PDA

View Full Version : Nieuwe wannabe



Tokai187
11 mei 2009, 23:52
Na een flinke tijd dit forum te hebben gelezen toch maar even lid geworden! Ik speel nu een jaar akoestisch en ik ben zo onderhand de meester in kampvuur liedjes. Nu is het toch maar tijd om m'n grenzen te verlegen en heb ik zojuist mijn eerste electrische gitaar gekocht! (naja besteld hij moet nog komen) Nadat ik veel gitaren getest had kwam ik uit bij een epiphone, het geluid en de nek lagen mij het beste. Maar na vele goede verhalen over tokai te hebben gehoord toch maar de gok gewaagd en een tokai gekocht!

Hij moet helaas nog binnen komen maar zodra hij binnen is maak ik meteen foto's. Nu kan ik me eindelijk in discussies mengen en hopelijk heel veel leren! :lp:

Hier alvast een voorproefje, het is exact hetzelfde model.
http://www.richtonemusic.co.uk/ebay/48vf2.jpg

ellisvertellis
11 mei 2009, 23:55
Ik vind ze mooi!

Proficiat alvast!!

Mark1990
12 mei 2009, 10:48
Gave kleur!
Is het een Loverock ofzo? mooie dingen, die Tokai's

olaftheholy
12 mei 2009, 10:57
Als je een neckcrack in de kaart wil spelen moet je een les paul VOORAL zó neerleggen!!!
Verder ; Gaaf ding Gefeliciteerd man! HNGD!

Ukeloeder
12 mei 2009, 11:08
Van een andere tokaifan; HNGD. Besteld in UK aan de tegels onder de gitaar te zien? Welk type LoveRock is het?

guitarkid
12 mei 2009, 11:09
Nu kan ik me eindelijk in discussies mengen en hopelijk heel veel leren! :lp:



Hallo Tokai.

Volgens mij mag je dat sowieso wel, hoor...!!
Gefeliciteerd, mooie gitaar en welkom op dit forum.
En wat een toeval dat Tokai ook nog je nickname is...... :)

Gr. C.

@Olaf en Ukeloeder: WTF is HNGD...??

olaftheholy
12 mei 2009, 11:28
Hallo Tokai.

Volgens mij mag je dat sowieso wel, hoor...!!
Gefeliciteerd, mooie gitaar en welkom op dit forum.
En wat een toeval dat Tokai ook nog je nickname is...... :)

Gr. C.

@Olaf en Ukeloeder: WTF is HNGD...??

Happy New Guitar Day!

jij begrijpen?

levi
12 mei 2009, 11:28
Is een tokai niet wat duurder dan een epi?
Ze liggen volgens mij niet in de zelfde prijs klasse.
Ohh btw mooie gitaar ! :)

guitarkid
12 mei 2009, 11:37
Happy New Guitar Day!

jij begrijpen?

Ik begrijpen.... :)

Gr. C.

Ukeloeder
12 mei 2009, 11:38
Thanks Olaf for making begrijping gitaarkind wat de fok 't is.

Tokai bouwt gitaren in verschillende prijsklassen MiJ/MiK/MiC, de getoonde is een LS48 (am I correct?) en da's een goedkopere gitaar dan bv een LS100.
De kenners (not me!) zien het verschil vrijwel direct. Gaat om details in de bouw en om gebruikte materialen/hardware/electronica. Zeker geen verkeerde gitaar deze, maar wat anders dan een high end Tokai, affijn daar betaal je dan ook high end voor.

misschien Olaf effe explaining wat de fok MiJ/MiK/MiC nou toch weer is?

bloeddrinker
12 mei 2009, 11:41
misschien Olaf effe explaining wat de fok MiJ/MiK/MiC nou toch weer is?

gokje:
Made in Japan, resp. Korea & China?

en dan neem ik aan dat Japan kwalitatief het beste is, daarna Korea en daarna china?

guitarkid
12 mei 2009, 11:53
Thanks Olaf for making begrijping gitaarkind wat de fok 't is.



misschien Olaf effe explaining wat de fok MiJ/MiK/MiC nou toch weer is?

