PDA

View Full Version : Epiphone/Vintage SG



NightFox
12 mei 2009, 00:04
ok
Ik wil dus een Sg gaan kopen (heb nu een strat) voor de AC/DC classic rock stuff.

De beste verkochte is natuurlijk de Epiphone sg en dat is ook een leuke gitaar voor de prijs maar er is ook een Vintage Sg die nog beter schijnt te zijn.

Ik heb al op de Epiphone gespeeld en ik vind hem ook lekker spelen en goed klinken. De Vintage VS6 daarintegen nog niet...Maar hij klinkt zeer relaxed.
En aardig wat mensen zeggen dat hij nog beter je geld waar is dan de Epiphone...:
http://www.youtube.com/watch?v=zT3B3RZTJ7E&feature=related

Beiden kan ik voor precies €249 krijgen.
Maar dan zal ik de Vintage Vs6 moeten bestellen uit Leeuwarden.(geen verzendkosten)

Duuusss beiden €249 euro maar een verschillend merk en ik kan hem niet bespelen vantevoren..(Vintage Sg dan)

Ik vind het een beetje een dillema. Wat denken jullie?

Bij voorbaat dank:ok:

geert1976
12 mei 2009, 00:11
http://link.marktplaats.nl/247753575

http://link.marktplaats.nl/250814549

zie bovenstaande advertenties, twee koreaanse Epi SG's, beter dan de chinese Epi's en beter dan Vintage SG's en je houdt nog geld over voor andere leuke guitarstuff en geen dilemma's

NightFox
12 mei 2009, 00:21
tja dan zal die vent uit Os-NoordBrabant hem moeten verzenden..Maar stel dat ik doe voor 200 kan krijgen..moeite waard?

richwoodplayer
12 mei 2009, 00:27
hij moet niks, je kan m ook op gaan halen;)

geert1976
12 mei 2009, 00:28
tja dan zal die vent uit Os-NoordBrabant hem moeten verzenden..Maar stel dat ik doe voor 200 kan krijgen..moeite waard?

gewoon afspraak maken, er heen rijden, spelen en bij goed bevonden, meenemen en ja voor E 200,00 zeker de moeite waard, het is bekend dat de koreaanse Epi's beter van kwaliteit zijn dan de chinese

NightFox
12 mei 2009, 10:27
mmm ik weet niet hoor dat is 207 km.
2 uur rijden.:dontgeti:

hij ziet er goed uit kheb er al eens opgespeeld en hijs koreaans kan ik hem dan niet beter verzenden....?Of is dat risico TE groot..

Hoe duur zijn verzendkosten dan? Ik woon in Zuidlaren trouwens. (Drenthe)

olaftheholy
12 mei 2009, 10:39
Als je ac/dc wilt spelen zou ik lekker een gretsch gaan kopen joh! Malcom Young is de drijvende kracht achter ac/dc, niet zijn retard broertje Angus!


zo!

dannyk161
12 mei 2009, 11:09
het is de combinatie, en het feit dat ze samen zulke super strakke riffs kunnen spelen;) met beide gitaren kom je wel in de buurt

Ferraririk
12 mei 2009, 11:23
heb je wel een broer nodig...

guitarkid
12 mei 2009, 11:25
mmm ik weet niet hoor dat is 207 km.
2 uur rijden.:dontgeti:

hij ziet er goed uit kheb er al eens opgespeeld en hijs koreaans kan ik hem dan niet beter verzenden....?Of is dat risico TE groot..

Hoe duur zijn verzendkosten dan? Ik woon in Zuidlaren trouwens. (Drenthe)

Hallo Nightfox.

Voorstel: opbellen, afspraak maken, 200 euro meenemen, gitaar goedkeuren, 175 euro bieden (met de optie om evt. nog iets hoger te gaan, maar het hoogste bod is nu 160 euro, zag ik).
Verkoper denkt: die gaat niet weg zonder de gitaar met 400 km in de knip...
Jij denkt: ik ben er nu en hij laat me niet weggaan zonder gitaar en in het ergste geval bied je 200 euro, een nette prijs als de gitaar technisch en optisch goed is, zoals Geert1976 al zei.
Maar je moet de gitaar echt even voelen enzo..!
Ik heb ooit 700 km. gereden, van Zuidbroek (Gr.) naar Zierikzee. Elke km. was achteraf de moeite waard. Het ging wel om een gitaar van 1850 euro, maar toch...

