PDA

View Full Version : 2 pre amps



m-men
11 mei 2009, 19:00
He,
Ik heb een vraag.
Ik wil 2 pre amps gaan gebruiken in mijn rack.
Ik heb hiervoor nog nodig:
1x signaal spliter om mijn gitaar signaal naar beide pre amps te sturen.
1x converter van midi om te zetten naar een analoog signaal omdat 1 pre amp niet met midi werkt.
1x mixer om beide signalen te mixen voordat ik deze door mijn eindversterker ga sturen.

Ook heb ik draadloze set dus ik wil eigenlijk ook een keuze kunnen maken tussen direct in of via mijn draadloze set.

Heeft iemand nog goede tips voor de routing van het signaal en welke componenten(merk) ik goed kan gebruiken?

Maarten

Liquid_Metal
11 mei 2009, 19:19
Wil je beide versterkers tegelijk gebruiken? Of soms de ene en soms de andere? Want als ze een bypass hebben kun je ze serieel zetten (mijn Engl E530 heeft een bypass).

Erik70
11 mei 2009, 20:04
met een voodoolabs GCX of Rocktron Patchmate gaat 't zeker lukken.

http://www.voodoolab.com/manuals/gcx_manual.pdf kijk in de manual voor aansluitmogelijkheden van meerdere (pre) amps.

De rocktron is eigenlijk hetzelfde.

Johannes
11 mei 2009, 20:12
check dit: http://www.rjmmusic.com/index.php

Hebben ook een uitgebreide betaalbare switcher die op zowel pc's en cc's reageert.

Een mixer/router/switcher is ook custom te (laten maken). Dan heb je een perfect passende oplossing.

m-men
11 mei 2009, 20:38
Wil je beide versterkers tegelijk gebruiken? Of soms de ene en soms de andere? Want als ze een bypass hebben kun je ze serieel zetten (mijn Engl E530 heeft een bypass).

Ik wil eigenlijk kunnen kiezen.
Of allebei gebruiken of een van de 2 gebruiken.
De ene versterker heeft geen bypass.

m-men
11 mei 2009, 21:06
Kan je ook de signalen welke uit je voor versterker komen en normaal naar je einversterker gaan eerst nog door door een GCX of patchmate sturen?

Of is dit niet echt verstandig?

Liquid_Metal
15 mei 2009, 08:49
Ja lijkt me wel hoor. Je zou ze in een loop van de GCX kunnen zetten. Dan stuur je je gitaar rechtstreeks naar de GCX en gebruik je loop 1 voor je eerste amp en 2 voor je tweede (of je wil er nog effecten voor, maar die kunnen ook wel in latere loops).

Michael AE
15 mei 2009, 16:13
Kan je ook de signalen welke uit je voor versterker komen en normaal naar je einversterker gaan eerst nog door door een GCX of patchmate sturen?

Of is dit niet echt verstandig?

Ja hoor, dat kan prima. Je zal wel iets tonesuck hebben, maar dat is te verwaarlozen tegen de voordelen van een goed switchingsysteem.