PDA

View Full Version : nog maar eens een versterkervraag...



deefke666
9 mei 2009, 07:47
ik sta meestal alleen op het podium en speel met zelfgemaakte backing tracks, alles gaat rechtstreeks naar de p.a... (gitaar via boss gt10)
nu ben ik wel best tevreden over mijn gt10 maar toch vind ik de klank niet zo geweldig als ik ermee over de p.a speel....

ik ben nu een beetje aant rondkijken om weer over een versterker te gaan spelen met eventueel een mic ervoor, maar ik kom er niet zo goed uit welke dat zou moeten worden,

ik sta voor alles open eigelijk (lampen, transistor, moddeling)
aantal watt speelt ook weinig rol daar ik toch doorstuur naar de pa...
maar ik houd het geluid op t podium liefst zo stil mogelijk, dus een echt zware lampen versterker gaat een beetje overkill zijn denk ik....
meestal speel ik in kroegjes of kleine zaaltjes....

de muziek is nogal gevarieerd (dire straits, ac/dc, deep purple, gary moore,zelfs shadows enz indien nodig) een beetje vanalles dus maar hoofdzakelijk rock en classic hardrock

ik heb de hotrod 212 deluxe al getest maar die gaat misschien al een beetje te hard gaan want op laag volume vond ik hem toch niet zo geweldig...

als jullie ideeen hebben zou ik het zeer op prijs stellen....

tech 21 trademark 60 zou ook goed zijn maar heb ik nog nergens gezien
avt van marshall lijkt me mischien ook wel iets
of de flextone van line 6

liefst iets met 212 met een lichte voorkeur voor transistor

alvast bedankt allemaal
grtz dave :rockon:

lodi
9 mei 2009, 09:14
vox vt 100, proberen man dan ben je er zo uit, zeker weten

deefke666
9 mei 2009, 09:18
vox vt 100, proberen man dan ben je er zo uit, zeker weten

zal ik doen, thanks voor de tip....
ik vertrek zo naar de muziekwinkel...
nieuwe gitaar is aangekomen YES YES YES:ok:

Eko
9 mei 2009, 09:41
Als je gemak zoekt en een makkelijke koppeling naar een p.a. : Fender Cybertwin. 2 x 12 inch , buizen in preamp , transistor poweramp. Uitstekende revieuws.

olaftheholy
9 mei 2009, 10:28
TS ; neem een simpel klein 20/20 eindtrapje, zet de gt10 op "stack return" en sluit hem dan met twee kabels (l/r) op de eindtrap aan.. klein 212 kastje eronder en klaar!
Een gt10 nog weer eens door een normale versterker geeft je teveel parameters om mee te klooien, hou het lekker simpel... je gt heeft plenty ampconfig in huis om je probleem op te lossen...!

lodi
9 mei 2009, 12:38
TS ; neem een simpel klein 20/20 eindtrapje, zet de gt10 op "stack return" en sluit hem dan met twee kabels (l/r) op de eindtrap aan.. klein 212 kastje eronder en klaar!
Een gt10 nog weer eens door een normale versterker geeft je teveel parameters om mee te klooien, hou het lekker simpel... je gt heeft plenty ampconfig in huis om je probleem op te lossen...!

idd simpel en goed vooral omdat ge de gt10 al gewoon zijt, ge hebt dan ook nog dat volumepedaal of de boost funktie(CTL) da ge kunt gebruiken, knap idee

deefke666
9 mei 2009, 14:10
TS ; neem een simpel klein 20/20 eindtrapje, zet de gt10 op "stack return" en sluit hem dan met twee kabels (l/r) op de eindtrap aan.. klein 212 kastje eronder en klaar!
Een gt10 nog weer eens door een normale versterker geeft je teveel parameters om mee te klooien, hou het lekker simpel... je gt heeft plenty ampconfig in huis om je probleem op te lossen...!

