PDA

View Full Version : Welke reverb



Basil
12 mei 2009, 22:50
Hallo allemaal,

Ik zou graag een reverb willen kopen, nu kan ik kiezen tussen EHX holy grail voor €90 nieuw, of fender RV-3 reverb + delay voor €70, 2ehands. Welke is het beste? Ik heb een marshall JCM800 en speel blues, rock


bedankt

Basil

nielsnielsniels
13 mei 2009, 00:23
Met de Holy Grail kan het niet misgaan, de RV-3 blijft een risico, sommige mensen vinden hem wat 'metallic' klinken. Maar je zou ze natuurlijk allebei moeten horen.

Comfortably Daniel
13 mei 2009, 07:19
Keuze tussen die twee zou voor mij makkelijk zijn...de Grail.

Basil
13 mei 2009, 10:50
Ja, maar is €70 niet heel goedkoop voor reverb + delay pedaal?? Ik ga ze zoiezo allebei uitproberen!

Squier4ever
13 mei 2009, 11:47
Ja, maar is €70 niet heel goedkoop voor reverb + delay pedaal?? Ik ga ze zoiezo allebei uitproberen!

Waarom is dat goedkoop? Ik vind het nog geld zat voor een reverb!

rocker_71
13 mei 2009, 11:53
Waarom is dat goedkoop? Ik vind het nog geld zat voor een reverb!

Omdat er ook een delay bij zit misschien?

marc_o
13 mei 2009, 12:09
Ik hoop dat je Marshall een effectloop heeft. Zet je zo'n reverb voor je versterker (heb zelf de Grail), dan ben je echt wel een berg attack kwijt, maar in de loop vind ik de grail wel erg goed hoor...

Basil
13 mei 2009, 12:13
nee, geen effectloop. Het is een zeer oude versterker ...

Thiez
13 mei 2009, 18:20
Weet niet of reverb voor je versterker mooi zal worden. Eigenlijk staat hij altijd in de loop. Misschien is denken om een loop erin te laten bouwen?

Verder heb ik zelf een RV-3. Ik kan zeker goed begrijpen dat sommige mensen hem te digitaal vinden klinken. Maar ik vind de combinatie van reverb/delay er fijn voor clean tokkelstukken en solo geluid. Je hebt reverb en delay (wat ik vaak beide gebruikt bij solo en clean) onder 1 voet zitten. dus wanneer je over gaat naar slagpartij die je zonder delay of reverb wilt kun je die in 1 keer uitzetten en hoef je niet 2 pedalen uit te drukken en distortion aan.
Ik ken de holy grail niet verder.

bastiaanvanbeek
14 mei 2009, 08:08
bij de holy grail kun je er al wel vanuit gaan dat je dan qualiteit hebt (ik heb het dan nog niet over smaak). de holy grail geeft een stabiele en heldere galm die goed in de (band) mix klinkt. de meeste reverbs dreigen wat te vervormen of rommelig te worden, maar de holy grail blijft glas helder.

over de fender reverb kan ik je niets vertellen, geen ervaring mee. ik zou ze toch allebei uittesten.

RedBuell
14 mei 2009, 20:11
Sorry, ik kaap het topic ff een beetje:

Ik ben ook op zoek naar een Reverb pedaal, ik speel over een 5150II. Ik speel downtuned metal en ik speel rock. Ik wil hem gebruiken om het geluid iets minder droog te maken en toch iets van een lichte galm in mijn geluid te hebben wat het geluid mischien iets breder maakt.

Op mijn oude dsl-401 zat een spring reverb en dat ding klonk verschrikkelijk, hij gaf vooral op hogere gain settings een soort irritante fuzz of ring, zelfs als hij op nul stond (maar wel aan) dan zat ik soms te zoeken wat dat gekke bijgeluidje nou was, bleek het dus die reverb te zijn, dit wil ik dus niet als ik een reverb koop.

Enkele die ik gezien heb zis natuurlijk de holy grail en de boss rv5, maar van de holy grail zijn geloof ik wat meer types te koop zoals de plus. Ik ben op zoek naar simpel en goed, geschikt voor metal, rock en clean, surf hoeft niet.