PDA

View Full Version : Verzekerd verzenden gitaar vanuit US



Veekeren
13 mei 2009, 14:30
Ik heb plannen een gitaar via Ebay vanuit Amerika over te laten komen. Ik heb al wat gezocht in oude topics, maar kon weinig vinden over verzekerd verzenden. Dit is namelijk wat de verkoper zegt:


Hi, Thanks for the interest. I have shipped to the UK and France and Germany. My biggest concern is with USPS which seems to be the most reasonable you can only insure up to $650. With a value of $1799 it is a big gamble to wait and see. I do pack very well. The calculated shipping is approximately $160. Express priority 5 days. Read my feedback and you will see how I do. Do you have any thoughts? Have you bought anything of this much value from the US before? UPS is very expensive about $330 but you can insure for $1500 Let me know what you think. The guitar is very cool and I am posting pictures of the original hang tags and a better picture of the back tonight. I just want to make sure I get positive feedback and it is hard when it seems out of my control. Thanks!

Iemand ervaring hier mee?

Eko
13 mei 2009, 17:09
Waarom niet even contact gezocht met de grotere merken vervoerders? TNT doet de gehele wereld zo ongeveer , UPS , DHL , en zo zijn er veel meer.

rockablues
13 mei 2009, 17:17
welke gitaar koop je als ik vragen mag?

Veekeren
13 mei 2009, 17:38
Waarom niet even contact gezocht met de grotere merken vervoerders? TNT doet de gehele wereld zo ongeveer , UPS , DHL , en zo zijn er veel meer.

Idd, zijn er heel veel, met verschillnde opties. Vandaar dat ik even hier vraag naar positieve / negatieve ervaringen van anderen ;)


welke gitaar koop je als ik vragen mag?

Dat mag je vragen, gaat om een PRS. Zal later nog wel even wat plaatjes regelen!

ernyfender
13 mei 2009, 20:33
De standaard (de PTT in de USA) is USPS. Heb ik prima ervaringen mee. Verzendkosten daar zijn gemiddeld zo'n 90$. Hou er wel rekening mee dat er een heel grote kans is dat er BTW en invoerheffing (totaal circa 25%) bijkomt over kosten gitaar + verzending. De kans dat de douane hem er uitpikt is gewoon heel groot. Dus injouw geval 25% van 1799$ + 90$ = circa 450$. Voor de exacte verzekeringsvoorwaarden kun je op de site van USPS kijken.

Sinner1980
13 mei 2009, 20:54
De standaard (de PTT in de USA) is USPS. Heb ik prima ervaringen mee. Verzendkosten daar zijn gemiddeld zo'n 90$. Hou er wel rekening mee dat er een heel grote kans is dat er BTW en invoerheffing (totaal circa 25%) bijkomt over kosten gitaar + verzending. De kans dat de douane hem er uitpikt is gewoon heel groot. Dus injouw geval 25% van 1799$ + 90$ = circa 450$. Voor de exacte verzekeringsvoorwaarden kun je op de site van USPS kijken.

Idd, dan mag die PRS wel flink goedkoop zijn. Komt ook bij dat als de gitaar wat mankeert je de invoerrechten hierover kwijt bent, dus da ca $450,-... Verzekering mag je ook wel goed regelen want als ie wat mankeert is het een duur geintje...Ik zou m haast zelf op gaan halen als ik jou was...
In ieder geval succes ermee maar ik zou toch ook ff de engelse sites checken als ik jou was, stuk dichterbij en momenteel lekker cheap, getuige mijn avri 62 strat die eraan komt

Chris Winsemius
13 mei 2009, 21:13
Verzekeren is alleen (goed) mogelijk met de juiste waardeomschrijving. Ik weet niet of upPs dat kan doen, ups iig. wel.

Veekeren
14 mei 2009, 11:32
Idd, dan mag die PRS wel flink goedkoop zijn. Komt ook bij dat als de gitaar wat mankeert je de invoerrechten hierover kwijt bent, dus da ca $450,-... Verzekering mag je ook wel goed regelen want als ie wat mankeert is het een duur geintje...Ik zou m haast zelf op gaan halen als ik jou was...
In ieder geval succes ermee maar ik zou toch ook ff de engelse sites checken als ik jou was, stuk dichterbij en momenteel lekker cheap, getuige mijn avri 62 strat die eraan komt

Ook @ernyfender, ik weet wat betreft invoer e.d. precies hoe het zit, maak je geen zorgen. Die 25% komt er gewoon bij en dat is prima. De totaalprijs zou een voor Nl redelijke prijs worden, maar belangrijker is dat dit het model en uitvoering is wat ik precies wil. En die kom ik nooit tegen. Vandaar dat ik extra moeite bereid ben te doen.

Maar zo te merken wordt het sowieso een lastiger verhaal met het verzekerd verzenden... Even afwegen of ik het het risico waard vind.