PDA

View Full Version : Christelijke symfonische metal - niet wegrennen!



Fusion
9 mei 2009, 12:46
Wacht niet wegrennen, er zit een solo, nee zelfs 2 solo's in! En een kwam een symfonie orkest van 40 man langs dus die heb ik opgenomen :p En er zitten voor de shredders wat kleine mini-shred-stukjes in. Het nummer gaat over de gratie van God naar ons allemaal toe, en ik hoop dat enigzins in muziek omgezet te hebben. Ik heb er redelijk wat gevoel in proberen te stoppen.

Oordeel zelf: Grace (http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=864258&songID=6806593)

Oh ja voor de gear freaks: het is opgenomen met de inmiddels alom geprezen, van overwaardering betichtte en alom gehate Fractal Axe Fx hehe

Bram+
9 mei 2009, 13:15
Stomme vraag misschien, maar hoe kan een instrumentaal nummer 'christelijk' zijn en ook ergens over gaan? :D Je kan gedreven zijn door god om iets te schrijven, maar zonder tekst wordt het ons luisteraars niet duidelijk of het christelijk is of niet. De gratie van god valt er niet uit te halen in ieder geval.

Voor de rest: fijne track, lijkt me een goede basis om uit te werken, bijvoorbeeld met zang als je het toch allemaal iets christelijker wil :D

Fusion
9 mei 2009, 13:19
Je hebt gelijk. Het is door God geinspireerde muziek, en buiten dat zullen de teksten het zeker in de hoek 'Christelijke metal' duwen haha. Ach, labeltjes, hokjes, pfff... ;)

meul
9 mei 2009, 13:43
De boodschap is aan mij niet zo besteed maar ik vind dat er best leuke stukjes in zitten.

ExplorerNut
9 mei 2009, 19:49
Ik vind het wel aardig, veel te veel gepiel. En laat ik daar nou net van houden (a la Dream Theater, Meshuggah etc). Maar ik zou de nummers dan simpeler opbouwen. Nu is het soms net of ik naar een compilatie van 10 nummers in 3 minuten zit te luisteren.

Toch zou ik willen dat ik het zo mooi kon maken! Respect :rockon: Ik ga nu toch echt eens de recording sectie van dit forum doorspitten, ik wordt geinspireerd door dit soort sh*! (positief bedoeld ;-)).

O... en God Forbid, is dat ook niet christelijk? Die rulen vet!!! LOL! Wat dacht je van Stryper (ja, ja ik ben al oud), die vond ik ook altijd cool!

Henri H
9 mei 2009, 19:58
Als het niet christelijk was dan zou ik fan zijn geworden. :D ;)
Ik vind de muziek en ook de sound erg goed!

meul
9 mei 2009, 21:10
Wat dacht je van Stryper (ja, ja ik ben al oud), die vond ik ook altijd cool!

Jaahaaa, Stryper was toen heel opvallend, zeker tussen al dat omgekeerde kruizen gedoe in die tijd, was een kwalitatief goede band in die tijd, en misschien nu nog wel. Het was me al eens eerder opgevallen dat er in de gelovige hoek veel getalenteerde muzikanten zitten. de e.o. heeft het ook vaak dik voor elkaar

Fusion
11 mei 2009, 12:01
Je zou voor de grap eens moeten komen luisteren in de kerk waar ik speel. Alhoewel de muziek voor ons ondergeschikt is aan het doel van deze muziek, is het echt gospel, pop en rock op top niveau!

Sterik
11 mei 2009, 12:16
in welke kerk speel je?

Ibanez666
11 mei 2009, 12:27
IWat dacht je van Stryper (ja, ja ik ben al oud)

Ow jee die ken ik ook nog....

