PDA

View Full Version : Les pauuuls!



mitzdaking
9 mei 2009, 14:36
ik speel nu een tijdje en heb besloten om te gaan sparen voor een echte gibson
however
ik heb een stinkhekel aan wat gibson de laatste tijd aan het doen is,wegwezen met klankkamertjes en gewichtsreductie,

dus mijn vraag is
weet iemand een goed model LP dat de echte gibson sound geeft (randy rhoads,slash,etc) en het echte LP gewicht heeft

hoop dat jullie me kunnen helpen :hippie:

Spitfire
9 mei 2009, 14:37
Ik denk dat een Heritage dan hetgeen is waar je naar moet zoeken.

J-sus Rulez
9 mei 2009, 14:40
of een oudere gibson LP tweedehands scoren?

undertaker321
9 mei 2009, 14:54
gewoon een r8 kopen heb je geen last van al dat nieuwe "gezeik" van chambers enzo

barno
9 mei 2009, 14:56
ik speel nu een tijdje en heb besloten om te gaan sparen voor een echte gibson
however
ik heb een stinkhekel aan wat gibson de laatste tijd aan het doen is,wegwezen met klankkamertjes en gewichtsreductie,

dus mijn vraag is
weet iemand een goed model LP dat de echte gibson sound geeft (randy rhoads,slash,etc) en het echte LP gewicht heeft

hoop dat jullie me kunnen helpen :hippie:

funny dat jonkies als slash de echte LP sound wordt toegedicht, jongens die altijd met vervorming spelen.

Orpheo
9 mei 2009, 15:02
funny dat jonkies als slash de echte LP sound wordt toegedicht, jongens die altijd met vervorming spelen.

omdat de sound van anderen, zoals page, mick ronson, mike bloomfield, die gozer van govt mule, veel 'helderder' is dan die vette brul waarmee de les paul geassocieerd word, en vaak veel meer in de hoek van een tele word gezet.

@.t.s:

www.warmoth.com

wat zou ik anders aanraden. de rest is toch van veel, veel mindere kwaliteit. Ik zeg, black korina body, maple top, rosewood of wenge neck, ebben toets, superjumbo frets, setje bareknuckle mules, en knallen met die handel. heb je niks meer nodig :)

Rinze
9 mei 2009, 15:14
@ TS: heb je eigenlijk al wel eens zo'n nieuwe Les Paul in handen gehad? Zo slecht zijn ze nou ook weer niet hoor.

Les Paul R8
9 mei 2009, 15:16
Je niets aantrekken van de verhalen over tone chambers, andere merken en wat dan ook. Ga gewoon stel Les Pauls uitproberen die in je budget passen. Kies degene waar je op blijft spelen en die je niet terug wilt hangen. Je moet er verliefd op worden. Dan heb je jouw Les Paul gevonden.
Elk ander merk wat je neemt, zal je je af blijven vragen of een echte niet toch leuker zou zijn (wat ook zo is :) ).
Voor mij niets anders dan the real thing.....

Thomash
9 mei 2009, 15:18
Page speelde niet met vervorming?

grayfink
9 mei 2009, 15:19
Als je regelmatig optreed kun je beter een lichte holle hebben, veel beter voor je rug. Ik heb een Gibson studio faded gehad, was niets mis mee, erg licht gitaartje.

Orpheo
9 mei 2009, 15:57
Page speelde niet met vervorming?

als slash vervorming is, kan ik wat page heeft, echt geen vervorming meer noemen. Eerder een heel licht randje ofzo, echt niet meer dan dat.

En een superlichte wil je niet, dat heeft gewoon geen kloten en ballen en mist gewoon tone. een wat massievere helpt echt heel erg voor de 'lp tone'. Een lichtere, hollere LP, klinkt niet als een les paul. dat klinkt als een telecaster. Koop dan gewoon een telecaster. een echt te gekke LP, heb ik gemerkt, weegt gewoon een aantal kilo's. 3,8 kilo minimaal.

mitzdaking
9 mei 2009, 16:05
als slash vervorming is, kan ik wat page heeft, echt geen vervorming meer noemen. Eerder een heel licht randje ofzo, echt niet meer dan dat.

En een superlichte wil je niet, dat heeft gewoon geen kloten en ballen en mist gewoon tone. een wat massievere helpt echt heel erg voor de 'lp tone'. Een lichtere, hollere LP, klinkt niet als een les paul. dat klinkt als een telecaster. Koop dan gewoon een telecaster. een echt te gekke LP, heb ik gemerkt, weegt gewoon een aantal kilo's. 3,8 kilo minimaal.

mee eens
een les paul moet een bakbeest zijn
je moet m als hamer kunnen gebruiken,je moet m in een stack kunnen smijten eruit kunnen trekken en door kunnen spelen

drm wil ik een 'echte' solid LP :p
dat en ik ben verliefd op de sound

ik vind m maar onzin dat gibson chambers in hun gitaren maakt omdat mensen het te zwaar vinden,ik ben 1.88 lang,en behoorlijk breed dus ik hoef me niet echt druk te maken over of een gitaar wel of niet problemen op kan leveren op een podium evt in de toekomst :\

owell
bedankt voor de feedback allemaal :crazyhappy:

Pepe
9 mei 2009, 16:05
ik speel nu een tijdje en heb besloten om te gaan sparen voor een echte gibson
however
ik heb een stinkhekel aan wat gibson de laatste tijd aan het doen is,wegwezen met klankkamertjes en gewichtsreductie,

dus mijn vraag is
weet iemand een goed model LP dat de echte gibson sound geeft (randy rhoads,slash,etc) en het echte LP gewicht heeft

hoop dat jullie me kunnen helpen :hippie:

Historic serie en de oude Japanners -die je wel zelf moet importeren- of een Gibson van voor 80 of daaromtrent. Dat wat betreft soundchambers. Of je daarmee 'de echt Gibson' sound hebt is een heel ander verhaal, dat is meer dan alleen een mooi blokkie mahonie.

hezz
9 mei 2009, 16:10
als slash vervorming is, kan ik wat page heeft, echt geen vervorming meer noemen. Eerder een heel licht randje ofzo, echt niet meer dan dat.

En een superlichte wil je niet, dat heeft gewoon geen kloten en ballen en mist gewoon tone. een wat massievere helpt echt heel erg voor de 'lp tone'. Een lichtere, hollere LP, klinkt niet als een les paul. dat klinkt als een telecaster. Koop dan gewoon een telecaster. een echt te gekke LP, heb ik gemerkt, weegt gewoon een aantal kilo's. 3,8 kilo minimaal.

Spreek je jezelf nou niet een beetje tegen? Moderne LP's zouden erg wollig klinken en 'echte' LP's met veel meer sprankel wat dan de wat 'oudere'/'vintage' sound is en meer overeen komt met een telecaster? Zoiets heb jij zelf volgens mij wel gepost.

Sinner1980
9 mei 2009, 17:58
Ik heb een les paul standard uit 2006 en dat is echt een geweldige gitaar met een geweldige sound...jullie altijd met je vintage;)

mitzdaking
9 mei 2009, 18:17
Ik heb een les paul standard uit 2006 en dat is echt een geweldige gitaar met een geweldige sound...jullie altijd met je vintage;)

t gaat me niet om vintage.het gaat me om een goede gitaar die niet uit elkaar valt als er het minste zuchtje wind tegen aan komt

Sinner1980
9 mei 2009, 18:20
t gaat me niet om vintage.het gaat me om een goede gitaar die niet uit elkaar valt als er het minste zuchtje wind tegen aan komt

Gaat je met een nieuwe les paul standard ook echt niet gebeuren want die gitaar schreeuwt kwaliteit...mag ook wel voor die centen:lp:

grayfink
9 mei 2009, 18:21
En jij denkt dat een moderne LP dan uit elkaar valt? Laat me niet lachen.:stop:

mitzdaking
9 mei 2009, 19:06
Gaat je met een nieuwe les paul standard ook echt niet gebeuren want die gitaar schreeuwt kwaliteit...mag ook wel voor die centen:lp:

ja,dat weet ik :p
maar als ik een semi hollow wil dan koop ik wel een gretsch dot of ibanez semi-hollow ofzo

les paul=robuustheid in mijn boekje :p

grayfink
9 mei 2009, 19:14
Voor robuust moet je bij Fender zijn. Een Fender die omvalt valt gewoon om. Een Gibson die omvalt zegt maar al te vaak ***krak***.

Rinze
9 mei 2009, 19:24
Voor robuust moet je bij Fender zijn. Een Fender die omvalt valt gewoon om. Een Gibson die omvalt zegt maar al te vaak ***krak***.

Maar daarna is die Gibson wel meteen een stuk redelijker geprijsd :ok:

Struik
9 mei 2009, 21:28
ik vind m maar onzin dat gibson chambers in hun gitaren maakt omdat mensen het te zwaar vinden,ik ben 1.88 lang,en behoorlijk breed dus ik hoef me niet echt druk te maken over of een gitaar wel of niet problemen op kan leveren op een podium evt in de toekomst

Ik ben zelf ook niet bepaald klein of smal, maar van het gewicht van een LP word ik toch niet blij (en dan sta ik er niet eens mee op een podium). En dat is spijtig want ik ben eigenlijk gek op die dingen.

Braindead
9 mei 2009, 22:04
Er is toch niets heerlijker dan 's avonds op gitaarforum een chambered / non chambered Gibson Les Paul discussie te lezen. :)

On topic: ik had er nog nooit bij stilgestaan dat die Warmoth LP's bolt on zijn... wel logisch trouwens als je hem zelf nog in elkaar moet zetten.

Orpheo
9 mei 2009, 23:03
Spreek je jezelf nou niet een beetje tegen? Moderne LP's zouden erg wollig klinken en 'echte' LP's met veel meer sprankel wat dan de wat 'oudere'/'vintage' sound is en meer overeen komt met een telecaster? Zoiets heb jij zelf volgens mij wel gepost.

ik snap de tegenstrijdigheid, maar ik bedoel meer, een solide LP heeft een veel vettere brul, en clean zal ie niet zo open en helder klinken, de chambered versies doen dat wel, maar hebben niet die vette brul. ligt gewoon aan 't hout van de body en hals.

een warmoth is bolt on, dat zeker, maar qua sustain? niks mis mee. tone? niks mis mee. sterker nog, ik heb 6 warmoth les pauls (nja, 5 en nr6 op komst), en 'maar' 4 gibson LP's, en heb 4 gibson Lp's verkocht voor de warmoths! warmtoh LP's vind ik gewoon veel en veeeeel beter! veel strakker lakwerk (geen druipers, om maar wat te noemen! veel dunnere lak, veel meer kleur opties), meer opties in halsprofiel (9 neckshapes, 3 nut sizes; 27 halsprofielen dus!), eigen keus mensuur, eigen keus hout, alles kan je kiezen. het zijn gewoon imho, betere gitaren. het feit dat 't bolt on is, is mijns inziens ook beter. iets meer strakheid, meer punch, meer openheid in de tone, en qua sustain? hetzelfde als bij een gibson. nja, meer zelfs, maar dat is lastig aan te tonen, omdat ik niet de juiste apparatuur heb.

Ik wissel toch altijd de pickups, tuners en brug. dan is 't appeltje eitje om effe de hals erop te schroeven. de gaten zijn toch al uitgelijnd. hoppa, binnen 1 uur heb je dan n meesterlijk goede les paul. Heb tot nu toe nog niks beters ontdekt, en heb afgelopen 5 jaar ongeveer 250 gibson les pauls getest...

marc_o
9 mei 2009, 23:46
Geef een keer het geld voor 1 van die Warmoths uit aan wat gitaarles, heb je veel meer aan!

