PDA

View Full Version : Stunts



Big Samedi
23 maart 2003, 12:18
noem jullie favoriete stunts die bands doen tijdens optredens

vlammende jas Rammstein
Till Lindemann steekt zichzelf in de fik met het nummer Rammstein, hierbij draagt hij ook een laserbril.

Pete Townshend
23 maart 2003, 12:51
KISS:
Gene Simmons die bloed kotst en vuur spuwt.
Paul Stanley die over het publiek vliegt.
Ace Frehley met de rokende gitaar.

FNaRK
23 maart 2003, 13:01
Roadkill: een spontaan in de fik vliegende rookmachine :grin:

Negative K3 fan
23 maart 2003, 13:12
ik hou neit zo heel erg van al die geregiseerde podiumacts... maar spontaan ontbrandende rookmachines zijn wel koel :smile:

Pete Townshend
23 maart 2003, 15:57
Spontane dingen?
Een deel van John Entwistle's "Little Manhattan" dat begint te branden tijdens een concert.

Of:

Ace Frehley schiet een raket met zijn gitaar af. Normaal schiet hij dan een lamp naar beneden, maar nu raakte de raket uit koers en raakte een aan het plafond hangende box. Slechts hangend aan 1 kabel blijft de box boven het publiek hangen...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pete Townshend op 2003-03-23 16:25 ]</font>

Anders Destium
23 maart 2003, 16:19
Instortende lichtinstallatie bij Metallica vind ik nog steeds bruut als ik er weer aan terugdenk :smile:

Neals
23 maart 2003, 22:10
Dat truukje van die jas heeft rammstein van metallica afgekeken, die deden het al eerder (en dan zonder beschermende kleding)

Ditmar
24 maart 2003, 11:32
Tis niet echt een stunt, maar bij Slipknot vond ik het altijd wel vet dat ze iedereen gehurkt lieten zitten in het publiek tijdens Spit It Out, en dan als het er weer in beukte dat iedereen op sprong en harder begon te meppen dan ever tevoren. Als je dat terugziet op tv ziet dat er ook zo wreed uit.

vanafvandaag
24 maart 2003, 12:11
Nils Lofgren (gitarist van Springsteen's E-Street band) doet wel eens gekke dingen. Voorbeelden:
- Tijdens de Born in the USA tour deed hij een backflip met behulp van de trampoline tijdens "Rosalita" terwijl hij aan het soleren was.
- Tijdens het voorstellen van de band in 1999 speelde hij eem vlammende solo met zijn tanden (waarschijnlijk met een plectrum ertussen....)

Verder houd ik ook niet zo van "stunts" maar zo nu en dan een geintje ben ik wel voor in..

Harry
24 maart 2003, 12:17
Op 2003-03-24 12:11, schreef vanafvandaag:
Nils Lofgren (gitarist van Springsteen's E-Street band) doet wel eens gekke dingen. Voorbeelden:
- Tijdens de Born in the USA tour deed hij een backflip met behulp van de trampoline tijdens "Rosalita" terwijl hij aan het soleren was.
- Tijdens het voorstellen van de band in 1999 speelde hij eem vlammende solo met zijn tanden (waarschijnlijk met een plectrum ertussen....)

Verder houd ik ook niet zo van "stunts" maar zo nu en dan een geintje ben ik wel voor in..


die trucks deed hij in de jaren '70 ook al, ver voor Bruce dus. Erg spectaculair (zeker voor die tijd), en gewoon doorspelen ondertussen.

geertenno
24 maart 2003, 17:32
Nirvana: de instrumenten en de installaties kapot slaan. :smile:
Alleen jammer van die gitaren, die mochten ze wel eens aan mij geven. :sad:

Nemesis
24 maart 2003, 17:39
red hot chili peppers:
flea die 5 minuten op de handen loopt met bas...daarna tijdens een bassolo een radslag doet en relaxed doorspeelt :grin:

geertenno
24 maart 2003, 17:42
En de oude U2 dat Bono met de vlag marcheert, dat is ook fantastisch!

Pete Townshend
24 maart 2003, 17:43
Op 2003-03-24 17:32, schreef geertenno:
Nirvana: de instrumenten en de installaties kapot slaan. :smile:


Uiteraard gejat van The Who. Originaliteit is ver te zoeken :smile:

Big Samedi
24 maart 2003, 20:00
Instrumenten stukslaan vind ik echt!! 100 % zielig!!!!!! heel veel instrumenten zijn handwerk maarjah... die mensen zijn zo arrogant

"HALLO IK BEN MILJONAIR KOM WE GAAN GITAREN SLOPEN!!!"

mijn mening is dus 100% zielig maarjah iedereen is anders

Pete Townshend
24 maart 2003, 20:09
Op 2003-03-24 20:00, schreef Big Samedi:
Instrumenten stukslaan vind ik echt!! 100 % zielig!!!!!! die mensen zijn zo arrogant

"HALLO IK BEN MILJONAIR KOM WE GAAN GITAREN SLOPEN!!!"


Heeft er wat betreft The Who niets mee te maken hoor... Die waren niet eens miljonair toen ze begonnen met slopen. Waarom denk je trouwens dat de hele collectie van John Entwistle (overleden basgitarist van The Who) momenteel geveild wordt? Niet omdat hij zoveel geld had hoor....