Snijdie
11 mei 2009, 13:07
Nice, ik vind het erg geslaagd. Ik houd wel van afwisseling in instrumentale nummers. Met name het einde vind ik geslaagd.
Overigens hoeft een nummer op zich niet echt christenlijk te zijn, maar in een context van een CD kan het wel een inkleuring geven. Voor het nummer zelf zou ik een korte boodschap erg mooi vinden. Geen zang, maar meer een kort ingesproken stuk. Dan blijft het instrumentale karakter behouden, maar kan je wel je ei kwijt over Gods gratie.


Het is in de christenlijke muziekstroming harder zoeken naar goede bands (minder aanbod), maar er zeker veel goede muziek beschikbaar. In onze kerk zijn er ook flink wat mensen begenadigd met goede skills. Hoewel de muziek ondersteunend is, is de combinatie van een ervaren gitarist en een Fender altijd smullen :). Om nog maar te zwijgen over de bassisten.


Maargoed, ik vind het echt een leuk nummer. Ik heb hem enkele keren achter elkaar beluisterd.

Fusion
11 mei 2009, 16:32
@ExplorerNut: ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb voor anderen nogal een hak-op-de-tak manier van liedjes maken. In mijn eigen hoofd is het allemaal erg logisch en muzikaal verantwoord haha.

@Sterik: een grote internationale kerk in de buurt van Amsterdam. Why?

@Snijdie: thanks voor je commentaar. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niveau van Christelijke metal over het algemeen een stuk lager vind liggen dan de 'seculiere metal', qua muziek dan. Alleen op het metalcore gebied lopen er echt een aantal leuke bands rond. Er zijn natuurlijk ook grensgevallen qua 'Christelijkheid' zoals Dream Theater, Type O-, Psychotic Waltz etc.

Verder iedereen bedankt voor de kritiek!

marc_o
11 mei 2009, 16:37
Je hebt gelijk. Het is door God geinspireerde muziek, en buiten dat zullen de teksten het zeker in de hoek 'Christelijke metal' duwen haha. Ach, labeltjes, hokjes, pfff... ;)

Goed gespeeld

Fusion
11 mei 2009, 16:57
Ik zal er maar niet op ingaan met waar Paul Masvidal (of eigenlijk iedereen, imho off course) zijn inspiratie uiteindelijk vandaan haalt ;-)

Maar thanks voor de comment! Ik krijg de Cynic vergelijking voor dit nummer wel vaker te horen ja, waarschijnlijk alleen voor het introotje? Ik ben wel beinvloed door ze, maar ik denk meer door Fates Warning. Om een of andere reden heeft die band (van de honderden bands die me beinvloed hebben) het meeste gepakt qua songwriting.

DTmaster
11 mei 2009, 17:18
Erg leuk :) ken je Narnia ook Christian metal band ik ben geen kerkganger ofzo maar dat moet je ook maar eens uitchecken http://www.youtube.com/watch?v=7tmbY9goahg&feature=PlayList&p=E130A36C44DD0BF7&playnext=1&playnext_from=PL&index=60

The Lo Lands
11 mei 2009, 19:40
Klinkt best lekker, wel zijn sommige passages een beetje 'houterig' gespeeld maar dat is mede doordat er veel variaties inzitten wat het nummer een beetje wisselvallig maakt. Overall erg goed en van hoogstaand niveau! :rockon:

Rude Perception
11 mei 2009, 20:28
ik houd niet van christenen

budje
11 mei 2009, 20:31
ik houd niet van christenen

begin er dan een topic over en ga geen andere mensen lastig vallen

Gert-Jan
12 mei 2009, 06:20
ik houd niet van christenen

Dat je schreeuwt om aandacht was me uit onderstaand topic al duidelijk geworden.....maar nu wordt het wel heel goedkoop.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=122226

edje kadetje
12 mei 2009, 07:50
Ik zal er maar niet op ingaan met waar Paul Masvidal (of eigenlijk iedereen, imho off course) zijn inspiratie uiteindelijk vandaan haalt ;-)

Maar thanks voor de comment! Ik krijg de Cynic vergelijking voor dit nummer wel vaker te horen ja, waarschijnlijk alleen voor het introotje? Ik ben wel beinvloed door ze, maar ik denk meer door Fates Warning. Om een of andere reden heeft die band (van de honderden bands die me beinvloed hebben) het meeste gepakt qua songwriting.

