PDA

View Full Version : Koch Twintone vraagjes...



jutter
10 mei 2009, 14:46
1.)Kan iemand mij vertellen wat een Koch Twintone1 mag kosten? Ik kan er 1 kopen voor 750,00 euro maar ik vraag me af of dit een redelijk bedrag is. Het is overigens een combo.

2.) Zijn dit goede versterkers voor thuis en live?

Herman
10 mei 2009, 14:53
1: Ik vind 750 voor een Twintone in goede staat oke, maar het zou mooi zijn als je nog iets van de prijs af kan krijgen.

2: De versterker staat live absoluut zijn mannetje wel, qua vermogen hoef je niet bang te zijn dat hij het niet red, en hij prikt ook prima door de mix. Blijft behoorlijk clean, ook op hoger volume. Voor thuis vind ik hem ook prima te gebruiken, maar nu woon ik wel in een vrijstaand huis en kan ik behoorlijk wat herrie maken. Ik kan me voorstellen dat het in een rijtjeshuis niet ideaal is. MAAR: Een buizenversterker kán ook best zacht, alleen worden de buizen dan niet echt op hun donder gegeven, en zul je dus niet hetzelfde effect krijgen als een versterker op oorlogsvolume.

Voor de rest is het een kwestie van smaak denk ik, en volgens mij is het met Kochs vaak zo: Je houd er van, of je vind het drie keer niks. Qua kwaliteit kun je er verder niks op aanmerken, erg degelijk gebouwd.

jutter
10 mei 2009, 14:55
1: Ik vind 750 voor een Twintone in goede staat oke, maar het zou mooi zijn als je nog iets van de prijs af kan krijgen.

2: De versterker staat live absoluut zijn mannetje wel, qua vermogen hoef je niet bang te zijn dat hij het niet red, en hij prikt ook prima door de mix. Blijft behoorlijk clean, ook op hoger volume. Voor thuis vind ik hem ook prima te gebruiken, maar nu woon ik wel in een vrijstaand huis en kan ik behoorlijk wat herrie maken. Ik kan me voorstellen dat het in een rijtjeshuis niet ideaal is. MAAR: Een buizenversterker kán ook best zacht, alleen worden de buizen dan niet echt op hun donder gegeven, en zul je dus niet hetzelfde effect krijgen als een versterker op oorlogsvolume.

Voor de rest is het een kwestie van smaak denk ik, en volgens mij is het met Kochs vaak zo: Je houd er van, of je vind het drie keer niks. Qua kwaliteit kun je er verder niks op aanmerken, erg degelijk gebouwd.


De TwinTone ken ik niet, maar ik heb laatst op een StudioTone gespeelt en die vind ik zalig! Is de TT te vergelijken met de StudioTone??

jutter
10 mei 2009, 15:25
Herman, ik zie dat jij nogal wat pedaaltjes gebruikt. Wil dat zeggen dat je niet zo weg bent van de overdrive/distortion van de Twintone?

Herman
10 mei 2009, 15:44
Kochs hebben gewoon een bepaalde voicing (iig degene die ik gehoord heb, studiotone, twintone en ooit eens een multitone). Ik heb toevallig afgelopen week nog op een Studiotone XL gespeeld, vond ik erg goed alleen het is geen Twintone. Het grote voordeel ook van een TT tegenover een ST is dat de twintone per kanaal een EQ heeft, wat ik toch wel voordelig vind.

Ik gebruik inderdaad ook redelijk wat pedaaltjes, maar ik gebruik altijd gewoon het OD-kanaal van m'n Koch. Wel heb ik vaak m 'n tubescreamer (ingesteld als kleine gain-boost) aan staan, zowel clean als overstuurd. Dat maakt hem vaak net wat lekkerder imo. :)

Voor de rest ben ik inmiddels ruim 2.5 jaar erg tevreden over mijn Koch.

sjaak1990
10 mei 2009, 19:47
Prijs is niet heel laag maar zeker niet gek.

Ik vind de twintone veel meer versterker dan een studiotone, hij klinkt echt groter.

Ik hou niet van de Koch voicing maar merk wel direct dat het goede versterkers zijn als ik erdoor speel. Als je van de (hifi) voicing houdt dan zijn het gewoon heel goede versterkers dus proberen te onderhandelen :)

the sure thing
10 mei 2009, 21:02
Ik vind de prijs een tikkeltje aan de hoge kant. Daar mag nog wel wat van af. En OF je KOCH goed vindt of slecht, hangt 100% van je smaak af. Ik heb KOCH nooit lekker vonden klinken, maar met mij evenveel die ze geweldig vinden.

pimmetje
10 mei 2009, 22:46
750 is volgens mij tegen 't bovengrensje voor een in goede staat verkerende TT.

Ik ben na een jaar of 8 ook nog steeds dol op de mijne, maar het is idd een geluid waarover de meningen heel sterk in uitersten zijn verdeeld :D.