:seriousf:

Lexvandoef
10 mei 2009, 00:07
Geef een keer het geld voor 1 van die Warmoths uit aan wat gitaarles, heb je veel meer aan!

:seriousf:

:seriousf:, wel lief doen he Marc ;)

Tsja, ik zou voor het echte les paul geluid gewoon kijken naar Gibson of 1 van de oude japanse kopien.
Ik heb op die meeting een van je Warmoths geprobeerd Orpheo, leuke gitaar, maar ik vond ze niet beter dan andere les pauls, zou voor dat geld toch eentje met een 'merkje' scoren. :)

rickert
10 mei 2009, 00:13
ik snap de tegenstrijdigheid, maar ik bedoel meer, een solide LP heeft een veel vettere brul, en clean zal ie niet zo open en helder klinken, de chambered versies doen dat wel, maar hebben niet die vette brul. ligt gewoon aan 't hout van de body en hals.

een warmoth is bolt on, dat zeker, maar qua sustain? niks mis mee. tone? niks mis mee. sterker nog, ik heb 6 warmoth les pauls (nja, 5 en nr6 op komst), en 'maar' 4 gibson LP's, en heb 4 gibson Lp's verkocht voor de warmoths! warmtoh LP's vind ik gewoon veel en veeeeel beter! veel strakker lakwerk (geen druipers, om maar wat te noemen! veel dunnere lak, veel meer kleur opties), meer opties in halsprofiel (9 neckshapes, 3 nut sizes; 27 halsprofielen dus!), eigen keus mensuur, eigen keus hout, alles kan je kiezen. het zijn gewoon imho, betere gitaren. het feit dat 't bolt on is, is mijns inziens ook beter. iets meer strakheid, meer punch, meer openheid in de tone, en qua sustain? hetzelfde als bij een gibson. nja, meer zelfs, maar dat is lastig aan te tonen, omdat ik niet de juiste apparatuur heb.

Ik wissel toch altijd de pickups, tuners en brug. dan is 't appeltje eitje om effe de hals erop te schroeven. de gaten zijn toch al uitgelijnd. hoppa, binnen 1 uur heb je dan n meesterlijk goede les paul. Heb tot nu toe nog niks beters ontdekt, en heb afgelopen 5 jaar ongeveer 250 gibson les pauls getest...

Ik vond het aardige gitaren, maar het was me nou niet typisch de lespaulsound ofzo. En ook de feel totaal niet.
Dus eigenlijk een beetje wat Marc zegt....

:D

mitzdaking
10 mei 2009, 01:16
bedankt voor alle recaties (:
ik denk dat dit gewoon een goed potje gitaarjagen word :P

Orpheo
10 mei 2009, 11:04
Ik vond het aardige gitaren, maar het was me nou niet typisch de lespaulsound ofzo. En ook de feel totaal niet.
Dus eigenlijk een beetje wat Marc zegt....

:D
voor míj wel. de tone zeker (je hebt overigens de 2 minst gibson-achtige getest, de 2 met tremolo). de feel is zeker anders, maar de 'vibe' niet.

edit:

daarnaast, ik kan me niet echt indenken dat jij meer dan 5 originele 50ies standards en meer dan 3 50ies customs hebt getest en bespeeld...? Ik wel. vandaar mijn statement.

Braindead
10 mei 2009, 18:48
Hey Orpheo, was ook niet als aanval op jou bedoelt hoor. Het was meer hardop denken van me. Ik vind helemaal niks mis met een bolt on, ben zelf van alle gitaren die ik heb gehad en bespeeld (en dat zijn er nog al wat) nog steeds het meest enthousiast over de MM Axis. Deze heeft zoals je weet ook een bolt on neck, maar als je die body voelt resoneren bij het spelen dan weet je gewoon dat bolt on absoluut super kan zijn.

Aan de andere kant heb ik ook niks tegen een gelijmde hals, klinkt ook prima. Het komt er meer op neer hoe nauwkeurig passend je alles fabriceert. Een gelijmde hals die niet goed aansluit kan je misschien nog wat lijm tussen stoppen om het op te vullen, al zal het dan ook wat minder tone doorgeven. Een bolt on moet gewoon als gegoten zitten wil het een supergitaar worden.


ik snap de tegenstrijdigheid, maar ik bedoel meer, een solide LP heeft een veel vettere brul, en clean zal ie niet zo open en helder klinken, de chambered versies doen dat wel, maar hebben niet die vette brul. ligt gewoon aan 't hout van de body en hals.

een warmoth is bolt on, dat zeker, maar qua sustain? niks mis mee. tone? niks mis mee. sterker nog, ik heb 6 warmoth les pauls (nja, 5 en nr6 op komst), en 'maar' 4 gibson LP's, en heb 4 gibson Lp's verkocht voor de warmoths! warmtoh LP's vind ik gewoon veel en veeeeel beter! veel strakker lakwerk (geen druipers, om maar wat te noemen! veel dunnere lak, veel meer kleur opties), meer opties in halsprofiel (9 neckshapes, 3 nut sizes; 27 halsprofielen dus!), eigen keus mensuur, eigen keus hout, alles kan je kiezen. het zijn gewoon imho, betere gitaren. het feit dat 't bolt on is, is mijns inziens ook beter. iets meer strakheid, meer punch, meer openheid in de tone, en qua sustain? hetzelfde als bij een gibson. nja, meer zelfs, maar dat is lastig aan te tonen, omdat ik niet de juiste apparatuur heb.

Ik wissel toch altijd de pickups, tuners en brug. dan is 't appeltje eitje om effe de hals erop te schroeven. de gaten zijn toch al uitgelijnd. hoppa, binnen 1 uur heb je dan n meesterlijk goede les paul. Heb tot nu toe nog niks beters ontdekt, en heb afgelopen 5 jaar ongeveer 250 gibson les pauls getest...

Orpheo
10 mei 2009, 21:11
Hey Orpheo, was ook niet als aanval op jou bedoelt hoor. Het was meer hardop denken van me. Ik vind helemaal niks mis met een bolt on, ben zelf van alle gitaren die ik heb gehad en bespeeld (en dat zijn er nog al wat) nog steeds het meest enthousiast over de MM Axis. Deze heeft zoals je weet ook een bolt on neck, maar als je die body voelt resoneren bij het spelen dan weet je gewoon dat bolt on absoluut super kan zijn.

Aan de andere kant heb ik ook niks tegen een gelijmde hals, klinkt ook prima. Het komt er meer op neer hoe nauwkeurig passend je alles fabriceert. Een gelijmde hals die niet goed aansluit kan je misschien nog wat lijm tussen stoppen om het op te vullen, al zal het dan ook wat minder tone doorgeven. Een bolt on moet gewoon als gegoten zitten wil het een supergitaar worden.

nee weet ik :) was ook niet als verdediging naar jou gericht, mijn post. alleen als mijn input over 't verhaal.

marc_o
10 mei 2009, 21:16
Zeg Orph, ik vind je echt een aardige kerel hoor, maar pffff, hou toch eens op man...meneer heeft op meer dan 5 (hoeveel dan, 6?) 50-ies les pauls gespeeld en meer dan 3 (4?) customs uit die tijd...so?
Maar van een ander kun je je dat dan weer niet indenken....wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen? Mag een ander nog een mening over een Les Paul hebben?
Begrijp me niet verkeerd, je bent de eerste die ik mail als ik een vraag heb waar ik niks mee kan, wat ik ook al gedaan heb, dus dat weet je..

rickert
10 mei 2009, 21:20
voor míj wel. de tone zeker (je hebt overigens de 2 minst gibson-achtige getest, de 2 met tremolo). de feel is zeker anders, maar de 'vibe' niet.

edit:

daarnaast, ik kan me niet echt indenken dat jij meer dan 5 originele 50ies standards en meer dan 3 50ies customs hebt getest en bespeeld...? Ik wel. vandaar mijn statement.

Waar slaat dat nou weer op? Waarom zou je je dat niet in kunnen denken? Alsof het überhaupt wat zegt over een statement wat je zou kunnen maken.

Mitch
10 mei 2009, 21:54
De Les Paul als splijtzwam, pfffff...... begint wel vervelend te worden dat echt IEDER topic over Les pauls moet uitlopen op een potje al dan niet beschaafd gehakketak. En dat terwijl het toch zo'n mooie gitaar is :ok:

Tupelo
10 mei 2009, 22:00
Waarom koop je niet een paar van die fijne Iba-tjes met bold-on nek dan Orph ? :)

Overigens denk ik wel dat ik het met je eens ben.
Weinig verstand van LP's maar mijn beste referentie daarop is een erg oude custom; geen LP daarna heeft die diepte en brom kunnen overtreffen, eigenlijk stellen ze me één voor één teleur.

'T zijn mooie gitaren, maar zelf zou ik toch voor een ES335 gaan wanneer ik Gibson of Gibson verwant ga; staat me toch beter.

groovieguitarguus
10 mei 2009, 22:06
ik speel nu een tijdje en heb besloten om te gaan sparen voor een echte gibson
however
ik heb een stinkhekel aan wat gibson de laatste tijd aan het doen is,wegwezen met klankkamertjes en gewichtsreductie,

dus mijn vraag is
weet iemand een goed model LP dat de echte gibson sound geeft (randy rhoads,slash,etc) en het echte LP gewicht heeft

hoop dat jullie me kunnen helpen :hippie:

Ik snap het helemaal. Je kan wel allemaal merken en Gibson alternatieven noemen. Maar je wil een echte Gibson. Na 25 jaar gitaar spelen (op te gekke gitaren die ik ook nog heb) toch een Gibson Les Paul aangeschaft.
Een Hertitage Elite uit 1982. Te gekke gitaar en niet teveel output. Gitaar bevalt me super. Nadeel... de gitaar is in Mint condition. Dus scheit me de blubber als ik ermee op het podium sta. Daarom is misschien zoiets een optie: http://link.marktplaats.nl/247642807
Die gozer speelt te gek, dus verwacht ook dat dit een hele gave Les paul is.
En om een 'krasje' hoef je niet wakker te liggen... Ga vooral uitproberen. Misschien is een Chambered Les Paul nou precies wel jou sound.

Succes

mitzdaking
10 mei 2009, 22:34
Ik snap het helemaal. Je kan wel allemaal merken en Gibson alternatieven noemen. Maar je wil een echte Gibson. Na 25 jaar gitaar spelen (op te gekke gitaren die ik ook nog heb) toch een Gibson Les Paul aangeschaft.
Een Hertitage Elite uit 1982. Te gekke gitaar en niet teveel output. Gitaar bevalt me super. Nadeel... de gitaar is in Mint condition. Dus scheit me de blubber als ik ermee op het podium sta. Daarom is misschien zoiets een optie: http://link.marktplaats.nl/247642807
Die gozer speelt te gek, dus verwacht ook dat dit een hele gave Les paul is.
En om een 'krasje' hoef je niet wakker te liggen... Ga vooral uitproberen. Misschien is een Chambered Les Paul nou precies wel jou sound.

Succes

haha,ja maar het liefste wil ik een nieuwe
ben moeilijk wat dat aan gaat hoor :p

marc_o
11 mei 2009, 09:51
Dan zit je op het verkeerde forum, hier doet namelijk niemand moeilijk over nieuwe spullen...hehehe.

Les Pauls, ik denk wel dat ik het de mooiste gitaren vind die er ooit ontworpen zijn, en voor mij is het een soort Rolls Royce onder de gitaren. Ik heb er wel eentje gehad naast een SG ook, maar toch weggedaan omdat ik er in de bands waar ik toen inzat niet veel mee kon en ik uiteindelijk, als ik toch voor een LP zou kiezen direct maar beter een Goldtop met P-90's erop zou willen. Of zo'n oude zwarte custom met P-90's....ook niet te versmaden.
Of er nu soundchambers inzitten of niet, vind ik van minder belang...hij klinkt wel OF niet zoals je wilt namelijk. Maar dit maakt een zoektocht ook juist weer zo leuk.....gitaren en gitaarnetters.....een vreemde combinatie.

mitzdaking
11 mei 2009, 10:41
Dan zit je op het verkeerde forum, hier doet namelijk niemand moeilijk over nieuwe spullen...hehehe.