Veel wijsheid...!!

Gr. C.

bloeddrinker
12 mei 2009, 11:39
Hallo Nightfox.

Voorstel: opbellen, afspraak maken, 200 euro meenemen, gitaar goedkeuren, 175 euro bieden (met de optie om evt. nog iets hoger te gaan, maar het hoogste bod is nu 160 euro, zag ik).
Verkoper denkt: die gaat niet weg zonder de gitaar met 400 km in de knip...
Jij denkt: ik ben er nu en hij laat me niet weggaan zonder gitaar en in het ergste geval bied je 200 euro, een nette prijs als de gitaar technisch en optisch goed is, zoals Geert1976 al zei.
Maar je moet de gitaar echt even voelen enzo..!
Ik heb ooit 700 km. gereden, van Zuidbroek Gr.) naar Zierikzee. Elke km. was achteraf de moeite waard. Het ging wel om een gitaar van 1850 euro, maar toch...

Veel wijsheid...!!

Gr. C.


Tja, 400 km rijden is toch al snel 50 euro.
En wat als hij niet akkoord gaat met 200 euro?

guitarkid
12 mei 2009, 12:22
Tja, 400 km rijden is toch al snel 50 euro.
En wat als hij niet akkoord gaat met 200 euro?

Tja....? Misschien aftasten tijdens het eerste bel-contact?
Of gelijk 200 bieden, reserveren en ophalen.
Je moet ook een beetje risico nemen als je wilt handelen.

Gr. C.

NightFox
12 mei 2009, 12:43
ok bedankt allen.

Ik heb hem gemaild wat hij van 165 euro vond.. Ik zeg het wel als ik wat van hem hoor.

Daniel91
12 mei 2009, 13:23
http://link.marktplaats.nl/247753575

http://link.marktplaats.nl/250814549

zie bovenstaande advertenties, twee koreaanse Epi SG's, beter dan de chinese Epi's en beter dan Vintage SG's en je houdt nog geld over voor andere leuke guitarstuff en geen dilemma's

Kun je alsjeblieft ophouden met het consequent stellen dat koreaanse gitaren beter zijn dan chinees waaibomenhout? Dit is al de tiende keer dat ik het lees, terwijl ik wed dat je nooit op een Vintage hebt gespeeld. VIntage krijgt zeer lovende recensies.

geert1976
12 mei 2009, 15:21
Kun je alsjeblieft ophouden met het consequent stellen dat koreaanse gitaren beter zijn dan chinees waaibomenhout? Dit is al de tiende keer dat ik het lees, terwijl ik wed dat je nooit op een Vintage hebt gespeeld. VIntage krijgt zeer lovende recensies.


zeg heb ik wel op gespeeld zowel chinese Epi's, als richwood, vintage de hele mik en koreaanse Epi's zijn gewoon een tikkeltje beter, en een forum is bedoelt om je mening te geven en zint je dit niet, lees er dan overheen, heb jij wel eens op oudere koreanen gespeeld? nou?

trouwens deze discussie is niet de issue, maar iemand vraagt advies voor het kopen van een SG, dus ontopic reageren of deze discussie ergens anders voeren en anders nieuw topic aanmaken lijkt me.

zet anders je ervaringen van de door jouw bespeelde koreanen neer in vergelijking met chinese exemplaren

olaftheholy
12 mei 2009, 15:51
Pak hem geert! :cheerup:

BamBuFan1
12 mei 2009, 15:54
zeg heb ik wel op gespeeld zowel chinese Epi's, als richwood de hele mik en koreaanse Epi's zijn gewoon een tikkeltje beter, en een forum is bedoelt om je mening te geven en zint je dit niet, lees er dan overheen, heb jij wel eens op oudere koreanen gespeeld? nou?


Ik wel, op een stuk of vijf, en mijn Vintage SG is beter.

