PDA

View Full Version : welke switches zouden jullie doen?



Orpheo
12 mei 2009, 18:18
Ik krijg over een week of 4 mijn nieuwe warmoth binnen. Er komen 4 pots (3x volume 1x tone, push push allemaal) en 2 sliderswitches en 3 triple shots op, voor coiltap en al de andere meuk.

Voor de pickupselectie heb ik 2 mogelijkheden, en ik twijfel een beetje over de functionaliteit.

optie 1: Om het clean in looks te houden, zonder teveel extra knoppen en weet ik 't wat meer, een 7 standen draaiknop. Ik heb een mooie, korte versie hier liggen, past precies. Maar tussenstandjes, of effe snel van brug naar hals en terug gaat natuurlijk zo niet. maar qua looks is 't strak, en extra gaten boren is niet nodig.

optie 2: Omdat de gitaar al niet echt 'les paul' is, met z'n 'gekke' houtsoorten en wiring, juist wel een 3weg toggle bovenin. lekker standaard qua schakelen. heb dat al tig keer hier, en is een 'gewoonte', schakelt ook lekker makkelijk. Om de middenpup aan te sturen, zal er een andere 3 weg toggle in de cavity komen van de pots. Beetje SG-style, maar dan niet dicht bij de hals, maar eerder juist dichter bij de output jack, beetje PRS-style, zodat 't niet in de weg zit bij te spelen, maar wel makkelijk om te zetten is mocht t nodig zijn.

Wat zouden jullie het meest prefereren? in de sleuf een 5 weg stratblade is geen optie; waar moet ik anders mijn sliderswitches inzetten, om de middenpup aan te sturen qua coiltap, parallel en serie. om daar dan 2 toggles voor te gebruiken zie ik dus totaaaal niet zitten (en word een zooitje; alles met push push of slider, en dan daar opeens 2 toggles voor pakken).

En dan nog een vraagje:

creme of zwarte ringen?

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/2bc6e890.png

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/dd0db3ef.png


ps: de stratblade is dus om aan te geven waar de 2 sliders komen, de floyd zal een kahler zijn, en de inleg zal iets anders zijn. de top is wel waarheidsgetrouw; purpleheart.

Tupelo
12 mei 2009, 18:22
Ik mis doe niet zo moeilijk man !! :D

Maar uh.. I don't know... merk bij mijn eigen gitaar dat het op een gegeven ogenblik ook allemaal een beetje teveel en te weinig toegevoegde waarde heeft.

Om het toch een beetje zinnig te maken; gewoon de LP toggle boven, ben je gewend toch ?
Zwarte ringen.

Thiez
12 mei 2009, 18:22
zwarte ringen en de draaiknop! zwart staat het mooiste en draaiknop houd de looks lekker les paul.

Robdop
12 mei 2009, 19:10
gouden ringen en de 3 weg toggle:)

pannekoek
12 mei 2009, 19:13
gouden ringen! en een draaiknop!

Madcow
12 mei 2009, 19:16
Godverdomme, het is een gitaar. Geen transformer!

espike
12 mei 2009, 19:21
Om s wat custom ideeën er in te gooien:
Je zou bovenin natuurlijk ook een lespaul switch op een push pull kunnen gebruiken. Volgens mij heb ik jaren geleden eens dat soort schakelaars gezien.
Als alternatief: dezelfde switch in een meer standen draaiknop.
De switch achterin zou ik zelf niet doen: je komt er beroerd bij tijdens spelen. Dan zou ik m zelf eerder zo zetten zoals de Hagstrom Swede: vooraan op de horn. Dat wordt wel spannend m.b.t het bereiken er van, omdat je natuurlijk geen frezing hiervoor heb t lopen.

Heeft de gibson dark fire niet een wat uitgebreidere switch bovenin btw ?

levi
12 mei 2009, 19:26
Even ene vraagje tussen door.
een push/push is toch eigenlijk het zelfde als ene push/pull maar dan moet je hem indrukken in plaats van trekken?? en je kan het toch gebruiken om je humbuckers te splitten?


EDIT: Zwart of gouden ringen voor de rest heb ik er geen verstand van.