Les Pauls, ik denk wel dat ik het de mooiste gitaren vind die er ooit ontworpen zijn, en voor mij is het een soort Rolls Royce onder de gitaren. Ik heb er wel eentje gehad naast een SG ook, maar toch weggedaan omdat ik er in de bands waar ik toen inzat niet veel mee kon en ik uiteindelijk, als ik toch voor een LP zou kiezen direct maar beter een Goldtop met P-90's erop zou willen. Of zo'n oude zwarte custom met P-90's....ook niet te versmaden.
Of er nu soundchambers inzitten of niet, vind ik van minder belang...hij klinkt wel OF niet zoals je wilt namelijk. Maar dit maakt een zoektocht ook juist weer zo leuk.....gitaren en gitaarnetters.....een vreemde combinatie.

ik ben ook heel vreemd wat instrumenten aangaat :p
mn hele familie
mn ma deed er 2 jaar over om een nieuwe trompet uit te zoeken :p(een stradivarius van bach)
maar dan heb je ook wat

ik ga gwn lekker op mn gemak kijken :p

Orpheo
11 mei 2009, 11:09
als je perse nieuw wilt, zou ik zeggen, kijk eens naar de standard traditional. Goede gitaren, goede sound. Als je een stapje hoger wilt, zou ik gaan voor de goldtop R7; customshop standard dus. de R8 is dan weer een stapje mooier omdat ie een sunburst heeft. de R9 is eigenlijk gewoon de R8, maar dan met flametop (waar je 2000 euro ofzo meer voor betaald; belachelijk natuurlijk).

Ikzelf ben echter het meest fan van de custom. Er is voor mij dus ook maar 1 gitaar echt beschikbaar en interessant van gibson: de moderne custom. dus niet een VOS, maar de versie met maple top.

Desalniettemin zou ik toch kijken naar een ouwe 2ehands custom uit de 70ies. Je leest veel gezever over 70ies gibsons, maar waarom? Omdat ze niet echt zijn als een les paul uit de 50ies? Dan zou je evenredig veel gezeik moeten horen over de les pauls van nu (wat je ook doet, maar toch worden die goed gekocht...). Als een gitaarhals van 30 jaar oud niet is gaan torderen, lijkt de kans me heel klein dat ie dat nu wel gaat doen, daarnaast, in de 70ies gebruikte gibson 3 delige halzen, nu 1 delig. 3 delig is veel stijver, nog minder kans op torderen, en niet te vergeten, de volute! jaja, ik weet't, het HOORT niet. maar horen gaten dan ook? etc etc etc

Les Paul R8
11 mei 2009, 12:08
als je perse nieuw wilt, zou ik zeggen, kijk eens naar de standard traditional. Goede gitaren, goede sound. Als je een stapje hoger wilt, zou ik gaan voor de goldtop R7; customshop standard dus. de R8 is dan weer een stapje mooier omdat ie een sunburst heeft. de R9 is eigenlijk gewoon de R8, maar dan met flametop (waar je 2000 euro ofzo meer voor betaald; belachelijk natuurlijk).

Ikzelf ben echter het meest fan van de custom. Er is voor mij dus ook maar 1 gitaar echt beschikbaar en interessant van gibson: de moderne custom. dus niet een VOS, maar de versie met maple top.

Desalniettemin zou ik toch kijken naar een ouwe 2ehands custom uit de 70ies. Je leest veel gezever over 70ies gibsons, maar waarom? Omdat ze niet echt zijn als een les paul uit de 50ies? Dan zou je evenredig veel gezeik moeten horen over de les pauls van nu (wat je ook doet, maar toch worden die goed gekocht...). Als een gitaarhals van 30 jaar oud niet is gaan torderen, lijkt de kans me heel klein dat ie dat nu wel gaat doen, daarnaast, in de 70ies gebruikte gibson 3 delige halzen, nu 1 delig. 3 delig is veel stijver, nog minder kans op torderen, en niet te vergeten, de volute! jaja, ik weet't, het HOORT niet. maar horen gaten dan ook? etc etc etc


De R9 heeft een andere hals dan de R8. Niet dat dat duurder is, maar het is wel degelijk een verschil. Kiezen op kleur vind ik sowieso een slecht advies. Een gitaar koop je voor de klank en niet voor de kleur.

In de discussie's rond de gaten was je overigens het meest fel over dat dat werkelijk niet kon. Maar je adviseert wel een gitaar (70's LP) die in constructie nog veel meer afwijkt van hoe een Les Paul volgens jou zou horen te zijn. Vreemd.....

Mij maakt de constructie niet uit. Het gaat mij om de sound. Ik heb nog geen lekkere Norlin Les Paul in mijn handen gehad. Wel verschillende studio's, custom's en CS modellen die ik erg goed vond. Zowel met als zonder de gaten overigens.

Orpheo
11 mei 2009, 12:22
De R9 heeft een andere hals dan de R8. Niet dat dat duurder is, maar het is wel degelijk een verschil. Kiezen op kleur vind ik sowieso een slecht advies. Een gitaar koop je voor de klank en niet voor de kleur.

In de discussie's rond de gaten was je overigens het meest fel over dat dat werkelijk niet kon. Maar je adviseert wel een gitaar (70's LP) die in constructie nog veel meer afwijkt van hoe een Les Paul volgens jou zou horen te zijn. Vreemd.....

Mij maakt de constructie niet uit. Het gaat mij om de sound. Ik heb nog geen lekkere Norlin Les Paul in mijn handen gehad. Wel verschillende studio's, custom's en CS modellen die ik erg goed vond. Zowel met als zonder de gaten overigens.

nee, als je goed gelezen zou hebben in oudere posts van mij, zou je juist gemerkt hebben dat ik vind dat een LP maar 1 ding moet hebben perse (op houtsoorten na): hij moet massief zijn. en laat een 70ies custom dat nu zijn. Een norlin heeft geen gaten, zeker niet tot ongeveer 1979. daarna ging gibson ermee experimenteren. Sinds ik mijn koa-warmoth heb, snap ik ook veel beter waarom ik juist norlin les pauls zo lekker vind; het zware, dichte mahonie met de plak esdoorn zijn de factoren die mijn sound geven. hoge dichtheid van bodyback, dat maakt 't hem voor mij, blijkbaar. vandaar Norlin. Volute of geen volute, meerdelige hals, ik vind dat juist beter! Zolang ie maar geen gaten heeft (of word verkocht als solid body en gaten heeft). ik heb 2 les pauls met chambers, veel minder dan gibson dat doet, dat dan weer wel, en die heb ik er ook bewust op gekozen, om een meer 'airy', woody tone te krijgen. wat gibson doet, verkopen als massief, maar eigenlijk er gaten in doen,ondanks het wel melden, vind ik kopersmisleiding.

Dat de R9 een iets andere hals heeft; tja, daar staat ie om bekend, maar qua constructie is ie hetzelfde als de R7/R8.

TimmU
11 mei 2009, 12:55
ik ben ook heel vreemd wat instrumenten aangaat :p
mn hele familie
mn ma deed er 2 jaar over om een nieuwe trompet uit te zoeken :p(een stradivarius van bach)
maar dan heb je ook wat

ik ga gwn lekker op mn gemak kijken :p

iemand deze post wel eens gelezen? Een Stradivarius is toch een viool,right?

marc_o
11 mei 2009, 12:57
welnee joh, dat is een effectpeNdaaltje!

TimmU
11 mei 2009, 12:59
Een distorsjun of een gaspendaaltje?

Trocar
11 mei 2009, 13:09
iemand deze post wel eens gelezen? Een Stradivarius is toch een viool,right?

Er bestaat ook zoiets als een Bach Stradivarius trompet. ;)

TimmU
11 mei 2009, 13:10
Er bestaat ook zoiets als een Bach Stradivarius trompet. ;)

Oké, dan heb ik niks gezegd:) Ik was ook meer verbaasd :)

mitzdaking
11 mei 2009, 14:00
Oké, dan heb ik niks gezegd:) Ik was ook meer verbaasd :)

ik doe een hoop dingen,maar uit mn nek kletsen is er niet een van :soul:

mitzdaking
11 mei 2009, 14:04
nee, als je goed gelezen zou hebben in oudere posts van mij, zou je juist gemerkt hebben dat ik vind dat een LP maar 1 ding moet hebben perse (op houtsoorten na): hij moet massief zijn. en laat een 70ies custom dat nu zijn. Een norlin heeft geen gaten, zeker niet tot ongeveer 1979. daarna ging gibson ermee experimenteren. Sinds ik mijn koa-warmoth heb, snap ik ook veel beter waarom ik juist norlin les pauls zo lekker vind; het zware, dichte mahonie met de plak esdoorn zijn de factoren die mijn sound geven. hoge dichtheid van bodyback, dat maakt 't hem voor mij, blijkbaar. vandaar Norlin. Volute of geen volute, meerdelige hals, ik vind dat juist beter! Zolang ie maar geen gaten heeft (of word verkocht als solid body en gaten heeft). ik heb 2 les pauls met chambers, veel minder dan gibson dat doet, dat dan weer wel, en die heb ik er ook bewust op gekozen, om een meer 'airy', woody tone te krijgen. wat gibson doet, verkopen als massief, maar eigenlijk er gaten in doen,ondanks het wel melden, vind ik kopersmisleiding.

Dat de R9 een iets andere hals heeft; tja, daar staat ie om bekend, maar qua constructie is ie hetzelfde als de R7/R8.

en hier ben ik het helemaal mee eens
ik wil een LP hebben die gewoon 100% massief is :confused:
maar dat is waarschijnlijk anno 2009 erg moeilijk te vinden

Orpheo
11 mei 2009, 14:24
en hier ben ik het helemaal mee eens
ik wil een LP hebben die gewoon 100% massief is :confused:
maar dat is waarschijnlijk anno 2009 erg moeilijk te vinden

nieuw zijn die er dus ook niet. op de customshop na, en zelfs dan moet je geluk hebben, omdat ze opeens heeel veel 'cloud 9' gitaren hebben uitgebracht; zwaar uitgeholde les pauls dus. soms kom je er pas heel laat achter, nadat je 'm gekocht hebt.


daarom zeg ik toch niet voor niets warmoth?! licht mahonie, massief, of juist zwaar mahonie, wat jij wilt. geen halfslappe topjes met zwakke flames, of slecht gebookmatchte tops, maar gewoon strakke flames door de hele top heen, of quilt, wat jij wilt. je kan je eigen halsprofiel kiezen. vind je de fender-mensuur lekkerder? dan neem je die toch lekker! Vind je de burstbucker niks, maar de duncan invader meesterlijk? dan neem je die toch lekker! Wil je sperzel locking tuners hebben, in pimpelpaars met een gouden casing, dan neem je die toch lekker! Wil je een 1 3/4 '' halsbreedte, of wellicht wel de 1 5/8 inch of lekker klassiek, 1 11/16 inch, dan doe je dat toch? lekker simpel, standaard. hoppa! Heb je altijd dat geknoei met akkoorden, dat het net niet lekker gaat, of dat benden op hoge frets aanloopt? neem je toch gewoon compound radius? Erger je je altijd aan het slechte fretwerk van gibson, met hun niet-gekroonde frets waardoor je intonatie verneukt raakt, of wil je juist eens lekker lage frets, of juist supergrote frets, het kan allemaal!

