PDA

View Full Version : Hoe ver rijden jullie voor nieuwe gear



bagheera
13 mei 2009, 00:15
hey iedereen,

misschien dat dit topic al bestaat en dan mag ie op slot, maar ik vroeg me af hoe ver jullie al gereden zijn om nieuwe of 2dehands spullen te gaan halen.
Nieuwe versterker, of gitaar, effectjes .....

Ik weet dat er hier mensen zijn die hun kilometertjes wel doen, maar er zijn er ook die het volledig niet zien zitten om 2 uur in de auto te zitten voor een nieuw speeltje.

Dus hoever zijn jullie al gegaan?

bagheera
13 mei 2009, 00:18
Ik ben wel eens naar Zwolle gereden voor een 2de hands Koch multitoneII 100W top.
Toen had ik nog niet eens een cab, ik heb die koch dan 3 weken gehad zonder erop te kunnen spelen, maar ik heb er wel 250 kilometer heen en 250 kilometer terug voor gereden.
500 kilometer voor een amp.

Ook rijden we regelmatig eens naar Keulen en dat komt neer op zo'n 192 Km heen en het zelfde weer terug.
Een kleine 400 kilometer ongeveer 3 keer per jaar soms zelfs meer.

Ik heb dus wel al even in de auto gezeten, maar ik weet gewoon dat dit flauw bier is vergeleken met andere gitaarnetters hier

nielsnielsniels
13 mei 2009, 00:33
Alleen Haarlem-Rotterdam voor mijn amp, was de reis meer dan waard, en maar een uurtje rijden. Alleen irritant dat de hele weg in die wijk daar werd verbouwd, dus zo'n navigatie systeem heb je dan ook weinig aan. Daarnaast is het de thuisbasis van Feyenoord, dat zegt al genoeg.

Jiboom
13 mei 2009, 00:35
Ik heb wel eens een treinritje Delft-Hengelo gedaan om een gitaar op te halen. Heen en weer duurde bijna 7 uur. Toch wat lullig als ie tegenvalt.. (was in dit geval niet zo).

Ik heb vorig jaar een gitaar uit New York meegenomen. Had ik laten opsturen naar het hotel in New Tork vanuit Cincinatti, Ohio. Het was best een hoop gedoe, maar was het uiteindelijk wel waard.

Muzieknono
13 mei 2009, 06:59
Ik denk dat het er een beetje aan ligt wat je zoekt, als je iets heel specifieks zoekt en het is alleen 500km verderop te krijgen en niet mogelijk om op te sturen zou ik denk ik gewoon in de auto stappen en het gaan halen.
Mvgr. Dirk Jan :B

WillemdaGuide
13 mei 2009, 07:27
Hangt inderdaad heel erg af van wat het is, Ik heb laatst een 1960slash op de kop getikt, was drie uur rijden, maar als je graag die wilt dan moet je er ook wat voor over hebben!

iWishmaster
13 mei 2009, 09:30
Verste wat ik ooit gereden heb was Boxmeer - Zwartewaal (1.5 uur) voor mn Burny. Geen spijt van gehad, maar ik zoek het liever wat dichterbij denk ik ...

Bram+
13 mei 2009, 09:48
Groningen vanuit Tilburg, met de trein. Non de ju wat een kuteind.

Kim Wilson
13 mei 2009, 09:58
Mijn JTM heb ik uit Delft gehaald (170 km enkele reis), de Bandmaster die ik daarvoor had moest uit Weert komen (200 km enkele reis). Het is een beetje afhankelijk van hoeveel geld het item moet kosten, maar voor iets bijzonders ben ik best bereid een stukkie te rijden.

Squier4ever
13 mei 2009, 10:51
ik heb voor mijn JTM ook 175 km heen en 175 km terug gereden, maar ben er nog altijd blij mee.

Ukeloeder
13 mei 2009, 10:53
Eind vorig jaar 126 km enkele reis voor twee 2X12", vorige maand 140 km enkele reis voor een Goldtop met P90s voor m'n meisje en 148 km enkele reis voor mijn 70RI strat.

Laatste telt niet echt; 1422 km enkele reis voor een mondharmonica... Nja, ik was al in Stockholm en kwam het toevallig tegen, achteraf nog een goedkoop chinees kutding waar je je gezicht aan open haalt ook.

