PDA

View Full Version : advies metal-gitaar



Thico
12 mei 2009, 21:32
Ik speel nu al een tijdje ongeveer een half jaar op een standaart beginnerspakket stratocaster, ik zoek nu eigenlijk een goedkope gitaar waarmee ik lekker kan scheuren. wat is dan een aanrader?
Nu zoek ik ook een nieuwe versterker, deze hoeft niet veel in huis te hebben maar in ieder geval een goede beginnerversterker.alvast bedankt :dontgeti:

Sinner1980
12 mei 2009, 21:38
budget?:???:

Thico
12 mei 2009, 21:40
200 voor de versterker en voor de gitaar heb ik 300 over ;)

Sinner1980
12 mei 2009, 21:42
voor een gitaar en een versterkertje? Sorry maar dan zou ik of doorsparen of een staatslot kopen man...want dat ga je niet redden;)

Megadeth22
12 mei 2009, 21:43
niet over de 200 voor de versterker en voor de gitaar heb ik 300 over ;)
Je kan beter een scheur-versterker kopen en blijven spelen op je beginnersgedoetje. Versterker verandert het meest aan je geluid.

Thico
12 mei 2009, 21:44
Oké voorbeelden hiervan??

wietse
12 mei 2009, 21:48
check de link in m'n sig als je niet te ver weg woont.

macwilliams
12 mei 2009, 21:51
1: koop een bc rich bich uit de nj serie voor € 395,-
2: Spaar nog eens € 200,- erbij
3: Koop een jcm 800 combo of die ene peavy op marktplaats.
4: spaar voor seymour duncans black outs
5: scheuren als een spastische darm.

Succes gegarandeerd!!! :ok:

Sinner1980
12 mei 2009, 21:56
1: koop een bc rich bich uit de nj serie voor € 395,-
2: Spaar nog eens € 200,- erbij
3: Koop een jcm 800 combo of die ene peavy op marktplaats.
4: spaar voor seymour duncans black outs
5: scheuren als een spastische darm.

Succes gegarandeerd!!! :ok:

Goeie tip dude:rockon:

Thiez
12 mei 2009, 21:57
zou zowizo voor 2ehands spul gaan. versterkers en gitaren zijn 2e hands vaak nog in prima staat (wat je wel even moet bekijken natuurlijk) en heel stuk onder de nieuwprijs.
En idd zoals mac zegt. jcm 800 en wat seymour duncan elementjes doen al veel.

levi
12 mei 2009, 21:58
1: koop een bc rich bich uit de nj serie voor € 395,-
2: Spaar nog eens € 200,- erbij
3: Koop een jcm 800 combo of die ene peavy op marktplaats.
4: spaar voor seymour duncans black outs
5: scheuren als een spastische darm.

Succes gegarandeerd!!! :ok:

Geen dimarzio???
Naar mijn weten is dimarzio wat beter op het gebied van goeie metal pu's en wat meer gebalanceerd qua sound.

Geoffrey
12 mei 2009, 22:01
Er is hier al zooooooooooooooooveel over geschreven op dit forum..

Maar goed..
Kijk even rond voor een 2de hands Peavey Bandit.
Rond de 200euro zal je deze zeker vinden..

Met 300euro voor een gitaar kan je beter 2de hands gaan zoeken ofwel doorSparen.

Geoffrey
12 mei 2009, 22:02
1: koop een bc rich bich uit de nj serie voor € 395,-
2: Spaar nog eens € 200,- erbij
3: Koop een jcm 800 combo of die ene peavy op marktplaats.
4: spaar voor seymour duncans black outs
5: scheuren als een spastische darm.

Succes gegarandeerd!!! :ok:

Of check mn sig.. ;)

Sanderltd
12 mei 2009, 22:07
Over die Peavey Bandit kan ik ook alleen maar positiefs vertellen. Ik moet wel hierbij nuanceren dat ik op gebied van amps weinig ervaring heb, maar de Bandit voldeed tot nu toe aan al mijn eisen. Kort geleden heb ik er nog een Ibanez Tubescreamer (TS9) bij gekocht, waardoor de distortion heel mooi vol is geworden. :)

macwilliams
12 mei 2009, 22:14
Een warlock is natuurlijk ook goed, die heb ik ook. Persoonlijk ben ik niet zo van een widows headstock. Maar als die van geofrey al
Blackouts heeft en de prijs klopt ook dan prima optie!!
Ben je alweer dichter bij een betere versterker.