PeterX
12 mei 2009, 20:09
Ik ben de eerste die creme ringen en een 7 weg toggle heeft gekozen.
Ik denk dat die 7 weg switch, als je de gitaar eenmaal goed kent, de enige manier is om live in/tussen een nummer nog tijdig te schakelen tussen 2 uitersten... en tis uniek. (en ja, ook een beetje over the top ;))

Kakihara
12 mei 2009, 20:24
Crème en draaiknop. Overigens mis ik nog een piëzo-schakeloptie of is dat niet mogelijk met een kahler ? :chicken:

Orpheo
12 mei 2009, 20:25
gouden ringen gaat niet; triple shots zijn er alleen maar in zwart en creme.

op de onderste horn kan niet, vanwege frezen etc etc.

@tupelo: voor jou wellicht niet, voor mij wel :) ik ga die dingen wel gebruiken.

@levi: een push push is net als een push pull, maar dan inderdaad alleen dan 2x drukken ipv druk en trek. ik ga het gebruiken voor 'linker spoel', serie, parallel, 'rechterspoel'. dus niet alleen coiltap.

@espike: aan de achterkant, zoals PRS, is juist heel makkelijk. heel erg bereikbaar. je moet t gehad hebben, anders zou je 't niet geloven :) die switch heeft btw een draaiknop erin; niet wat ik wil. Het enige wat in de buurt komt, is de switch van wat de page LP custom heeft, maar die is niet los te koop helaas.

maar wat bedoel je met een switch op een push pull? Lijkt mij dus echt totaal onbruikbaar voor wat ik wil.

@peterx: juist niet. probeer maar eens met een draaiknop direct te switchen tussen mid+brug en dan naar hals+brug. is een paar klikken verder. met dit is 't in 1 maai 2 knopjes omzetten. je hoeft niet te mikken. je kan gewoon de switches een flinke beuk geven naar links of rechts.

Orpheo
12 mei 2009, 20:26
Crème en draaiknop. Overigens mis ik nog een piëzo-schakeloptie of is dat niet mogelijk met een kahler ? :chicken:

gaat niet met kahler :)

anders gevraagd; waarom vinden jullie de draaiknop zo interessant? in de topics over de PRS lees ik juist dat men 't zo haat, maar nu vind men het juist tof..

Kakihara
12 mei 2009, 20:34
gaat niet met kahler :)

anders gevraagd; waarom vinden jullie de draaiknop zo interessant? in de topics over de PRS lees ik juist dat men 't zo haat, maar nu vind men het juist tof..

Ik heb niets voor of tegen het een of ander, ik vind zo'n draaiknop esthetisch meer verantwoord, maar da's smaak.

Orpheo
12 mei 2009, 20:41
Ik heb niets voor of tegen het een of ander, ik vind zo'n draaiknop esthetisch meer verantwoord, maar da's smaak.

is wellicht wel waar,maar het moet ook wel echt 100% bruikbaar zijn.


edit: niet eens qua tones, maar qua gebruiksgemak.

Kakihara
12 mei 2009, 20:51
is wellicht wel waar,maar het moet ook wel echt 100% bruikbaar zijn.


edit: niet eens qua tones, maar qua gebruiksgemak.

Lijkt me een kwestie van wennen, welke optie je ook gebruikt.
Je bedoelt met die sliderswitches toch die types die o.a. gebruikt worden op Fender DuoSonics en Jaguars ? Garen die dingen niet ongelooflijk veel stof ?

Orpheo
12 mei 2009, 20:58
Lijkt me een kwestie van wennen, welke optie je ook gebruikt.
Je bedoelt met die sliderswitches toch die types die o.a. gebruikt worden op Fender DuoSonics en Jaguars ? Garen die dingen niet ongelooflijk veel stof ?

ja zo ongeveer. Bij die gitaren zitten ze op een metalen plaatje, niet echt 'beschermd' door de body, ik ga dat wel doen.

maar goed, ik gebruik hals en brug het meest, en dan zou ik met dat ding dus moeten mikken, of als een malle de switch heel breed omzetten...

Freek#1
12 mei 2009, 21:35
Ik heb creme en 2x3 switch gekozen maar ik heb twijfel over de creme ringen, op dit ontwerpje ziet het creme(wat eigenlijk wit is op dit dingetje) er leuk uit met de inleg en binding maar in het echt is het natuurlijk niet zo wit.

Dus misschien is zwart wel beter:P