Lexvandoef
13 mei 2009, 12:26
Retourtjes Friesland/Limburg/Belgie/Achterhoek zijn mij niet vreemd om gear op te halen. :seriousf:

Mr.Bluesbreaker
13 mei 2009, 12:50
Vanuit Groningen:

-Naar Gouda voor mijn JCM 800 2203
-Naar Arnhem voor een Tokai die ik heb laten staan (te gekke stad, nog maar even gebleven)
-Naar Zwolle voor mijn RMC-1
-Naar Utrecht voor mijn strat
-Naar Utrecht voor een Twin Reverb
-Naar Alkmaar voor een JC-120
-Naar Amsterdam voor een Bedrock 651
-Naar Zwolle voor een 1960 B
-Naar Weesp voor mijn Valvetech

En de rest weet ik niet eens meer, voor dat reisgeld had ik ook wat leuks kunnen kopen.

Tim..
13 mei 2009, 15:24
Het verste wat ik ooit ben gereist voor gear is Amsterdam, namelijk mijn gibson les paul. Bij dirk witte hadden ze namelijk meerdere linkshandige staan, en linkshandige SG's die ik ook even wilde proberen.
Half uurtje met de trein, half uurtje lopen (had ik de tram kunnen pakken natuurlijk), en dan weer terug, 9 euro retourtje dus dat is verwaarloosbaar.

En mijn versterker komt uit Haarlem, half uurtje met de auto, maar voor een paar euro zit je er met de trein in 15 minuten, dus dat valt ook erg mee allemaal.

Roro92
13 mei 2009, 15:54
Keer van Roosendaal (NB) naar Groningen gereden voor een bas, en een keer naar Almere...


Best ver :D

hole
13 mei 2009, 16:21
Tilburg -> Sneek voor mijn Bagends.



Ow nee wacht...dat heb ik iemand laten doen :soinnocent:

Kim Wilson
13 mei 2009, 16:29
Ja, je zou ook eens wat zelf doen... :soinnocent:

Les Paul R8
13 mei 2009, 16:32
Verste tot nu toe was 500 km voor een 1x12 Silver jubilee combo.
Verschillende keren naar Limburg gereden (200 km) oa voor een PRS Custom 22 voor 1200 euro, een oude Ibanez Phaser.
Als ik het leuk vind en de prijs is goed rij ik dus best een stukje....

Ash ketchum
13 mei 2009, 16:45
Het verst dat ik ooit gereden heb voor gear was van Barneveld naar Groningen.
Het minst verre dat ik ooit heb moeten reizen voor gear was van me voordeur tot de stoep. Toen ik m'n Haar strat kocht, had de vorige eigenaar h'm gebracht :cheerup:

interessander
13 mei 2009, 16:49
Het verst was naar Musik produktiv voor een Dean V.
Pedalen en dergelijke verstuur/ontvang ik meestal met de post, ik heb zelfs een keer een H&K attax 80 combo verstuurd..

wietse
13 mei 2009, 16:56
100 km, dus totaal 200 km maximaal, betekent bij mijn auto 23 keer 1,41 dus is duur zat dan.
maar voor iets erg zeldzaams (en goedkoops) wil ik nog wel iets verder rijden.

Farether
13 mei 2009, 18:02
Kheb voor mijn London City iets meer dan 200 km (heen) gereden

Ace 1.15.19
13 mei 2009, 20:41
Ik heb mijn Marshall 6100 met cab opgehaald in Almere vanuit Deurne (vlakbij Eindhoven). Gezellig met mijn broer een busje geleend, CD in de speler en gassen maar. Heen en terug was ongeveer 280 km.

speedmusic
13 mei 2009, 22:22
Vrijdag 500Km heen en 500Km terug voor een Tele Joe Strummer (gelukkig rij ik lease)

Ace 1.15.19
14 mei 2009, 00:02
Zo hé, dat is zeker niet niks. En die gitaar trouwens ook niet. ;)

bagheera
14 mei 2009, 00:38
Vrijdag 500Km heen en 500Km terug voor een Tele Joe Strummer (gelukkig rij ik lease)

wow dat is een eindje, wanneer je dat gedaan hebt, zal dat het verst zijn dat iemand gereden heeft tot nu toe

Eko
14 mei 2009, 08:39
Afstand maakt niet uit. Ik moet voor m`n werk naar Nuerenberg volgende week. Daar zit ook een dealer van Dr. Z amps. Wordt dus duidelijk een combinatie.
Anders maakt het me ook niet uit. Als ik iets wil hebben ga ik er naar toe. Ik ben ooit voor info naar de Musikmesse in Frankfurt gereden om een Setzer uit te proberen.

tidalwave_sideburns
14 mei 2009, 08:43
Budapest- Dombóvár , 170 km voor mijn Ampeg Reverberocket R-50h. Verder geen probleem, mooie rit, was rustig op de weg, en de moeite meer en meer dan waard.