Ik ben ook heel blij met mij dimarzio's. Maar scheuren als een piraat met vitamine en tekort zonder tube screamer gaat niet en je raakt met de ts je laag kwijt. De bo's laten het gitaargeluid intact.

Die dimarzio's die ik heb zijn phantastisch icm een strat en een amp van engl.

Thico
12 mei 2009, 22:19
Ik denk dat ik deze gitaar houd, en er gewoon een scheur-versterker bij neem ik denk dat ik eens naar die Peavey Bandit moet gaan kijken. Die tube-screamer is misschien ook wel een latere optie.


Of check mn sig.. ;)

Dit was ook een goede optie geweest, al is Brussel wat ver weg van Gelderland :P

Billy Turf
12 mei 2009, 22:26
metal?

is dat muziek:???:

macwilliams
12 mei 2009, 22:31
metal?

is dat muziek:???:Wattefuck wil jij zeggen? Dat metal geen muziek is? F. O. A. D.

Sinner1980
12 mei 2009, 22:31
metal?

is dat muziek:???:

Niet zo he maf:mad:

Geoffrey
12 mei 2009, 22:31
Ik denk dat ik deze gitaar houd, en er gewoon een scheur-versterker bij neem ik denk dat ik eens naar die Peavey Bandit moet gaan kijken. Die tube-screamer is misschien ook wel een latere optie.



Dit was ook een goede optie geweest, al is Brussel wat ver weg van Gelderland :P

Brugge ;)

Ik heb een Peavey 5150II in het reptitiekot staan.. maar thuis speel ik nog steeds over een Bandit.
Zeker goede versterkers voor hun geld!!
Ik kan je de tweede uitvoering aanraden..


deze:
http://www.trocmusic.com/images/annonces/upload/229027.jpg

Geoffrey
12 mei 2009, 22:32
Wattefuck wil jij zeggen? Dat metal geen muziek is? F. O. A. D.


Niet zo he maf:mad:

Niet op letten.. die jongen kan er ook niet aan doen dat zijn gehoor niet al te best is.

Thico
12 mei 2009, 22:36
Oke, bedankt voor jullie hulp. heb al veel geleerd, ik ga voor de Peavey Bandit 112 denk ik :crazyhappy:

Die andere gitaar ga ik proberen te pimpen, als iemand mij daarmee kan helpen via msn. wil hij dan een pb sturen? alvast bedankt!

Geoffrey
12 mei 2009, 22:38
Je zal er geen spijt van krijgen..

macwilliams
12 mei 2009, 22:39
Niet op letten.. die jongen kan er ook niet aan doen dat zijn gehoor niet al te best is.

Whahaha, je hebt nog gelijk ook. Maar steeds is er zo een urine vlek die niet inhoudelijk moet reageren. Van die george michael fans zeg maar.
Reageer dan niet ofzo.

macwilliams
12 mei 2009, 22:41
Oke, bedankt voor jullie hulp. heb al veel geleerd, ik ga voor de Peavey Bandit 112 denk ik :crazyhappy:

Die andere gitaar ga ik proberen te pimpen, als iemand mij daarmee kan helpen via msn. wil hij dan een pb sturen? alvast bedankt!

Waar woon je dan?

Sinner1980
12 mei 2009, 22:44
Whahaha, je hebt nog gelijk ook. Maar steeds is er zo een urine vlek die niet inhoudelijk moet reageren. Van die george michael fans zeg maar.
Reageer dan niet ofzo.

Ik ben niet perse een metalhead, luister ook naar blues, classic rock enz maar f*ck, metal is echt te gek man...dus muiltje dicht en ga idd lekker naar Nick en Simon luisteren ofzo...je hebt helemaal gelijk macwilliams:rockon:

Geoffrey
12 mei 2009, 22:45
Die andere gitaar ga ik proberen te pimpen, als iemand mij daarmee kan helpen via msn. wil hij dan een pb sturen? alvast bedankt!

Met die Blackouts kan ik je niet helpen..
Dit heb ik laten doen.

Leek voor mij een zeer verstandige oplossing :crazyhappy:

Thico
12 mei 2009, 22:46
Waar woon je dan?

