PDA

View Full Version : ook maar eens proberen dan



Thiez
12 mei 2009, 21:47
Nou, dan ook hier mijn eerste stukje maar eens posten.

Het is niet echt veel bijzonders... Een blues improvisatie in Am.
Ik heb de improvisatie in 1 keer opgenomen dus er zitten nog wel wat kleine foutjes in.

http://soundclick.com/share?songid=7595670

Het is opgenomen met een digitech rp-300 direct op pc aangesloten. Geen super kwaliteit maar de enige goede opname mogelijkheid die ik heb.


Ik vind hem persoonlijk wat eentonig klinken en eindig heel veel op zelfde noten. Iemand tips om mijn spel te verbeteren?

ExplorerNut
12 mei 2009, 22:35
Grappig, alsof ik mijzelf hoor spelen ;) We zitten een beetje op hetzelfde niveau denk ik.

Maar ik vond het wel goed, je hoeft niet duizend noten per minuut te soleren oid, maar inderdaad... het 'pakt' nog niet helemaal. Ik ben benieuwd naar de tips, die kan ik dan ook meenemen.

meul
13 mei 2009, 14:01
Het is ook best lastig om interessant te blijven klinken wanneer je (zoals ik het ff snel hoor) op 1 positie blijft hangen. je zou misschien is op zoektocht kunnen gaan naar andere posities, hoger of lager op je hals waar dezelfde noten zitten. bijvoorbeeld, ipv de volgende noot na de laatse op je g snaar niet op b snaar spelen, maar in de lengte van je g snaar omhoog de zelfde noot zoeken die je ander op b zou spelen (moeilijke zin, sorry) , en zo verder. zo leer je de hals goed kennen, het geeft je uiteindelijk veel meer solo vrijheid en resulteerd vaak in een soepelere overgang van het ene naar het ander oktaaf. anders blijft je altijd gebonden aan 5de pos, of pats boem de 17de voor, in dit voorbeeld, de penta min ladder

Thiez
13 mei 2009, 18:16
ok bedankt voor de tip!