PDA

View Full Version : Waarde (NOS) Philips ECC83



nielsnielsniels
12 mei 2009, 23:54
Heeft iemand een idee hoeveel deze per stuk nog ongeveer waard zijn? Ik heb er afgelopen maand 2 gekocht voor 8,- per stuk, en als ik zo rond kijk lijken ze heel wat duurder te zijn. Ik heb ze gekocht bij de lokale muziekwinkel, en ik heb zo een vermoeden dat ze er nog wat meer hebben... en ik denk zelf ook niet dat ze weten dat ze weten hoeveel ze wel niet waard zijn.

Zou het verstandig zijn om de hele voorraad leeg te kopen en ze door te verkopen voor veel meer? Maar aan de andere kant lijkt het me weer oneerlijk voor de mensen daar, het zijn hele aardige mensen die daar hard werken. En dat is het nog maar de vraag van mij aan jullie of ze echt meer waard zijn..

zx81
13 mei 2009, 09:10
ik wil wel een setje, en waarschijnlijk ben ik niet de enige hier. kun je deze partij niet via het forum doorverkopen aan de liefhebbers?

DaveItUp
13 mei 2009, 09:27
Ook wel interesse!

iWishmaster
13 mei 2009, 09:38
Voor 8 euro??? Dan heb ik ook wel interesse, die dingen schijngen onverwoestbaar te zijn in vergelijking met huidige generatie preamp tubes.

sjaak1990
13 mei 2009, 11:18
Das goedkoop voor phillips buisjes. Daar heb je net nieuwe buizen voor en die zijn echt STUKKEN minder.

HaroldA
13 mei 2009, 11:57
Ik wil er ook wel 3!

nielsnielsniels
13 mei 2009, 15:22
Haha, er blijkt dus redelijk een markt voor te zijn. Ik zal eens gaan vragen hoeveel ze in hun voorraad hebben! Misschien hebben ze ook Telefunken of andere soorten NOS buisjes.

E-J
13 mei 2009, 15:44
Ik heb twee Philips preamp buisjes (5751 en 12ax7) gekocht voor 35 euro. Vrij veel geld (althans voor mij) maar het is het wel waard. Ze klinken wat voller en gebalanceerder dan nieuwe buizen. Ik heb Tung-sol, JJ en Ruby geprobeerd maar de Philips klinkt gewoon 'muzikaler'. Nieuwe buizen kunnen op hoog volume al snel voor een flubberend laag en een nasaal hoog zorgen, iets wat de Philips duidelijk niet heeft. Moeilijk uit te leggen, je moet het gewoon proberen :)

8 euro is zéér goedkoop!

sjaak1990
13 mei 2009, 18:10
Haha, er blijkt dus redelijk een markt voor te zijn. Ik zal eens gaan vragen hoeveel ze in hun voorraad hebben! Misschien hebben ze ook Telefunken of andere soorten NOS buisjes.

Doe mij maar een berg Telefunken buisjes :)

PeeVee
14 mei 2009, 00:53
Maak eens wat fotootjes en plaats die hier eens aub?

JeroenSchaaf
14 mei 2009, 07:29
Moet volgens mij geen verkoop topic worden toch? Meer een vraag om advies topic :D

nielsnielsniels
14 mei 2009, 07:55
Tja, wou eigenlijk gewoon weten of ze ook echt wat meer waard zijn, het enige wat ik hier heb gehoord dat mensen NOS buizen willen kopen, ik weet nog steeds niet voor hoeveel ik ze kan verkopen :soinnocent:

Thijssie
14 mei 2009, 09:24
Tja, wou eigenlijk gewoon weten of ze ook echt wat meer waard zijn, het enige wat ik hier heb gehoord dat mensen NOS buizen willen kopen, ik weet nog steeds niet voor hoeveel ik ze kan verkopen :soinnocent:
Je wilt graag geld verdienen maar bent te lui om zelf onderzoek te doen?

nielsnielsniels
14 mei 2009, 12:32
Je wilt graag geld verdienen maar bent te lui om zelf onderzoek te doen?

Ja, ik wil er geld mee verdienen, dat lijkt me toch wel de bedoeling. Maar, te lui om onderzoek te doen? Ik heb veel sites afgespeurd, verschillende varierende prijzen gezien, van 20 euro tot 50 euro per stuk, dus ik weet niet hoeveel zulke buisjes nou waard zijn. En ik weet dat hier mensen op het forum zijn die wel ervaring hebben met het verkopen van NOS (Philips) buisjes in Nederland, hier gelden weer andere prijzen, dus vandaar dat ik het vraag. Moet ik nog doorgaan met argumenteren?

pimmetje
14 mei 2009, 13:03
Nu het echt om handel gaat, gaat-ie idd dicht.
Daar is dit forum niet voor bedoeld.

Vragen => PM