Wil je een p90 in de hals, strat single in 't midden en een humbucker in de brug, met een floyd rose? kan ook allemaal.

Voor allemaal dezelfde prijs. Warmoth is geen concurrent voor gibson, omdat er hordes mensen zijn die geilen op de naam 'gibson'. maar ik weet wel dondersgoed gaat ik mijn gitaren haal.

En ja, warmoth neckpockets zijn superstrak gefreesd. de hals past er zo strak in, dat de body er rustig aan kan blijven hangen zonder schroeven. Zo strak dus.

mitzdaking
11 mei 2009, 14:37
nieuw zijn die er dus ook niet. op de customshop na, en zelfs dan moet je geluk hebben, omdat ze opeens heeel veel 'cloud 9' gitaren hebben uitgebracht; zwaar uitgeholde les pauls dus. soms kom je er pas heel laat achter, nadat je 'm gekocht hebt.


daarom zeg ik toch niet voor niets warmoth?! licht mahonie, massief, of juist zwaar mahonie, wat jij wilt. geen halfslappe topjes met zwakke flames, of slecht gebookmatchte tops, maar gewoon strakke flames door de hele top heen, of quilt, wat jij wilt. je kan je eigen halsprofiel kiezen. vind je de fender-mensuur lekkerder? dan neem je die toch lekker! Vind je de burstbucker niks, maar de duncan invader meesterlijk? dan neem je die toch lekker! Wil je sperzel locking tuners hebben, in pimpelpaars met een gouden casing, dan neem je die toch lekker! Wil je een 1 3/4 '' halsbreedte, of wellicht wel de 1 5/8 inch of lekker klassiek, 1 11/16 inch, dan doe je dat toch? lekker simpel, standaard. hoppa! Heb je altijd dat geknoei met akkoorden, dat het net niet lekker gaat, of dat benden op hoge frets aanloopt? neem je toch gewoon compound radius? Erger je je altijd aan het slechte fretwerk van gibson, met hun niet-gekroonde frets waardoor je intonatie verneukt raakt, of wil je juist eens lekker lage frets, of juist supergrote frets, het kan allemaal!

Wil je een p90 in de hals, strat single in 't midden en een humbucker in de brug, met een floyd rose? kan ook allemaal.

Voor allemaal dezelfde prijs. Warmoth is geen concurrent voor gibson, omdat er hordes mensen zijn die geilen op de naam 'gibson'. maar ik weet wel dondersgoed gaat ik mijn gitaren haal.

En ja, warmoth neckpockets zijn superstrak gefreesd. de hals past er zo strak in, dat de body er rustig aan kan blijven hangen zonder schroeven. Zo strak dus.
ok,maar hoe werkt dat dan?
word het voor je gemaakt?
en kan je zelf ook de finish uitkiezen enzo?
zoja dan ga ik het echt overwegen :3

Orpheo
11 mei 2009, 14:47
ok,maar hoe werkt dat dan?
word het voor je gemaakt?
en kan je zelf ook de finish uitkiezen enzo?
zoja dan ga ik het echt overwegen :3

je mailt wat je wilt naar sales@warmoth.com zij adviseren je dan over t hoe en wat, en de prijs, en dan word dat van je creditcard afgeschreven.

ze maken het dus inderdaad voor je. Je kan grofweg aangeven wat voor soort top je wilt (ja, maple, flame quilt, duh, maar ook of je een strakke flame wilt enzo) en anders moet je het kiezen met de pick your top section (staat op de site).

qua hals, je moet zelf effe kijken welk headstock je wilt, welke scale, welke fretsize, welke inleg, of je wel of geen binding wilt, welke kleur binding, welk neckhout (kies iets dat geen lak nodig heeft! veeel lekkerder in feel dan welke hals met lak dan ook, en scheelt je in centen!), kies de juiste nut-breedte (de meeste gitaren hebben 1 11/16 inch, dus dat zullen ze waarschijnlijk ook wel doen).

compound radius en double working trussrod is standaard.

ze hebben in stock duncan pups en rio grande pups. daar kan je dus uit kiezen. wil je dat niet, is ebay je grote vrind. Qua hardware, als bruggen en tuners; gotoh! wil je perse locking: SPERZEL!!!! doet warmoth niet, dat weet ik. maar op ebay vind je soms setjes, nieuw, voor nog geen 45 euro (heb ik ook gedaan).

bij sperzels en gotoh tuners moet je een gaatje boren (kleintje, 2mm) voor het pennetje/schroefje,om de tuner op z'n plaats te houden. dat is altijd zo. daar is niks engs aan, dat is gewoon netjes met een klein boortje, 6 gaatjes maken. als je daar uiteindelijk hulp bij nodig hebt, kan je gewoon dat hier posten.

qua pots en switch zit je bij warmoth ook wel goed.

De lak kan je zelf kiezen, zeker. Staat op de site welke finishes ze doen. ze lakken in poly, en dat is expres. de kleuren vagen niet uit, en de lak is veel harder dan nitro. Tis overigens ongeveer 1/5 van de dikte die gibson gebruikt qua lak. liever superdunne poly dan dikke nitro. maar ey, thats me.

in nederland heb je nog wel gasten die lakken in nitro, maar dan ben je 500E kwijt, en vaak is de finish 'dodgy', terwijl warmoth altijd superstrak lakt.


waar de meeste mensen 'moeite' mee hebben is t aan elkaar schroeven. maar als je t eenmaal in je handen hebt, is t echt makkelijk. je doet de hals in de pocket, doet de neckplate erop, schroeven erin. klaar. je hoeft niet eens te boren. gewoon draaien, klaar. de brugstuds kunnen zij voor je erin rammen, maar zelf kan je dat ook doen. laten doen kost je een tientje overigens.

mitzdaking
11 mei 2009, 15:23
je mailt wat je wilt naar sales@warmoth.com zij adviseren je dan over t hoe en wat, en de prijs, en dan word dat van je creditcard afgeschreven.

ze maken het dus inderdaad voor je. Je kan grofweg aangeven wat voor soort top je wilt (ja, maple, flame quilt, duh, maar ook of je een strakke flame wilt enzo) en anders moet je het kiezen met de pick your top section (staat op de site).

qua hals, je moet zelf effe kijken welk headstock je wilt, welke scale, welke fretsize, welke inleg, of je wel of geen binding wilt, welke kleur binding, welk neckhout (kies iets dat geen lak nodig heeft! veeel lekkerder in feel dan welke hals met lak dan ook, en scheelt je in centen!), kies de juiste nut-breedte (de meeste gitaren hebben 1 11/16 inch, dus dat zullen ze waarschijnlijk ook wel doen).

compound radius en double working trussrod is standaard.

ze hebben in stock duncan pups en rio grande pups. daar kan je dus uit kiezen. wil je dat niet, is ebay je grote vrind. Qua hardware, als bruggen en tuners; gotoh! wil je perse locking: SPERZEL!!!! doet warmoth niet, dat weet ik. maar op ebay vind je soms setjes, nieuw, voor nog geen 45 euro (heb ik ook gedaan).

bij sperzels en gotoh tuners moet je een gaatje boren (kleintje, 2mm) voor het pennetje/schroefje,om de tuner op z'n plaats te houden. dat is altijd zo. daar is niks engs aan, dat is gewoon netjes met een klein boortje, 6 gaatjes maken. als je daar uiteindelijk hulp bij nodig hebt, kan je gewoon dat hier posten.

qua pots en switch zit je bij warmoth ook wel goed.

De lak kan je zelf kiezen, zeker. Staat op de site welke finishes ze doen. ze lakken in poly, en dat is expres. de kleuren vagen niet uit, en de lak is veel harder dan nitro. Tis overigens ongeveer 1/5 van de dikte die gibson gebruikt qua lak. liever superdunne poly dan dikke nitro. maar ey, thats me.

in nederland heb je nog wel gasten die lakken in nitro, maar dan ben je 500E kwijt, en vaak is de finish 'dodgy', terwijl warmoth altijd superstrak lakt.


waar de meeste mensen 'moeite' mee hebben is t aan elkaar schroeven. maar als je t eenmaal in je handen hebt, is t echt makkelijk. je doet de hals in de pocket, doet de neckplate erop, schroeven erin. klaar. je hoeft niet eens te boren. gewoon draaien, klaar. de brugstuds kunnen zij voor je erin rammen, maar zelf kan je dat ook doen. laten doen kost je een tientje overigens.
mkay,de orginele LP specs zijn gewoon op t innernet te vinden toch?
en kan ik bijf ook een echte custom krijgen enzo?(double binding en headstock inlay)
en wat zijn leuke nek-materialen?
ik wil eigenlijk gwn een LP custom maar met een flamed maple top :]

Orpheo
11 mei 2009, 15:38
mkay,de orginele LP specs zijn gewoon op t innernet te vinden toch?
en kan ik bijf ook een echte custom krijgen enzo?(double binding en headstock inlay)
en wat zijn leuke nek-materialen?
ik wil eigenlijk gwn een LP custom maar met een flamed maple top :]

nee geen multi ply binding, doen ze gewoon niet. waarom weet ik niet. als je dat wilt, raad ik je www.crimsonguitars.com aan. daar kan je zelfs NOG meer kiezen, kost wel iets meer.

maar als je denkt, warmoth is redelijk safe qua bedrijf (wat het natuurlijk is) en safe qua spul dat ze uitleveren, moet je eens kijken naar een flame maple top op black korina. korina back dan met een transblack burst (grijs in t midden, en dan transparant op de randen) en de top transparant zwart in de nerf, met clearcoat binding met randje clear op de top zelf (moet je maar eens kijken). geeft 't idee van multi ply binding, maar je ziet t hout nog wel.

en dan moet je natuurlijk er wel een wenge hals met ebben toets met block inleg en binding nemen he!:cheerup: wenge voelt zo godsgruwelijk lekker, en speelt buttery slick!


trouwens, de gewone LP heeft een hals en bodyback van mahonie, en top van maple, toets van rosewood of ebben. maar waarom zou je IN HERESnaam, als je toch een wamroth gaat doen, een back van mahonie nemen? korina heeft veel meer power, sprankel, leeft veel meer. veel meer de LP-brul dan mahonie. voelt ook wat lichter. veel complexere tone.

wenge als hals zou ik ook zeer zeker doen, zeker kijkend naar de sounds die je wilt (en helemaal mooi icm de body!). wenge geeft wel een warm geluid, maar niet zo zompig als mahonie. helder, maar niet zo bijtend en snijdend als esdoorn. het is gewoon een geweldige houtsoort die 't op iedere soort gitaar geweldig doet.

espike
11 mei 2009, 15:47
Warmoth is best goed, maar warmoth maakt alleen geschroefde necks. Een 100% kloon is het dus nooit.
Verder ben ik t wel eens met Orpheo, dat qua kwaliteit ze minstens net zo goed zijn als Gibson, alleen t is natuurlijk geen gibson.
Als je dus t om de naam doet, dan kan Warmoth dat nooit waar maken.
Een goed alternatief, als je een classic les paul wil, is het merk heritage.
Ik laat de reden waarom over aan wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heritage_gitaren
Maar ik ben nu zelf een les paul aan t bouwen, maar ik heb toch lang zitten te twijfelen, of ik in plaats daarvan niet een heritage zou bestellen.

mitzdaking
11 mei 2009, 15:51
zucht,moeilijk moeilijk

Braindead
11 mei 2009, 15:52
Hmm, als ik zo op die site kijk dan ben je uiteindelijk ook niet echt goedkoop uit. Wel topmaterialen maar ook een behoorlijk prijskaartje. En wat de eventuele verkoopwaarde na aanschaf is dat is erg onzeker.

pannekoek
11 mei 2009, 16:00
ugh warmoth... persoonlijk heb ik daar dus helemaal niets mee. ik weet niet wat het is.

ik heb op de meeting met orpheos gitaren gepingeld en ik moet toegeven, ze zien er echt heel gaaf uit. maar de feel heb je gewoon niet bij een warmoth imho. totaal geen ''persoonlijkheid''.