Ik hoor er ook het oudere werk van 'sieges even' in.

Klinkt helemaal niet slecht, maar ik mis nog wel de strakheid van fates warning in de hakketakstukjes. Overigens zou ik dat zelf echt niet beter doen hor, dus respect.

JvD.
12 mei 2009, 09:46
ik houd niet van christenen
hahaha

anyway, super vette track!
ik wil allemaal opmerkingen maken over dat je het echt zelf hebt gedaan en god je absoluut niet geinspireerd heeft, maar... soit =P

marc_o
12 mei 2009, 10:33
..........

Snijdie
12 mei 2009, 14:25
Waar het hart vol van is, loopt de mond van over. Een rock and roller in hrt en nieren zal dus R'nR teksten schrijven. Iemand die zich afzet van de politie zal maatschappelijke thema's behandelen. Iemand die tegen geloof is zal daarover nummers maken (en eventueel 'God hates us all' op zijn arm zetten :D). Dat zien mensen als volstrekt logisch.
En als iemand christenlijk is, en zich daardoor laat inspireren, dan is het blijkbaar BS? Wanneer iemand nummers schrijf over hel en verdoemenis dan is het normaal. Het hoort erbij. Maar als iemand een christenlijk geluid laat horen dan is het absurt? Inspiratie door satan/doodshoofden past goed bij de metal-scene, en inspiratie door God is broodje-aap? Als christenen 'duistere' CD's verbranden zijn het rare eikels, en als iemand zegt dat ie niet van christenen houd is ie stoer?


Het blijft intrigerend dat christen zijn in de muziekwereld not done is, terwijl vele andere drijfveer of ideologien als normaal worden gezien.

meul
12 mei 2009, 15:48
Je zou voor de grap eens moeten komen luisteren in de kerk waar ik speel.

Ze blijven het altijd weer proberen he :-)

Fusion
12 mei 2009, 16:06
Uiteraard. Ik voldoe graag aan jouw verwachtingspatroon :-)

DTmaster
12 mei 2009, 19:01
Fusion, ken je die band Narnia moet je zekerzz eens checken.

rijsberman
12 mei 2009, 19:04
Ik ben het wel zo'n beetje met je eens, maarre...


...Als christenen 'duistere' CD's verbranden zijn het rare eikels...

Dat dan weer wel.


En atheisten vinden gelovigen zoals christenen een eng volkje omdat ze er nog echt in geloven ook. Die grunters die het hebben over massamoord brengen dat niet in de praktijk en ook de lulkoek over satans en duivels is veelal niet meer dan lulkoek. Als men het echt gaat menen zijn ze ook bijzonder rare eikels.

Komt bij dat ik nog nooit hun overtuiging opdringende deathmetalfans of darkcoreliefhebbers aan de deur gehad. Chistenen daarentegen...


en dat soort 'duivelstuig' krijgt geen subsidie, belastingvrijstelling en eigen scholen enzo. Maar dan kom ik op stokpaardjesterrein.

Fusion
12 mei 2009, 20:09
Die grunters die het hebben over massamoord brengen dat niet in de praktijkJe beledigt menig black metal fan hier. Je negeert menige moord, gijseling, kerk afbranding etc hier. En please kom niet aan met die eeuwige Inquisitie.
en ook de lulkoek over satans en duivels is veelal niet meer dan lulkoek. Ook al zijn duivels inmiddels geabstraheerd tot pscyhologische krachten en driften, het principe blijft hetzelfde.


Als men het men het echt gaat menen zijn ze ook bijzonder rare eikels.Aha. Dus iedereen die gelooft in iets waar nog geen wetenschappelijke formule voor is, die eenduidig geaccepteerd is door de wetenschappelijke wereld, is 'een bijzonder rare eikel'. Tsja.


