive van hun is ook erg leuk!

Tokaifan
14 mei 2009, 08:22
Klopt, dat is van hun eerste album, heeft een wat meer punksausje over zich heen dan The ' 59 Sound. Beide zijn het heerlijke albums, dat wel!

The '59 Sound
19 mei 2009, 19:31
Ik heb ze laatst gezien in de Melkweg, was erg goed, maar dat kun je aan mn naam wel zien. En om op gitaar te blijven: hun gitarist is wel erg goed.
Minpunt: ze speelden niet Patient Ferris Wheel, m'n favoriete nummer.

Veel plezier in de Effenaar, dat kan gewoon niet minder als geweldig worden.

En mag ik je nog de EP Senor and the Queen aanraden: nog 4 topnummers.

Tokaifan
20 mei 2009, 13:31
Haha, te vet man :D, ik vind Patient Ferris ook het vetst! De EP ken ik inderdaad ook. Ik wil ze alleen nog in het echt kopen.

speedmusic
20 mei 2009, 22:12
Op vinyl vind ik ze erg goed, echter live vond ik ze tegenvallen (Melkweg).
Op het podium vond ik ze allemaal behoorlijk in zichzelf gekeerd en weinig podium-personality hebben.

Voor de duidelijkheid het optreden was goed en degelijk, maar gezien de status, `59 sound is zo ongeveer overal cd van de maand geweest ook live zou het staan als een huis en dat viel me tegen.

Luke-wannabe
21 mei 2009, 10:50
Klinkt wel cool geloof ik!

The '59 Sound
21 mei 2009, 19:34
Op vinyl vind ik ze erg goed, echter live vond ik ze tegenvallen (Melkweg).
Op het podium vond ik ze allemaal behoorlijk in zichzelf gekeerd en weinig podium-personality hebben.

Voor de duidelijkheid het optreden was goed en degelijk, maar gezien de status, `59 sound is zo ongeveer overal cd van de maand geweest ook live zou het staan als een huis en dat viel me tegen.

Het was inderdaad niet het concert van de eeuw, maar wel er goed. De CD was ook niet te overtreffen, dus die zetten we maar weer een keer op.

Tokaifan
25 mei 2009, 08:53
Zijn er nog mensen die naar ze gaan kijken in de Effenaar?

Saf
25 mei 2009, 09:13
Vrienden van mij zijn er wild van, Volgens hun een mix van Social distortion en Bruce Springsteen. Ik dacht dat moet dan wel wat zijn aangezien Social D een van mijn all time favs is. Maar mij kan het op plaat absoluut niet bekoren ben benieuwd wat ze live doen.

Is een band die ik als ze live flink het gas open trekken live wel goed zou kunnen vinden. Op plaat vind ik het erg emo. Een beetje ee nveremode versie van de langzamere tiger army nummers ofzo. Kan het niet plaatsen maar kan de link met social D al helemaal neit plaatsen.

Tokaifan
28 mei 2009, 14:47
Vrienden van mij zijn er wild van, Volgens hun een mix van Social distortion en Bruce Springsteen. Ik dacht dat moet dan wel wat zijn aangezien Social D een van mijn all time favs is. Maar mij kan het op plaat absoluut niet bekoren ben benieuwd wat ze live doen.

Is een band die ik als ze live flink het gas open trekken live wel goed zou kunnen vinden. Op plaat vind ik het erg emo. Een beetje ee nveremode versie van de langzamere tiger army nummers ofzo. Kan het niet plaatsen maar kan de link met social D al helemaal neit plaatsen.

Hoe kun je Gaslight Anthem op plaat in godsnaam emo vinden?

hugo123
28 mei 2009, 18:01
Nou inderdaad, ze zijn veel maar niet emo;)

Saf
28 mei 2009, 21:32
weet niet voin d echt werkelijk niets voora ldie zang van i kvreslijk het eerste wat in mij kwam was emo. Terwijl het idd niet echt emo is. Denk dat ik die reactie vooral nog in de kop had zitten omdat ik daarmee die vrienden van mij huizenhoog tegen me in het harnas kan jagen.

Had dat hier niet moeten zeggen sorry , laten we zeggen dat ik het op plaat zal ik maar zeggen net niet vind. Zo van leuk geprobeerd maar net niet. Ben heel erg benieuwd wat ze live doen want ik het het idee dat het live weleens doezend zou kunnen zijn. Als ze dan een beetje vlammen zou dat de nummer szeker ten goede komen.

Tokaifan
10 juni 2009, 09:51
Ik heb ze gisteravond voor het eerst gezien, man wat een concert! Ik heb al vrij veel concerten gezien, en dit was toch echt wel de beste! Een ontzettend dikke gitaarsound, zeker drie heerlijke bluesjams. In een woord geweldig! De zanger speelde over een Dr. Z head met een Mesa Boogie buikkast. Geweldig!

Saf
10 juni 2009, 17:22
heb ze op pinkpop gezien, maar ook live niet mijn ding. Gewoon net niet. Wel de potentie maar mis er iets in.

DjNoizzIQ
11 juni 2009, 13:12
Ook naar de effenaar geweest dinsdag, derde concert dat ik zie van die gasten alweer, pakhuis wilhelmina (als k t goed heb) melkweg en nu dan de effenaar :P

Voor mensen die de podiumpresentatie vinden tegenvallen, heb je wel eens goed naar Brian (de zanger) gekeken? Die gast straalt elke keer als er met zijn teksten wordt meegezongen!! Oke, ze zijn misschien wat meer ingetogen, maar t.o.v. hun eerste concerten in NL zijn ze al een hoop spontaner geworden.

Nog eventjes over de gear: waar zouden die dr. Z amps te koop zijn in NL? (op ebay zijn ze iig moeilijk te vinden heb k het idee) En dan die Les Paul juniors van die gast, man, wat een kwijlbakken zijn dat :P

Enniewee, is het al te vroeg voor een tribute-band? Want anders meld ik me bij dezen aan :P

gr. Lennert

Tokaifan
11 juni 2009, 13:18
Haha, eindelijk een fan! Geweldig dit. Ik meld me ook aan dan :P!

Voor de versterkers heb ik gelijk woensdagochtend geinformeerd.
De Dr. Z's zijn bij Erik van de Haar al verkrijgbaar:

Dit zijn de modellen die er op lijken, ik weet niet precies welke Brian bij had:
Remedy 1300.00
Ezg 50 1550.00

Wat ongelooflijk vet dat jij ze al drie keer heb gezien, te cool :D!

Viel het jou ook op dat het volgens mij de eerste avond was dat hij erop speelde? Want na een of twee nummers wees hij zo naar z'n guitartech die heel het concert stond te kijken en stak heel erg verwonderd zijn duim en bleef eigenlijk heel het concert ook beetje met de instellingen van de versterker spelen. Erg vet vond ik dat om te zien.

DjNoizzIQ
12 juni 2009, 01:06
Ja inderdaad, leek wel of tie nog niet helemaal wist hoe die versterker werkte :P

Trouwens, met het optreden in de melkweg had Brian alleen nog maar een Vox AC-30 staan, een stempedaaltje van boss geloof ik en een overdrivepedaaltje wat leek op een zelfbouw, dat noem ik nog eens rock 'n roll, niet te veel poespas, gwoon rammen met weinig spullen, alleen het allerbelangrijkste.

Als het je interesseert, https://twitter.com/briangaslight << dat is zijn twitterblog.

gr. Lennert

Tokaifan
12 juni 2009, 11:20
Precies zo hoort het ook. Volgens mij zijn ook begonnen met telecaster recht in een 59 bassman. Heerlijke sound!