PDA

View Full Version : Seymour Duncan pickup booster



Don Olivier
13 mei 2009, 09:02
Wie gebruiken er zo'n pedaal? Is het 'beter' als een eq als booster?

Plaats je die als eerste in je pedalenbak?

iWishmaster
13 mei 2009, 09:20
Wie gebruiken er zo'n pedaal? Is het 'beter' als een eq als booster?

Plaats je die als eerste in je pedalenbak?

Ik gebruik 'em niet. Het is wat anders als een EQ: het maakt je geluid wat harder en een beetje strakker, zoals een tubescreamer met de gain dicht en met min of meer 'platte' EQ.

Ja in principe moet het pedaal helemaal vooraan. Evt. na je Wah zou ik me voor kunnen stellen, maar volgens SD moet het pedaal als eerste.

Rick trodat
13 mei 2009, 09:41
Ik vind het pedaal erg lijken op de mxr cae linedriver. Geeft een beetje hoog mee en een beetje volume. Zet je het open voor je versterker dan gaat je amp oversturen (licht). Dit pedaal lijkt er erg op vind ik.

Don Olivier
14 mei 2009, 22:57
Nog andere gebruikers van de pickup booster hier?

Rick trodat
15 mei 2009, 12:21
Zoek je iets specifieks?

Als je het pedaaltje voor de amp zet ( waar die ook voor bedoeld is) dan geeft ie een lichte boost en wat hoog mee.

Als je het in je loop zet geeft die voornamelijk volume mee.

ieme
17 mei 2009, 13:27
hij werkt prima als cleanboost of als buffer op je pedalboard..

Don Olivier
22 juni 2009, 09:30
Tijdje met de Seymour Duncan aan het spelen en moet zeggen, hij bevalt beter dan menig clean booster die ik heb geprobeerd. Persoonlijk vind ik em velen malen beter dan de OCD bijvoorbeeld. Genoeg volume boost, TB en zeer, zeer transparant. Laat je gitaar/elementen/versterker combinatie klinken zoals ze zijn, zonder kleuring, maar alleen MEER!

Als booster werkt ie voor mij althans beter dan een EQ

Nielsje
22 juni 2009, 10:03
Hoe vergelijk jij een OCD met de pickupbooster?
Of meer: waarom?

Ik vind mijn DSL 100 ook meer op een marshall lijken dan de Squier SP10 waar ik ooit mee begon...

Don Olivier
22 juni 2009, 10:19
De OCD is toch ook bedoeld als een booster?

Ik vind persoonlijk de OCD echt te overhyped

Bernd Veenema
22 juni 2009, 10:24
De OCD is volgens mij niet gemaakt als booster. Het is een overdrivepedaal die je kunt gebruiken om je sound op een lager volume een mooi bluesy randje te geven, zonder het karakter van de versterker te verliezen. Ook kun je hem op de HP-setting als distortion gebruiken. Ik vergelijk de OCD liever met een Bluesdriver dan met een booster.

Nielsje
22 juni 2009, 10:29
De OCD is toch ook bedoeld als een booster?

Ik vind persoonlijk de OCD echt te overhyped

Wat vrind Bernd zegt: Het is een overdrive.
Uiteraard kan je er wel mee boosten, maar daar vind ik hem niet zo geschikt voor.

Mitch
22 juni 2009, 10:40
De OCD is gewoon een overdrive pedaal. Scheuren op het gelijke volume of harder indien nodig. Een booster als de SD PU booster kun je wel mee scheuren, maar alleen als -ie flink boost, dus je amp (naast meer drive) naar een hoger volume trekt.
Verschillende pedalen, verschillende resultaten.