PDA

View Full Version : Lindy Fralins Vintage hot pickups ervaringen



Aca Ilic
12 mei 2009, 19:55
Hey guys,

heeft iemand van jullie deze p'ups en wat zijn hier ervaringen mee ( ook bijv. ten opzichte van standard Fender p'ups').
Alvast bedankt voor jullie info
grtz
Alex

Tristan
13 mei 2009, 00:42
Niet tof, Blues zijn beter, maar het zijn vrij koud klinkende pickups naar mijn idee, geen vergelijk met bijvoorbeeld Fender Customshop...

rockablues
13 mei 2009, 15:41
dus de fender cs 69s zijn veel beter dan de duurdere fralin vintage hots?

Aca Ilic
13 mei 2009, 18:26
Hoi Tristan, bedankt voor jouw info.
Op welke manier zijn blues p'ups beter? Die hebben weliswaar hogere output, en daarom komen VH ( als ik zo'n beetje specificatie op website van Lindy Fralin bekijk) dichterbij in de buurt van CS '54 of CS'69 ( zitten allebei in de buurt van 5.89 K).
VH zijn dus wat weerstand betreft in hun categorie.
Rockblues, '69 CS zijn geen verkeerde elementen ( heb ik al een tijdje setje in mijn strat), maar dat betekent niet dat element per se duurder moet zijn om beter te klinken.
Daarom ook mijn vraag of er iemand toevallig deze vergelijking kon maken, want meeste strat spelers zijn niet tevreden met stock pickups in strats ,en die gaan als eerste eruit.

espike
13 mei 2009, 18:38
Op utube staan een flink aantal fralin demo's en ook vergelijkingen tussen andere pickups.. Over t algemeen vind ik ze zelf mooi gedefinieerd klinken, maar t blijft smaak natuurlijk.

bagheera
13 mei 2009, 18:51
ik heb ook even lindie frailen pick ups overwogen single coils maar ben uiteindelijk voor john surhs gekozen meesterlijke pick ups de enige single coils die ik heb.

Aca Ilic
13 mei 2009, 19:38
heey bagheera, thanks voor het proberen suhrs "aan te smeren", maar mijn speciefieke keuze gaat naar Fralins uit. Suhrs hebben wat hogere output ( beginnen ze ergens bij 6.5 k dacht ik) en dat is ver van vintage specificaties.
Daar wil ik wel in de buurt blijven.
Wat ik voor ervaringen met underwound heb ( met CS '69 bijv) ze reageren beter op combinatie overdrive + boost of twee overdrive pedalen. Elementen met wat hogere output hebben vaak neiging om net iets "over the edge" te klinken ( maar dat is zoals espike al schreef smaakkwestie).

bagheera
14 mei 2009, 00:41
heey bagheera, thanks voor het proberen suhrs "aan te smeren", maar mijn speciefieke keuze gaat naar Fralins uit. Suhrs hebben wat hogere output ( beginnen ze ergens bij 6.5 k dacht ik) en dat is ver van vintage specificaties.
Daar wil ik wel in de buurt blijven.
Wat ik voor ervaringen met underwound heb ( met CS '69 bijv) ze reageren beter op combinatie overdrive + boost of twee overdrive pedalen. Elementen met wat hogere output hebben vaak neiging om net iets "over the edge" te klinken ( maar dat is zoals espike al schreef smaakkwestie).
Ja tuurlijk joh, ik hoor verder ook niets dan goeds over frailin hoor?:ok:
Ik moet zeggen de technische kant van de zaak ontgaat mij jammer genoeg altijd een beetje, ik wou dat ik er meer van kende .

Tristan
14 mei 2009, 01:20
Hoi Tristan, bedankt voor jouw info.
Op welke manier zijn blues p'ups beter? Die hebben weliswaar hogere output, en daarom komen VH ( als ik zo'n beetje specificatie op website van Lindy Fralin bekijk) dichterbij in de buurt van CS '54 of CS'69 ( zitten allebei in de buurt van 5.89 K).
VH zijn dus wat weerstand betreft in hun categorie.
Rockblues, '69 CS zijn geen verkeerde elementen ( heb ik al een tijdje setje in mijn strat), maar dat betekent niet dat element per se duurder moet zijn om beter te klinken.
Daarom ook mijn vraag of er iemand toevallig deze vergelijking kon maken, want meeste strat spelers zijn niet tevreden met stock pickups in strats ,en die gaan als eerste eruit.

Klinken gewoon lekkerder, net iets minder schel...
Fralin (Strat)pickups hebben naar mijn idee de neiging een beetje stijl en klinisch te klinken, een beetje doods, het is wel helder en gedefinieerd maar het mist warmte en diepte, zeker de Vintage Hots, die vind vreselijk...
Je zou Fender Customshop '54's kunnen proberen, klinken wat warmer dan de '69's, of misschien Lollars...
Haeusse, of Voodoo pickups zijn ook okee...
Fralins zijn gewoon echt het minste, als je het mij vraagt, ik heb ze in een Strat van me gehad...