:ok: inderdaad, daar had ik nog niet aan gedacht, welk merken hebben zo van die eindtrappen want daar ben ik eigelijk niet zo in thuis....
ik heb hier nog wel ergens onder t stof een oude speakerkast van een bandmaster staan dus die kan ik wel gebruiken dan...
thx voor de hulp

lodi
9 mei 2009, 17:11
marshall maakt 2maal 20, 2maal 50 zijn goei dingen

sjaak1990
9 mei 2009, 17:41
TS ; neem een simpel klein 20/20 eindtrapje, zet de gt10 op "stack return" en sluit hem dan met twee kabels (l/r) op de eindtrap aan.. klein 212 kastje eronder en klaar!
Een gt10 nog weer eens door een normale versterker geeft je teveel parameters om mee te klooien, hou het lekker simpel... je gt heeft plenty ampconfig in huis om je probleem op te lossen...!

Dat wilde ik ook zeggen. Zal nog steeds niet het beste geluid opleveren natuurlijk maar zal wel sterk verbeteren.

Ferraririk
10 mei 2009, 09:32
idd simpel en goed vooral omdat ge de gt10 al gewoon zijt, ge hebt dan ook nog dat volumepedaal of de boost funktie(CTL) da ge kunt gebruiken, knap idee


marshall maakt 2maal 20, 2maal 50 zijn goei dingen

Say What? kan dat getypt worden zonder belgs accent?

Han S
10 mei 2009, 11:31
Wat vreemd hé, dat belgen de vlaamse taal gebruiken. Zo spreken limburgers limburgs en groningers gronings.

Het is even wennen, maar dat lukt je wel hoor.

Baker
10 mei 2009, 11:46
Say What?

En hou je het zelf ook even bij nederlands dan?

caliban
10 mei 2009, 17:15
Ik vond dat Vlaamsch perfect verstaanbaar en leesbaar. 'Ge' is ook een Nederlands woord, dus waarom niet gebruiken?

Spitfire
10 mei 2009, 17:38
Ik vond dat Vlaamsch perfect verstaanbaar en leesbaar. 'Ge' is ook een Nederlands woord, dus waarom niet gebruiken?

Ik had er inderdaad ook geen moeite mee. Heb ik meer moeite met dat 'Nederlandse'-msn taaltje wat sommige hier typen.

iWishmaster
11 mei 2009, 08:50
Dat wilde ik ook zeggen. Zal nog steeds niet het beste geluid opleveren natuurlijk maar zal wel sterk verbeteren.

De andere gitarist van mijn band speelt met een GT10 en is pas overgestapt van pa/transistor naar een (buizen)eindtrap. Ik kan eigenlijk niet zeggen dat het echt een enorme verbetering is geweest. Het klinkt ietsjes minder kil, maar verwacht geen wonderen ...

lodi
11 mei 2009, 22:11
Say What? kan dat getypt worden zonder belgs accent?

schijnt de laatste tijd erg in te zijn bij jullie of heb ik het mis

Timor
12 mei 2009, 11:22
Ik had er inderdaad ook geen moeite mee. Heb ik meer moeite met dat 'Nederlandse'-msn taaltje wat sommige hier typen.
Vlaams spreken (typen eigenlijk) mag wel, maar interpunctie is toch wel eigenlijk ook wel handig..

deefke666
14 mei 2009, 08:43
het gaat toch een combo worden denk ik, ben er alleen nog niet helemaal uit welke...
ik denk vooral aan die hotrod 212, vooral vanwege het clean geluid en omdat hij nogal goed reageert op pedalen, de oversturing zal ik toch waarschijnkijk uit de gt10 halen, of eventueel mijn verzameling losse pedaaltjes uitbreiden....

of misschien een peavey classic 50 (nog niet getest)
of een statesman (nog niet getest)

signsofzodiac
14 mei 2009, 18:15
Heb je al aan de Axe-Fx gedacht? Staat een mooi topic over in het Rack-forum. Geweldig overtuigend geluid.

deefke666
15 mei 2009, 07:01
heeft er iemand ervaring met de marshal dsl 401.....???