PDA

View Full Version : Hot Rod Deluxe/JCM 800: Wat moet ik doen?



Basil
12 mei 2009, 21:38
Hallo,

Ik heb een vraagje: ik heb een Marshall JCM 800 (lampenversterker) en een Boss DS-1 distortion pedaal. Ik zou nu ook een reverb pedaal van €150 willen kopen. Kan ik nu best mijn versterker verkopen en met dat geld een Fender Hot Rod Deluxe kopen, waar de reverb al inzit.Of gewoon een reverb pedaal kopen en die met mijn Marshall gebruiken? Mijn versterker is ook al vrij oud en versleten (gekocht in 1985).. Ik speel blues, rock

basil

Di Stefano
12 mei 2009, 21:41
De hot rod deluxe is een totaal andere versterker dan de jcm 800.

Als je een reverbpedaal voor je Marshall wil moet je wel zien dat deze een effects loop heeft. Voor de versterker zal deze niet best klinken.

jaspie
12 mei 2009, 21:43
lol alsof die twee versterkers te vergelijken zijn. Plus er zijn tig reverb pedaaltjes voor minder geld.

Ash ketchum
12 mei 2009, 21:47
Typisch geval van; Hier ga je later spijt van krijgen.
Als ik te TS was zou ik de amp een goede service-beurt geven en een leuke reverbpedaal scoren. Zo beleef je het meeste plezier aan de amp.

Basil
12 mei 2009, 21:50
De versterker heeft geen effect loop

robert-gitarist
12 mei 2009, 21:52
Beetje gevalletje van: auto een lekke band, dus kopen we een nieuwe auto..:dontgeti:

Gewoon die JCM800 houden en koop een goed reverb pedaal. Een goede is bijv. de Holy Grail van EHX. Die kosten tweedehands rond de 5 tientjes! Goedkoper dan een nieuwe amp ;)

Basil
12 mei 2009, 21:56
Ik maak er trouwens geen verlies mee als ik de versterker verkoop, ik heb hem gekocht voor €500... dus als ik een boss reverb pedaal zou kopen, zou het me in totaal 650 gekost hebben, en voor die prijs heb ik een Fender Hot Rod Deluxe...

Negative K3 fan
12 mei 2009, 22:01
Lijkt me het best dat je koopt wat je echt wil. Dus testen, proberen en kijken wat voor jou het beste klinkt.

Als jij dan vindt dat die fender hot rod deluxe beter klinkt dan jouw jcm800 met DS1 dan doe je toch gewoon waar je je zelf goed bij voelt?

Eerst proberen/testen en dan beslissen!

J-sus Rulez
12 mei 2009, 22:02
Maar als je nu de sound hebt die je wilt, dan ga je toch geen totaal andere versterker kopen zekers?

( wil je echt het beste, ik wil desnoods wel je JCM overnemen en mijn roland cube afstaan... :cooler:)

robert-gitarist
12 mei 2009, 22:04
Maar ik vind het een beetje raar, bedoel z'n Hot rod deluxe is echt heel wat anders dan een JCM800. Wat voor sound zoek je dan en wat is je stijl? Als je veel clean speeld, reverb nodig hebt etc snap ik dat je een Fender achtige versterker wilt hebben.

Basil
12 mei 2009, 22:08
Maar als je nu de sound hebt die je wilt, dan ga je toch geen totaal andere versterker kopen zekers?

( wil je echt het beste, ik wil desnoods wel je JCM overnemen en mijn roland cube afstaan... :cooler:)

xD nee, toch maar niet? waarom is het eigenlijk een hele andere versterker?

robert-gitarist
12 mei 2009, 22:10
waarom is het eigenlijk een hele andere versterker?

dude, een appel is toch ook niet het zelfde als een peer?:dontgeti:




;)

Basil
12 mei 2009, 22:10
Mijn JCM zonder distortion pedaal heeft minder distortion als die Fender. Waarschijnlijk komt die distortion pas als je de versterker op +5 zet en de preamp op 10, maar zelfs op vrij grote optredens kan ik hem maar maximum op 3 zetten let de preamp op 10 ....

zjanke
12 mei 2009, 22:17
Gooi er een servicebeurtje en nieuwe buizen tegenaan en dan gaat dat zeker veranderen. De scheur van een JCM800 wordt over het algemeen echte wel als beter ervaren dan de scheur van een Hotrod.
Holy grail ervoor en dan ben je niet veel meer kwijt dan die 150 euro (tenzij je caps ook echt op zijn, dan moet je er nog eens een paar tientjes extra tegenaan gooien.

Zoek eens iemand op met een goede JCM800 en vergelijk die met een Hotrod en beslis dan wat je het beste vind. Ik denk dat je nu geen goed vergelijk maakt.

Basil
12 mei 2009, 22:24
Ok, heel hard bedankt allemaal, ik kan nu dus best mijn JCM laten nazien, en dan Holy grail kopen?