Ferraririk
12 mei 2009, 15:56
Pak hem geert! :cheerup:

Olaf, om een ruzie goed te maken hoef je niet gelijk te batsen.

geert1976
12 mei 2009, 16:52
Ik wel, op een stuk of vijf, en mijn Vintage SG is beter.


fluister de fluistrer//
psst, heb jij Koreaanse Epi's, of zijn het chinese Epi's?
fluister de fluister:soinnocent:

Ferraririk
12 mei 2009, 17:03
je vroeg hem of hij wel eens op koreaanse epi's had gespeeld dus dat lijkt mij duidelijk

geert1976
12 mei 2009, 17:10
je vroeg hem of hij wel eens op koreaanse epi's had gespeeld dus dat lijkt mij duidelijk

nou als jij je Vintage beter vind, vind ik dat prima hoor, maakt mij helemaal niets uit, nogmaals dat is jouw mening en gevoel en dat respecteer ik, evenals hij dient te respecteren dat ik mijn mening heb en die mag ventileren.

Maar goed heb geen zin om op de man te gaan spelen zoals Daniel nu weer heeft gedaan en wat niet nodig is, heeft al in een eerder topic op de man gespeelt door te stellen dat ik alleen Japanse Meuk opper, wat dus niet helemaal correct is.

heb in dit topic enkel antwoord/mening gegeven op iemands vraag en twee ads van marktplaats erbij gezet als zijnde wellicht goedkopere en betere opties, wat de topicstarter ermee doet moet hij of zij weten.

Belangrijkste is dat hij of zij een gitaar moet kopen die hij mooi vind, prettig vind spelen en goed vind klinken

Ik denk dat we het hier maar bij moeten laten en verder ontopic moeten gaan:sssh:

allipali
12 mei 2009, 17:36
ik heb zelf de epiphone en vind em wel goed spelen maar soms werkt ie niet helemaal top dus, maar je moet zelf weten je kunt het risico nemen maar het beste is even te w8en en sparen:hippie:

guitarkid
12 mei 2009, 17:50
Belangrijkste is dat hij of zij een gitaar moet kopen die hij mooi vind, prettig vind spelen en goed vind klinken

Ik denk dat we het hier maar bij moeten laten en verder ontopic moeten gaan:sssh:

Kijk, wijze woorden.... !! ;) 't Blijft toch welles/nietes anders.

Gr. C.

BamBuFan1
12 mei 2009, 18:49
fluister de fluistrer//
psst, heb jij Koreaanse Epi's, of zijn het chinese Epi's?
fluister de fluister:soinnocent:

[Whisper mode]
Dat waren stuk voor stuk Koreaanse exemplaren. Het waren juist die Koreaanse gitaren die mijn verlangen om ooit een betaalbare SG-kopie te bezitten jarenlang de kop hebben ingedrukt. Tot ik bij Huub Boel een Vintage SG uit het rek pakte.
[/Whisper mode]

Maar feit is dat je iedere gitaar gewoon op zijn eigen merites moet beoordelen: d'r zullen Chinezen tussen zitten die prima gitaartjes zijn, er zullen Koreanen bij zijn die beter gebruikt kunnen worden als roeispaan....

geert1976
12 mei 2009, 18:53
[Whisper mode]
Dat waren stuk voor stuk Koreaanse exemplaren. Het waren juist die Koreaanse gitaren die mijn verlangen om ooit een betaalbare SG-kopie te bezitten jarenlang de kop hebben ingedrukt. Tot ik bij Huub Boel een Vintage SG uit het rek pakte.
[/Whisper mode]

Maar feit is dat je iedere gitaar gewoon op zijn eigen merites moet beoordelen: d'r zullen Chinezen tussen zitten die prima gitaartjes zijn, er zullen Koreanen bij zijn die beter gebruikt kunnen worden als roeispaan....

nou geef dan je zienswijze over de gitaren en waar volgens jou de positieve en negatieve verschillen in zitten;)

Daniel91
12 mei 2009, 19:38
SOrry zo persoonlijk bedoelde ik het niet ;) je zult over het algemeen best gelijk hebben hoor, maar om nou consequent te stellen dat een '80 Koreaan keigoed is en een nieuwe Vintage of Richwood in een vuurkorf thuishoort...