Negative K3 fan
24 maart 2003, 20:21
kurt deed het ook al toen hij nog arm was.

geertenno
24 maart 2003, 20:56
Ja, inderdaad, toen waren ze de volgende morgen druk bezig met het kapotgeslagen materiaal te repareren. :grin:

Neals
24 maart 2003, 22:34
klopt, kurt die had ook een SG die hij behoorlijk vaak weer inelkaar heeft geplakt.

hendri
20 februari 2004, 16:18
keb wel es gehoord dat de Who daags naar het optreden (beginperiode) naar een muziekwinkel gingen en dat men de verkoper afleidde en dan Pete rest vlug een paar gitaren ripte....Ze hadde geen geld om nieuwe tekopen :lol:

Erg stoer...momenteel is het niet origineel....vooral als je het in een videoclip doet

Harry
20 februari 2004, 17:17
ach, jeugdzondes. Ik snoof m'n coke altijd door een opgerold biljet van 25 piek, en denk je dat ik zo'n ding nog in m'n portemonne kreeg?

en als ik een gitaar kreeg die niet goed gestemd was? Beng, weer een naar de klote. Lache man.

birt
21 februari 2004, 00:27
the who is er mee begonnen toen ze in een zaal met laag plafond speelden, gitaar in de lucht, krak, door het vals plafond, hilaritet in het publiek, snel die gitaar verder stukslaan, hilariteit gedaan en een nieuwe hobby :)

Blijepanda
21 februari 2004, 00:31
keb wel es gehoord dat de Who daags naar het optreden (beginperiode) naar een muziekwinkel gingen en dat men de verkoper afleidde en dan Pete rest vlug een paar gitaren ripte....Ze hadde geen geld om nieuwe tekopen :lol:

Erg stoer...momenteel is het niet origineel....vooral als je het in een videoclip doet

Valt ook niet op :-D

Pete Townshend
21 februari 2004, 16:45
red hot chili peppers:
flea die 5 minuten op de handen loopt met bas...daarna tijdens een bassolo een radslag doet en relaxed doorspeelt :grin:

Dit lijkt me wel érg vet om te zien 8-)

JaZ86
22 februari 2004, 10:49
ook nie echt een stunt maar wel gaaf, was soulfly in de 013... eerst een dikke drumsolo en later komen de andere bandleden met gigantische trommels het podium op en gaan ze nog een tijdje door :P

en de drumsolo van de drummer en de zanger van godsmack (voorprogramma metallica gelredome) was ook dik kicken :dance:


verder kunnen spectaculaire stunts me niet echt boeien trouwens, geef mij maar gewoon een goed beukend concert van een band die goed op het publiek in gaat!

andy
22 februari 2004, 17:33
keb wel es gehoord dat de Who daags naar het optreden (beginperiode) naar een muziekwinkel gingen en dat men de verkoper afleidde en dan Pete rest vlug een paar gitaren ripte....Ze hadde geen geld om nieuwe tekopen :lol:


Dat klopt als je de historie mag geloven. Dan gilde hij nog even naar de verkoper dat hij ze de volgende week kwam betalen....... :razz:
En die sloopact begon idd toevallig door een "laag" plafond.

treblemaster
23 februari 2004, 13:20
Spike van Di-rect die aan een kabel over het publiek vliegt en toch doorspeelt. :D

sickpunk
23 februari 2004, 15:21
onze gitarist die spontaan het publiek in rent(tijdens een solo) en een meisje uit het publiek, komt naar hem toe gerend, en begint met hem mee te danse... erug leuk om te zien :P maar verder.........gewoon spelen met die hap!

woutB
25 februari 2004, 00:51
Ik laat m'n gitaar verdwijnen alla Hansie klok en speel gewoon verder op m'n luchtgitaar. Das pas kicku joh.

moron
25 februari 2004, 10:51
Spike van Di-rect die aan een kabel over het publiek vliegt en toch doorspeelt. :D

jammer dat die niet viel :-D

Axl Rose
26 februari 2004, 08:08
Spike van Di-rect die aan een kabel over het publiek vliegt en toch doorspeelt. :D

jammer dat die niet viel :-D

:D

Epic
26 februari 2004, 09:57
Buddy Guy, die -al solerend- met een gitaarkabel van +/-200 meter de zaal in loopt en gewoon de uitgang neemt (gevolgd door zwetende roadies die die kabel in bedwang moesten houden).

Dit allemaal toen ie al 65 jaar was.

Bigfoot414
1 maart 2004, 11:30
Angus Youngh die uitglijdt tijdens een van zijn idiote solo's, zich duidelijk bezeerd, maar gewoon doorspeelt.

Pete Townshend
6 maart 2004, 18:18
Dat klopt als je de historie mag geloven. Dan gilde hij nog even naar de verkoper dat hij ze de volgende week kwam betalen....... :razz:



1965
"Mr. Lambert - Who" receives a court notice to return a guitar, its case, and a piano bass to the music store, plus "cheque return from bank".

Mr.Bluesbreaker
8 maart 2004, 23:21
Angus die op de schouders van Bon de solo uit Highway to Hell speelt. Toch jammer dat we een zangeres hebben wat dat betreft. :wink:

Paultje-k
30 maart 2004, 22:38
:D Robert Trujillo die als een woeste met zn bas rond draait

Bigfoot414
31 maart 2004, 16:53
Angus die op de schouders van Bon de solo uit Highway to Hell speelt. Toch jammer dat we een zangeres hebben wat dat betreft. :wink:

Jammer voor die zangeres, had ze maar een vak moeten leren :D