Heee, ben niet helemaal simpel...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

Ukeloeder
12 mei 2009, 11:56
MiJ is over het algemeen wel een kwalitatief betere gitaar dan een MiK of MiC. Welke builds op 2 of 3 staan durf ik niet te zeggen. Heb net op tokaiforum een lange discussie achter de rug over dit onderwerp, MiC kwam echter niet ter sprake. Vreemd genoeg vind ik ook niet veel MiK Tokai in WestEuropa. Maar dat kan volledig aan mij liggen. Persoonlijk heb ik een sterke voorkeur voor MiJ, in elk geval waar het Tokai betreft, mijn main gitaar is een BreezySound (telecaster) uit '84, destijds voor veel geld (vond ik) gekocht terwijl ik nog niets van Tokai wist. De gitaar speelde echter fijner, klonk beter dan een Fender Tele die er naast stond en bijna het dubbele kostte. Inmiddels ook een 'echte' Fender strat, een '70RI MiJ, maar de Tokai rules nog altijd. De American Fenders die ik bespeelde vond ik ook niet beter dan deze MiJ, terwijl anderen er bij zweren. Kwestie van smaak denk ik...

Tokai187
12 mei 2009, 12:30
De getoonde foto heb ik ergens van het internet afgeplukt. Die van mij heeft nooit op de grond gelegen mag ik hopen. Ik heb hem zelf bij soundslive besteld. Ik ben nu een beetje aan het rondkijken naar een versterker. Zit te twijfelen tussen een Roland Cube 30x, Peavey Bandit 112, Fender Vibro Champ XD. (Ik wil er voornamelijk pop-rock tot metal mee spelen) Vooral de grootte van de speakers laten mij nogal twijfelen. Maar ik wil dus wel m'n eigen gitaar eerst hebben om ze te testen. :p

De gitaar is idd MIK of MIC, wat ik op het internet gelezen had is dat deze zich makkelijk en vaak beter weten te meten dan een epiphone. Nou hoef ik niet meteen een gitaar die vergelijkbaar is met een gibson (daar betaal ik ook niet voor). Ik wil gewoon een goed instrument waarop ik mezelf goed kan ontwikkelen. Zodra ik eindelijk besef dat ik Gibson waardig ben dan komt er wel een! (Of een jaren 80 MIJ Tokai haha)

Edit wat extra info:
Je kan trouwens aan de trussrod cover vaak zien om wat voor model het gaat. Als hij bevestigd is met 3 schroeven is het een MiC of MiK, als hij bevestigd is met 2 schroeven is het een high(er) end model die MiJ is. Kijk hiermee ook uit op ebay want verkopers willen er nog wel is een andere trusrod cover op doen zodat het verkocht wordt als een duurder model.

Ukeloeder
12 mei 2009, 12:49
Als jouw gitaar ook een LS84 is werd ie in China gebouwd, MiC dus. Tja, ik kan er niks over zeggen, heb er nog nooit een vastgehad. Wellicht zul je de pups gaan vervangen, of de brug, wie zal het zeggen? Misschien doe je er wel niks aan, is ie in een keer goed naar jouw smaak... Ik ben na een half jaar al aan een nieuwe wraparound brug toe op m'n TJ98 (toch ook MiJ), de studs zijn zomaar verbogen... Verder absolute SUPER plank, maar met die brug stelde Tokai me toch wel een 'beetje' teleur. :(

Tokai187
12 mei 2009, 12:55
Als jouw gitaar ook een LS84 is werd ie in China gebouwd, MiC dus. Tja, ik kan er niks over zeggen, heb er nog nooit een vastgehad. Wellicht zul je de pups gaan vervangen, of de brug, wie zal het zeggen? Misschien doe je er wel niks aan, is ie in een keer goed naar jouw smaak... Ik ben na een half jaar al aan een nieuwe wraparound brug toe op m'n TJ98 (toch ook MiJ), de studs zijn zomaar verbogen... Verder absolute SUPER plank, maar met die brug stelde Tokai me toch wel een 'beetje' teleur. :(

Ik zag het, echt enorm klote. Ik kan er nu nog niks over zeggen wat ik ga vervangen op deze gitaar. Ben nu een beetje aan het lezen hoe je een les paul goed afstelt. Ik leer het liever zelf dan dat ik het aan iemand overlaat. (Ik ben wel handig in dit soort dingen in hoeverre je dat van jezelf kan zeggen..) Ik ben zelf wel echt benieuwd naar de pickups want die van de epiphone klonken behoorlijk modderig als er veel gain werd toegepast.