NightFox
12 mei 2009, 19:40
ok ok rustig maar jongens..

krijg net mailtje terug.
Hij zat zelf meer richting 200 euro te denken en dat vond hij niet veel vergelijken wat anderen ervoor vragen.''De gitaar is echt als nieuw, met nog bijna nieuwe snaren.''

Ik dacht er nog eens over na en kwam tot de conclusie:

Stel ik zeg tegen die vent ok 200 euro incl. verzendkosten.
Hij gaat akkoord en stel het blijkt echt 2x niks te zijn(hoop ik natuurlijk niet!!!!)...Dan verkoop ik hem weer door voor misschien zelf meer geld....

soort win-win actie dan niet? Ik probeer geen dick te zijn ofzo. Ik hoop echt dat ie helemaal geweldig is..natuurlijk !

Maar zal ik de gok dan maar gewoon wagen?...
Kheb er wel zin in eigenlijk.:D

geert1976
12 mei 2009, 19:43
ok ok rustig maar jongens..

krijg net mailtje terug.
Hij zat zelf meer richting 200 euro te denken en dat vond hij niet veel vergelijken wat anderen ervoor vragen.''De gitaar is echt als nieuw, met nog bijna nieuwe snaren.''

Ik dacht er nog eens over na en kwam tot de conclusie:

Stel ik zeg tegen die vent ok 200 euro incl. verzendkosten.
Hij gaat akkoord en stel het blijkt echt 2x niks te zijn(hoop ik natuurlijk niet!!!!)...Dan verkoop ik hem weer door voor misschien zelf meer geld....

soort win-win actie dan niet? Ik probeer geen dick te zijn ofzo. Ik hoop echt dat ie helemaal geweldig is..natuurlijk !

Maar zal ik de gok dan maar gewoon wagen?...
Kheb er wel zin in eigenlijk.:D

hmm toch niet er heen rijden en testen? E 200,00 vind ik een heel ok prijs voor deze gitaar.

Houdt wel rekening met de risico's van verzenden, indien hij niet echt goed verpakt wordt is er het risico van bv een neckcrack (archilishiel van SG's en LP's) indien de hals per abuis een tik krijgt met vervoeren TNTers weten natuurlijk niet wat er in een pakket zit

guitarkid
12 mei 2009, 19:44
Kheb er wel zin in eigenlijk.:D

Gewoon doen dan...!!!

Sucses, C.

NightFox
12 mei 2009, 19:56
http://link.marktplaats.nl/250814549

ik heb nog even de code van headstock ingevoerd..
101051124

krijg ik dit:

Guitar Info
Your guitar was made in
Korea
October c.2010
Production Number: 51124

october 2010??:???:

Is dit nou een fake ofzo...!
Hijs wel in Korea gemaakt...

Of staat dat voor iets anders...

geert1976
12 mei 2009, 20:01
ahum serienummer is I 01031124 en dan krijg ik dit eruit

Guitar Info
Your guitar was made at the
Saein Plant, Korea
March 2001
Production Number: 1124

Saein Musical Instrument Co. Ltd

The Saein Musical Instrument Co. Ltd. is located in the Namdong Industrial Complex in Incheon, Korea. Saein was established in July 1st 1991 and has a monthly capacity of 4,500pcs. In Oct 1st 1992, Saien Began manufacturing guitars for Epiphone, who they now consider to be their main business. They also started producing their own line of guitars called Shine in 1997. In February, 2001, a new factory was opened in Gaomi City, China. This factory boasts a monthly capacity of 10,000pcs. Saein was presented the ‘The Best Quality Award of the Year’ by Gibson Epiphone USA in 1998 and 1999.


;)

NightFox
12 mei 2009, 21:57
aha ok thanks :D

is Saiein musical instrument. co beetje goed:P?