Dosmanos
12 mei 2009, 22:37
@Zjanke +1

Di Stefano
12 mei 2009, 22:42
Ik zou eerst eens testen hoe die holy grail klinkt voor je versterker als deze overstuurt. Ik heb er geen goede ervaringen mee.

sjaak1990
12 mei 2009, 23:34
Beetje gevalletje van: auto een lekke band, dus kopen we een nieuwe auto..:dontgeti:

Gewoon die JCM800 houden en koop een goed reverb pedaal. Een goede is bijv. de Holy Grail van EHX. Die kosten tweedehands rond de 5 tientjes! Goedkoper dan een nieuwe amp ;)

Meer idee ik heb een goede auto met een lekker band ik koop maar een minder goede auto. Een jcm800 is toch heerlijk.

robert-gitarist
12 mei 2009, 23:57
Meer idee ik heb een goede auto met een lekker band ik koop maar een minder goede auto. Een jcm800 is toch heerlijk.

Haha ik bedoelde min of meer van: je hebt een auto met een lekke band, brengt deze naar de sloop toe en koopt een nieuwe/andere auto ipv. de ander te laten maken ;) Maar goed, dat terzijde :D

En je hebt helemaal gelijk, een JCM800 is een genot!

Basil
13 mei 2009, 10:48
Hebben we het eigelijk wel over dezelfde versterker? De mijne is een JCM80 Combo 4010, ik had dat misschien eerder moeten vermelden?

Basil

Kim Wilson
13 mei 2009, 11:26
Het is meer hetzelfde als dat je karaktervolle Alfa cabrio kuren begint te vertonen, en je mist parkeersensoren, dus kopen we een Opel met parkeersensoren.

Als je het verschil nog niet kent tussen beide versterkers, zou ik ze eens naast elkaar zetten en ze allebei uitvoerig testen. En goed luisteren. Die beide amps zijn zó verschillend.

Daarbij is de reverb op een Hotrod nou niet echt je van het.

Squier4ever
13 mei 2009, 11:35
Het is meer hetzelfde als dat je karaktervolle Alfa cabrio kuren begint te vertonen, en je mist parkeersensoren, dus kopen we een Opel met parkeersensoren.

Als je het verschil nog niet kent tussen beide versterkers, zou ik ze eens naast elkaar zetten en ze allebei uitvoerig testen. En goed luisteren. Die beide amps zijn zó verschillend.

Daarbij is de reverb op een Hotrod nou niet echt je van het.

Niet alleen de reverb. De overdrive van dat ding vind ik pas een drama. Clean kan ie wel en heel hard ook, maar die overdrive zuigt ballen.

Kim Wilson
13 mei 2009, 11:37
Ja, klopt ook, maar het ding vreet wel weer pedalen als een gek.

Squier4ever
13 mei 2009, 11:40
Ja, klopt ook, maar het ding vreet wel weer pedalen als een gek.

Dat is waar, maar een DS-1 is ook weer niet je van het als je mij vraagt. Ook de stock speaker vind ik matig.

Kim Wilson
13 mei 2009, 11:52
Ja, het blijft een beetje behelpen. Maar voor iemand die het verschil tussen een JCM800 en een Hotrod niet hoort, zal het niet veel uitmaken. :D

Basil
13 mei 2009, 11:57
Ja, het blijft een beetje behelpen. Maar voor iemand die het verschil tussen een JCM800 en een Hotrod niet hoort, zal het niet veel uitmaken. :D

Mijn JCM is een 4010, ik weet niet of je wel die versterker bedoelt? Hij is clean, behalve als je hem op 10 zet, wat ik niet kan doen. De hot rod is ook clean, maar heeft ook een (slecht) drive en more drive channel.

Kim Wilson
13 mei 2009, 12:08
Karakter van beide amps is ook zeer verschillend. De Fender heeft veel laag en hoog, terwijl de nadruk bij Marshall vooral op het midden ligt.

Mr.Bluesbreaker
13 mei 2009, 12:46
Mijn JCM is een 4010, ik weet niet of je wel die versterker bedoelt? Hij is clean, behalve als je hem op 10 zet, wat ik niet kan doen. De hot rod is ook clean, maar heeft ook een (slecht) drive en more drive channel.

Een cleane JCM 800. Hm. Heb je de pre amp wel over de helft staan? Gebruik je de high input?

Basil
13 mei 2009, 12:50
ik ben ze is gaan vergelijken in de winkel, ik vind mijn marshall toch beter klinken...


bedankt allemaal

Basil
13 mei 2009, 12:52
Een cleane JCM 800. Hm. Heb je de pre amp wel over de helft staan? Gebruik je de high input?

Ik gebruik de high input, zelfs met pre amp op 10 geeft hij niet echt distortion, eerder een beetje overdrive. Ik speel met het gewone volume op 1-2

sjaak1990
13 mei 2009, 13:08
Apart dat hij dan geen drive geeft. Lijkt wel of je preamp buisjes wel heel weinig gain geven dan, misschien die eens vervangen?
Wat voor gitaar gebruik je?

Mr.Bluesbreaker
13 mei 2009, 13:33
Ik zou het even (laten) nalopen, met een 4010 met de pre amp op 10, master 1-2 zou je in ieder geval redelijk Van Halen 1 moeten kunnen benaderen.

Basil
13 mei 2009, 16:45
Ik heb een fender strat '50s ...