Orpheo
11 mei 2009, 16:08
Hmm, als ik zo op die site kijk dan ben je uiteindelijk ook niet echt goedkoop uit. Wel topmaterialen maar ook een behoorlijk prijskaartje. En wat de eventuele verkoopwaarde na aanschaf is dat is erg onzeker.

nee, dat zeg ik ook niet. tis goedkoper dan een gibson standard, dat wel. en als je heeel erg gaat skippen, krijg 'm onder de 1000E. geen inleg, lak doen met tru oil, GFS pups...

maar iedereen jammert zo over doorverkoopwaarde van een warmoth. een warmoth maak en koop je echt voor jezelf, naar jou specs. dan is 't belachelijk om te praten over doorverkopen. ik heb mijn warmoths gemaakt echt voor MIJ. ik hoor vaak 'man, hier is niet op te spelen! te zwaar, te hoge actie, te hoge frets, te dikke neck", maar voor mij is het perfect.

Warmoth maakt spullen om een echte players-gitaar te maken.

@espike: imho is warmoth beter. beter hout, beter gedroogd om maar wat te noemen, mooiere nerf...En een headstock die niet af zal breken, omdat ie aangelijmd is... vind ik toch wel een mooi feature, om eerlijk te zijn.

en nogmaals, qua tone, vind ik een warmoth onverslaanbaar. de specs die te kiezen zijn, de features, je kunt 't echt zo gek maken als je zelf wilt. als je iets wilt wat zij niet doen, moet je toch echt naar iets als shamray of crimson, maar als je kunt leven met bepaalde dingen, is het super. Ik heb via warmoth een voorliefde gekregen voor bijzonder hout, en de 'drang' gekregen om dat dus te laten zien, en plastic bindings: nee dank je. alleen als aftrimmen van de top, maar niet als design feature.

Orpheo
11 mei 2009, 16:12
ugh warmoth... persoonlijk heb ik daar dus helemaal niets mee. ik weet niet wat het is.

ik heb op de meeting met orpheos gitaren gepingeld en ik moet toegeven, ze zien er echt heel gaaf uit. maar de feel heb je gewoon niet bij een warmoth imho. totaal geen ''persoonlijkheid''.

precies; voor jou niet ;) dat is de smaak en persoonskwestie is. Voor mij hebben ze dus wel allemaal karakter. een heel eigen karakter, precies hoe ik ze gemaakt heb. Macwiliams vond mijn gitaren ook niet lekker spelen, juist omdat ik ze heb afgesteld en gemaakt heb hoe Ik ze lekker vind.

Ik nam een warmoth LP over van fred dons. Hij was er dik tevreden over. Ik vond het verschrikkelijk. de gitaar speelde als een natte krant.

ik bedoel maar; ik kon er niks mee, hij wel. Hij kan niks met mijn afstellingen.

pannekoek
11 mei 2009, 16:15
Hij kan niks met mijn afstellingen.

kan uberhaupt iemand wel wat met jouw afstellingen? :hippie: ;)

ontopic:

laat de ts lekker naar de winkel gaan en een hele zooi lp's testen, dan weet hij precies wat hij wel en vooral niet wil! daarna heeft hij alweer een kleinere selectie gemaakt zodat hij naar volgende winkel kan gaan om te testen.

als er toch blijkt dat een gibson niets voor hem is, dan kan ie altijd zijn belangrijke aandachtspunten bij warmoth laten maken

Orpheo
11 mei 2009, 16:18
kan uberhaupt iemand wel wat met jouw afstellingen? :hippie: ;)

ontopic:

laat de ts lekker naar de winkel gaan en een hele zooi lp's testen, dan weet hij precies wat hij wel en vooral niet wil! daarna heeft hij alweer een kleinere selectie gemaakt zodat hij naar volgende winkel kan gaan om te testen.

als er toch blijkt dat een gibson niets voor hem is, dan kan ie altijd zijn belangrijke aandachtspunten bij warmoth laten maken

thanks for snapping me into reality; was ik vergeten te zeggen:

probeer eerst n gibson LP uit. pas als je er van overtuigd bent, ja ik vind echt niet wat ik wil in gibson gitaren, dan pas warmoth. deed ik ook. wat ik wilde had geen enkel merk; tremolo, RW hals, 3 humbuckers. niemand had dat. dus dan maar warmoth. heb ik btw ook maar 750E voor betaald.

Braindead
11 mei 2009, 16:32
Tja, doorverkoopwaarde is voor mij ook nooit echt een zwaarwegende factor geweest, maar juist bij Warmoth omdat je de gitaar niet van tevoren kan testen is het toch een risico dat de feel naderhand niet is zoals je gehoopt had. Vlgens mij is het dan (juist omdat je zoveel kunt veranderen en expreimentreren) toch een proces van proberen en uittesten, qua houtsoorten (als je toch uit zoveel kunt kiezen) en qua neckprofile etc.

Voor mij zou het wel iets zijn als de Warmoth fabriek bij me om de hoek zou zijn.
check je ff wat modellen enzo. Maar goed, ik speel al langer met de gedachte om toch maar eens een meetingkje te pakken. Hopelijk komt de datum dan ook uit en wie weet is er dan de mogelijkheid eens een Warmoth in het echt te aanschouwen/spelen. ;)

espike
11 mei 2009, 16:36
@orpheo als houtliefhebbeer in gitaren zal ik je deze dan zeker niet onthouden:
http://www.alembic.com/info/fcvault.html

Ze maken met name basgitaren, maar wel erg kwijlbaar qua hout combinaties.
om eens een klein plaatje toe te voegen:

http://www3.alembic.com/img/hkinsidehorn.jpg

Even terug op t onderwerp.

Ik geef Heritage aan als alternatief voor Les pauls, de classic stijl. Dat het idd. een neck uit 1 stuk is die sneller breekt is zeker waar, maar dit is wel iets wat er vintage correct bij hoort. Dat t voor jou geen optie is, omdat je liever voor andere houtsoorten kiest, in combinatie met een sterkere scarf joint, is een hele andere discussie. Zelf ga ik ook liever voor een scarfjoint, maar als alternatief voor een klassieke les paul vind ik dit erg mooie gitaren.

Orpheo
11 mei 2009, 16:55
@orpheo als houtliefhebbeer in gitaren zal ik je deze dan zeker niet onthouden:
http://www.alembic.com/info/fcvault.html

Ze maken met name basgitaren, maar wel erg kwijlbaar qua hout combinaties.
om eens een klein plaatje toe te voegen:

http://www3.alembic.com/img/hkinsidehorn.jpg

Even terug op t onderwerp.

Ik geef Heritage aan als alternatief voor Les pauls, de classic stijl. Dat het idd. een neck uit 1 stuk is die sneller breekt is zeker waar, maar dit is wel iets wat er vintage correct bij hoort. Dat t voor jou geen optie is, omdat je liever voor andere houtsoorten kiest, in combinatie met een sterkere scarf joint, is een hele andere discussie. Zelf ga ik ook liever voor een scarfjoint, maar als alternatief voor een klassieke les paul vind ik dit erg mooie gitaren.

ja helemaal mee eens. als ik een Lp zou willen die echt zo vintage gebouwd is als maar kan, zou ik heritage nemen. en inderdaad, die alembic is prachtig. kijk vaak op hun sites voor inspiratie :)

@braindead: juist door veel te spelen en veel te testen ga je leren wat je wilt, en dan doet warmoth dat. ben nog nooit teleurgesteld in een warmoth. wellicht ook omdat ik precies weet wat ik wil, en dus niks aan t toeval overlaat?

mitzdaking
11 mei 2009, 19:21
tijd dat ik mijn kaki korte broek en overhemd aan ga trekken en maar eens op gitaar safari ga :ok:

mitzdaking
13 mei 2009, 23:55
ok,ik heb een reactie van gibson teruggekregen
en ik quote

Dear Mr. Krull,(dat ben ik dus)



Thank you for your interest in Gibson.



As you are interested in non-weight relieved, non-chambered Les Pauls, I suggest you to have a look at the historic models VOS Les Paul models from the Custom Shop:



http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-Custom.aspx?ProductGroup=Vintage-Original-Spec



On those two webpages you can compare the different models’ specifications, so that you can see which features would suit you most on first sight.



If you have any further queries, please do not hesitate to contact me again.



Kind regards,
bla bla bla

dus in de basis,als ik een echte LP wil moet ik +-4000euro neertellen....

en de naam op de headstock boeit me echt ene flikker,wat me boeit is die echte brul die met de naam mee komt :\

is een SG een mogelijkheid?
of een epi LP met gibby pickups?
sla gaten in je gitaar zeggen ze...

Orpheo
14 mei 2009, 00:28
de sg is massief, maar lijkt in geen velden of wegen op een les paul. dunnere body (denk de helft van een les paul), hals onder andere hoek, lichter, slagplaat vaak, etc etc.

4000 is ongeveer wel een goede gok. belachelijk dus. Vind ik.

een epi LP is niet van mahonie, maar van elzen, en als 't toch 'mahonie' is, is het aziatisch waaibomenhout. als je in de markt bent voor een les paul, ga dan gewoon niet naar epi, ook niet met gibsonpups. sterker nog, ik vind gibson pups gewoon ronduit slecht. eruit die shit, nieuwe pups erin, en knallen. dimarzio, duncan, swinesheads, armstrong, lawrence, alles beter dan gibson pups.


ik denk dat er voor jou maar 4 opties zijn.

1: heritage les paul (merk heritage dus)
2: warmoth LP
3: crimson guitars LP
4: oudere LP uit de 70ies opduikelen.

Pepe
14 mei 2009, 00:29
4000... je kan ze voor 2000 wel krijgen hoor als je ze zelf uit de USA of Japan haalt.
Een SG, d'r zit meer hout aan een chambered Les Paul volgens mij, totaal ander geluid ook.

Of haal voor 400 euro een oude Burny, Bacchus of Orville uit Japan en get done with it.

Orpheo
14 mei 2009, 00:39
4000... je kan ze voor 2000 wel krijgen hoor als je ze zelf uit de USA of Japan haalt.
Een SG, d'r zit meer hout aan een chambered Les Paul volgens mij, totaal ander geluid ook.

Of haal voor 400 euro een oude Burny, Bacchus of Orville uit Japan en get done with it.

400 zijn die oudjes allang niet meer. Je kan voor ongeveer 750 a 800 een edwards kopen die solid is. vind dat ook geweldige gitaren btw.

Pepe
14 mei 2009, 00:59
Nah, 4/500, dan begint het wel hoor klik (http://shop.ebay.nl/merchant/atsubame49_W0QQ_nkwZQQ_armrsZ1QQ_fromZ) klik (http://shop.ebay.nl/merchant/chingo123_W0QQ_nkwZQQ_armrsZ1QQ_fromZ)

maar het loopt door tot 3000 als je wil natuurlijk

Orpheo
14 mei 2009, 01:18
Nah, 4/500, dan begint het wel hoor klik (http://shop.ebay.nl/merchant/atsubame49_W0QQ_nkwZQQ_armrsZ1QQ_fromZ) klik (http://shop.ebay.nl/merchant/chingo123_W0QQ_nkwZQQ_armrsZ1QQ_fromZ)

maar het loopt door tot 3000 als je wil natuurlijk

veel daarvan zijn al wat nieuwere modellen, niet de te gekke oudjes.