Rutger
14 mei 2009, 09:30
Nijmegen, Eindhoven, beide voor een nieuwe gitaar. Voor versterkers ga ik ook langs, pedalen laat ik altijd gewoon opsturen.

Een bevriende bassist is van t weekend naar Parijs gereden om een oud Hiwatt 4x12" cabinet op te halen :) Kon niet mee helaas...

bagheera
14 mei 2009, 11:29
Die rit maakt het geheel ook altijd wel spannend, de hele weg heen zit je te fantaseren over hoe hij klinkt, of hoe mooi en zeldzaam ze is.
Dan kijk je naar je gps en zie je , " nog 154 kilometer " je zet nog eens een leuke CD op en je droomt verder over je gitaar.

Flipkoos
14 mei 2009, 11:54
Ik zelf niet zo ver, maar had laatst een Simon and Patrick te koop staan die door iemand uit Antwerpen werd opgehaald! Leek me dan weer wat overdreven maar daar ga ik niet moeilijk over doen.
(Ik woon 10km boven Groningen)

Ace 1.15.19
14 mei 2009, 14:45
Die rit maakt het geheel ook altijd wel spannend, de hele weg heen zit je te fantaseren over hoe hij klinkt, of hoe mooi en zeldzaam ze is.
Dan kijk je naar je gps en zie je , " nog 154 kilometer " je zet nog eens een leuke CD op en je droomt verder over je gitaar.
Inderdaad, dat maakt de jacht op tweedehands gear ook leuk.

Bernd Veenema
14 mei 2009, 15:02
- Engl Powerball uit Brabant (+/- 600 km. Ik verkocht de amp vervolgens een aantal maanden later weer aan iemand uit Brabant).
- Koch 2x12 Cab uit Limburg (+/- 600 km)
- VHT 50/12 Combo uit Limburg (660 km)
- Vernet 2x12MK uit Zwartewaal (500 km)
- BYOC Triboost uit Schiedam (440 km, was toch in de buurt om mijn Vernet cab op te halen)

Guinness
14 mei 2009, 22:15
Ben een keer helemaal naar Munchen gereden om een versterker op te halen. Zaterdagmorgen vertrokken, zaterdagavond helemaal gaar weer thuis...Maar een helemaal orginele JCM800 2203 uit 1981 voor 300 Euro.

Was ongeveer 700 km heen en ook weer 700 km terug.

Ace 1.15.19
14 mei 2009, 23:21
Maar wel een top-deal!

Henri H
14 mei 2009, 23:56
Ben een keer helemaal naar Munchen gereden om een versterker op te halen. Zaterdagmorgen vertrokken, zaterdagavond helemaal gaar weer thuis...Maar een helemaal orginele JCM800 2203 uit 1981 voor 300 Euro.

Was ongeveer 700 km heen en ook weer 700 km terug.


Maar wel een top-deal!

Helemaal mee eens!

In 1988 heb ik een JMP 50W combo opgehaald bij Huigens in Hengelo.
Was een memorabele onderneming :):
- Vanuit Hardenberg, waar ik destijds woonde, met de trein naar Mariënberg.
- Overgestapt op het boemeltje naar Almelo.
- Overstappen op de trein naar Hengelo.
- Lopend naar Huigens.
- Met de taxi weer terug naar station Hengelo.
- Overstappen in Almelo.
- In Mariënberg met de buurtbus weer terug naar Hardenberg alwaar ik op 100 m. van huis kon uitstappen.

De JMP heb ik zo'n 15 jaar lang heel veel plezier van gehad en heb er spijt van dat ik hem niet meer heb.

M'n JCM800 heb ik 2 jaar geleden uit Broek in Waterland gehaald vanuit de Koekstad. Heb ik geen moment spijt van gehad.

