PDA

View Full Version : EMG elementen werkend krijgen



speedmusic
12 mei 2009, 22:36
chips, ik heb een aantal EMG's ingebouwd maar blijkbaar is mijn kennis toch te beperkt om ze werkend te krijgen. :(

Wie zou ze voor mij werkend kunnen krijgen? Als dank krijgt de persoon de originele humbuckers incl potmeters (pushpull om de elementen SC te schakelen) uit mijn Michael Kelly. (oja de batterij heeft genoeg prik)

Liefst wel in de buurt van NH of Almere.

Di Stefano
13 mei 2009, 22:44
Gezien de weinige reacties lijkt me dat je toch beter nog eens zelf probeert de elementen in te bouwen. EMG's zijn al iets gemakkelijker omdat ze hun quick connectors hebben. Al bij al is het niet moeilijk, je moet gewoon de eerste keer geduldig het schema bekijken en je tijd nemen om alles te solderen.

speedmusic
14 mei 2009, 09:18
Inderdaad dat is de tweede optie schema erbij pakken en kijken waar ik de fout heb gemaakt echter met mijn beperkte kennis zal ik daar toch wel een behoorlijk tijdje voor vrij moeten maken zeg minimaal een uurtje of 4á6 en dan zal het ergens in de winter moeten gebeuren eerder kan ik er geen tijd voor vrij maken.

Dus tot die tijd is iedere hulp welkom en anders zal ik het zelf weer een keer proberen.

aaronstonebeat
14 mei 2009, 18:53
Normaal gesproken:

Wit = signaal (gaat naar volume- en toonregeling)
Rood = voeding (gaat naar de + van de batterij)
Mantel = aarde (zowel voor signaal als voor voeding

De batterij moet dus met de min-kant met de aarde verbonden zijn (meestal > huis volumepot > sleeve output-jack)

Di Stefano
15 mei 2009, 14:12
Inderdaad dat is de tweede optie schema erbij pakken en kijken waar ik de fout heb gemaakt echter met mijn beperkte kennis zal ik daar toch wel een behoorlijk tijdje voor vrij moeten maken zeg minimaal een uurtje of 4á6 en dan zal het ergens in de winter moeten gebeuren eerder kan ik er geen tijd voor vrij maken.

Dus tot die tijd is iedere hulp welkom en anders zal ik het zelf weer een keer proberen.

Amai wat voor job doe je dat je zo weinig vrije tijd hebt?:)

speedmusic
16 mei 2009, 17:46
3 kinderen in de leeftijd van 0 tot 4
Vrijstaand (oud)huis met al het onderhoud/bijhouden wat erbij komt.
Veel muziek luisteren en naar bandjes kijken
en daarnaast nog een baan waarbij ik door heel Nederland (Venlo tot Texel) Rotterdam tot Groningen) klanten van onze organisatie bezoek.

Dus veel tijd blijft er niet over zeker niet als je er ook nog eens niet zo handig in ben.