PDA

View Full Version : afstellen?



JurjenYarr
10 mei 2009, 14:23
zomaar even een vraagje!
is hier eventueel iemand in de buurt van enschede die mij zou kunnen/willen helpen met het afstellen van mijn Les Paul? ik zou hem ook naar de guitarstore kunnen brengen, maar dan kost het weer erg veel... en niet alle verhalen die ik er over hoor zijn positief! en ik heb zo'n flauw vermoeden dat mijn frets gevlakt moeten worden.. rond de 12e fret zijn ze allemaal erg plat aan het worden aan de bovenkant..

Jurjen

gengar
11 mei 2009, 21:25
Ik zit in Deurne, waarschijnlijk wat ver voor je, maar misschien als je toevallig een keer in de buurt bent.... Maar er zijn wel wat mannen die bij jou in de buurt wonen op dit forum, er zullen er vast wel een of meerdere reageren.

Robdop
11 mei 2009, 23:27
waarom breng je hem niet gewoon weg??

bij mij koste afstellen laatst 5 euro. dus duur is het niet.
maar nu weet ik zelf ongv. hoe het moet dus zal niet vaak meer nodig hebben;) suc6

Yoshida
12 mei 2009, 08:06
Wat bedoel je met afstellen, zadelhoogte en intoneren en dergelijke? Dit zijn van die dingen die je best zelf kan leren. Trussrod is ook niet al te lastig als je maar weet wat er gebeurt en waarom, en verder zie ik geen moeilijkheden.

Echter ik kan best snappen dat je dat een keer goed wil hebben, en dan zodanig dat je ook advies krijgt over bijvoorbeeld frets vlakken. Je plaatselijke gitaarwinkel doet het bijna dagelijks.

Voorbeeld: opnieuw besnaren, finetunen en schoonmaken rekent mijn lokale gitaarwinkel €30 voor (ex snaren). Uitgaande van een duur merk als Elixir wil ik hem daar best 1 of 2 keer per jaar een middagje voor kwijt zijn. Nu is het zelfbouw en kán ik wel zelf afstellen en dergelijke maar uiteindelijk word het een vervelend gedoe dat je alleen op jouw gitaar niet vaak genoeg doet om er echt handig in te worden.

gengar
13 mei 2009, 21:14
De prijzen varieren natuurlijk sterk, maar ik vind het meestal toch wel redelijk prijzig. Bij de plaatselijke gitaarboer bij ons kost het ongeveer vanaf 40 euro en bij de 'man to be ', die dit voor zijn beroep doet (alleen maar afstellen inderdaad) kost het geloof ik 120 euro....Dus toch wel de moeite waard om te leren, in ieder geval het deel waar je alleen maar een schroevedraaiertje voor nodig hebt.