Pepe
14 mei 2009, 01:31
Die Greco Ace Frehley custom 3 pickup uit 82, die zou je anders goed staan lijkt me

Orpheo
14 mei 2009, 01:34
Die Greco Ace Frehley custom 3 pickup uit 82, die zou je anders goed staan lijkt me

ik ken die serie. leuke gitaren, maar niet echt hoogdravend helaas. gewoon goed spul, maar niet top notch. Kan me goed voorstellen dat bv jou greco veel beter spul is (als ik kijk naar bv de top, afwerking, fretboard, hout in general). heb er natuurlijk nog nooit op gespeeld :P

Pepe
14 mei 2009, 01:46
Ja, het 600 serienummer zegt al min of meer dat het geen ambitieuze gitaar is maar goed, geen gaten he.

Les Paul R8
14 mei 2009, 09:01
De prijs van een VOS goldtop of 58 plaintop ligt op rond de 2600-2700 euro. Kijk eens bij Maxguitars, die heeft er verschillende voor die prijs. Goeie kans dat daar wel een super gave Les Paul tussen zit.

mitzdaking
14 mei 2009, 09:42
meh,ik ga van de week maar eens met paps en mams naar max guitars

espike
14 mei 2009, 09:52
Er zijn natuurlijk ook nog andere merken die solid bodies leveren: bij Feedback laatst op een Hagstrom gespeeld. Dat is ook een merk met een lange historie, wat nu probeert een comeback te maken. M.a.w goed afgewerkte lews paul modellen a 500 euri. Ik was er zelf gelijk weg van iig.

mrweird
14 mei 2009, 12:11
Nah, 4/500, dan begint het wel hoor klik (http://shop.ebay.nl/merchant/atsubame49_W0QQ_nkwZQQ_armrsZ1QQ_fromZ) klik (http://shop.ebay.nl/merchant/chingo123_W0QQ_nkwZQQ_armrsZ1QQ_fromZ)

maar het loopt door tot 3000 als je wil natuurlijk

Leuke linkjes! Ik krijg behoorlijk gas van deze Burny LG 75 GR (http://cgi.ebay.nl/vintage-Burny-LG-75-GR-Long-Tenon-neck-Made-in-Japan_W0QQitemZ220411798470QQcmdZViewItemQQptZGuit ar?hash=item220411798470&_trksid=p3911.c0.m14&_trkparms=72%3A1399%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50)
Iemand enig idee of dit een beetje vergelijkbaar is met de gemiddelde Gibons LP standaard?

Les Paul R8
14 mei 2009, 12:38
Leuke linkjes! Ik krijg behoorlijk gas van deze Burny LG 75 GR (http://cgi.ebay.nl/vintage-Burny-LG-75-GR-Long-Tenon-neck-Made-in-Japan_W0QQitemZ220411798470QQcmdZViewItemQQptZGuit ar?hash=item220411798470&_trksid=p3911.c0.m14&_trkparms=72%3A1399%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50)
Iemand enig idee of dit een beetje vergelijkbaar is met de gemiddelde Gibons LP standaard?

De Burny fans zeggen ja en als je zelf een goeie Gibson Les Paul hebt, weet je beter....

mitzdaking
14 mei 2009, 13:25
De Burny fans zeggen ja en als je zelf een goeie Gibson Les Paul hebt, weet je beter....

een gitaar van 30 jaar oud :\

dan geef je er zoveel geld aan uit en dan bestaat de kans dat ie uit elkaar valt er ook nog
no tnx :\

ik zit echt goed na te denken over een warmoth,maar dan met wat verbeteringetjes
(rozenhouten nek,ebbenhouten toets etc)
alleen,voor de warmothers hier
moet je dan ook je bedrading doen?
of kan je dat ergens in NL laten doen?

Ibanez666
14 mei 2009, 13:27
De Burny fans zeggen ja en als je zelf een goeie Gibson Les Paul hebt, weet je beter....

het feit dat je "goeie" neerzet voor Gibson zegt ook wel weer wat. ;)

Les Paul R8
14 mei 2009, 13:29
het feit dat je "goeie" neerzet voor Gibson zegt ook wel weer wat. ;)

Je kan lezen wat je wilt natuurlijk.....Wat mij betreft geldt het voor elke Gibson Les Paul.....

Ibanez666
14 mei 2009, 13:31
Je kan lezen wat je wilt natuurlijk.....Wat mij betreft geldt het voor elke Gibson Les Paul.....

Als je eerlijk zou willen vergelijken zou je die Burny moeten vergelijken met een Gibson LP uit dezelfde prijsklasse....

Chris Winsemius
14 mei 2009, 13:32
Massieve body is volgens mij gewoon pre 2006 bij Gibson.

Zoals al vaker gemeld: iedere plank hout, dus iedere gitaar is anders. Gewoon veel proberen (liefst unplugged) en de gitaar meenemen die je niet meer terug kunt/wilt zetten.

mrweird
14 mei 2009, 13:33
Als je eerlijk zou willen vergelijken zou je die Burny moeten vergelijken met een Gibson LP uit dezelfde prijsklasse....

Ik doel dan ook op de vergelijking met de goedkoopste Gibson Les Paul Standaard, Eerder de faded, nu de classic oid.

mrweird
14 mei 2009, 13:37
Massieve body is volgens mij gewoon pre 2006 bij Gibson.

Zoals al vaker gemeld: iedere plank hout, dus iedere gitaar is anders. Gewoon veel proberen (liefst unplugged) en de gitaar meenemen die je niet meer terug kunt/wilt zetten.

Tja, da's waar.. Maar lastig met een gitaar die in Japan staat...

Ibanez666
14 mei 2009, 13:37
Ik bedoel dan ook op de goedkoopste Gibson Les Paul Standaard, Eerder de faded, nu de classic oid.

sja, het geldt per gitaar, de ene Gibson is de andere niet, dat geldt ook voor Burny. Feit blijft dat je bij Gibson naast kennis en vakmanschap ook flink voor de naam betaald.

Marc Oblivian
14 mei 2009, 13:47
Al eerder gezegd, maar ik zou ook eens naar een The Heritage Les Paul kijken. Wel niet heel erg goedkoop, maar er zitten geen gaten in en de gemiddelde kwaliteit is erg hoog.
Worden in de oude fabriek van Gibson gemaakt, dus hoeveel meer origineel wil je het hebben?
Heb er zelf 1 uit '91 en die is moeilijk te verslaan hoor...

Les Paul R8
14 mei 2009, 14:42
sja, het geldt per gitaar, de ene Gibson is de andere niet, dat geldt ook voor Burny. Feit blijft dat je bij Gibson naast kennis en vakmanschap ook flink voor de naam betaald.

Da's geen feit, maar een mening. Ik betaal graag wat meer voor een super gitaar. De feel van een echte Les Paul heb ik bij nog geen enkel merk gevonden. Niet bij goedkopere merken en niet bij duurdere merken. Als je wat langer op een Gibson speelt, weet je wat ik bedoel. Ik heb naast veel Gibsons echt de nodige budget gitaren in mijn handen gehad. En geloof me, als er ook maar 1 dicht in de buurt had gekomen, stond deze nu in mijn studio.
Dat jij met goedkopere kopietjes aan de gang wil, is prima. Maar dat deze net zo goed als een echte zouden zijn, is een fabel.

Ibanez666
14 mei 2009, 14:51
Dat jij met goedkopere kopietjes aan de gang wil, is prima. Maar dat deze net zo goed als een echte zouden zijn, is een fabel.

Ik had het over kopieen van dezelfde waarde. Je moet zon burny van 600 dollar natuurlijk niet vergelijken met een Gibson van 2500 en als je dat wel doet ook kijken naar " waar voor je geld"

mrweird
14 mei 2009, 15:32
Ik had het over kopieen van dezelfde waarde. Je moet zon burny van 600 dollar natuurlijk niet vergelijken met een Gibson van 2500 en als je dat wel doet ook kijken naar " waar voor je geld"

Dat klinkt inderdaad best wel heel erg logisch .. Ik houd m'n gas nog ff onder controle, tot m'n "spaarpotje voor een betere LP dan het huidige chineesje" voldoende gevuld is..

Ibanez666
14 mei 2009, 15:40
Dat klinkt inderdaad best wel heel erg logisch .. Ik houd m'n gas nog ff onder controle, tot m'n "spaarpotje voor een betere LP dan het huidige chineesje" voldoende gevuld is..

Misschien is een Made in Japan Tokai wel wat voor je, die gaan vanaf zon 750 euro (instapmodel) tot 1000+ voor de topmodellen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat eerder naar een topmodel van tokai dan een instap van Gibson voor hetzelfde geld.

mrweird
14 mei 2009, 16:41
Misschien is een Made in Japan Tokai wel wat voor je, die gaan vanaf zon 750 euro (instapmodel) tot 1000+ voor de topmodellen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat eerder naar een topmodel van tokai dan een instap van Gibson voor hetzelfde geld.

Ik heb toevallig afgelopen zaterdag op zo'n Japanner zitten spelen, de LS75GT en LS85F bij Peter Vespuy. De LS85F was erg lekker en die zijn inderdaad vanuit de UK rond de 750..

Ibanez666
14 mei 2009, 21:05
Ik heb toevallig afgelopen zaterdag op zo'n Japanner zitten spelen, de LS75GT en LS85F bij Peter Vespuy. De LS85F was erg lekker en die zijn inderdaad vanuit de UK rond de 750..

yup, of ff doorsparen voor de echte toppertjes

groovieguitarguus
14 mei 2009, 23:11
Al eerder gezegd, maar ik zou ook eens naar een The Heritage Les Paul kijken. Wel niet heel erg goedkoop, maar er zitten geen gaten in en de gemiddelde kwaliteit is erg hoog.
Worden in de oude fabriek van Gibson gemaakt, dus hoeveel meer origineel wil je het hebben?
Heb er zelf 1 uit '91 en die is moeilijk te verslaan hoor...


Als je dan toch twijfelt om wel of geen Gibson te nemen, dan is een The Hertiage het beste alternatief.
Gebouwd door oud Gibson werknemers. De fabriek is zo klein dat elke gitaar in feite een Custom Shop is.
Haar Guitars heeft er diversen op voorraad. Ook op Marktplaats komen ze regelmatig voorbij voor circa 1200 euro. Je kan ze bijna ongezien kopen!!!

grayfink
14 mei 2009, 23:34
Ik geloof best dat het goede gitaren zijn, maar die afwijkende bodyvorm en die headstock... Brrrrrrr...:crazyhappy:

pannekoek
15 mei 2009, 01:51
ok,ik heb een reactie van gibson teruggekregen
en ik quote

Dear Mr. Krull,(dat ben ik dus)



Thank you for your interest in Gibson.



As you are interested in non-weight relieved, non-chambered Les Pauls, I suggest you to have a look at the historic models VOS Les Paul models from the Custom Shop:



http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-Custom.aspx?ProductGroup=Vintage-Original-Spec



On those two webpages you can compare the different models’ specifications, so that you can see which features would suit you most on first sight.



If you have any further queries, please do not hesitate to contact me again.



Kind regards,
bla bla bla

dus in de basis,als ik een echte LP wil moet ik +-4000euro neertellen....

en de naam op de headstock boeit me echt ene flikker,wat me boeit is die echte brul die met de naam mee komt :\

is een SG een mogelijkheid?
of een epi LP met gibby pickups?
sla gaten in je gitaar zeggen ze...


wat een onzin vind ik dit zeg, je loopt te zeiken dat je een ''echte'' les paul wil hebben, zogenaamd voor jouw non-weight-reliefed, les pauls met gaten erin klinken absoluut niet slechter hoor en ik durf te wedden dat je het verschil niet eens hoort.

en bovendien, als je dan toch loopt te zeiken over ''the real deal'' , waarom kijk je dan naar een epi lp met gibby pickups?


btw: de VOS/Historic zijn de beste les paul's ooit gemaakt, mijn favourit: de '57 black beauty met 2 pickups/no bigsby


en het gezeik over goedkopere kopieen die beter klinken...

ik heb hier een epi zakk wylde custom staan met dezelfde pickups als mn gibson '57 custom, klinken allebei ontzettend goed en de epi is echt niet slechter qua sound dan m'n gibson. maar toch mist er iets, de feel tijdens het spelen en net het beetje extra, en dat is wat een gitaar zo speciaal maakt

DeiDRagonas
15 mei 2009, 02:01
+1..