Hij kreeg ‘The Best Quality Award of the Year’ nice :P

Braindead
12 mei 2009, 23:05
Dude haal die gitaar gewoon op. Als je kosten wil besparen dan ga je met de trein (Die gast wil je vast wel van en naar station brengen/halen (ik doe dat wel als ik iets wil verkopen)Je kunt dan in ieder geval zelf voor de zekere terugreis zorgdragen. Als dat ding onderweg een beschadiging of headcrack oploopt baal je als een stekker.
Wat is die ene keer dat erisje maken nou op al die jaren dat je nog plezier aan die gitaar gaat hebben.

En mocht ie toch niet lekker spelen of wat dan ook, dan kun je jezelf in ieder geval behoeden voor de koop.

geert1976
12 mei 2009, 23:10
Dude haal die gitaar gewoon op. Als je kosten wil besparen dan ga je met de trein (Die gast wil je vast wel van en naar station brengen/halenJe kunt dan in ieder geval zelf voor de zekere terugreis zorgdragen. Als dat ding onderweg een beschadiging of headcrack oploopt baal je als een stekker.
Wat is die ene keer dat erisje maken nou op al die jaren dat je nog plezier aan die gitaar gaat hebben.

+1
vind ik ook, gewoon auto, trein, bus, tram, brommer, fiets nemen en er naar toe, ik rijd rustig overal naar toe voor een gitaar als het moet, heeft mij al heel wat leuke plankjes opgeleverd, bv een Gibson voor weinagh

NightFox
12 mei 2009, 23:20
ja hoor krijg ik dit

http://link.marktplaats.nl/251292708

nog een koreantje maar dan 18 km van mijn huis.! lolz

Er is wel veel meer opgespeeld zo tezien.
tja tja

geert1976
13 mei 2009, 00:04
ja hoor krijg ik dit

http://link.marktplaats.nl/251292708

nog een koreantje maar dan 18 km van mijn huis.! lolz

Er is wel veel meer opgespeeld zo tezien.
tja tja

Guitar Info
Your guitar was made at the
Samick Plant, Korea
November 1995
Production Number: 6210

dis een nog betere, deze is uit the golden years, maar dat zie je wel aan de vlotte biedingen:ok:

pakken die plank, althans zou ik doen

guitarkid
13 mei 2009, 06:14
ja hoor krijg ik dit

http://link.marktplaats.nl/251292708

nog een koreantje maar dan 18 km van mijn huis.! lolz

Er is wel veel meer opgespeeld zo tezien.
tja tja

Als jij die niet snel ophaalt doe ik het...... :)
Niet bieden, maar bellen..!! En daarna ons op de hoogte houden, denk erom....

Gr. C.

NightFox
13 mei 2009, 16:57
Ok
Kheb met em gemaild.

Ik vroeg hem naar beschadigingen

Hij zei dat de neck uit eens gebroken is geweest.:eek: Maar weer proffesioneel gemaakt is. Ik mocht hem voor 200 euro ophalen vanvaond...

shitzooi ik weet het nie meer. Mijn pa zei dat je daar ook weer gedonder mee kan krijgen en al.

guitarkid
13 mei 2009, 17:33
Ok
Kheb met em gemaild.

Ik vroeg hem naar beschadigingen

Hij zei dat de neck uit eens gebroken is geweest.:eek: Maar weer proffesioneel gemaakt is. Ik mocht hem voor 200 euro ophalen vanvaond...

shitzooi ik weet het nie meer. Mijn pa zei dat je daar ook weer gedonder mee kan krijgen en al.

Op zich hoeft een vakkundig gerepareerde neckcrack geen probleem te zijn. Ik vind wel dat je als verkoper dat al in advertentie moet zeggen. Ik vraag me dan ook af of hij het anders uit zich zelf had gezegd... Bovendien is 200 euro dan misschien toch wat veel ???
Ik vind het ook een moeilijke beslissing...

Gr. C.

Megadeth22
13 mei 2009, 17:36
Ok
Kheb met em gemaild.

Ik vroeg hem naar beschadigingen

Hij zei dat de neck uit eens gebroken is geweest.:eek: Maar weer proffesioneel gemaakt is. Ik mocht hem voor 200 euro ophalen vanvaond...

shitzooi ik weet het nie meer. Mijn pa zei dat je daar ook weer gedonder mee kan krijgen en al.
Zoals ^ al zei zou een professioneel gefixte crack niet meer kapot moeten gaan. Tenzij je natuurlijk er rare dingen mee doet.

