PDA

View Full Version : Volume box



stef3452
10 mei 2009, 23:58
Hi,

Ik ben supertevreden van m'n Fender Hot Rod. Slechts 1 nadeel: hij is zo luid! Je hoeft echt niet aan de volumeknop te prutsen alvorens hij kabaal maakt. En da's niet zo leuk eigenlijkK

Ik dacht een volume box te kopen om het volume te regelen. Zijn er mensen die ervaring meehebben of bepaalde modellen kunnen aanprijzen?

mvg

Mark1990
11 mei 2009, 12:01
Hoi Stef, ik heb ook net een Hotrod gekocht, en de spullen voor mijn volumebox zijn al onderweg.
Ik zal laten weten of het een beetje werkt als hij in elkaar zit (waarschijnlijk komende week ergens)

guitarguru
11 mei 2009, 15:51
Hoi Stef, ik heb ook net een Hotrod gekocht, en de spullen voor mijn volumebox zijn al onderweg.
Ik zal laten weten of het een beetje werkt als hij in elkaar zit (waarschijnlijk komende week ergens)

WTF is nou weer een volumebox????:seriousf:

Tokaifan
11 mei 2009, 16:00
Ik herinnerde me dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=hhpw3tbzALE

Deze meneer heeft het over het verminderen van het aantal watt. Ik weet niet of het het goede fimpje is, ik kan namelijk geen geluid aanzetten op me werk.

sjaak1990
11 mei 2009, 16:45
Volume box zet je toch in de fx loop en zorg je dat het signaal dat de eindversterker ingaat minder wordt.

guitarguru
11 mei 2009, 16:47
Ha! Yellowjackets................
Kun je je amp op lager vermogen laten draaien, omdat je EL84 eindbuizen erin kunt prikken. Juist ja, I see............................ volumebox??

Jimwoud
11 mei 2009, 16:56
Volumebox is gewoon een potmeter in een kassie.

Je kunt ook kijken naar een L-pad.

stef3452
31 mei 2009, 08:16
Volume box zet je toch in de fx loop en zorg je dat het signaal dat de eindversterker ingaat minder wordt.

ik heb m'n volumebox gekregen maar ik weet niet hoe ik hem moet plaatsen want op m'n Hotrod staat er geen SEND / RECEIVE voor de FX loop. Iemand enige ervaring mee???

Puerco
31 mei 2009, 09:19
Probleem met veel Fender versterkers nieuw uit de winkel, is dat ze geleverd worden met een lineaire volume pot. Hierdoor hoef je maar aan de knop te denken en hij staat al keihard. Als je deze vervangt door een log (audio) pot met dezelfde waarde zal dat verloop van zacht naar hard veel geleidelijker gaan.
Als je het zelf kunt is het een kwestie van een paar euro en is zo gepiept, als je het moet laten doen zal het vast ook niet wereldschokkend duur zijn.

Erik70
31 mei 2009, 09:23
ik heb m'n volumebox gekregen maar ik weet niet hoe ik hem moet plaatsen want op m'n Hotrod staat er geen SEND / RECEIVE voor de FX loop. Iemand enige ervaring mee???

send = preamp out
recieve = poweramp in

stef3452
31 mei 2009, 12:04
hoe simpel het leven niet kan zijn!

bedankt erik!!

VanMeekeren
31 mei 2009, 12:11
Probleem met veel Fender versterkers nieuw uit de winkel, is dat ze geleverd worden met een lineaire volume pot. Hierdoor hoef je maar aan de knop te denken en hij staat al keihard. Als je deze vervangt door een log (audio) pot met dezelfde waarde zal dat verloop van zacht naar hard veel geleidelijker gaan.
Als je het zelf kunt is het een kwestie van een paar euro en is zo gepiept, als je het moet laten doen zal het vast ook niet wereldschokkend duur zijn.

Dit was ook het eerste waar ik aan dacht. Lijkt me sowieso een goede investering.

Zou dan zo'n "volumebox" maar achterwege laten. Ik meende trouwens dat zo'n ding niet veel anders is dan aan de volumepot van je gitaar draaien.

Van Meekeren

Mark1990
31 mei 2009, 15:02
Dit was ook het eerste waar ik aan dacht. Lijkt me sowieso een goede investering.

Zou dan zo'n "volumebox" maar achterwege laten. Ik meende trouwens dat zo'n ding niet veel anders is dan aan de volumepot van je gitaar draaien.

Van Meekeren

Dat is alleen als je hem voor je pre-amp doet, in de effects-loop werkt het hetzelfde als een volume pedaal.

Heb de mijne vorige week gemaakt, zo gebeurd, en ideaal voor degenen die niet graag de amp openslopen (waaronder ik dus)