PDA

View Full Version : Nek Fixen



MxPx_Jos
22 maart 2003, 22:21
Ok, ik weet dat er al aardig wat over gezecht is, maar ik wil dus mijn oude basgitaar verkopen, maar de nek is aardig krom. Nu weet ik dat je hem kunt verstellen door de "thrus-rod" toch? Maar dat mocht je maar zoveel graden per uur doen ofzo?? En krijg je zo'n nek echt helemaal weer recht of blijft hij altijd een beetje krom?

Ik kan hem ook zo verkopen, maar als er mensen komen die er wat meer verstand van hebben en zien dat de nek krom is willen ze mischien weer een eind van de prijs af. En als dit lukt dan leer ik ook weer wat. Ik wil hem ook weer helemaal gaan afstellen.

Maar krijg je zo'n nek weer een eind recht?

P.s. Het is een Ibanez, niet dat het uitmaakt, maar ik dacht: ik meld het ff.

Semafoor
22 maart 2003, 22:31
Maximaal een kwart slag per uur (tis truss rod trouwens :wink:), zeker niet meer proberen.
Hals moet een heel klein beetje krom staan, maar als je 'em toch verkoopt zou ik het zo laten.
Dan kan je de koper aanraden om de bas even opnieuw te laten afstellen door de lokale gitaarzaak oid, dan weet je zeker dat het goed gaat.

bassopotmus
23 maart 2003, 11:00
Een Ibanez? Is het een soundgear oid..die nekken willen indd wat sneller gaan trekken, een kwartslagje per uur, met de klok mee in dit geval.

MxPx_Jos
23 maart 2003, 12:24
Het is een Ibanez tr70

Niet echt bekend volgens mij, maar het is wel een leuk gitaartje.

Manusdr
23 maart 2003, 12:37
Wel bekend hier, ze zijn in ieder geval prima te ontfretten...

De hals is in ieder geval een stuk lomper als die van de nieuwe soundgear bassen, veel dikker en veeeeel zwaarder. Dus rustig draaien, neem er een dag de tijd voor.

Laus
24 maart 2003, 10:50
just what I needed. zonder dit te lezen de vraag in een ander topic gesteld... vergeet die maar

Laus
28 maart 2003, 18:54
toch nog een vraag: snaren op spanning of niet bij het rechtzetten?

mijn hals is zo krom als een hoepel. kwartslag per uur ok. maar met of zonder snaren dus?

helpt het als ik de actie nóg lager zet?

Laus
29 maart 2003, 17:19
*kick*

ik wil hem verkopen...

MuNKeY
30 maart 2003, 13:47
is makkelijk zelf te doen , gewoon ffe aandraaien :smile:

niels_r
30 maart 2003, 14:34
Hij vroeg of hij de snaren erop kon laten zitten..

Ik moet sowieso de A en de D snaren een heel stuk losser draaien om mijn hals te kunnen verstellen. Volgens mij kan je de snaren er gewoon op laten zitten, maar draai ze wel even een stuk losser zodat er wat minder spanning op staat.

Laus
31 maart 2003, 19:02
als je de Thruss rod geen milimeter meer aan kan draaien. wat dan te doen?

niels_r
31 maart 2003, 19:05
Zeker niet proberen om hem strakker te krijgen, want dan knapt hij.. Misschien eens door iemand die er verstand van heeft naar laten kijken?

Laus
31 maart 2003, 19:16
dat dacht ik ook. maar dat mag de volgende eigenaar doen. ik heb hem gewoon teruggedraaid, een idee of het op termijn effect heeft.