Tiel :dontgeti:

macwilliams
12 mei 2009, 22:50
Ik ben niet perse een metalhead, luister ook naar blues, classic rock enz maar f*ck, metal is echt te gek man...dus muiltje dicht en ga idd lekker naar Nick en Simon luisteren ofzo...je hebt helemaal gelijk macwilliams:rockon:

Ik zit nu ook meer in deze richting, metal is wel mijn grootste invloed geweest om te gaan spelen.


Blackouts plaatsen is niet moeilijk.

macwilliams
12 mei 2009, 22:58
Tiel :dontgeti:

Oei. 120 km bij mij vandaan. dat is me te ver fietsen.

Thico
12 mei 2009, 23:13
Ik heb even wat gephotoshopt...
http://i40.tinypic.com/jr4msw.png
Links is mijn gitaar nu, en rechts zou ik ervan willen maken.
Op de kop van mijn gitaar zou ik mijn bijnaam willen zetten, Thico®.
ipv. de witte front zou ik er zwart/witte blokjes op willen zetten, hoe moet ik dit doen zonder mijn gitaar te slopen :???:?

wietse
13 mei 2009, 06:12
ofwel doorparen.

helpt dat?

Jasper.
13 mei 2009, 10:32
helpt dat?

ik denk dat je dan geen geld meer over houd :D

Jimwoud
13 mei 2009, 10:58
Ik heb even wat gephotoshopt...
Links is mijn gitaar nu, en rechts zou ik ervan willen maken.
Op de kop van mijn gitaar zou ik mijn bijnaam willen zetten, Thico®.
ipv. de witte front zou ik er zwart/witte blokjes op willen zetten, hoe moet ik dit doen zonder mijn gitaar te slopen :???:?

Als je metal wilt spelen met een strat zou ik dit element (http://store.guitarfetish.com/lilkiblhurap.html)(GFS Lil killer, de modern of lead uitvoering)erin bouwen, en dan doorsparen voor een gitaar die je echt wilt hebben.

Die Bandit zou ik zeker doen, zijn prima versterkers(wel de versie van de foto) voor thuis en eventueel om te repeteren en op te treden.

pupanus1
13 mei 2009, 11:32
Ik vind de Peavey Bandit zelf niet zo in het oefenkot eigenlijk:dontgeti: Heb altijd ruzie met dat ding op de één of andere manier. Ik speel liever over de fender die we hebben staan :soinnocent:

Sinner1980
13 mei 2009, 11:50
Ik heb even wat gephotoshopt...
http://i40.tinypic.com/jr4msw.png
Links is mijn gitaar nu, en rechts zou ik ervan willen maken.
Op de kop van mijn gitaar zou ik mijn bijnaam willen zetten, Thico®.
ipv. de witte front zou ik er zwart/witte blokjes op willen zetten, hoe moet ik dit doen zonder mijn gitaar te slopen :???:?

Thico lekker bij een gitaarbouwer erop laten zetten, kan nooit heel duur zijn en met die slagplaat: gewoon voorzichtig schroeven, simple as that. Zou ook zwarte pickups overwegen, is ie helemaal vet

Bluze
13 mei 2009, 14:24
Geen dimarzio???
Naar mijn weten is dimarzio wat beter op het gebied van goeie metal pu's en wat meer gebalanceerd qua sound.

+1

Air Norton in de neck en Norton in de bridge.

Lekker man!

Geoffrey
13 mei 2009, 18:16
helpt dat?


:seriousf:

Misschien helpt het niet.. maar het is wel leuk!! :soinnocent:

macwilliams
13 mei 2009, 22:38
Ach jongens komop nou man. Hij vraagt advies voor een metal gitaar en dan gaan juichen bij een racingflag patroon sticker:???:
Als je die gitaar metal wil maken zul je er serieus met een grootkaliber handkanon op moeten schieten en vervolgens die enkelspoels elementen met een snijbrander verwijderen en er een setje EMG's of Duncans in sodemieteren en met een boltthrower vastklinken.

Als je gitaar dat overleeft:
Dan begint het aardig een metalgitaar te worden

Qua versterker...
Jcm800
Peavy 5051

Serieus metal dude..
Al het andere is compensatie! Okay???
Hey hey hey listen what I say

JeanPaul du Vinnie
14 mei 2009, 00:22
Hahaha. Right on!