Komt bij dat ik nog nooit hun overtuiging opdringende deathmetalfans of darkcoreliefhebbers aan de deur gehad. Chistenen daarentegen...Gelukkig hebben heel veel mensen in nood in arme landen, in gevangenissen, in bejaardentehuizen, in oorlogsgebieden wel 'opdringerige' Christenen 'aan de deur gehad'. Om hulp te brengen, zonder het geloof door hun strot te rammen.



]en dat soort 'duivelstuig' krijgt geen subsidie, belastingvrijstelling en eigen scholen enzo. Maar dan kom ik op stokpaardjesterrein.[/SIZE]Ik zie ook niet in hoe precies duivelstuig daar recht op zou hebben. Wat doen zij voor de samenleving?

ANYWAY!!!

Discussieren over geloof is al redelijk nutteloos, laat staan via het internet. Dus... richt lekker een apart topic op. Ik ga daar iig niet posten.

Ik zie graag commentaar op de geposte mp3 tegemoet. Gezwets over mijn inspiratiebron zal ik verder negeren.

The Lo Lands
12 mei 2009, 20:13
Ik dacht er zonet even over na en ja ik vind het niet slim om je topic aan te kondigen met 'christelijke symphonische metal, niet wegrennen!' waardoor je eigelijk al een onzeker statement maakt. Ik dacht eerst van ach het maakt mij verder niet uit wat het is maar als je gewoon je nummer aankondigt hoeft niemand er verder wat bij te denken laat staan opmerkingen over te maken. Dit is slechts mijn mening want straks gaan we nog iets krijgen van 'homo symfonische metal, niet bukken!' :cheerup: Muziek is muziek en wat je beweegredenen zijn is vaak niet relevant voor een ander... maar alleen als mensen er specifiek naar zouden vragen toch? Of is dit een christelijk forum want dan zeg ik 'i rest my case':???:

Fusion
12 mei 2009, 20:17
Natuurlijk is het voor mij wel relevant. Het is toch heel normaal om je inspiratiebron te noemen? Als het naar aanleiding van een overleden familielid of een documentaire oid was geweest, had ik het ook gemeld. En het "niet wegrennen" is a) een grapje en b) toch ook weer niet helemaal juist omdat het helaas echt waar is dat binnen de rock en metal wereld er niet mals over dat verschrikkelijk Christendom wordt geoordeeld.

The Lo Lands
12 mei 2009, 20:30
Natuurlijk is het voor mij wel relevant. Het is toch heel normaal om je inspiratiebron te noemen? Als het naar aanleiding van een overleden familielid of een documentaire oid was geweest, had ik het ook gemeld. En het "niet wegrennen" is a) een grapje en b) toch ook weer niet helemaal juist omdat het helaas echt waar is dat binnen de rock en metal wereld er niet mals over dat verschrikkelijk Christendom wordt geoordeeld. Als God je inspiratiebron is vind ik dat verder prima. Alleen houdt er rekening mee dat sommigen dit anders zien. Ook ik wil hier niet teveel over uitwijden maar ik zou je als raad willen geven dit volgende keer dit niet expliciet te melden. En achter ieder grapje zit een kern van waarheid:) Terug naar je muziek, cool nummer!

Steven Otto
12 mei 2009, 22:02
Ik je vind de sound van zowel de ritme partijen als solo erg lekker!

zeiler
12 mei 2009, 22:15
ik vindt 't best lekker klinken eigenlijk :)!

totaal niet mijn stijl, maar da's Narnia ook niet, en Narnia heb ik wel een cd van liggen (puur om af en toe ff lekker af te reageren, kreeg ik van een vriendin die dacht dat ik metal helemaal top vond ;))...

dacht dat Stellar Kart ook metal was ;) (Hillsong is meer m'n stijl maarjah)!!!

moet wel zeggen dat er erg lekkere stukjes inzitten, echt heerlijk :o! ook mooie tegenstukken tegenover het echte "drukke" zoals op 4:30 :)!!! ook van die heerlijke uitschieters erin!

top man, wilde dat ik dit kon!

