PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul: Pick-ups vallen uit.



M@rtijnd
9 mei 2009, 18:07
Hoi allemaal,

Ik heb sinds een jaar of 2 een Epiphone Les Paul Standard. En over het algemeen ben ik wel tevreden met deze gitaar en zeker voor zijn prijs. Maar de laatste tijd krijg ik er steeds meer problemen mee. Een van die problemen is dat mijn elementen af en toe uitvallen nadat ik ze 'switch'. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

De toggleswitch heb ik al van de achterkant bekeken, maar daar leek niets mis mee te zijn (ik kan het ook over het hoofd hebben gezien). Ik dacht in eerste instantie dat mijn elementen eventueel kapot zouden kunnen zijn alleen vind ik het dan vreemd dat ze het meestal wel gewoon doen.


Om nog even een ander klein probleempje te noemen: als ik mijn gitaar stem, hoor ik af en toe een klik je bij mijn stemknopjes waardoor mijn snaar opeens doorschiet of iets dergelijks. In elk geval ontstemt de snaar erdoor. Heeft iemand hier ook enig idee van?

Bij voorbaat dank,

Martijn Doensen

Mr.Fingers
9 mei 2009, 18:31
je hebt die "lipjes" aan de toggle-switch. Je moet die eens wat meer bij een nijpen. Is gewoon een slecht contactje, heb ik ook al last van gehad

https://www.guitarparts.co.nz/cart/modules/Assets/product_thumb/lp_toggle_switch_black_b29630.jpg

Die "halve maantjes" moet je wat meer bijeen nijpen (dus toggle in stand 1 zetten, en dan het vrije maantje wat meer naar het midden toe duwen, en omgekeerd)

Trocar
9 mei 2009, 18:33
Dat van die snaar lijkt mij een probleempje met de topkam te zijn. De snaar blijft haken in de gleuf en schiet ineens door als je omhoog stemt, wat een *ping* geluid geeft. Heb je ook dat je gitaar ontstemt als je veel de snaren opdrukt?

M@rtijnd
9 mei 2009, 18:37
je hebt die "lipjes" aan de toggle-switch. Je moet die eens wat meer bij een nijpen. Is gewoon een slecht contactje, heb ik ook al last van gehad

Die "halve maantjes" moet je wat meer bijeen nijpen (dus toggle in stand 1 zetten, en dan het vrije maantje wat meer naar het midden toe duwen, en omgekeerd)

Verklaart dit ook waarom de ene pick-up af en toe een erg laag volume heeft nadat ik gewisseld heb? (ook al staat de volume-knop volledig open)

Mr.Fingers
9 mei 2009, 18:42
Heb ik bij m'n SG ook gehad, en dat was verholpen nadat ik die switch weer wat had toegenepen, dus ik vermoed van wel.

M@rtijnd
9 mei 2009, 18:53
Heb ik bij m'n SG ook gehad, en dat was verholpen nadat ik die switch weer wat had toegenepen, dus ik vermoed van wel.

Okay, heel erg bedankt! :)

M@rtijnd
9 mei 2009, 18:54
Dat van die snaar lijkt mij een probleempje met de topkam te zijn. De snaar blijft haken in de gleuf en schiet ineens door als je omhoog stemt, wat een *ping* geluid geeft. Heb je ook dat je gitaar ontstemt als je veel de snaren opdrukt?

Dus een nieuwe topkam lijkt het beste? Of zou ik hem uit moeten vijlen?

JohnLord
9 mei 2009, 21:17
Vijlen kan prima, gewoon het gleufje een fractie breder maken.