Ferraririk
13 mei 2009, 17:49
Yep, een goed gefixte neck, geen probleem meer mee, ik zou het doen, en snel ook!

NightFox
13 mei 2009, 22:06
http://link.marktplaats.nl/243999175

kom ik nog een koreaanse tegen :P die nog weer dichterbij is OMG !

Ook met hem heb ik gepraat en ik kan hem voor 200 euro ophalen.

deal toch?
dat met die neckcrack vertrouwd ik niet helemaal en dit is zeg maar dezelfde gitaar maar zonder crack en voor dezelfde prijs.

ziet er wel goed uit toch?

Jay75
13 mei 2009, 23:29
Halen dat ding morgen! En klaar!

geert1976
14 mei 2009, 01:05
http://link.marktplaats.nl/243999175

kom ik nog een koreaanse tegen :P die nog weer dichterbij is OMG !

Ook met hem heb ik gepraat en ik kan hem voor 200 euro ophalen.

deal toch?
dat met die neckcrack vertrouwd ik niet helemaal en dit is zeg maar dezelfde gitaar maar zonder crack en voor dezelfde prijs.

ziet er wel goed uit toch?

hele goede deal komt uit de Unsung fabrieken bj 99 als ik nu zo snel even kijk, dus spelen, inpakken en wegwezen:cheerup:

NightFox
14 mei 2009, 10:55
Ok ok als het goed is kan ik hem vanmiddag ophalen.:cheerup:

Als ik hem heb maak ik wel fotos en alles. Ik hou jullie up-to-date:ok:

geert1976
14 mei 2009, 12:28
Ok ok als het goed is kan ik hem vanmiddag ophalen.:cheerup:

Als ik hem heb maak ik wel fotos en alles. Ik hou jullie up-to-date:ok:

mooi:cheerup: denk dat je er geen spijt van krijgt:lp:

NightFox
14 mei 2009, 20:21
Jee ik heb em !

Hij speelt super nice en klinkt echt heel goed.:cheerup:
De toets en de body zijn 'viezig' maar binnenkort zet ik dr nieuwe snaren op en maak ik de boel een beetje schoon zodat ie weer glimt.:P
Fotos:

http://img136.imageshack.us/my.php?image=img0120u.jpg

http://img512.imageshack.us/my.php?image=img0119q.jpg

mooi niet?

Dank u allen voor de alle hulp en adviezen en alles !:)

guitarkid
14 mei 2009, 21:03
Jee ik heb em !



Mooi man. Geniet ervan...!!!

Gr. C.

NightFox
14 mei 2009, 21:24
Mooi man. Geniet ervan...!!!

Gr. C.

Thanks mate :D

NightFox
14 mei 2009, 23:55
ER zitten nu overigens Daddrio 0.10 op en ik wil 0.09 erop.
Maar waar moet ik hem intoneren?
Ik zie het niet...

Riky
15 mei 2009, 00:49
gaaf man! Doet me weer denken aan toen ik mijn washburn ging ophalen:)

Schept wel gelijk een toffe band met je instrument zo'n tweedehands koop van een vreemde die een eindje verder weg woont.

geert1976
15 mei 2009, 01:18
ER zitten nu overigens Daddrio 0.10 op en ik wil 0.09 erop.
Maar waar moet ik hem intoneren?
Ik zie het niet...

gefeliciteerd, vanwaar wil je naar 0.09?

gebruik de zoekfunctie eens voor intoneren of googlen

kleine hint: intoneren doe je oa door het naar voor-en achteren draaien van de zadeltjes op de tune-o-matic;)

guitarkid
15 mei 2009, 06:55
ER zitten nu overigens Daddrio 0.10 op en ik wil 0.09 erop.
Maar waar moet ik hem intoneren?
Ik zie het niet...

D.m.v. de zadeltjes op de brug, met een schroevendraaiertje.

Gr. C.