PDA

View Full Version : The Dumble Book



Klaster
12 mei 2009, 22:26
Waarschuwing aan bouwgenoten: Dit is een recentelijk zeeeer slecht boek van Jesse Schwarz over de legendarische versterkerbouwer Howard Dumble. Het is een creatief internet Cut (eigenlijk met een grote K) en paste werkje van lagere school niveau van een USA druiloor, zo dat wou ik even kwijt! Tenminste dat vind ik ervan, deze topic zal wel fout staan maar kon even geen betere plek vinden.....

jacky
12 mei 2009, 23:09
Ik moet je in deze stelling 100 procent steunen

Heb het boek gekocht (gelukkig gebruikt dus de kop was er af) er staat nagenoeg geen bruikbare info in over de amps of de man.

Verder druipt het van de verafgoding voor de heer alxander dumble

Misselijkmakend boek ....ehhh boek het is meer een lagere school verslagje met plak en knip werk en dat voor die prijs.......

bagheera
13 mei 2009, 00:05
wat is er mis mee dan.
Schrijfwijze?
Foute info ?
Niet genoeg info?
Het dumble geheim wordt niet prijs gegeven ;)

Ik heb hem nog niet gelezen, en als er ooit een kans was geweest dat ik dat wel zou doen, wel die is weg :crazyhappy:

jammer dat je dat geld kwijt bent

Dirk_Hendrik
13 mei 2009, 08:06
Waarschuwing aan bouwgenoten: Dit is een recentelijk zeeeer slecht boek van Jesse Schwarz over de legendarische versterkerbouwer Howard Dumble. Het is een creatief internet Cut (eigenlijk met een grote K) en paste werkje van lagere school niveau van een USA druiloor, zo dat wou ik even kwijt! Tenminste dat vind ik ervan, deze topic zal wel fout staan maar kon even geen betere plek vinden.....
Bedankt voor de waarschuwing!

Klaster
13 mei 2009, 19:42
wat is er mis mee dan.
Schrijfwijze?
Foute info ?
Niet genoeg info?
Het dumble geheim wordt niet prijs gegeven ;)

Ik heb hem nog niet gelezen, en als er ooit een kans was geweest dat ik dat wel zou doen, wel die is weg :crazyhappy:

jammer dat je dat geld kwijt bent

Wat er mis mee is, is natuurlijk een smaakzaak. Ik had wel wat meer informatie over de persoon Dumble willen lezen, met wat anekdotes erbij. Er staan geen technische dingen in maar dat werd ook niet beloofd en er zijn zelfs twee echte lichtpuntjes, m.i. dan. Er staat een kort intervieuw met een gitarist die ook zon ding besteld heeft en zijn relaas is wel komisch. Aan het einde van het boek staat een intervieuw met een ex-collega/parter van dumble en die vertelt wel wat ampzaken over fender en dumble, dat is ook leuk om te lezen. Ik verwachtte ook geen geheimen of iets dergelijks, dat boeit me niet. Ik heb het boek gekocht enkel als eerbetoon aan de man Dumble, maar zo slecht had ik het niet verwacht, vandaar mijn topic. Maar als je de kans krijgt, voor niet te veel geld, gewoon doen, welllicht heb je er wat aan.;-)

jacky
13 mei 2009, 20:22
ik vond dat laatste hoofdstuk ook grappig maar dat was een eerlijk ongekleurd verhaaltje van een compagnon die vond dat hij wel erg weird was geworden

Over die gitarist die drie jaar moest wachten op twee amps tja dat zijn de dumble verhalen ...dat hij ze daarna nooit of zelden heeft gebruikt omdat ze veeels te hard waren tja

Als iemand zin heeft ook het boek te lezen ;-) pm me maar het mag weer weg