Typisch gitaarnet.. "Ik wil dit en dat blabla..."
En dan uiteindelijk een Stagg kopen.

marc_o
15 mei 2009, 09:00
Hahaha, klopt, en dan nog....ik hoor dat er een zijderups over de takken van deze boom is gekropen waardoor ik nu net wat meer attack heb, wat blijkt uit de algehele feel en adoratie van mezelf en anderen. Vervolgens proppen ze zo'n gitaar in een Line6 of een ENGL....:???:

Koop dan een tuinschutting met EMG's, ben je gelijk klaar. :seriousf:

Marc Oblivian
15 mei 2009, 09:55
Tja en als wat dat stuk tuinhout in een, laten we zeggen, RR amp douwen, dan klinkt het altijd goed.
Conclusie: gitaar maakt niks uit, laten we het over versterkers hebben!

macwilliams
15 mei 2009, 10:51
Hahaha, klopt, en dan nog....ik hoor dat er een zijderups over de takken van deze boom is gekropen waardoor ik nu net wat meer attack heb, wat blijkt uit de algehele feel en adoratie van mezelf en anderen. Vervolgens proppen ze zo'n gitaar in een Line6 of een ENGL....:???:

Koop dan een tuinschutting met EMG's, ben je gelijk klaar. :seriousf:


Wat een vergelijk zeg line6 of engl??

Voor de rest dikke plus één

Ook wat pannekoek zegt.

frekie
15 mei 2009, 12:07
Ik heb voor de gein eens gekeken op de Warmoth site, afdeling bodies/necks in voorraad:

LP36
1-Piece Mahogany! Contoured Heel for Soloing Ease!
Specs: Mahogany, Rear Rout, H-X-H Pickup Routing, Drilled for TOM/STP, Ang Pock, Your Choice Jack $ 230

LPN496
Beefy '59 RoundBack Neck Contour! $173
Specs: Maple/Indian Rosewood, 1 11/16" Nut Width, 59 roundback Contour, 10-16" Compound Radius, Cream Face Dots Inlays, Vintage Style (11/32") Tuner Ream

Totaal 403 $ = 297,07 euro ex shipping/douane

+ 100$ shipping = 500 $ = 368,68 euro.

Douane + 25% BTW etc. = 460,85

Dus door puur shipping en douane komt er zo 160 euro bij!

En dan heb je de goedkoopste Warmoth body + neck he, moet je nog helemaal af monteren en afwerken :cheerup:

Ibanez666
15 mei 2009, 12:13
. maar toch mist er iets, de feel tijdens het spelen en net het beetje extra, en dat is wat een gitaar zo speciaal maakt

Dat logo op de headstock ;)

Orpheo
15 mei 2009, 12:28
Ik heb voor de gein eens gekeken op de Warmoth site, afdeling bodies/necks in voorraad:

LP36
1-Piece Mahogany! Contoured Heel for Soloing Ease!
Specs: Mahogany, Rear Rout, H-X-H Pickup Routing, Drilled for TOM/STP, Ang Pock, Your Choice Jack $ 230

LPN496
Beefy '59 RoundBack Neck Contour! $173
Specs: Maple/Indian Rosewood, 1 11/16" Nut Width, 59 roundback Contour, 10-16" Compound Radius, Cream Face Dots Inlays, Vintage Style (11/32") Tuner Ream

Totaal 403 $ = 297,07 euro ex shipping/douane

+ 100$ shipping = 500 $ = 368,68 euro.

Douane + 25% BTW etc. = 460,85

Dus door puur shipping en douane komt er zo 160 euro bij!

En dan heb je de goedkoopste Warmoth body + neck he, moet je nog helemaal af monteren en afwerken :cheerup:
en dan nog pickups brug en tuners. dat laatste is 100 (gotoh), dat eerst 120, seymour duncans, als je goed zoekt. ben je voor ongeveer 800e voldaan. heb je wel het meest cheape van 't cheape. Ik zou zelf ongeveer 250E meer neertellen voor ebben toets, unfinished neck, maple top, en dan zelf lakken in danish oil. maar goed, c'est moi.

pannekoek
15 mei 2009, 12:30
Dat logo op de headstock ;)

dat natuurlijk ook:hippie:

Dick Wolkendeck
15 mei 2009, 12:40
Ik heb voor de gein eens gekeken op de Warmoth site, afdeling bodies/necks in voorraad:

LP36
1-Piece Mahogany! Contoured Heel for Soloing Ease!
Specs: Mahogany, Rear Rout, H-X-H Pickup Routing, Drilled for TOM/STP, Ang Pock, Your Choice Jack $ 230

LPN496
Beefy '59 RoundBack Neck Contour! $173
Specs: Maple/Indian Rosewood, 1 11/16" Nut Width, 59 roundback Contour, 10-16" Compound Radius, Cream Face Dots Inlays, Vintage Style (11/32") Tuner Ream

Totaal 403 $ = 297,07 euro ex shipping/douane

+ 100$ shipping = 500 $ = 368,68 euro.

Douane + 25% BTW etc. = 460,85

Dus door puur shipping en douane komt er zo 160 euro bij!

En dan heb je de goedkoopste Warmoth body + neck he, moet je nog helemaal af monteren en afwerken :cheerup:

Als je hem dan lekker insmeert met olie ipv lakken, valt het toch wel mee?

Orpheo
15 mei 2009, 13:17
Als je hem dan lekker insmeert met olie ipv lakken, valt het toch wel mee?

precies. krijg je nog eens een mooie open nerf op de koop toe.

Ibanez666
15 mei 2009, 21:33
het feit dat je "goeie" neerzet voor Gibson zegt ook wel weer wat. ;)


Je kan lezen wat je wilt natuurlijk.....Wat mij betreft geldt het voor elke Gibson Les Paul.....

Een maand geleden dacht je er nog anders over ;)


De kwaliteit van Studio's kan erg verschillen. Ik heb hele matige gitaren in mijn handen gehad....

;)

Les Paul R8
15 mei 2009, 21:59
Ik heb gewoon medelijden met je,, Ibanez666. Dat je zo ver in de tijd terug moet graven om iemand op zijn woorden te proberen te pakken. Ik zou bijna denken dat je geen leven hebt.....:hippie:

De verschillen in Studio's waren groot en sommigen waren voor Gibson begrippen matig. Maar de minste Studio was nog altijd beter dan elke Japanse kopie die ik uitgeprobeerd heb....

Lexvandoef
15 mei 2009, 22:06
Niet zo bitchfighten jongens ;)

Ik denk dat het ook te maken heeft met wat je zoekt in een gitaar, ik heb zowel een Gibson lp studio als een japanse Gibson naast elkaar hangen, en geen voorkeur voor de een of de andere (wel sentimentele, maar niet qua geluid).

Je moet het trouwens ook een beetje in perspectief zien vind ik, de waaibomenhout cheapo japanse kopien zullen inderdaad niet mee komen met een Gibson, maar in een vergelijkbare prijsklasse vind ik ze (en mijn japanner in elk geval) zeker weten niet slechter dan een gibson.

Ibanez666
15 mei 2009, 22:16
Ik heb gewoon medelijden met je,, Ibanez666. Dat je zo ver in de tijd terug moet graven om iemand op zijn woorden te proberen te pakken. Ik zou bijna denken dat je geen leven hebt.....:hippie:

De verschillen in Studio's waren groot en sommigen waren voor Gibson begrippen matig. Maar de minste Studio was nog altijd beter dan elke Japanse kopie die ik uitgeprobeerd heb....

niet echt graven, zag het net in een ander topic. Maar man ik zit je maar wat te stangen hoor! Hoeveel knipogen moet ik er dan bijzetten? ;) ;) ;)

Mitch
15 mei 2009, 22:23
De dans voor twee tussen jullie hadden we al in een ander topic gehad en dat hoeft, in tegestelling tot Dancing with the Stars, echt niet nog een keer. Met of zonder knipoogjes... jullie meningen en meningsverschillen zijn wel duidelijk en die zie ik beide niet snel veranderen.

Hoe dan ook, het blijft een opmerkelijk topic. Waar menigeen een moord zou doen voor een leuke vintage gitaar gruwelt de topic starter een paar posts terug nog van een gitaar van 30 jaar oud, want daar kunnen wel eens stukken vanaf vallen :seriousf:
Dan liever alleen maar van specs uitgaan in plaats van een instrument.
Riiiiiiight........

Ibanez666
15 mei 2009, 22:28
De dans voor twee tussen jullie hadden we al in een ander topic gehad en dat hoeft, in tegestelling tot Dancing with the Stars, echt niet nog een keer. Met of zonder knipoogjes... jullie meningen en meningsverschillen zijn wel duidelijk en die zie ik beide niet snel veranderen.



ah geen herdansing voor ons dus... :(

groovieguitarguus
15 mei 2009, 22:59
ah geen herdansing voor ons dus... :(

Dit verdient zeker een herkansing!!!! Zowel R8 als jij zijn enthousiaste rakkers.... nog circa 235 nachtjes slapen... en dan is het weer 'vrede op aarde' :hippie:

Les Paul R8
16 mei 2009, 00:14
Niet zo bitchfighten jongens ;)

Ik denk dat het ook te maken heeft met wat je zoekt in een gitaar, ik heb zowel een Gibson lp studio als een japanse Gibson naast elkaar hangen, en geen voorkeur voor de een of de andere (wel sentimentele, maar niet qua geluid).

Je moet het trouwens ook een beetje in perspectief zien vind ik, de waaibomenhout cheapo japanse kopien zullen inderdaad niet mee komen met een Gibson, maar in een vergelijkbare prijsklasse vind ik ze (en mijn japanner in elk geval) zeker weten niet slechter dan een gibson.

Een Japanse Gibson (Orville) is gewoon een Gibson die in Japan gemaakt is om invoerrechten te ontlopen. Dus dat hij vergelijkbaar is met een US Gibson is niet zo gek.

Les Paul R8
16 mei 2009, 00:15
niet echt graven, zag het net in een ander topic. Maar man ik zit je maar wat te stangen hoor! Hoeveel knipogen moet ik er dan bijzetten? ;) ;) ;)

Om die reden had ik de hippie er bij gezet....:hippie::hippie::hippie:

Lexvandoef
16 mei 2009, 01:15
Een Japanse Gibson (Orville) is gewoon een Gibson die in Japan gemaakt is om invoerrechten te ontlopen. Dus dat hij vergelijkbaar is met een US Gibson is niet zo gek.

Dat weet ik ;), maar dan blijft het alsnog een japanse les paul ;).

Les Paul R8
16 mei 2009, 08:05
Dat weet ik ;), maar dan blijft het alsnog een japanse les paul ;).

Maar geen Japanse budget kopie....

Ibanez666
16 mei 2009, 08:49
ah Lex neemt het stokje over :)

Jimwoud
16 mei 2009, 13:45
De verschillen in Studio's waren groot en sommigen waren voor Gibson begrippen matig. Maar de minste Studio was nog altijd beter dan elke Japanse kopie die ik uitgeprobeerd heb....
Dan heb je die Studio die ik een week gehad heb nog niet in je handen gehad. Zelfs mijn Epi klonk vetter.

Lexvandoef
16 mei 2009, 13:53
Maar geen Japanse budget kopie....