Rude Perception
12 mei 2009, 23:11
hmm, in een aangeschoten bui met een onzinnige, lompe opmerking toch een hele discussie (mede) veroorzaakt...

Ik wou eigenlijk alleen maar zeggen dat ik het niet snap waarom het christelijke symfonische metal is, gezien er geen tekst in voorkomt en het in mijn ogen dus niet echt een (christelijke) levensvisie uitdraagt.

rijsberman
12 mei 2009, 23:45
Je beledigt menig black metal fan hier. Je negeert menige moord, gijseling, kerk afbranding etc hier. En please kom niet aan met die eeuwige Inquisitie. Ook al zijn duivels inmiddels geabstraheerd tot pscyhologische krachten en driften, het principe blijft hetzelfde.
Menige moord? Welke dan? En als duivels tot 'pscyhologische krachten en driften' zijn geabstraheerd, waarom zou dat voor goden dan anders zijn? En als jij denk dat de deathmetalfans hier op het forum daadwerkelijk willen moorden, ben ik niet degene die beledigd, vermoed ik.


Aha. Dus iedereen die gelooft in iets waar nog geen wetenschappelijke formule voor is, die eenduidig geaccepteerd is door de wetenschappelijke wereld, is 'een bijzonder rare eikel'. Tsja.
Nee hoor. CD-verbranders omdat de tekst niet strookt met hun wereldbeeld zijn bijzonder rare eikels. Ongeacht welk sprookjesboek of wetenschappelijke these ze gelezen hebben.


Gelukkig hebben heel veel mensen in nood in arme landen, in gevangenissen, in bejaardentehuizen, in oorlogsgebieden wel 'opdringerige' Christenen 'aan de deur gehad'. Om hulp te brengen, zonder het geloof door hun strot te rammen.
Dat kan (en gebeurd) een stuk een stuk zuiverder zonder de koppelverkoop van een imaginair vriendje.


Ik zie ook niet in hoe precies duivelstuig daar recht op zou hebben. Wat doen zij voor de samenleving?
Sinds wanneer is 'iets doen voor de samenleving' een criterium voor het oprichten van een school? Voor veel christelijke bewegingen is het ook een hele tijd terug dat ze iets anders voor de samenleving hebben gedaan dan vrouwen en homo's in een achterstandspositie bevestigen, om maar iets te noemen. En waarom zou dan het geloof in de ene god een betere reden zijn voor het oprichten van een school, dan de andere? Er zijn er vele honderden over de wereld. Mogen zij allemaal een school? Of is er een objectieve toets waar een god aan moet voldoen, voor hij goed genoeg is voor en school? Of moet het volgens de christelijke leer 'one of the good guys' zijn?

Mithrandir
13 mei 2009, 08:04
Jongens, kunnen we het weer over de muziek hebben, discussies over geloof mogen in off-topic gevoerd worden. Bedankt!

Fusion
13 mei 2009, 11:08
Ik hoop binnen een aantal weken een setje goede monitors te hebben, en EZDrummer DFH. Dan hopen dat mijn Halion/DFH 1.0 LM4-LM9 scripts MIDI tracks zonder veel moeite overgezet kunnen worden, en dan, zal ik deze track eens opnieuw inspelen en eens echt gaan mixen :)

marc_o
13 mei 2009, 11:54
Wat jammer dat dit topic er dus ook weer zo eentje wordt. Ik trek me hier uit terug, verrekte bullshit ook altijd weer.