Je moet 'm - net als alle amps - natuurlijk wel gebruiken waar hij goed voor is. Ik vind 't vooral een heerlijk allround werkpaard. Voor thuis ideaal door de powersoak... natuurlijk klinkt-ie zacht niet zo lekker als open, maar het is wel een prima geluidje en volume voor thuis. Live geen problemen om zelfs bij een flink hard spelende band mee te knallen, gieren en brommen.
Voor enorme mojo moet je zo'n ding niet kopen :D.

Zelf speel ik meestal zonder pedalen, maar de paar keer dat ik er een pedaaltje op aansloot (tube screamer, surf trem, acoustic simulator), dan slikte hij ze prima.

En met een paar yellowjackets heb je voor vrij weinig eigenlijk een studiotone erbij.

jutter
11 mei 2009, 23:17
Ik heb hem gekocht; ik vind hem heerlijk! Haast Fenderclean en de scheur zit ergens tussen Marshall en Boogie in...Gelijk ook maar even een Gibson ES-339 Custom Shop erbij genomen! Lekkere combi! Ik blij(voor zolang het duurt!).

levi
11 mei 2009, 23:25
Ik heb hem gekocht; ik vind hem heerlijk! Haast Fenderclean en de scheur zit ergens tussen Marshall en Boogie in...Gelijk ook maar even een Gibson ES-339 Custom Shop erbij genomen! Lekkere combi! Ik blij(voor zolang het duurt!).

Aiii je had beter een koch twintone II kunnen nemen, voor die prijs Heb je wel een mooie. en dan had je od+ heerlijk strakke distortion voor het rock tot metal werk!!

jutter
11 mei 2009, 23:31
Aiii je had beter een koch twintone II kunnen nemen, voor die prijs Heb je wel een mooie. en dan had je od+ heerlijk strakke distortion voor het rock tot metal werk!!

Ach, tot en met rock kan deze het zat aan en metal speel ik niet!

sjaak1990
11 mei 2009, 23:32
Ik heb hem gekocht; ik vind hem heerlijk! Haast Fenderclean en de scheur zit ergens tussen Marshall en Boogie in...Gelijk ook maar even een Gibson ES-339 Custom Shop erbij genomen! Lekkere combi! Ik blij(voor zolang het duurt!).

Ben het daar niet mee eens. Vind het niet Fender klinken maar toch gewoon koch :hippie: Dat is zeker geen slecht iets! Als je er maar van houdt. Vind de scheur toch ook wel kochig.

jutter
11 mei 2009, 23:34
Ben het daar niet mee eens. Vind het niet Fender klinken maar toch gewoon koch :hippie: Dat is zeker geen slecht iets! Als je er maar van houdt. Vind de scheur toch ook wel kochig.

Ik voel me ook erg kochig:mmmm:

levi
12 mei 2009, 16:27
Ben het daar niet mee eens. Vind het niet Fender klinken maar toch gewoon koch :hippie: Dat is zeker geen slecht iets! Als je er maar van houdt. Vind de scheur toch ook wel kochig.

Stel: ik zou alle koch zooi wat in me koch combo zit in bijvoorbeeld een behuizing doen van een hotrod deville. Denk je dat je dan zou zeggen ohh echt mooi fender clean of zo je zo raden dat het niet het echte fender clean geluid was??

jutter
12 mei 2009, 18:12
Stel: ik zou alle koch zooi wat in me koch combo zit in bijvoorbeeld een behuizing doen van een hotrod deville. Denk je dat je dan zou zeggen ohh echt mooi fender clean of zo je zo raden dat het niet het echte fender clean geluid was??

Ik snap eerlijk gezegd niet wat je hiermee bedoeld....

bagheera
12 mei 2009, 18:51
Ik snap eerlijk gezegd niet wat je hiermee bedoeld....

gewoon hoor je achter een deur dat het een koch is dat aan het spelen is of zou je kunnen denken : " Hey is dat nou geen fender dat daar aan het spelen is achter deze deur ".

jutter
12 mei 2009, 18:57
gewoon hoor je achter een deur dat het een koch is dat aan het spelen is of zou je kunnen denken : " Hey is dat nou geen fender dat daar aan het spelen is achter deze deur ".

Met 'Fenderclean' weet iedereen wel wat ik daarmee bedoel. Koch heeft zijn eigen cleane sound wat wel wat op Fender lijkt. Stop een Koch in een Fenderbehuizing en je hoort wel het verschil. Het is Koch en geen Fender....

jutter
21 mei 2009, 22:30
Nog even een vraag: als ik de volume op het cleane kanaal op 1 heb staan dan klinkt hij harder dan het overdrive kanaal die op 2,5 staat(met de gain op 5). Is dit normaal?

Erik70
21 mei 2009, 23:36
Nog even een vraag: als ik de volume op het cleane kanaal op 1 heb staan dan klinkt hij harder dan het overdrive kanaal die op 2,5 staat(met de gain op 5). Is dit normaal?

ja

(en nog 8...)