PDA

View Full Version : versterker op stelling



7th heaven
23 maart 2003, 14:38
heb nu iets gaafs uitgeprobeerd
je neemt 3 versterkers
bijv. een line 6 mm4
pakt van een van de versterkers je input, gaat er mono uit in je line 6 en stereo uit en gaat dan naar de versterkers die je links en rechts heb staan

het is niet nieuw ofzo hoor
maar dat klinkt monsterlijk
iemand anders met deze setup?

Negative K3 fan
23 maart 2003, 15:28
Het klinkt erg vaag, maar stereo setups klinken goed.

kokeleko
23 maart 2003, 16:31
Er zijn gitaristen ( Steve Lukather/Eddie van Halen/ en nog een paar )die het wel gebruiken , z.g.n. driekanaals opstelling of wet/dry/wet, mooiste is dat je center versterker ( dry ),gortdroog is, en je fx-versterking links en rechts ( wet )alleen fx, meestal delay/chorus / reverb etc. Ik heb het ook een tijdje gebruikt klinkt vet , maar een hoop gesleep. Voordeel ervan is dat je altijd een direct geluid hebt, en je fx worden erbij gemixt, zonder je versterker geluid aan te tasten.

7th heaven
23 maart 2003, 17:25
heet dit een wet dry wet opstelling in oggicele termen?

7th heaven
23 maart 2003, 17:26
oggicele=officiele

kokeleko
23 maart 2003, 18:30
Wet/dry/wet wordt het vaak genoemd,ja.

Nocki
23 maart 2003, 21:43
ja is heel mooi.

ik zou er nog wel een 20/20 poweramp bij willen hebben hiervoor....

dan 2 mesa boxen aande zijkant en een 4x 12 in het midden.
enige probleem is het slepen... vandaar dat ik nu zoek naar een klein modeling dingetje.

maar de paar keer dat ik zoo'n stereo stup deed kloink het geweldig.

wat ik ook welleens deed is 2 boxen op elkaar en de een direct van de preamp naar de poweramp en de andere via de gmajor.
dan heb je ook zoiets. enigste probleem is dat ik soms met volume en mute speelde dus dat ging dan niet echt op...

nocki

7th heaven
24 maart 2003, 11:21
eigenlijk moet ik ook een losse stereo eind trap hebben en losse spaekers kasten ik heb nu een losse mesa een oude fender champ en peaey basversterker die ik er voor gebruik niet echt de ideale versterkers
maar ja money is the problem