Ja klopt ook, maar daarom zeg ik ook dat alles een beetje in perspectief gezien moet worden. Iets wat ooit als budget was bedoeld zal (bijna) nooit iets wat als exclusief product bedoeld is kunnen overtreffen, al komt het uit Japan, de USA of Mars. :)
Daarentegen kan een high-end japanse les paul het een Gibson heel erg makkelijk moeilijk maken hoor :).
Vergelijken maken moet natuurlijk wel eerlijk blijven.


ah Lex neemt het stokje over :)

Hehe, nee, ben Robbert alleen maar een beetje aan het prikken :soinnocent:.

Les Paul R8
16 mei 2009, 14:07
Ja klopt ook, maar daarom zeg ik ook dat alles een beetje in perspectief gezien moet worden. Iets wat ooit als budget was bedoeld zal (bijna) nooit iets wat als exclusief product bedoeld is kunnen overtreffen, al komt het uit Japan, de USA of Mars. :)
Daarentegen kan een high-end japanse les paul het een Gibson heel erg makkelijk moeilijk maken hoor :).
Vergelijken maken moet natuurlijk wel eerlijk blijven.


Het ligt er aan wat je bedoelt met moeilijk maken. Een Gibson Les Paul heeft een bepaalde vibe, mojo, weet ik hoe je het kan omschrijven. Die is niet te kopieren. Zoals je weet ben ik ook erg gecharmeerd van PRS. Maar ik heb nog nooit een PRS gespeeld die diezelfde magie heeft die een Les Paul kan hebben. Ook niet de singlecut. McCarty komt er wel redelijk dichtbij, maar kan nog steeds niet tegen the real thing op. Neemt niet weg dat dit uiteraard gewoon hele goeie gitaren zijn. En dat zal ongetwijfeld ook met Japanse gitaren in die prijsklasse zijn.
Van de 4 Les Pauls die ik heb, zijn er 2 absoluut topklasse. Maar alle 4 hebben ze dat speciale wat ik gewoon nog niet in een andere gitaar gevonden heb. Overigens zit hier ook een Les Paul DC van 800 euro nieuw bij....Niet alleen dure CS gitaren hebben het.....

Les Paul R8
16 mei 2009, 14:09
Dan heb je die Studio die ik een week gehad heb nog niet in je handen gehad. Zelfs mijn Epi klonk vetter.

Klopt, die heb ik niet in mijn handen gehad. Ik ken wel een Studio die zich kan meten met CS gitaren die een veelvoud kosten....

Pepe
16 mei 2009, 14:11
Die generalisaties als "een Gibson" en "een Japanner" zijn sowieso cheesy. Mijn historic vind ik niet beduidend beter dan mijn Greco Super Real maar ook mijn Gibson Les Paul jr. is een goeie gitaar waar niks op aan te merken valt.

Ik heb wel het idee dat het hout voor de historic zorgvuldig gekozen is, ik kan me niet voorstellen dat elke Gibson -of Japanner- die kwaliteit krijgt.

De pickups en electronica van de Japanners zijn vaak de achilleshiel en ik heb nog een setje Antiquities en Fralins Pafs liggen bedoeld voor de Greco maar telkens als ik hem inplug dan denk ik, nah, laat maar...

barno
16 mei 2009, 14:15
Het ligt er aan wat je bedoelt met moeilijk maken. Een Gibson Les Paul heeft een bepaalde vibe, mojo, weet ik hoe je het kan omschrijven. Die is niet te kopieren. Zoals je weet ben ik ook erg gecharmeerd van PRS. Maar ik heb nog nooit een PRS gespeeld die diezelfde magie heeft die een Les Paul kan hebben. Ook niet de singlecut. McCarty komt er wel redelijk dichtbij, maar kan nog steeds niet tegen the real thing op. Neemt niet weg dat dit uiteraard gewoon hele goeie gitaren zijn. En dat zal ongetwijfeld ook met Japanse gitaren in die prijsklasse zijn.
Van de 4 Les Pauls die ik heb, zijn er 2 absoluut topklasse. Maar alle 4 hebben ze dat speciale wat ik gewoon nog niet in een andere gitaar gevonden heb. Overigens zit hier ook een Les Paul DC van 800 euro nieuw bij....Niet alleen dure CS gitaren hebben het.....

niet om flauw te doen of zo, maar die Gibson-eigen mojo is volgens mij gezever, 't is te zeggen: ik denk dat je de subliminale waarde van een merknaam onderschat.
nu, omdat gitaren in grote mate ook een kwestie zijn van perceptie, is zo'n logo terecht een belangrijk onderdeel van de uitstraling. Dus als die gibsons voor jou iets extra's hebben op andere gitaren: fair enough. Alleen, dat toeschrijven aan een geheim Gibson ingrediënt gaat mij te ver.
Genaamde Orpheo bv heeft dat goed begrepen.

btw, ik heb zelf twee hele goeie Gibsons

Pepe
16 mei 2009, 14:20
Ja, die Vibe pik ik ook niet op. Als je speelt is een goeie strap belangrijker dan wat er op die kop staat.

Orpheo
16 mei 2009, 15:26
Ja, die Vibe pik ik ook niet op. Als je speelt is een goeie strap belangrijker dan wat er op die kop staat.

wow, mooi citaat.

Het hele gezwam over 'mojo wat gibson alleen heeft en een a-grade japanse kopie niet', vind ik gezwam. Plak het headstock af, en je voelt het echt niet. Ik kan nu met heel ranzige vergelijkingen komen, maar dat doe ik niet :D

Anyway. ik snap de zoektocht wel naar de 'feel', wat een gitaar wel of niet heeft, en sommigen hebben het wel, andere niet. Daarmee kan ik heel makkelijk, voor mij, de discussie opdoeken. Feel en vibe en mojo zijn zo ongelooflijk persoonlijk. Ik kan niks met bv de gitaar van mijn buurman, en hij niets met de mijne, en toch houden we koppig vol 'mijn gitaar is de beste'.

Ik denk dat de zaak niet uit te spreken of op te lossen is, juist omdat we geen water bij de wijn willen doen. Ik kan me vinden in de stelling gibson maakt goede, slechte, brakke en geweldige gitaren, maar niet in 'gibson heeft een vibe die niemand kan namaken' als het gaat om les pauls. Tuurlijk, een PRS singlecut is een inherent ander beesie dan de les paul! andere heel, andere mensuur, ander potschema, andere hals, andere carve, ander headstock, andere hoeken...daarom vind ik het vergelijk met PRS ook zo mank gaan.

mitzdaking
16 mei 2009, 15:34
um
een LP standard van heritage voor 1500 euro da's niet slecht als het de echte gibson old skool vibe heeft
of een warmoth,maar cba(cant be arsed) als ik er nog eens een keer gezellie 25% extra over mag betalen
of een esp eclipse

zucht....
het leven van een gitarist is zwaar
je zal er bijna emo van worden :lp:

Wizz
16 mei 2009, 16:05
Robbert, ze willen het gewoon niet snappen. Een Gibson is "Rock'n'Roll", is een "manier van leven", de rest is HOOGUIT een merk...

Wizz

Jimwoud
16 mei 2009, 16:21
Klopt, die heb ik niet in mijn handen gehad. Ik ken wel een Studio die zich kan meten met CS gitaren die een veelvoud kosten....
Ik wil alleen maar zeggen dat een Gibson ook minder kan zijn dan een Japanse kopie of zelfs een epi. Dat een Studio beter kan zijn dan een CS geloof ik ook.

barno
16 mei 2009, 16:25
Robbert, ze willen het gewoon niet snappen. Een Gibson is "Rock'n'Roll", is een "manier van leven", de rest is HOOGUIT een merk...

Wizz

rock 'n roll? flame tops hier, robotgitaar daar, prijzen door het dak ... don't think so, een merkloze Searsgitaar in de handen van iemand who couldn't care less, da's rock n roll :)

Ibanez666
16 mei 2009, 18:02
rock 'n roll? flame tops hier, robotgitaar daar, prijzen door het dak ... don't think so, een merkloze Searsgitaar in de handen van iemand who couldn't care less, da's rock n roll :)

dat herinnert me aan een verhaal dat iemand hier vertelde. Er was een band die de sterren van de hemel speelde. Bleek de gitarist achteraf zijn eigen gear nooit mee te nemen, dus hij was afhankelijk van wat de kroeg voor hem had neergezet. Nou we weten allemaal dat ze geen dure shit nee gaan zetten dan. Meer rocknroll dan dat zul je het echt niet krijgen.

FruscianteFan
16 mei 2009, 18:14
dat herinnert me aan een verhaal dat iemand hier vertelde. Er was een band die de sterren van de hemel speelde. Bleek de gitarist achteraf zijn eigen gear nooit mee te nemen, dus hij was afhankelijk van wat de kroeg voor hem had neergezet. Nou we weten allemaal dat ze geen dure shit nee gaan zetten dan. Meer rocknroll dan dat zul je het echt niet krijgen.
Hoe rock 'n' roll is het om te eisen van de kroeg dat ze een gitaar voor je in huis halen?

Ibanez666
16 mei 2009, 18:18
Hoe rock 'n' roll is het om te eisen van de kroeg dat ze een gitaar voor je in huis halen?

het gaat erom dat die vent een vette show geeft op een willekeurige gitaar. Zou ik ook doen trouwens :)

Lexvandoef
16 mei 2009, 18:22
Het ligt er aan wat je bedoelt met moeilijk maken. Een Gibson Les Paul heeft een bepaalde vibe, mojo, weet ik hoe je het kan omschrijven. Die is niet te kopieren. Zoals je weet ben ik ook erg gecharmeerd van PRS. Maar ik heb nog nooit een PRS gespeeld die diezelfde magie heeft die een Les Paul kan hebben. Ook niet de singlecut. McCarty komt er wel redelijk dichtbij, maar kan nog steeds niet tegen the real thing op. Neemt niet weg dat dit uiteraard gewoon hele goeie gitaren zijn. En dat zal ongetwijfeld ook met Japanse gitaren in die prijsklasse zijn.
Van de 4 Les Pauls die ik heb, zijn er 2 absoluut topklasse. Maar alle 4 hebben ze dat speciale wat ik gewoon nog niet in een andere gitaar gevonden heb. Overigens zit hier ook een Les Paul DC van 800 euro nieuw bij....Niet alleen dure CS gitaren hebben het.....


Jepz, dat wat je hierboven beschrijft bedoel ik met wat ik eerder hier postte, het is ook maar net wat je zoekt in een gitaar. Voor de een heeft een Gibson wel ontzettend veel mojo en vibe, voor de ander weer een 'japanner'.

Neemt niet weg dat jou Gibsons wel retegeil zijn hoor Robbert ;)

Ibanez666
16 mei 2009, 18:25
Neemt niet weg dat jou Gibsons wel retegeil zijn hoor Robbert ;)

Ik zou het er wel op kunnen, maar ik mag vast niet meer :(

mitzdaking
16 mei 2009, 18:35
yay,heb er eentje,en t is meteen de slash sig :D

solid mahogany
finally ~_~
http://www.rockpalace.com/product/Gibson-Les-Paul-Slash-Antique-Vintage-Burst

barno
16 mei 2009, 18:40
Hoe rock 'n' roll is het om te eisen van de kroeg dat ze een gitaar voor je in huis halen?

ik vind dat geweldig rock n roll, net zoals chuck berry al jaren plaatselijke bandjes inhuurt (zonder enige screening) voor op festivals en dus soms met een superzeik orkestje staat te maybellinen :)

Ibanez666
16 mei 2009, 18:48
yay,heb er eentje,en t is meteen de slash sig :D

solid mahogany
finally ~_~
http://www.rockpalace.com/product/Gibson-Les-Paul-Slash-Antique-Vintage-Burst

mooi ding man