PDA

View Full Version : geen zelfbouw - pimpen



Thico
13 mei 2009, 00:08
Ik wil mijn zwart-witte stratocaster pimpen, dit heb ik gephotoshopt.
http://i40.tinypic.com/jr4msw.png
Links is mijn gitaar nu, en rechts zou ik ervan willen maken.
Op de kop van mijn gitaar zou ik mijn bijnaam willen zetten, Thico®.
ipv. de witte front zou ik er zwart/witte blokjes op willen zetten, hoe moet ik dit doen zonder mijn gitaar te slopen :???:?

Madcow
13 mei 2009, 00:10
motief uitprinten met een laserprinter. en dan een slagplaat maken van acryl?

Cocobolo
13 mei 2009, 07:42
Je kunt zo'n blokjespatroon ook heel makkelijk maken met fineer. Bijvoorbeeld maple / ebben blokjes. Ik heb lang geleden een schaakbord gemaakt van een combinatie maple/mahonie fineer en dat stelt niets voor. Mocht je dit interessant vinden dan leg ik wel even uit hoe je die blokjes allemaal gelijk krijgt en zo mooi laat aansluiten.

snaarplukker
13 mei 2009, 22:45
... de witte front zou ik er zwart/witte blokjes op willen zetten, hoe moet ik dit doen zonder mijn gitaar te slopen :???:?
Je moet sowizo je gitaar slopen om onder je snaren en potmeterknopjes te kunnen komen om die ruitjes er op te kunnen aanbrengen.

lennaertn
13 mei 2009, 23:41
Of via ebay een slagplaat scoren met dat motief...

Cocobolo
14 mei 2009, 09:12
Of via ebay een slagplaat scoren met dat motief...

Dat is een goede tip. Er staat bijvoorbeeld een tele-slagplaat met dat patroon nu op Ebay.
http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/43000047/Images/1/Avril%20Tele%20Checkered%20Pickguard%20074631.JPG

gengar
14 mei 2009, 10:47
Vorige maand nog een strat gedaan voor een jongen die ook een andere slagplaat wilde. Dit was een model met midi, en aangezien alle electronica aan de slagplaat is vastgeschroefd/gelijmd moet ik zeggen dat het een flink karwei was. Zonder de midi is het waarschijnlijk echter goed te doen en hoef je ook niet te solderen denk ik. Dus dan zou ik ook aanraden om een slagplaat te kopen en dan gewoon vervangen.
Voor de kop: Je hebt verschillende opties-
1) laat een stickertje maken, is laatst een uitgebreid topic over geweest, kun je wel even checken, decals heette het geloof ik.
2) wat ik mooier vind is het volgende: Je naam op de kop schrijven en dan blanke lak erover, ongeveer zoals bij de PRS-en. Pas geleden dit nog gedaan door eerst zwart metallic lac te spuiten, toen met goudstift naam er op en toen blanke lak.
3) ?

thijser
14 mei 2009, 11:00
heb ik ook wel eens gedaan. Gewoon zwart en witte plak plastic gekocht en vierkantjes uitgesneden :) werkt perfekt!