PDA

View Full Version : Boss Multi op Valvestate?



Mr. Dynamite
10 mei 2009, 12:39
hey mensen,

ik heb een Marshall Valvestate 8280 en nou was ik een beetje aan het rondkijken naar effecten en mijn oog is gevallen op een Boss me-50 of een me-70. Werkt dit goed op een valvestate en moet ik hem dan in de fx loop zetten of gelijk in de input?

greetz

WillemdaGuide
10 mei 2009, 13:23
Hoi Prima combi lijkt mij. Hoe je hem aansluit hangt af van welke van beide processors je uiteindelijk koopt en hoe je deze wilt gebruiken.
De ME-70 heeft als ik me niet vergis pre-amps aan boord. Wil je deze gebruiken dan kun je hem rechtstreeks inprikken op de return van je FX-loop.

Ga je voor echt alleen de effecten en je gebruikt de distortion van je valvestate ook dan adviseer ik de loop.
wanneer je ook distortion enzo uit je ME-X wilt halen, en niet uit je valvestate dan is voor je amp misschien weer beter.

Met andere woorden, je kunt er alle kanten mee op en wanneer pre-amps aan boord nog meer kanten. Komt uiteindelijk natuurlijk allemaal neer op eigen smaak en voorkeur.

Jordi
10 mei 2009, 17:32
Heb een tijdje mijn boss Me-50 in de loop van me vs8200 gehad en het is niet echt de beste combi. Je moet dus ME dus voor je versterker of in de loop doen, waardoor je eigenlijk niet het maximale uit je gear kan halen. Ik ben laatst over gegaan op losse pedalen en dat werkt stukken beter.
De chorus en distortion uit je versterker zijn trouwens stukken beter dan uit zo'n ME dus die zul je vast ook niet gaan halen uit je ME.
Maar wat voor effecten zoek je eigenlijk?

Mr. Dynamite
10 mei 2009, 20:23
eigenlijk zoek ik niet een bepaald effect maar het lijkt me handig om zo'n multi effect pedaal te hebben zodat je als je weer iets nieuws nodig hebt al het effect hebt. ook is bijvoorbeeld een me-50 helemaal niet duur 2dehands :)

Jordi
10 mei 2009, 20:42
Dan zou ik denk ik doorsparen voor een van de grotere uit de ME serie, die kun je tegelijk voor de versterker en in de loop zetten :P Dan zullen al je effecten op de ideale plaats in de signaalketen staan ;)

Mr. Dynamite
10 mei 2009, 20:59
heb je het dan over de me 70 :???: naar mijn weten zijn er maar 3 in de me serie de 20 50 en 70 :dontgeti:

Heynis
10 mei 2009, 21:42
Ik heb de GT-8 op een 8240 geprobeerd (het kleine broertje van jouw amp) in de effects loop, maar dan krijg je faseproblemen. De loop is met de wet/dry potmeter helemaal rechts namelijk nog steeds niet volledig wet. Blijkbaar geeft de DA en AD conversie in het apparaat een kleine vertraging in het signaal.

Je zult je effectenbak dus of voor de versterker moeten prikken, of direct via de effects return de eindtrap insturen. In het laatste geval zet je je amp op clean met de 'volume' op het clean kanaal dicht, en de wet/dry potmeter helemaal rechts. Echt goed klinken doet die amp sowieso al niet, dus maak er maar het beste van :P .