PDA

View Full Version : Marshall in Engeland



Tokaifan
11 mei 2009, 12:14
Ik kan mij (vaag) iets herinneren van een forumlid die een Marshall versterker volgens mij had besteld in Engeland? Nou ben ik zelf ook aan het kijken naar oude Plexis, weet iemand hier welk forumlid dat was?

the sure thing
11 mei 2009, 12:53
Nieuwe Marshalls lukt niet meer: dealers in Engeland mogen niet meer exporteren naar NL.

Heb je het over oude 2e hands exemplaren?

Tokaifan
11 mei 2009, 13:02
Hmm, volgens mij niet. Misschien herinner ik het me verkeerd.

Hoe komt het dat Engelse dealers niet meer mogen exporteren?

Ik had gekeken naar prijzen in de VS, maar omgerekend maakt dat niet veel uit. Dan zou ik het beste gewoon bij Thomann kunnen bestellen.

Op www.woodstockmusiccenter.nl staan ook erg veel (oude) Marshalls. Heeft iemand ervaring met deze site/verkoper?

E-J
11 mei 2009, 15:13
Nieuwe Marshalls lukt niet meer: dealers in Engeland mogen niet meer exporteren naar NL.

Heb je het over oude 2e hands exemplaren?

Een aantal grote dealers shippen geen Marshalls meer naar de rest van Europa, maar trust me, er zijn genoeg andere die het nog steeds willen doen! Gewoon even een stuk of 5 winkels mailen en je zult verbaasd zijn hoeveel voor een leuk prijsje een nieuwe Marshall naar Nederland versturen.

Tokaifan
11 mei 2009, 15:23
Heeft iemand de sites van grote/goede Britse muziekwinkels?

vuur
11 mei 2009, 22:49
daar gaan we:

www.dv247.com
www.andertons.co.uk
www.guitarvillage.co.uk
www.stringsdirect.co.uk
www.guitarguitar.co.uk
www.soundslive.co.uk (die shippen geen marshalls meer normaal)
www.guitarampkeyboard.com
www.dawsons.co.uk

edit: nog eentje erbij www.soundunlimited.co.uk


daarbij moet wel iemand te vinden zijn die wel shipt denk ik. Succes!

the sure thing
11 mei 2009, 23:59
daar gaan we:

www.dv247.com
www.andertons.co.uk
www.guitarvillage.co.uk
www.stringsdirect.co.uk
www.guitarguitar.co.uk
www.soundslive.co.uk (die shippen geen marshalls meer normaal)
www.guitarampkeyboard.com
www.dawsons.co.uk


daarbij moet wel iemand te vinden zijn die wel shipt denk ik. Succes! Ha vuur, wat een zinnige bijdrage!!!

Tokaifan
12 mei 2009, 08:46
Hee, geweldig, bedankt!

EDIT: weet iemand wat het zou kosten om een top uit Engeland in te voeren? Zijn er nog andere zaken waar je rekening mee moet houden? Ik weet dat in Amerika met andere voltages rekening gehouden moet worden.

E-J
12 mei 2009, 10:22
Hee, geweldig, bedankt!

EDIT: weet iemand wat het zou kosten om een top uit Engeland in te voeren? Zijn er nog andere zaken waar je rekening mee moet houden? Ik weet dat in Amerika met andere voltages rekening gehouden moet worden.

Als je iets uit Engeland haalt betaal je niets extra's... geen invoerheffingen etc. Het is Europa en daar binnen geldt vrij verkeer van goederen. Naast de prijs van de versterker moet je dus enkel verzendkosten betalen, die meestal iets van 30-40 pond zijn. In Engeland hebben ze wel een andere plug op de stekker maar meestal krijg je gewoon een EU stekker erbij. Misschien een loos vergelijk maar ik heb mijn Orange in Duitsland gekocht en ik kreeg zowel een EU als een UK stekker...

the sure thing
12 mei 2009, 10:33
Hee, geweldig, bedankt!

EDIT: weet iemand wat het zou kosten om een top uit Engeland in te voeren? Zijn er nog andere zaken waar je rekening mee moet houden? Ik weet dat in Amerika met andere voltages rekening gehouden moet worden.Hou rekening met het feit dat je geschokt raakt over het feit dat het daar 40% goedkoper is dan in NL.

macheath
12 mei 2009, 10:34
Ik heb eind november een Marshall 1974x besteld bij soundslive.co.uk. Toen exporteerden ze nog wel marshalls en met de lage pond scheelde het echt veel geld vergeleken met thomann of een nederlandse winkel. Begin januari zijn de prijzen flink omhoog gegaan en exporteren ze niet meer.
Ben goed op de hoogte gehouden van de status, vragen werden snel beantwoord, verzenden duurde nog geen 48 uur en kostte zo'n 30 pond, en er zaten zowel een Britse als een Europese stroomkabel bij. Werkt nog steeds prima!

Waarschijnlijk is het trouwens wel te regelen dat zo'n amp door een koerier wordt opgehaald en bij jou afgeleverd. Daar werkt zo'n winkel vast wel aan mee.

Tokaifan
12 mei 2009, 10:51
Volgens mij herinner ik mij dan dus jouw verhaal ;)! Ik zal eens een mailtje sturen of zij dat nog doen.

Rutger Molenberghs
12 mei 2009, 12:34
Laat dan ook weten bij welke winkel het nog wel kan (en welke hindernissen je moet nemen). Ik heb vorig jaar een JVM410h besteld bij Soundslive, maar wil er nu nog een 4x12 bij. En ook die zijn daar een pak goedkoper!

Tokaifan
12 mei 2009, 13:35
Will do.

(Minstens 10 tekens lang..)

Tokaifan
12 mei 2009, 17:25
Wat zouden jullie over hebben voor een tweedehands JTM 45?

the sure thing
12 mei 2009, 19:58
Wat zouden jullie over hebben voor een tweedehands JTM 45?
Nieuw in Engeland kost 'ie incl alles (shipping) zo'n EUR 950,-. Hier (vasteland) het goedkoopst nieuw ongeveer EUR 1.400 a EUR 1.500.

En dan komen we gelijk bij een dilemma: vergeleken met de UK prijs zou je er 2e hands eentje kunnen scoren voor EUR 700,-. Maar: een boer in NL die er EUR 1.500 voor heeft betaald, zil er geen EUR 700,- voor, maar minstens EUR 1.000,-! En zo duur kost ie dus nieuw uit de UK.


En ik neem aan dat je het over de JTM45 reissue hebt, anders gaan we het over HELE andere bedragen hebben.....

Tokaifan
12 mei 2009, 22:51
Klopt, ik heb het inderdaad over een Reissue.

the sure thing
13 mei 2009, 11:57
Dan zou ik voor EUR 700 en max EUR 750 gaan. Indien de verkoper dat niet wil, dan maar eens in the UK gaan kijken....