Even serieus: zet een hotrailtje in de brugpositie, dat kost nog geen €50 tweedehands en je kan meteen al een serieus eindje weg scheuren. Ik speel met zo'n hotrail in mijn strat over een Recto en dat buldert als Moby Dick op maandagochtend in een driedubbele draaikolk. Laat dat slagplaatje maar voor wat het is: metal zit in je bloed, niet in de looks van je gitaar (en al zeker niet in zo'n emopatroontje :p ).

olaftheholy
14 mei 2009, 08:04
Ach jongens komop nou man. Hij vraagt advies voor een metal gitaar en dan gaan juichen bij een racingflag patroon sticker:???:
Als je die gitaar metal wil maken zul je er serieus met een grootkaliber handkanon op moeten schieten en vervolgens die enkelspoels elementen met een snijbrander verwijderen en er een setje EMG's of Duncans in sodemieteren en met een boltthrower vastklinken.

Als je gitaar dat overleeft:
Dan begint het aardig een metalgitaar te worden

Qua versterker...
Jcm800
Peavy 5051

Serieus metal dude..
Al het andere is compensatie! Okay???
Hey hey hey listen what I say

Kiek! goed advies uut Kamp'n!! hehe:D
Serieus een andere gitaar voor scheuren nemen en óók een andere amp...
sig! sig! sig!

macwilliams
14 mei 2009, 10:27
Jan paul de vinnie zegt 't ook al een emo patroon. Het doet me denken aan pop bandjes uit de jaren '80 zoals spargo of het goede doel.

En olaf, slayerrifs op een singlecoil??? Das toch echt niet cool zonder super amplificatie??

bloeddrinker
14 mei 2009, 16:26
Ik lees dat je een starterspakketje hebt. Zit daar ook een versterkertje bij?

Tenzij je wil optreden, kan je misschien even tijdelijk gewoon een Boss MT-2 Metalzone pedaaltje kopen en dan de rest van je geld besteden in een mooie metal gitaar. Dan koop je later een mooie versterker als je die echt nodig hebt.

olaftheholy
14 mei 2009, 16:29
Jan paul de vinnie zegt 't ook al een emo patroon. Het doet me denken aan pop bandjes uit de jaren '80 zoals spargo of het goede doel.

En olaf, slayerrifs op een singlecoil??? Das toch echt niet cool zonder super amplificatie??

Kom maar eens aan, ik zal je het tegendeel bewijzen... de esquier doet metal met gemak!!!

Geoffrey
14 mei 2009, 19:06
Tenzij je wil optreden, kan je misschien even tijdelijk gewoon een Boss MT-2 Metalzone pedaaltje kopen en dan de rest van je geld besteden in een mooie metal gitaar. Dan koop je later een mooie versterker als je die echt nodig hebt.

Van een MT-2 word je nu ook weer niet gelukkiger..

bloeddrinker
14 mei 2009, 20:24
Van een MT-2 word je nu ook weer niet gelukkiger..

Van een budget versterkertje ook niet.
bij MT-2 moet je de gain maar half open zetten en de juiste mid frequentie opzoeken.

Als je niet gelijk geld hebt voor een goede metalbuizen bak dan is een transistor of klein buizenversterkertje binnen het budget van 200 ook niet bepaald zaligmakend.

Gothra
14 mei 2009, 20:28
Geen dimarzio???
Naar mijn weten is dimarzio wat beter op het gebied van goeie metal pu's en wat meer gebalanceerd qua sound.

weet je wel wat seymour duncan blackouts zijn?

Geoffrey
14 mei 2009, 20:31
Van een budget versterkertje ook niet.
bij MT-2 moet je de gain maar half open zetten en de juiste mid frequentie opzoeken.

Als je niet gelijk geld hebt voor een goede metalbuizen bak dan is een transistor of klein buizenversterkertje binnen het budget van 200 ook niet bepaald zaligmakend.

Feit!
Daar geef ik je zeker geen ongelijk in..

Maar zie de mt-2 als een voorlopige oplossing.
En een Peavey Bandit heb je zeker rond de 200euro en dat vind ik dan al weer een betere oplossing.

macwilliams
14 mei 2009, 21:46
Kom maar eens aan, ik zal je het tegendeel bewijzen... de esquier doet metal met gemak!!!
Ik check even of je wel gelezen hebt wat ik geschreven hebt, SC scheurt wel maar niet op elke amp. En ik neem je uitnodiging aan want luisteren doevik graag!!

weet je wel wat seymour duncan blackouts zijn?


Da is retorisch toch? Of nie dan?