Daniel91
13 mei 2009, 12:05
Christelijke metal FTW!! goed nummer

meul
13 mei 2009, 13:44
Ik hoop binnen een aantal weken een setje goede monitors te hebben, en EZDrummer DFH. Dan hopen dat mijn Halion/DFH 1.0 LM4-LM9 scripts MIDI tracks zonder veel moeite overgezet kunnen worden, en dan, zal ik deze track eens opnieuw inspelen en eens echt gaan mixen :)


Okai dan, ik denk dat wanneer je jezelf hier wat meer in gaat verdiepen het veel meerwaarde voor je muziek kan opleveren. succes ermee!

JelmerOnGuitar
15 mei 2009, 12:08
Vet nummer, erg goed gedaan.. Ik hoor idd ook Dream Theater invloed, mn favo band allertijden:P..

Props!

Thundermane
18 juli 2009, 02:53
Het spijt me vreselijk om weer terug te komen op "Christenlijke" gesprek.
Maar wilde er nog eventjes mijn ei over kwijt:
Ik zou het zelf eigenlijk fijn vinden als iedereen gewoon naast elkaar kan leven zonder bull-shit. Zonder dat de een van de ander verwacht te veranderen, en zonder de ander zo nodig tegen de schenen te moeten trappen.
Zelf ben ik overtuigd metalhead en ik luister ook naar behoorlijk veel bands die anti-Christenlijke teksten gebruiken in hun nummers, of zich anti-Christenlijk opstellen. Ik vind het jammer van die bands, maar ga het alsnog luisteren voor de muziek. Maar als ik eerlijk ben vind ik anti-Christendom, of eigenlijk anti-religie over het algemeen gewoon behoorlijk kinderachtig.
Wanneer beseffen mensen nou dan je er zo veel meer uit kan halen als je gewoon normaal en dan nog beter, liefdevol met elkaar om gaat. (Wil dan ook weer niet als hippie over komen, maar tis wel waar, you get the picture. :hippie::seriousf:)
Anyway, wat anderzijds wel weer een grote misinterpretatie van veel mensen is, is dat death metal en dergelijken proberen het kwaad in de mens naar boven te halen. Het tegendeel is waar: Veel "nare" metal, geeft slechts een beeld van iets negatiefs en bekritiseert het vervolgens. En dat is de enige juiste manier om er naar te kijken. Het is echter nu zo ver, dat zelfs een boel metalheads dit zelf zijn vergeten, en zelf dus er achter staan om het slechte uit de mens naar boven te halen. Dit zorgt voor een complexe situatie, omdat vroeger de haat tegenover al dat duivelse metal eerst niet op grond van de juiste dingen was, terwijl je nu tegenwoordig wel degelijk kritiek zou kunnen hebben tegen zekere metalgroepen. Zelf vind ik dat er in veel black metal onnodige negativiteit is. Zoals het verbranden van die kerken. Daarbij zit ik echt van... Ehm... Ja de kerk heeft in Noorwegen destijds huisgehouden, maar we leven in de 20e-21e eeuw.
Mensen moeten met beide benen op de grond staan, maar dan ook alle mensen, niet alleen Christenen, niet alleen anti-Christenen, niet alleen Metalheads, etc.
Mijn punt is denk ik dat beide kanten hypocriet zijn als een malle.




Zo, dit nu te hebben gezegd...
Je muziek, is awesome!

Maiden Michiel
18 juli 2009, 10:15
Goed gedaan dit, zit een lekker DT vibe in!
Misschien dat je nog wat aan de structuur moet werken om het wat meer een geheel te maken maar de parts op zich klinken erg goed.
Vooral die rustige stukjes met die opvallende baslijnen vind ik relaxed.
Met zang erop zou het allemaal nog interessanter worden denk ik!

yhcmarc
19 juli 2009, 14:17
Volgens mij heeft jou god een bijzonder slechte muzieksmaak als hij inspireert tot dit soort meuk.