Ik streef naar maximaal 50 km. om gear te kopen.

stikel
19 mei 2009, 02:33
Ik rijd zover als maar nodig is


Greetz Jan en zoon

Rinze
19 mei 2009, 09:19
Hmm. Ben een keer naar Hengelo op en neer gereden vanuit Noord-Groningen, met de wegomleggingen erbij een hele dag onderweg geweest. En dat voor een Music Man Super Sport waarvan ik binnen 5 minuten wist dat ie weliswaar spotgoedkoop was maar absoluut niet mijn gitaar :dontgeti:

Sindsdien ben ik wat voorzichtiger, maar ja, als het GAS echt toeslaat... zat een paar weken terug al te twijfelen over een basversterker in Arnhem, dus dat gaat weer de goeie kant uit.

BosaBoss
19 mei 2009, 09:24
Onlangs voor mijn nieuwe gitaar had ik naar Keulen kunnen rijden omdat de gitaar daar +/- €20 goedkoper is. Door kosten aan brandstof valt die €20 weer snel weg, dus heb hem maar hier in de buurt gekocht.
Als ik een echt koopje vind, of iets wat je niet snel vind dan wil ik wel wat km's maken.

Hollemans
19 mei 2009, 10:28
Ben een keer helemaal naar Munchen gereden om een versterker op te halen. Zaterdagmorgen vertrokken, zaterdagavond helemaal gaar weer thuis...Maar een helemaal orginele JCM800 2203 uit 1981 voor 300 Euro.

Was ongeveer 700 km heen en ook weer 700 km terug.

Dan moet je wel hard gereden hebben, of woon je dichter bij de Grens dan ik? (omgeving Rotterdam)

Ik ben 1 keer naar Belgie gereden voor mijn PGM500, noorden van Frankrijk voor mijn PGM90ham, 1 PGM laten verschepen vanuit de UK en toppunt.....

ik ga speciaal vliegen naar Lissabon voor mijn nieuwste aanwinst..... je moet maar iets graag willen :supercool: en niet anders kunnen regelen met de verkoper. Gelukkig heb ik 1 collega in lissabon en die laat mij de stad even zien. Voor een goedkope vlucht moet je namelijk 3 nachten blijven. Op mijn ticket terug staat dat ik een koffer meeneem met een instrument, afmetingen en gewicht :seriousf:

Di Stefano
19 mei 2009, 14:39
Ik ben 3 jaar geleden van Antwerpen naar Groningen gereden om een Marshall JMP half stack te kopen. De head heb ik na een jaar verkocht voor meer geld dan ik ze samen met cabinet had gekocht.

cazmodean
19 mei 2009, 14:39
Vanuit Rijssen naar Gouda voor mijn Valvestate halfstack (inmiddels verkocht) (ong. 400 km)
Vanuit Deventer (woonde ik toen) naar De Bilt voor mijn 5150 (combo) top (ong 200 km)
Vanuit Deventer naar Nijmegen voor mijn JCM800 1960 4x12" (ong 100 km)
Vanuit Rijssen naar Ibbenburen (of hoe schrijf je het) voor mijn Epiphone LP en voor mijn Fender USA Richie Sambora Strat (ong 200 km). Die laatste was echt kikn omdat dat de gitaar is, waar ik jaren naar heb gezocht (vette vendersound met Dimarzio PAF Pro).
Ow ja en vanuit Rijssen naar Amersfoort voor mijn Nuno N2 :) (ong 350 km)

thomas_lc
19 mei 2009, 17:37
bij mij is het hoe verder ik reis hoe slechtere producten ik tot nu toe koop.

Eerste 'verre' reis Was ergens in friesland voor een flying v van €150,00 die voor geen meter bleek te spelen.(300 km)


2de gitaar in amersfoort (ongeveer 40 km ) was een hele goede epiphone sg die ik voor €90,00 wist te bemachtigen (was echt spotgoedkoop was 1 jaar oud die meneer had blijkbaar geld nood ofzo )


3de ongeveer 10 km bij de locale gitaarbouwer :punk:

bagheera
19 mei 2009, 17:38
Zaterdag naar keulen een kleine 400 Kilometer op en af voor een gibson les paul studio wine red ( can't wait )

Thiez
19 mei 2009, 17:47
zondag 580 km gereden voor mijn kool&elfring kastje.