Fusion
19 juli 2009, 15:07
Gooi t er uit yhcmarc! En ik zal de inkopper over jouw school en jouw leraar maar niet maken :-)

samthegreat4
19 juli 2009, 15:07
Lekker aardig yhcmarc, wat doe jij dan met je EMG's, zeker de pauls de boskabouter theme en K3 spelen ?

yhcmarc
19 juli 2009, 15:16
Gooi t er uit yhcmarc! En ik zal de inkopper over jouw school en jouw leraar maar niet maken :-)

Welke leraar?


Lekker aardig yhcmarc, wat doe jij dan met je EMG's, zeker de pauls de boskabouter theme en K3 spelen ?

Die gitaar in mijn signature is niet van mij, maar van een vriend van me die hem wil verkopen en geen gitaarnet account heeft. Aardig als ik ben help ik hem een handje door het in mijn sig. toe te voegen.

samthegreat4
19 juli 2009, 16:19
Oh, ok. Wat behulpzaam van je :grouphug:

levi
19 juli 2009, 22:23
Als God je inspiratiebron is vind ik dat verder prima. Alleen houdt er rekening mee dat sommigen dit anders zien. Ook ik wil hier niet teveel over uitwijden maar ik zou je als raad willen geven dit volgende keer dit niet expliciet te melden. En achter ieder grapje zit een kern van waarheid:) Terug naar je muziek, cool nummer!

HALLO WE zitten hier niet in noordkorea of zo!!! nederland is (nog) een vrij land. Dus als fusion wil vertellen dat god zijn inspiratie bron is laat hem dan lekker. Niet dat een of andere gast gaat zeggen jah leuke muziek maar ik wil liever niet dat je verteld dat god je inspiratie bron is.
En ik snapte ook niet helemaal wat je bedoelde met niet weg rennen omdat het christelijk is of zo?? Vind ik negens op slaan christenen zijn toch niet eng mensen hebben een veel te vertekend beeld van christenen man.

Ontopic: heel goeie muziek!! je heb echt veel talent! jammer dat je in de buurt
van amsterdam woont anders zou ik echt een keer willen jammen met je!!
btw hoe lang speel je eigenlijk al?

Thundermane
20 juli 2009, 16:12
HALLO WE zitten hier niet in noordkorea of zo!!! nederland is (nog) een vrij land. Dus als fusion wil vertellen dat god zijn inspiratie bron is laat hem dan lekker. Niet dat een of andere gast gaat zeggen jah leuke muziek maar ik wil liever niet dat je verteld dat god je inspiratie bron is.
En ik snapte ook niet helemaal wat je bedoelde met niet weg rennen omdat het christelijk is of zo?? Vind ik negens op slaan christenen zijn toch niet eng mensen hebben een veel te vertekend beeld van christenen man.


Ik snap wat je bedoeld, maar hij heeft wel een punt. Achter elk grapje zit een waarheid.
Zelf heb ik persoonlijk ook niks tegen Christenen, maar wat hij bedoelde is dat het niet altijd even slim is om het er bij te vermelden. Stel nou dat er wel ineens een nogal radicale anti-Christen is, misschien vind die het dan ineens heel erg nodig moeilijk te gaan doen op zo'n topic waarbij je expliciet vermeld dat het een Christelijke inspiratie is, etc.
Het is gewoon niet handig, vooral als je niet de bedoeling hebt om mot te krijgen.

beruk
20 juli 2009, 16:31
Het klinkt in ieder geval beter dan die praise ellende. Door geloof geinspireerde muziek is al zo oud als geloof zelf. En waarom zou je dat niet vermelden? Ik zie echt het probleem niet.

Thundermane
20 juli 2009, 16:35
Het klinkt in ieder geval beter dan die praise ellende. Door geloof geinspireerde muziek is al zo oud als geloof zelf. En waarom zou je dat niet vermelden? Ik zie echt het probleem niet.

Nee het is ook niet direct een probleem. Alleen zelf zou ik het niet doen, omdat het problemen kan brengen. Maar ja, ik probeer hier gewoon vanuit elk perspectief te kijken. Zelf had ik er totaal geen problemen mee toen ik las dat het via geloof geïnspireerd was.